Alternativní pohony vozidel

Odpovědět
Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 3220
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 14 pro 2018, 20:30

Nové emisní testy zavařily plug-in hybridům. Automobilky je stahují z trhu
WLTP, tedy nový standard pro měření emisí u osobních vozů, způsobil letos na automobilovém trhu malou revoluci. Automobilky si v souladu s ním musely nově homologovat všechny vozy, oproti dosavadním testům ACEA by měl být nový standard průkaznější a pro zákazníky více vypovídající. Paradoxně ale nové měření emisí způsobilo problémy pro vozy s plug-in hybridním systémem. Ještě první polovina roku vypadala v Evropě pro plug-in hybridy, tedy vozy se spalovacím motorem i elektrickou soustavou napájenou ze sítě, velmi slibně. Prodeje na celém kontinentu táhla automobilka Mitsubishi, která za první půlrok prodala téměř sto tisíc hybridních SUV Outlander. Přijetí nového emisního standardu ale těmto modelům významně ztížilo pozici na trhu. Emise mnoha hybridních modelů podle nové metody měření přesáhly hodnotu 50 gramů oxidu uhličitého na kilometr, která je hraniční pro udělování dotací na nákup nízkoemisních vozů v evropských zemích. V Německu tak zájemci o mnohé modely ztrácejí nárok na tři tisíce eur od státu.

https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-ene ... hu-1354606
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana
Matka idiotů je vždy těhotná...“ - Italské přísloví

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 3220
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 13 led 2019, 10:38

Tvář elektromobilů Musk? Lada stavěla auta na elektřinu už v 70. letech a dostala je na olympiádu
O elektrických vozech se v poslední době hovoří jako o spásné budoucnosti automobilového průmyslu. Jenže někteří s tímto typem pohonu experimentovali dříve, než byste si možná mysleli. Evropská hysterie kolem naftových motorů, připravované zákazy a omezení ve velkých metropolích a stále se zpřísňující emisní normy. To je jen hrstka důvodů, proč se o elektromobilech v poslední době hovoří jako o adekvátní náhradě za spalovací motory. Z fáze prvních méně či více zdařilých pokusů už jsme se dostali k elektrickým vozům, které můžeme brát vážně – Jaguar I-Pace či Audi e-tron.
Ale věděli jste, že před desítkami let experimentovala s elektromobily i Lada?

Obrázek

https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-log ... du-1355320
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana
Matka idiotů je vždy těhotná...“ - Italské přísloví

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 3220
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 05 úno 2019, 07:10

Mrazy v USA zaskočily majitele elektromobilů. Baterie se rychleji vybíjejí
Při velkých mrazech se baterie elektromobilů vybíjejí a dojezd se snižuje. Stížnosti se na americkém trhu týkají zejména Modelu 3 od Tesly, kterých v roce 2018 automobilka vyrobila přes 150 tisíc.
Až přijde příště vlna mrazivého vzduchu od severního pólu na území Kanady a Spojených států, měli by být majitelé elektromobilů lépe připraveni. Jinak budou frustrováni stejně jako letos.

Mnozí čerství majitelé vozu Tesla Model 3 zuří. Především kvůli dojezdu, protože v aktuálních mrazech se baterie rychleji vybíjejí. Například Ronak Patel, auditor z New Jersey, si nejlevnější vůz z automobilky Elona Muska koupil loni v srpnu. Nyní si postěžoval, že se dojezd jeho vozu dramaticky snížil.

„Nejvíce mi vadí, že mrazivé počasí snížilo dojezd přes noc o 30 až 40 kilometrů. O dalších 10 kilometrů to bylo během jízdy do práce,“ citovala jeho slova agentura Bloomberg. Za auto přitom zaplatil 60 tisíc dolarů (1,3 milionu korun), neboť zvolil variantu s bateriemi, které mají nejvyšší dojezd. Ten podle automobilky přesahuje 530 kilometrů. Základní cena Modelu 3 je 35 tisíc dolarů (788 tisíc korun).

[url]ttps://www.euro.cz/byznys/mrazy-v-usa-zaskocil ... ji-1438347[/url]
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana
Matka idiotů je vždy těhotná...“ - Italské přísloví

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2859
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od kenavf » 05 úno 2019, 11:13

Otázka ohľadom chovania sa akumulátorov elektromobilov v mraze:
1. Ak nabijem akumulátor pri +10°C na stav že ukazuje 100% nabitie a prídu mrazy -20% a auto mi ukáže dojazd o 30% kratší, kam sa podela/podeje tá energia.
2. Ak nabijem akumulátor pri +10°C na stav že ukazuje 100% nabitie a prídu mrazy -20% a auto mi ukáže dojazd o 30% kratší okamžite odstavím auto a medzi tým sa oteplí na +10°C,ukáže mi to znova 100% dojazd?
3. Ak nabijem akumulátor pri -20°C na stav že ukazuje 100% nabitie a oteplí sa na +10°C , koľko % mi ukáže dojazd auta?

BartH8
Redaktor
Příspěvky: 29
Registrován: 16 dub 2018, 18:16

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od BartH8 » 05 úno 2019, 11:40

Při nabíjení článku dochází k ohřevu. Chlad nebude mít zásadní vliv na nabíjení.

Uživatelský avatar
palo satko
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1184
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od palo satko » 05 úno 2019, 12:26

nabijanie aj odovzdavanie nabitej energie je chemicky proces. velkost akumulovanej energie je dana kapacitou medii z ktorych je akumulator urobeny (prvky, vaha prvkov a konštrukcia). Druhym zasadnym momentom je ako rychlo prebieha premena chemickeho procesu na vytvorenie elektrickeho potencialu. Ako rychlo je schopny akumulator dodat a udržat prislušne napätie na svorkách. prave tato schopnost je zavisla aj na samotnej teplote akumulatora. Takže aj ked maš akumulator vozidla nabity na 100%, ale auto parkuješ vonku dosiahneš dostatočny potencial (volty) a tiež schpnost napetie obnovovat (ampery), len take ake su možne pri danej teplote. Pri minus 25 maš problem udržat dostatočne volty na svorkach a aj ked bateria je vybita len spolovice nemusi byt v chlade prebiehajuci chemicky proces schopny dodat potrebny prud na jazdu alebo naštartovanie.
Preto aj ruske tanky sa štartuju stlačenym vzduchom a nie akumulatormi, pretože z pôvodnych 12,4 voltu štandartneho aku je pri minus 25 Celestinov nejakych 9.8 volta a to je už problem dostat poriadny prikon na štarter a pretočiť stuhnuty olej.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 977
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od bacil » 05 úno 2019, 12:31

Už jsem to psal. Nabíjení je endotermní, ohřev vzniká zvýšeným tlakem. Články nesmí zmrznout, topí se jim. Když nejsou na nabíječce, samy omezeně topí. Optimální nabití je při 40 C, proto je rychlo nabíječka navíc zahřívá. Dojezd zkrátí topení a rezerva na ohřev aku když stojí. Do severních zemí se tiše dává mnohem větší kapacita, ale i u jižních verzí se uvádí mnohem menší než skutečná.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti