Rusko

Odpovědět
Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Rusko

Příspěvek od puma » 20 čer 2022, 10:41

Klišas: pokus o nastolení skutečné blokády Kaliningradské oblasti ze strany Litvy jsou porušením ruské suverenity nad touto oblastí a může se stát základem pro velmi tvrdé a absolutně legální kroky
https://t.me/rian_ru/167941

Litevský ministr zahraničí: zákaz tranzitu zboží do Kaliningradské oblasti byl zaveden po konzultacích s Evropskou komisí a pod jejím vedením
https://t.me/rian_ru/167946

Není potřeba vést jednání se Spojenými státy o smlouvě START, je to pro Rusko škodlivé – ať se plazí a prosí a važi si toho jako zvláštní laskavosti, řekl Medveděv RIA Novosti
https://t.me/rian_ru/167953

V Rusku pohrozili Evropské unii, že „vyřeší otázku tranzitu jakýmikoli prostředky“ kvůli blokování tranzitu do Kaliningradu. Andrej Klimov, šéf komise Rady federace RF pro ochranu suverenity, označil to, co se děje, za „blokádu Kaliningradu“ a vyzval k „nápravě situace“. Již dříve Litva vysvětlila zákaz tranzitu zboží do Kaliningradské oblasti Ruska v důsledku konzultací s Evropskou komisí.
https://t.me/stranaua/47915
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Rusko

Příspěvek od puma » 20 čer 2022, 11:39

Peskov: Rozhodnutí Litvy o blokádě Kaliningradu je bezprecedentní, je to porušení všeho, vyžaduje hlubokou analýzu, než Rusko příjme opatření, to se stane během několika dnů.
https://t.me/rian_ru/167965
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Rusko

Příspěvek od puma » 20 čer 2022, 12:44

Rusko hrozí, že podnikne kroky „na ochranu svých národních zájmů“, pokud nebude plně obnoven nákladní tranzit do Kaliningradské oblasti. Takový vzkaz dostal litevský chargé d'affaires poté, co byl předvolán na ruské ministerstvo zahraničí. „Vnímáme provokativní opatření litevské strany, která porušují mezinárodní právní závazky Litvy, především Společné prohlášení Ruské federace a Evropské unie o tranzitu mezi Kaliningradskou oblastí a zbytkem území Ruské federace z roku 2002., jako otevřeně nepřátelské,“ stojí ve zprávě. Již dříve Litva vysvětlila omezení tranzitu do Kaliningradské oblasti v důsledku konzultací s Evropskou komisí.
https://t.me/stranaua/47931
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

dancostar
Výkonný redaktor
Příspěvky: 868
Registrován: 15 dub 2019, 10:07

Re: Rusko

Příspěvek od dancostar » 20 čer 2022, 14:40

Pojmenovali po něm inflaci na Západě. Teď shrnul, co si o tom myslí |Petrohradské fórum, I. díl

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Rusko

Příspěvek od puma » 20 čer 2022, 19:14

Německý kancléř Olaf Scholz vysvětlením Moskvy o důvodech omezení dodávek plynu do Evropy nevěří. Tvrzení Ruska, že kvůli nedostatku náhradních dílů kvůli sankcím byly omezeny dodávky plynu, je podle Scholze „nevěrohodné“. Již dříve Siemens oznámil, že nemůže po opravě dodat plynovou turbínu pro Nord Stream z Kanady kvůli sankcím vůči Ruské federaci.
https://t.me/stranaua/47999
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

treerat
Redaktor
Příspěvky: 434
Registrován: 11 kvě 2022, 14:54

Re: Rusko

Příspěvek od treerat » 21 čer 2022, 09:18

Pro prolomení blokády Kaliningradu má Moskva několik řešení
Text: Rafael Fachrutdinov
Moskva si předvolala velvyslance EU v Rusku Markuse Ederera na ministerstvo zahraničí. Důvodem bylo rozhodnutí Litvy nepustit do Kaliningradu ze zbytku Ruska náklad, na který se vztahují sankce EU. Jedná se například o pohonné hmoty a stavební materiály. Rusko se zatím snaží problém řešit diplomatickými metodami. Již nyní se však ozývají hlasy, že je třeba prosadit pozemní koridor do Kaliningradu přes Litvu vojenskou cestou.
V příštích dnech Moskva provede "hloubkovou analýzu" rozhodnutí Litvy zastavit tranzit zboží mezi Kaliningradskou oblastí a zbytkem Ruska a výsledkem analýzy bude reakce. V pondělí to řekl mluvčí Kremlu Dmitrij Peskov.
Sovfed (Rada federace) již navrhl Vilniusu tvrdou odpověď. "Evropská unie, pokud okamžitě nenapraví drzý kousek Vilniusu, sama pro nás zruší legitimitu všech dokumentů o členství Litvy v EU a rozváže nám ruce při řešení kaliningradského tranzitního problému vytvořeného Litvou jakýmikoliv prostředky," napsal v pondělí na svém kanálu Telegram senátor Andrej Klimov, šéf komise horní komory parlamentu pro ochranu ruské suverenity.
Minulou sobotu obdržela Kaliningradská železnice od svých litevských kolegů výzvu k zastavení tranzitu zboží, na které se vztahují sankce EU, do Kaliningradu. Přes Litvu je zakázáno převážet až 50 % nákladu, včetně stavebních materiálů, kovů a především paliv: uhlí, benzinu a nafty. Litevská strana však ujistila, že všechny ruské tranzitní zásilky naložené do 17. června budou procházet přes území republiky, jak v pondělí oznámil velvyslanec Ruska v Litvě Sergej Rjabokoň. Pak přichází to, co diplomat označil za částečnou blokádu ruské exklávy.
Jak v pondělí oznámil gubernátor Kaliningradské oblasti Anton Alichanov, problém, který vytvořili Litevci, se v praxi začíná překonávat. Podle něj zboží z regionu, na které se nevztahují protiruské sankce EU, bude i nadále putovat do většího Ruska po železnici. Trajekty plující po Baltském moři mezi Kaliningradskou a Leningradskou oblastí tak budou uvolněny pro sankcionované náklady. Již 25. června bude na trajektovou linku z Petrohradu připraveno nové, v pořadí páté plavidlo - plánuje se dodávat zboží do Baltijska a Kaliningradu, informoval Alihanov. Trajekty, které jezdí mezi Baltijskem v Kaliningradské oblasti a Ust-Lugou (Leningradská oblast), objíždějí jiné země a mohou přepravovat jakýkoli náklad kromě radioaktivního, uvedla tisková služba společnosti Oboronologistika. Nedostatek zboží se v regionu neočekává, úřady vypracovaly všechny možné varianty dodávek, ujistil Alichanov.
"Zatímco mezi Moskvou a Vilniusem probíhá spor o to, zda je náklad extrateritoriální povahy, Rusko bude muset přepravovat zboží po moři," uvedl v komentáři pro noviny VZGLYAD ekonom Vasilij Koltašov. - Provozovatelé a regionální úřady dávají najevo, že zde nebudou žádné problémy. Myslím, že v Rusku je lodí dost, a pokud to bude nutné, mohou být nakoupeny další. Jde ale o to, že se tím značně prodraží zboží, protože nyní budeme muset zboží dopravovat po železnici do přístavu, pak ho dopravovat trajekty do kaliningradského přístavu a pak ho zase z přístavu rozvážet."
Sami obyvatelé ruské exklávy se nejvíce obávají nedostatku zboží "kvůli chybějící logistice před vybudováním nových dopravních řetězců přes Balt", napsal na svém kanálu Telegram kaliningradský politolog Alexandr Nosovič. "Ve skutečnosti jsme všichni klidní," poznamenává regionální expert. - Žádná panika se nekoná. Od svých známých ani kolemjdoucích jsem si toho nevšiml a i kaliningradská média píší o zákazu tranzitu méně, než by se dalo čekat. Panují obavy, ale znepokojivé pozadí pro region sevřený mezi dvěma Rusku nejnepřátelštějšími zeměmi NATO je normou."
Problém zásobování regionu se řeší, ale faktem zůstává, že Vilnius uvaluje blokádu, čímž jasně porušuje předchozí dohody mezi Ruskem a Evropskou unií: zaručit zachování tranzitní dopravy mezi kaliningradskou exklávou a zbytkem Ruska v případě vstupu pobaltského státu do EU. Guvernér Alichanov to připomněl zejména svým pobaltským sousedům. Dohody o partnerství a spolupráci mezi Ruskem a EU z 24. června 1994 výslovně stanoví povinnost "zajistit volný tranzit zboží přes své území", upozornil místopředseda Rady federace Konstantin Kosačev.
Vilnius zase tvrdí, že jedná výhradně na základě protiruských sankcí uvalených Evropskou unií. Ve stejném duchu se neslo i poněkud záludné prohlášení šéfa evropské diplomacie Josepa Borrella. "Litva se ničím neprovinila, ona ... pouze plní pokyny Evropské komise. Pozitivně překontrolujeme, zda jsou všechny tyto pokyny správné," uvedla vysoká představitelka Unie pro zahraniční věci. Borrell zároveň zdůraznil, že žádná blokáda Kaliningradu neexistuje, protože "byla zastavena pouze přeprava toho zboží, jehož vývoz, dovoz a tranzit přes území EU je zakázán".
"Evropská unie obecně již dlouho potřebuje rekonstrukci, takže ji můžeme zahájit úpravou některých struktur v její východní části."
-poznamenal Andrej Kolesnik, poslanec Státní dumy za Kaliningrad. Podle názoru poslance by ,,Litva by měla začít být ignorována jako stát a dělat to, co je třeba.". " Postoupili jsme jim vzdušný prostor zbytečně, začali jsme létat kolem jejich území, ne přes něj. A oni to považovali za slabost a začali nám jít více po krku. Celkově vzato, pokud to vyhovuje zájmům Ruska, je třeba prosadit železniční trasu přes Litvu, vytvořit koridor," zdůraznil rozhovor.
Kaliningradský politolog Nosovič se domnívá, že v reakci na blokádu Kaliningradu může Rusko vypovědět dohodu s Litevskou republikou o hranicích z roku 2003, a tak se litevské hranice ocitnou de iure v nejistotě. Odborník připomíná, že hranice pobaltských republik v současné podobě vznikly po připojení k SSSR v roce 1940, zatímco současná Litva se považuje za nástupkyni předválečné Litevské republiky z let 1918-1940. "Uvedené hranice zahrnují... Pás země mezi Kaliningradskou oblastí a Běloruskem", - upozornil Nosovič. Politolog se odvolává na názor profesora Kaliningradské univerzity Kanta Alexandra Zolova, který připomíná, že část území byla převedena z Běloruské SSR do Litevské SSR. "A nyní otázka. Uvědomují si v Litvě alespoň přibližně, do čeho jdou, když souhlasí s účastí v této propagační hře mezi Západem a Ruskem?" - dodal Nosovič.
Podle Koltašova by Rusko mohlo začít tím, že by stanovilo a započítalo všechny dodatečné náklady od prvního dne a poté by vystavilo fakturu Litvě. "Vzhledem k tomu, že konečné ekonomické škody budou způsobeny několika milionům lidí, může se ukázat, že Litva nebude schopna tento účet nikdy uhradit.
To zase může vyvolat masové demonstrace Litevců, kteří již nyní velmi negativně vnímají zapojení orgánů země do sankčního útoku na Rusko," poznamenal.
Analytik dodal, že poslední fází všech událostí v tomto sporu by mohlo být silové rozhodnutí Ruska. "Moskva má plné právo prohlásit: blokáda Kaliningradu porušuje všechny základní mezinárodní normy. Proto se Rusko může rozhodnout vojensky prosadit železniční koridor přes Litvu a převzít kontrolu nad těmi větvemi, které dopravují zboží do nejzápadnějšího ruského regionu, a nad rozhodovacími centry ve Vilniusu, aby přes ně nepřecházel žádný náklad. Zde už je úplně jedno, jestli NATO, neNATO nebo EU, neEU. Ve skutečnosti pouze tato reakce Moskvy bude adekvátní drzému chování extrémně bezvýznamného státu, který je navíc zcela závislý na USA a EU, pokud jde o právní subjektivitu a rozhodování," uvedl tazatel.
Zdroj: https://vz.ru/politics/2022/6/21/1163935.html
Překlad: www.DeepL.com/Translator (free version)

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Rusko

Příspěvek od puma » 21 čer 2022, 09:39

Litva musí pochopit, že charakterizace akcí Vilniusu při tranzitu do Kaliningradu jako nepřátelských znamená, že nyní není čas na jednání, řekla Zakharová v pořadu Solovjov Live.
https://t.me/rian_ru/168061

Tajemník Rady bezpečnosti Patrušev přijíždí do Kaliningradské oblasti na jednání o národní bezpečnosti na severozápadě Ruska
https://t.me/rian_ru/168074
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

dancostar
Výkonný redaktor
Příspěvky: 868
Registrován: 15 dub 2019, 10:07

Re: Rusko

Příspěvek od dancostar » 21 čer 2022, 09:44

VVP: Nemusíme dělat vše. Musíme ale umět výrobit cokoli | Petrohradské fórum (ekonomika) - 2. díl

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Rusko

Příspěvek od puma » 21 čer 2022, 14:01

Státní duma přijala návrh zákona, který mimo jiné stanoví zákaz udělování licencí na těžbu nerostných surovin zahraničním společnostem.
https://t.me/tass_agency/142867
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Rusko

Příspěvek od puma » 21 čer 2022, 15:31

Moskva brzy odpoví na rozhodnutí Vilniusu vyhlásit dopravní blokádu Kaliningradské oblasti a obyvatelé Litvy vážně pocítí důsledky těchto opatření, řekl tajemník Rady bezpečnosti Ruské federace Nikolaj Patrušev.
https://t.me/tass_agency/142887
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

