Nákladní vozy TATRA
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10029
- Registrován: 07 úno 2017, 21:47
Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami
Tatra vyvíjí nový vzduchem chlazený motor
Automobilka investuje do modernizace výroby i rozsáhlého areálu v Kopřivnici zhruba 500 milionů ročně. Snížení spotřeby paliva a tím i emisí má kromě motoru napomoci také nová generace páteřových podvozků s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými nápravami. Cílem je snížení ztrát, tedy zvýšení účinnosti celého hnacího řetězce. „Samozřejmě jsme tlačení i přicházející legislativou požadující snížení emisí CO2
Více na http://zpravy.e15.cz/byznys/podniky-a-t ... -internetu
Automobilka investuje do modernizace výroby i rozsáhlého areálu v Kopřivnici zhruba 500 milionů ročně. Snížení spotřeby paliva a tím i emisí má kromě motoru napomoci také nová generace páteřových podvozků s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými nápravami. Cílem je snížení ztrát, tedy zvýšení účinnosti celého hnacího řetězce. „Samozřejmě jsme tlačení i přicházející legislativou požadující snížení emisí CO2
Více na http://zpravy.e15.cz/byznys/podniky-a-t ... -internetu
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11256
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami
homer píše: ↑29 pro 2017, 18:39Tatra vyvíjí nový vzduchem chlazený motor
Automobilka investuje do modernizace výroby i rozsáhlého areálu v Kopřivnici zhruba 500 milionů ročně. Snížení spotřeby paliva a tím i emisí má kromě motoru napomoci také nová generace páteřových podvozků s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými nápravami. Cílem je snížení ztrát, tedy zvýšení účinnosti celého hnacího řetězce. „Samozřejmě jsme tlačení i přicházející legislativou požadující snížení emisí CO2
Více na http://zpravy.e15.cz/byznys/podniky-a-t ... -internetu
Automobilka ktorá rieši v dnešnej dobe či dosiahne EURO6 patrí do bankrotu.U té první bychom se chtěli dostat na emisní úroveň Euro 6, opět to bude výhradně český výzkum a vývoj,
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- bacil
- Redakční rada
- Příspěvky: 2849
- Registrován: 08 úno 2017, 04:04
Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami
Myslím že řeší něco jiného. U Tatry jde o spolehlivost a bezúdržbovost. To euro 6 bez DPF a močoviny splnit asi není úplně snadné. Řeší se to s Motorpalem, tak to se zřejmě řeší pomoc žhavící svíčky, možná i doplnění jiskry a škrtící klapky pro některé oblasti chodu motoru.
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5647
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami
Tak co vím já tak Tatra od E2 používá výhradně motory 8V s turbem (buď české nebo německé) a s chladičem stlačeného vzduchu, kdy v chladiči jsou dvě žhavící svíčky, ale ty se přes relé spínají jen pří určité (nízké) teplotě, přesně si to teď nepamatuju, musel bych do příručky. Další věc je čerpadlo a vstřikovače, už nepoužívají naše české Motorpal, ale BOSH. Nevím, jakou klapku máš na mysli, ale tatra stálé používá motorovou brzdu (klapka ve výfuku), která je umístěna na Ypsilonce (tam kde se svádí výfukové plyny z obou stran motoru do jednoho.bacil píše: ↑30 pro 2017, 02:40Myslím že řeší něco jiného. U Tatry jde o spolehlivost a bezúdržbovost. To euro 6 bez DPF a močoviny splnit asi není úplně snadné. Řeší se to s Motorpalem, tak to se zřejmě řeší pomoc žhavící svíčky, možná i doplnění jiskry a škrtící klapky pro některé oblasti chodu motoru.
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5647
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Nákladní vozy TATRA
Nákladní vozy TATRA
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08 úno 2017, 11:50
Re: TATRA nezná bratra
Když jsem hledal něco o 148 VS1, zaprvé jsem narazil na tatra forum http://truck-forum.cz/forum/viewforum.php?f=14 a při tom na zajímavý případ, kdy tatra "poznala bratra".
Mikulov 1982 - Pokus o násilný přejezd státní hranice
Dobové fotografie z nezdařeného pokusu o násilný přejezd státní hranice. Nákladní vozidlo Tatra 138 se zastavilo o masivní závoru PS, přestože bylo naložené štěrkem. Událost se stala v srpnu roku 1982 na silnici před hraničním přechodem Mikulov. Osudy osádky nám nejsou známy.
