Trans-eurasijské dopravní koridory, jejichž důležitost rozvoje nyní už málokdo popírá, jsou v Rusku tradičně chápány jako jedna z částí rusko-čínského spojovacího pásu Velké hedvábné stezky. A tudíž se považují za jeden z nutných prvků pozemní části čínsko-evropského koridoru. Ve skutečnosti je to však mírně řečeno trochu jinak.
Jak BAM (Bajkalsko-amurská magistrála), tak i Transsib se všemi jejich možnými větvemi jsou v první řadě velmi zajímavé pro samotné ruské zboží.Doslova v těchto dnech bylo uveřejněno, že (zatím pouze v testovém režimu, ale už v nejbližší době) Rusko a Japonsko chtějí využít Transsibiřskou magistrálu k rozvoji takzvaného třetího kanálu dodávek zboží mezi dvěma zeměmi a využít k tomu i trajektovou linku DBS: Vladivostok — jihokorejské město Tonghe — japonské město Sakaiminato. Jde o testování možnosti jejího rozšíření, především pro přepravu kontejnerů, které jsou snadno a přirozeně překládány na kapacity Transsibu. Pokud budou testy úspěšné, není žádných pochyb o tom, že Japonci budou chtít i „ruský tranzit" do Evropy. Je to prostě logické a pochopitelné.
https://cz.sputniknews.com/byznys/20181 ... agistrala/