treerat
Redaktor
Příspěvky: 434
Registrován: 11 kvě 2022, 14:54

Re: Rusko

Příspěvek od treerat » 21 čer 2022, 16:54

Jak může moře pomoci Rusku vyhrát sankční válku se Západem?
Text: Alexandr Timochin
Rusko potřebuje velkou obchodní a rybářskou flotilu, prohlašuje řada ruských představitelů. Jak důležitá je dnes pro naši zemi námořní doprava a námořní obchod, v jakém postavení se ocitly po zahájení sankční války se Západem - a jak mohou pomoci Rusku tuto válku vyhrát?
Na posledním Petrohradském ekonomickém fóru prohlásil poradce ruského prezidenta Igor Levitin, že Rusko se musí "obrátit" k civilní stavbě lodí. Podle něj "pokud to neuděláme, budeme prohrávat i nadále. Levitinovo prohlášení podpořila řada dalších vysoce postavených úředníků a průmyslníků. Zejména Alexej Rachmanov, šéf společnosti Spojené loďařské korporace (Объединенной судостроительной корпорации (ОСК)), zmínil, že "úkolem dnešního loďařství je dosáhnout technologické suverenity". A Vjačeslav Fetisov, poslanec Státní dumy, řekl, že "když jsme ztratili možnost stavět vlastní plavidla, dostali jsme se do obtížné situace".
Jinými slovy, na vysoké státní úrovni se uznává, že Rusko musí zavést rozsáhlý program na vytvoření vlastní obchodní a rybářské flotily. Proč je to pro naši zemi tak důležité?
Ruské hospodářství, moře a obchodní loďstvo
Námořní doprava se na obratu ruské vnitrozemské nákladní dopravy podílí minimálně, ale tam, kde je využívána, nemá prakticky žádnou alternativu. Od Murmanska až po Beringovu úžinu, podél celého arktického pobřeží, se nachází mnoho osad, měst a městeček, které jsou zásobovány pouze po moři nebo námořní a říční dopravou. Dále na jih od Beringovy úžiny se situace mění pouze v tom, že Čukotka a Kamčatka jsou zásobovány jak z evropské části Ruska (zřídka), tak z Dálného východu, ale po moři. Teoreticky je možné dostat se na Kamčatku z Vladivostoku autem po různých silnicích, ale jsou to tisíce kilometrů po takových silnicích, kde je někdy obtížné jít pěšky - bez námořní dopravy tato území zaniknou.
Samostatným příběhem jsou ostrovy. Obecně se má za to, že Rusko nemá žádná zámořská území, ačkoli je má - Sachalin a Kurily. Neexistuje s nimi žádné pevninské spojení, jsou to ostrovy. Délka cesty z Vladivostoku na Jižní Kurily přes Japonské moře, průliv Laperuza a Ochotské moře přesahuje 1 000 kilometrů. Na severní Kurily je to 2000 kilometrů a na Kamčatku a Čukotku ještě dál. Sachalin a Kurilské ostrovy mají dohromady více než půl milionu obyvatel. Celkem se v Rusku nachází více než 1100 ostrovů. Bez obchodní flotily naše vzdálená území nepřežijí. A to, co poskytují, také nebude možné odvézt - ani zkapalněný plyn ze Sabetty, ani uhlí z Čukotky, ani slitiny z Norilsku.
A to nepočítáme Kaliningrad. Dalším zámořským územím je Kaliningrad, který bude vzhledem k zahájení blokády ze strany pobaltských států brzy dosažitelný pouze po moři a také letecky.
Rusko v poslední době aktivně rozvíjí trajektovou komunikaci s Kaliningradem, a to z dobrého důvodu. Počet obyvatel regionu přesahuje jeden milion a námořní doprava se brzy stane rozhodující pro jejich přežití.
Samostatnou kapitolou je rybářské loďstvo. V Rusku působí tisíce rybářských plavidel a stovky různých pomocných plavidel. Je zdrojem příjmů pro desítky tisíc lidí (a zdrojem potravin pro celou zemi).
Stejně tak práce v přístavech. Mnoho nejdůležitějších ruských měst jsou přístavy. Petrohrad, město číslo dvě v zemi, je přístav, stejně jako Vladivostok, město číslo jedna na Dálném východě. Většina měst na Dálném východě jsou zároveň přístavní města. Dokonce i Komsomolsk na Amuru, který leží ve vnitrozemí, je známý především díky Amurské loděnici (ASZ). ASZ není ojedinělým příkladem - válečná plavidla a válečné lodě se vyrábějí a vyráběly v závodě Zelenodolsk v Tatarstánu, a dokonce i ponorky s jaderným pohonem se stavěly v Krasném Sormovu v Nižním Novgorodu.