Z jiných zdrojů: režim tehdy informoval o události jako o činu trestaných kriminálníků utíkajích před zákonem do Rakouska.
Událost je také zdokumentovaná jako "Obrněná Tatra Iva Přibyla", autorem článku je historik Ivo Pejčoch.
A nebyl to zdaleka jediný případ použití Tatrovky/náklaďáku.
Dobové fotografie z nezdařeného pokusu o násilný přejezd státní hranice. Nákladní vozidlo Tatra 138 se zastavilo o masivní závoru PS, přestože bylo naložené štěrkem. Událost se stala v srpnu roku 1982 na silnici před hraničním přechodem Mikulov. Osudy osádky nám nejsou známy.
Z jiných zdrojů: režim tehdy informoval o události jako o činu trestaných kriminálníků utíkajích před zákonem do Rakouska.
Událost je také zdokumentovaná jako "Obrněná Tatra Iva Přibyla", autorem článku je historik Ivo Pejčoch.
A nebyl to zdaleka jediný případ použití Tatrovky/náklaďáku.
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5647
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: TATRA nezná bratra
Je fakt, že když se Tatranka rozjede, jen tak něco jí nezastaví. Jen takoví postřeh z praxe, když se vrátím k podvozku, tak jedinou slabinu vidím v hodně měkkém podloží. Jakmile se tatra posadí na rouru je sní amen, tzn když se kola zahrabou dostatečně hluboko, kdy pak celá leží na rouře a s tím je spojená i váha, ta je díky rouře větší.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08 úno 2017, 11:50
Re: TATRA nezná bratra
Teď jsem při tom kopírování fotek z Mikulova našel doplňující info. Ten chlap to PŘEŽIL.
Měl vnitřní zranění, po převozu a následné operaci v nemocnici ve Valticích ho dali dokupy.
Po uzdravení byl vyšetřován Státní bezpečností za pokus o nedovolené opuštění republiky a neoprávněné užívání cizího motorového vozidla, následně byl souzen, dostal dva roky nepodmíněně.
Celá událost se odehrála 9. června 1982 v 1:55, ráno. Tatra 148 byla devět měsíců stará, patřila Vojenským stavbám. Náraz byl údajně tak silný že byl slyšet na několik kilometrů, po nárazu se utrhla kabina i s motorem a motor odletěl 10 metrů daleko, řidiče našli 15 metrů daleko pod troskama kabiny.
Tatra byla odtažena do garáží SNB kde specialista sepsal posudek ve znění, že vše je zničeně a nepoužitelné a v září 1982 bylo auto vyškrtnuté z evidence a následně sešrotováno.
Přibyl si za kabinu namontoval pancéřový plech jako ochranu proti případné střelbě, u soudu se hájil originálně - nechtěl emigrovat, pokoušel se spáchat sebevraždu s tim že kdyby se mu nepodařilo závoru prorazit tak by ho pohraničníci zastřelili. Když se ho soudce zeptal proč si sebou bral osobní věci, kartáček na zuby a další věci tak na to odpověděl, že je pořádkumilovnej člověk, že když na onen svět tak se vším co potřebuje.
Emigrace se Přibylovi podařila v roce 1987.
Měl vnitřní zranění, po převozu a následné operaci v nemocnici ve Valticích ho dali dokupy.
Po uzdravení byl vyšetřován Státní bezpečností za pokus o nedovolené opuštění republiky a neoprávněné užívání cizího motorového vozidla, následně byl souzen, dostal dva roky nepodmíněně.
Celá událost se odehrála 9. června 1982 v 1:55, ráno. Tatra 148 byla devět měsíců stará, patřila Vojenským stavbám. Náraz byl údajně tak silný že byl slyšet na několik kilometrů, po nárazu se utrhla kabina i s motorem a motor odletěl 10 metrů daleko, řidiče našli 15 metrů daleko pod troskama kabiny.
Tatra byla odtažena do garáží SNB kde specialista sepsal posudek ve znění, že vše je zničeně a nepoužitelné a v září 1982 bylo auto vyškrtnuté z evidence a následně sešrotováno.