Hospodářský gigant Rostov na Donu je přístav. Stejně tak Novorossijsk a naše letoviska jsou většinou na moři.
Ale to jsou všechno naše vnitřní záležitosti. A pak je tu zahraniční obchod. Zde byl před sankční válkou se Západem hlavním vývozním regionem severozápad Ruska, tj. nákladní přístavy na Baltu. Přes tyto přístavy bylo vyvezeno a více než dvě stě milionů tun ropy. Vývoz uhlí přes tyto přístavy neustále roste, zejména díky zprovoznění nových terminálů a přístavů, jako je Ust-Luga, a v roce 2021 vývoz nedosáhl ani 60 milionů tun.
Z hlediska vývozu obilí jsou šampiony přístavy v Azovsko-černomořské pánvi. Tam směřuje lví podíl z ruských 40 milionů tun ročně. Tam se také prodávají desítky milionů tun ropy, stejně jako tranzitní ropa z Ázerbájdžánu a Střední Asie. Obecně platí, že vývoz surovin, potravin a drobného zpracovaného zboží (různé rudné koncentráty apod.), jakož i hotových paliv, se uskutečňuje především po moři a dohromady hraje tento námořní vývoz velmi významnou roli v HDP země jako celku. V Rusku je 67 přístavů, z nichž 14 je nezamrzajících.
Také převládající názor, že Rusko nemá obchodní loďstvo, je hluboce mylný. Statistiky OSN (UNCTAD) ukazují, že v roce 2021 ruské společnosti kontrolují 1 464 plavidel plujících pod ruskou vlajkou o celkové nosnosti 9 185 tisíc tun a 322 plavidel pod "výhodnými" vlajkami (Libérie apod.) o celkové nosnosti 23 867 tisíc tun. Rusko je na 21. místě na světě v obchodním loďstvu a kontroluje 1,13 % světové obchodní lodní tonáže, což je jen polovina toho, co například USA.
V této souvislosti již v zásadě není důležité mít nejdelší námořní hranici na světě. Sankční válka Západu vystavila celou ruskou námořní ekonomiku těžké zátěžové zkoušce a postavila ji před nové výzvy. Objevily se však i nové příležitosti.
Předválečná nerovnováha, poválečné možnosti
Námořní logistiku v Rusku nelze považovat za příliš rozvinutou. Ve většině případů byla přeprava omezena na schéma "tam komodity" (suroviny, obilí, rudné koncentráty, uhlí, ropa, ropné produkty atd.), zpět kontejnery". V rámci standardního schématu byly volně ložené a tekuté náklady přepravovány přes ruské přístavy a odváženy na vývoz, zatímco zboží, které bylo nakoupeno za valutové výnosy, přicházelo v kontejnerech, většinou z Číny.
Obří kontejnerové lodě jako MAERSK často nevozily kontejnery přímo do Ruska, ale do největších překladišť v Evropě, Rotterdamu a Antverp. Tam byly přeloženy na jiné lodě a poté skončily v ruských přístavech v severozápadním regionu. Samozřejmě se to neomezilo jen na toto schéma, ale různí malí hráči v mezinárodním obchodě byli do značné míry součástí těchto schémat.
Se zahájením speciální vojenské operace na Ukrajině uvalily EU a USA na naši zemi řadu sankcí. Kontejnerová doprava se zhroutila, nyní nikdo nechce vozit kontejnery do Ruska. Vývoz utrpěl těžkou ránu také kvůli odmítnutí dopravců spolupracovat s Ruskem.
V současné době dochází k přeorientování logistických toků. Kontejnerová doprava směřuje na Dálný východ, do přístavů na pobřeží Tichého oceánu. Na takové objemy však ještě nejsou připraveni. Tam směřuje i vývoz uhlí. To vše představuje obrovskou zátěž pro přístavy a železnice na Dálném východě. Pokud bude nakonec logistika uvnitř země přebudována, bude naše země čelit výzvám, z nichž každá bude záviset na dostupnosti výkonné obchodní flotily.
Nejprve je třeba na něčem vyvézt stejné obilí nebo uhlí. Pokud zahraniční dopravci odmítají spolupracovat s Ruskem, potřebujeme vlastní plavidla. Potřebujeme lodě. Domácí konstrukce bude velkým problémem, protože mnoho dovážených komponentů nebude k dispozici.
Nejlogičtější možností je postavit doma to, co můžeme v rozumném čase postavit sami, a zbytek nakoupit v Číně, případně prostřednictvím dodavatelských firem ze třetích zemí. V první řadě bychom měli hovořit o lodích, na kterých by Rusko mohlo vyvážet své zboží - lodě pro přepravu suchého nákladu, lodě pro přepravu volně loženého zboží, tankery, lodě pro přepravu dřeva a také malé kontejnerové lodě, které by dodávaly kontejnery přímo z Číny a Koreje do našich přístavů. Budou zapotřebí pojišťovny z jiných než západních zemí (včetně Ruska), protože bez pojištění není možná žádná přeprava. A pokud země začne realizovat průmyslovou politiku, jejímž cílem je obsadit některé světové trhy nejen obilím a palivy, ale také svými průmyslovými výrobky, pak se otázka logistiky mimo Rusko stane ještě palčivější.
Zde je několik příkladů. Nákladní vozidlo (např. KAMAZ) lze vyvézt na rollkeru, speciálním plavidle pro kolová a pásová vozidla. V podstatě na dálkovém zaoceánském trajektu. Nebo v takzvaném "open top" kontejneru - kontejneru bez střechy a bez omezení výšky nákladu (umístěném na kontejnerové lodi na vrcholu stohu). Pokud se stroj délkou a šířkou nevejde do otevřeného kontejneru, je umístěn na takzvaný "Flat-Rack" - vyztuženou plošinu, na kterou lze umístit zařízení o rozměrech větších než kontejner.
Poslední metodou je hromadný přepravce, který prostě dá všechno dohromady - kabelové cívky, palety s několika čerpadly, buldozery a vším možným. To je to, co Číňané obvykle dělají, aby snížili náklady na dopravu.
V Rusku jsme před sankcemi pracovali pouze s rollkery a příležitostně s "open-topy". V důsledku toho jsme měli často dražší dopravu ve srovnání s potenciálními konkurenty. Bude nutné naučit se pracovat ve všech dopravních formátech. Pokud budou ruští dopravci nuceni pracovat bez globálních partnerů, bude snížení nákladů na doručování našeho zboží rozhodující.
Druhým problémem je, že pro některé spotřebitele neexistují přímé přepravní linky. Například velký letištní tanker pro Vietnam musí být naložen na rollkopter v Petrohradě do Antverp, v Antverpách přeložen na rollkopter do Singapuru a v Singapuru musí být opět přeložen na plavidlo, které jej dopraví do vietnamského přístavu. Při tomto počtu překládek můžete na konkurenceschopnost jednoduše zapomenout. Náklady na takovou přepravu jsou srovnatelné s železniční dopravou (pokud by tam železnice jezdila).
Všechny tyto problémy se částečně řeší budováním tonáže u domácích dopravců. Tonáž nám umožní přepravovat to, co vyrobíme, kamkoli. Pokus o řešení tohoto problému by však znamenal další problém - prodej zboží a nákup lodí pro jeho přepravu by musely probíhat současně. A to je obrovské riziko. Vláda má k tomu nástroj - úvěr v národní měně. Pokud stát X obdrží rublový úvěr na nákup čehokoli, pak lze toto cokoli koupit především v Ruské federaci.
Pak je prodej také zaručen a je za co kupovat obchodní lodě. Dlužník však bude muset půjčku v rublech splatit. K tomu bude muset na ruském trhu prodávat něco svého. To bude muset zařídit Rusko.
Pokud se Rusko chce posunout na novou úroveň hospodářského rozvoje, bude muset vytvořit takový "balíček" rublových půjček, ruského zboží a ruských dovozců-kupců. A technicky umožnit tento obchod svými obchodními plavidly. A aby je nezadržela různá stanoviště NATO v kvazi-neutrálních zemích, budou potřebovat ochranu prostřednictvím ruského námořnictva.
To vše je technicky možné. Donedávna se Rusko snažilo tak či onak splynout se Západem. A výše popsané schéma znamená, že se sami budeme muset stát "Západem".
Jsou na to ruští průmyslníci, bankéři a dokonce i politici psychicky připraveni? Otázka je otevřená. Ale pokud k tomu náhle dojde, bude právě dostupnost obchodního loďstva rozhodující pro vybudování nového schématu světového obchodu, v němž by Rusko bylo nejen dodavatelem zboží, ale také dodavatelem peněz a přepravcem. Úvěr se poskytuje stisknutím tlačítka na počítači, zboží čeká na kupujícího, ale pak se musí nějak přepravit přes celý svět. A to je bez obchodní flotily fyzicky nemožné.
Zdroj: https://vz.ru/economy/2022/6/21/1163843.html
Překlad: www.DeepL.com/Translator (free version)