Přibyl si za kabinu namontoval pancéřový plech jako ochranu proti případné střelbě, u soudu se hájil originálně - nechtěl emigrovat, pokoušel se spáchat sebevraždu s tim že kdyby se mu nepodařilo závoru prorazit tak by ho pohraničníci zastřelili. Když se ho soudce zeptal proč si sebou bral osobní věci, kartáček na zuby a další věci tak na to odpověděl, že je pořádkumilovnej člověk, že když na onen svět tak se vším co potřebuje.
Emigrace se Přibylovi podařila v roce 1987.
Naposledy upravil(a) syos dne 30 pro 2017, 14:42, celkem upraveno 1 x.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10264
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: TATRA nezná bratra
K tomu bruchu
V dobe keď som slúžil vlasti tak vo Vojenskom Výcvikom Priestore posadili BVP-2 na "brucho" = mokrá bažina, mladý vodič zákľadák = BVP na bruchu a pásy vo vode / blate
Tatra 815 8x8 ho odtiaľ vytiahla - na oceľové lano vo V (2 konce na BVP a stred lana v tiahle Tatry) ťahala BVP po blate kým sa nedostal na tvrdší podklad pod pásmi (vodič vojak profesionál)
V dobe keď som slúžil vlasti tak vo Vojenskom Výcvikom Priestore posadili BVP-2 na "brucho" = mokrá bažina, mladý vodič zákľadák = BVP na bruchu a pásy vo vode / blate
Tatra 815 8x8 ho odtiaľ vytiahla - na oceľové lano vo V (2 konce na BVP a stred lana v tiahle Tatry) ťahala BVP po blate kým sa nedostal na tvrdší podklad pod pásmi (vodič vojak profesionál)
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 689
- Registrován: 16 úno 2017, 10:58
Re: TATRA nezná bratra
No u některých Tater to až takový problém nebyl, při výjezdu do záložního prostoru s uloženkama RM70 na plné váze jeden velitel navedl tatru ve Slavkovském lese do bažiny, když jsem tam doběhl byla už minimálně polovinou trubky v bahně, šofér naštěstí zůstal za volantem, tak stačilo jen křiknout ať vypustí kola a Tatrovečka doslova vykráčela z bažiny jako obrovský krtek. Velitele RM to stálo frčku (na místě mu ji urval velitel oddílu) a velení. Celý zbytek vojny si odkroutil na srsce což jsme mu velice záviděli (prostě leháro).
- palo satko
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 7677
- Registrován: 16 úno 2017, 07:51
Re: TATRA nezná bratra
Mal som asi 7 rokov a išli do hory na drevo s Tatrou 111. šofer, tatko, dvaja strycovia a ja. dedo svozom a konmi išiel už rano. moj striko štefan si sadol dopredu na naraznik a ja tiež. obkročno okolo predneho svetla a držal som sa "policajta" tak sa vravelo tej tičke vpredu. To že som mohol spadnut pod kolesa nikoho ani len nenapadlo. normalne som sa viezol cez Pezinok, Limbach po horach, ... dnes by skončili všetci tatko šofer a strikovia v kriminaly, vtedy sa to tak nebralo. ešte aj alkohol bol polahčujuca okolnost.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5647
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: TATRA nezná bratra
To je dost dobře možné, ale nemyslím si, že ho vytahoval tatrou jako takovou, ale že ho tahal navijákem, kterým jsou vybaveny všechny vojenské tatry, teda aspoň valnice 6x6 a 8x8. Od toho tam ten naviják je. Bud tahá sebe, nebo někoho, může tahat zepředu nebo zezadu, záleží kam se lano vytáhne + ještě pomocná kladka. Ale je opravdu možné že ho vytáhl bez navijáku jen přes závěs.skflanker_ píše: ↑30 pro 2017, 14:36K tomu bruchu
V dobe keď som slúžil vlasti tak vo Vojenskom Výcvikom Priestore posadili BVP-2 na "brucho" = mokrá bažina, mladý vodič zákľadák = BVP na bruchu a pásy vo vode / blate
Tatra 815 8x8 ho odtiaľ vytiahla - na oceľové lano vo V (2 konce na BVP a stred lana v tiahle Tatry) ťahala BVP po blate kým sa nedostal na tvrdší podklad pod pásmi (vodič vojak profesionál)
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 7690
- Registrován: 01 úno 2017, 10:55
Re: Nákladní vozy TATRA
Pekne urobenú babičku som videl pred časom na Kamzíku:
Aj osobáky sa vydarili, 603:
Aj osobáky sa vydarili, 603:
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10264
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: TATRA nezná bratra
bol som tam osobne - majorovi sa nechcelo zdržiavať s navijakom - na ťažné lano z BVP to narýchlo zakapčali záklaďáci (poriadne sa zababrali v tom blate) a major iba sedel v kabíne a pomaly ho vytiahol
Bola to rýchlovka - rýchlejšie bolo BVP z blata von ako keď potom ako BVP tak aj Tatru pred vjazdom do auto-parku umývali (potom aj seba)
Bola to rýchlovka - rýchlejšie bolo BVP z blata von ako keď potom ako BVP tak aj Tatru pred vjazdom do auto-parku umývali (potom aj seba)
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5647
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: TATRA nezná bratra
Tak to je pecka, TATRA toho opravdu ujede hodně, kdy se vše pozapíná, výhoda u vojenské tatry je volba želva - zajíc, na želvu jsem jel max. 50 km/hod na velkou pětku, do terénu ideální :palec:skflanker_ píše: ↑30 pro 2017, 15:24bol som tam osobne - majorovi sa nechcelo zdržiavať s navijakom - na ťažné lano z BVP to narýchlo zakapčali záklaďáci (poriadne sa zababrali v tom blate) a major iba sedel v kabíne a pomaly ho vytiahol
Bola to rýchlovka - rýchlejšie bolo BVP z blata von ako keď potom ako BVP tak aj Tatru pred vjazdom do auto-parku umývali (potom aj seba)
- El Diablo
- Senior redaktor
- Příspěvky: 4144
- Registrován: 07 úno 2017, 18:56
Re: Nákladní vozy TATRA
Uměl formuli i náklaďák. Otec legendárních Tatrovek 815 a 613 zemřel
29. prosince 2017
29. prosince 2017
Zdroj: https://auto.idnes.cz/milan-galia-hlavn ... jetiny_erpLetos zemřel jeden z největších tatrováků, Milan Galia. Profesní dráhu konstruktéra začínal na monopostu Tatra 607 a později se stal hlavním konstruktérem podniku. Pod jeho vedením vznikly například osobní Tatra 613 či nákladní Tatra 815, která má na produkci automobilky vliv dodnes.
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08 úno 2017, 11:50
Re: Nákladní vozy TATRA
Indický test protiraketového systému https://www.aktualnikonflikty.cz/viewto ... =56#p30166
s Tatrou
s Tatrou
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 43268
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Nákladní vozy TATRA
Indovia sú v dejinách i súčasnosti Tatry kapitola sama pre seba.
Uragan Smeršč BM-30 na podvozku Tatra
Brahmos na podvozku Tatra
Pinaka - 214mm raketomet
Akash (protilitadlový systém)
"nejaký rádilokátor" alebo prostriedok REB (môj odhad)
Uragan Smeršč BM-30 na podvozku Tatra
Brahmos na podvozku Tatra
Pinaka - 214mm raketomet
Akash (protilitadlový systém)
"nejaký rádilokátor" alebo prostriedok REB (môj odhad)
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1663
- Registrován: 16 úno 2017, 10:41
Re: Nákladní vozy TATRA
No když už se mluví o tom navijáku u TATRY.
Brutální naviják TATRY v hlavní úloze tohoto filmu. (scéna 48.30)
Ojeté pneumatiky jakou bonus.
Další hezké záběry co na mne youtube vyplivlo:
Když Tatra chytne "třísku"
Brutální naviják TATRY v hlavní úloze tohoto filmu. (scéna 48.30)
Ojeté pneumatiky jakou bonus.
Další hezké záběry co na mne youtube vyplivlo:
Když Tatra chytne "třísku"
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10029
- Registrován: 07 úno 2017, 21:47
Re: Nákladní vozy TATRA
Kde KOLOS od Tatry projel, tráva prý rok nerostla
Československá armáda potřebovala těžké nákladní vozidlo, které by projelo cokoliv a uvezlo mnohem více nákladu, než obratná Praga V3S. Výsledkem byla Tatra 813 8x8, kterou mají dodnes fandové značky rádi.
https://www.garaz.cz/magazin/historie/3 ... -internetu
Československá armáda potřebovala těžké nákladní vozidlo, které by projelo cokoliv a uvezlo mnohem více nákladu, než obratná Praga V3S. Výsledkem byla Tatra 813 8x8, kterou mají dodnes fandové značky rádi.
https://www.garaz.cz/magazin/historie/3 ... -internetu