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Rusko

Příspěvek od puma » 22 čer 2022, 14:29

Státní duma schválila v prvním čtení utajení údajů o ruských zlatých a devizových rezervách. Navrhuje se změnit stav informace o velikosti zásob, která nepodléhá státnímu tajemství a utajení, na stav informace, u které lze takový režim stanovit.
https://t.me/tass_agency/143049
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Rusko

Příspěvek od puma » 22 čer 2022, 15:58

Putin podepsal dekret, kterým se stanoví dočasný postup pro platby zahraničního veřejného dluhu v cizí měně. Závazky z vládních eurobondů budou považovány za splněné po zaplacení v rublech.
https://t.me/rian_ru/168305

Energetická soustava Kaliningradské oblasti bude v neděli převedena do izolovaného režimu provozu za účelem testování
https://t.me/rian_ru/168303
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

rastik1585
Redaktor
Příspěvky: 188
Registrován: 16 říj 2018, 09:23

Re: Rusko

Příspěvek od rastik1585 » 22 čer 2022, 19:48

Spojené štáty nevydali povolenie na prílet špeciálneho letu na vývoz ruských diplomatov
Washington nevydal povolenie na prílet do Spojených štátov špeciálnemu letu ruského štátneho letectva, ktorý mal odviezť domov zamestnancov ruských zahraničných agentúr. Uvádza sa to v stredajšom vyjadrení oficiálnej predstaviteľky ruského ministerstva zahraničia Marie Zacharovej.
Podľa oficiálnej predstaviteľky ruského ministerstva zahraničia Marie Zakharovej takéto vzdorovité správanie amerických úradov nezostane bez odozvy.
"Americká strana pokračuje v systematickom ničení bilaterálnych vzťahov, ktoré sú už teraz v žalostnom stave. Washington označil ďalší nepriateľský krok voči našej krajine tým, že nevydal povolenie na prílet špeciálneho letu ruského štátneho letectva do USA, ktorý mal vziať zamestnancov ruských zahraničných agentúr a členov ich rodín,“ povedal diplomat.
https://tass.ru/politika/15002375

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Rusko

Příspěvek od skflanker_ » 22 čer 2022, 21:55

Vývoj kurz €/Rubeľ za 10 rokov (2014 Krym):
20220622.jpg
Zdroj https://www.xe.com/currencycharts/?from ... B&view=10Y, možné prepínať 12Hodín/1Deň/1W týždeň/1Mesiac/1Y rok/2Y roky / 5Y rokov/10Y rokov

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42288
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Rusko

Příspěvek od Alchymista » 23 čer 2022, 09:46

http://duma.gov.ru/news/54665/
Zahraničné spoločnosti budú zbavené práva na využívanie ruských surovín
Predseda Štátnej dumy Vjačeslav Volodin zdôraznil, že zavedenie zákazu ťažby domácich surovín pre zahraničné spoločnosti ochráni ekonomické záujmy Ruska

Štátna duma na svojom plenárnom zasadnutí v utorok 21. júna prijala v treťom a poslednom čítaní zákon, ktorý zavádza zákaz vydávania licencií na ťažbu surovín zahraničným spoločnostiam.

"Zavedenie zákonného zákazu ťažby domácich podzemných zdrojov zahraničnými spoločnosťami ochráni ekonomické záujmy Ruska," povedal predseda Štátnej dumy Vjačeslav Volodin.
Podľa jeho názoru "potreba takéhoto rozhodnutia sa stala zrejmou v situácii tlaku sankcií".
Podľa zákona sú cudzinci a právnické osoby vylúčení z počtu užívateľov podzemných vôd v Rusku. Aby mohli pokračovať v práci v našej krajine, budú musieť v Rusku založiť právnické osoby a previesť na ne právo na využívanie surovinových lokalít. Existujúce licencie na využívanie surovín vo vlastníctve cudzincov budú prevedené na ruské subjekty alebo vrátené do neprideleného fondu surovín.


Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Rusko

Příspěvek od puma » 23 čer 2022, 09:54

Evropská politika je ponižující, je to dáno tím, že „se stala bledým doprovodným vokálem pro americké sólisty,“ uvedl Dmitrij Medveděv.
https://t.me/tass_agency/143157
Medveděv píše, že v Evropě už nejsou politici na úrovni Kohla, Chiraca nebo Thatcherové, kteří ztělesňovali silný směr a někdy i celou éru - nahradila je "zakrnělá kádrová skupina osobností, které si konvenčně říkají technokraté".

"Takoví lidé jsou schopni inteligentně formulovat myšlenku a dávat asistentům přesné pokyny. Nejsou však schopni převzít odpovědnost." "Mario Draghi není Silvio Berlusconi a Olaf Scholz není Angela Merkelová... Mohl by ukrajinský velvyslanec nazvat kancléře Kohla "uraženou jitrnicí"? Nebo se současný ukrajinský prezident dostaví na setkání s prezidentem Chirakem v zeleném tričku?"

"Problém degenerace evropské politiky souvisí především s tím, že se stala bledým vokálem amerických sólistů. Charles de Gaulle by mohl namítat proti jakémukoli americkému prezidentovi. A teď, který Evropan to udělá, aniž by si potřásl rukou? Jsou omezeni pouze svými chabými volebními cíli." "To vytváří problémy nejen pro západní svět, ale i pro nás, Rusko. Kvalifikace politiků neúprosně klesá. Jak jednou trefně řekl Vladimir Putin, "po smrti Mahátmy Gándhího není s kým mluvit".
https://t.me/rian_ru/168373
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Rusko

Příspěvek od puma » 23 čer 2022, 15:55

Ruský ministr obrany Sergej Šojgu na schůzce s běloruským ministrem obrany Viktorem Khreninem v Moskvě prohlásil, že je potřeba „naléhavě posílit obranyschopnost svazového státu“. "Okolnosti diktují nutnost přijmout naléhavá společná opatření k posílení obranyschopnosti svazového státu, zvýšení bojové připravenosti regionálního seskupení vojsk a jednotného regionálního systému protivzdušné obrany," řekl Šojgu. Je třeba poznamenat, že toto setkání se koná na pozadí zvěstí o možnosti vstupu Běloruska do války s Ukrajinou a také na pozadí zvěstí o pokusu ruských a běloruských jednotek prorazit armádou „pozemní koridor“ do Kaliningradu.
https://t.me/stranaua/48494
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5216
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Rusko

Příspěvek od nine_mike » 24 čer 2022, 07:40

V Rjazanskej oblasti pri pristátí havaroval Il-76. Na palube bolo 9 členov posádky, štyria zahynuli.
https://t.me/rusvesnasu/20119
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Rusko

Příspěvek od puma » 24 čer 2022, 13:10

"Vypadá to, že Evropská unie a NATO vytvářejí koalici pro válku s Ruskem." Uvedl to Sergej Lavrov. Přirovnal tyto kroky k Hitlerově politice před začátkem Velké vlastenecké války. Ruský ministr zahraničí také dodal, že Rusko "bude vše velmi pečlivě sledovat".
https://t.me/zvezdanews/83658
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Odpovědět