Alternativní pohony vozidel

Odpovědět
Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 696
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od mzprx » 27 bře 2020, 13:19

V pripade poskodenia jedneho clanku z baterie nudzovym rozpojenim obvodu sa dosiahne, ze sa bude skratovo vybijat len on sam a celkova energia, co zivi ohen teplom bude nizsia. Mozno aj nebude dostatocna pre vznik poziaru.
Viac hláv - viac kapusty.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11262
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od kenavf » 27 bře 2020, 13:43

Ale ten článok je spojený s ostatnými napevno a nedá sa odojiť. Jeho teplota a elektrický oblúk zroveň poškodí aj tie vedľajšie takže už nehorí len jeden ale viaceré. Vodu ani iné chladivo medzi ne nedostaneš pretože sú zapúzdrené v tesných blokoch.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 696
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od mzprx » 27 bře 2020, 14:42

Clanky su v baterii zapojene seriovo paralelne. Rozpojenie obvodu sposobi, ze sa "zdrave" clanky nebudu vybijat do poskodenych.
Samozrejme aj u cisto serioveho zapojenia clankov dochadza k vybijanu zdravych clankov do poskodeneho a to cez zataz.
Clanok s vyssim vnutornym odporom sa zacne spravat ako zataz, zacne sa prehrievat elektrolyt, resp. jeho rozpustadlo zacne vriet a uvolnovat sa mimo clanok. Ak nastane v clanku skrat, vzniknute iskry zapalia pary rozpustadla a zacne hasicska "zabava".
Na obrazku je bateria Tesly model 3.
Obrázek
Viac hláv - viac kapusty.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11262
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od kenavf » 27 bře 2020, 18:16

mzprx píše:
27 bře 2020, 14:42
Clanky su v baterii zapojene seriovo paralelne. Rozpojenie obvodu sposobi, ze sa "zdrave" clanky nebudu vybijat do poskodenych.
..
Ale to čo ty popisuješ je opatrenie ak sa vyskytne "vonkajší" skrat niekde v motore, tak sa rozopnú vypínače na výstupe z baterie.
Ale my sa tu bavíme o vnútornom skrate niektorého článku a v ňom sa zoskratujú tie "fólie" voči sebe a ten článok svojím teplom uvedie do skratu aj okolité články. A to sa udeje aj keď by bol akumulátor nezapojený alebo dokonca vymontovaný, stačí ak je nabitý.

Video: Ten zarazený skrutkovač simuluje vznik vnútorného skratu(autonehoda, nekvalitná výroba a pod.,...). Čo by sa asi dialo s akumulátorom ktorý by dali tesne vedľa toho "poškodeného"? Myslím že by tiež zahorel.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 696
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od mzprx » 27 bře 2020, 18:56

Ked bude clanok v zapojenom obvode, tak ten efekt bude urcite mnohonasobne rychlejsi, lebo mu pomozu ostatne clanky. Prerusenie obvodu skody vyznamne obmedzi. Mechanicky prieraz nabiteho clanku je dost extremny pripad poskodennia. Zvycajne dojde k uniku plynov vplyvom poskodenia, alebo sa clanok nafukne. Litiove clanky pri nabijani mierne zvecsuju rozmery a navrh s tym musi pocitat. Svojho casu na to doplatil Samsung Note 7.
https://refresher.sk/40164-Predsa-len-t ... laxy-Note7
Viac hláv - viac kapusty.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11262
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od kenavf » 27 bře 2020, 19:10

Samozrejme že odpojenie pri havárii je užitočné a preto je tam ten "pyro disconect".
A prerazenie článku nie je bežné ale musí sa s ním počítať pri havárii.
Môžeme to spochybňovať ako chceme ale na videách vidíme že ten problém existuje a požiarnici si s tým nevedia rady.

Ponorenie auta do nádrže s vodou nepovažujem za riešenie/že si s tým vedia rady.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 43538
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Alchymista » 27 bře 2020, 19:43

IMHO: pokiaľ je "pyrotechnical disconnect" použitý na odpojenie batérie, možno by nebolo celkom márne použiť aj pyroskrutky a pyrorezáky na fyzické napojenie celého batériového bloku od zvyšku vozidla.
Samozrejme by to vyžadovalo nemalé konštrukčné úpravy u existujúcich vozidel ako sú Tesly (u nich je konštrukcia batérie súčasťou silovej schemy podvozku), ale u vozidiel s výmennými batériami by to zmysel malo.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Aaron Goldstein » 05 črc 2020, 16:32

Sice je to vtip, ale tak krásně tematický, že si ho dovolím dát sem....

01.jpg
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11262
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od kenavf » 09 říj 2020, 01:10

Hotové jsou v tuto chvíli dvě varianty Ampere APM 120 dává výkon až 125 kW (170 koní) při 12 000 ot./min a váží právě zmíněných 14 kg. Měrný výkon tedy odpovídá 9 kW/kg. Výkonnější AMP 200 dává až 299 koní (220 kW) při 10 000 ot/min a váží 40 kW, v tomto případě se bavíme o 5,5 kW/kg.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/fi ... hmotnosti/?
Vie niekto približne koľko váži v tanku prevodovka, rozvodovka, diferák a "polosy" k hnacím kolesám?
(keby sa tých 1500HP malo prenášať generátorom a elektromotorom?)
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 4142
Registrován: 07 úno 2017, 13:04

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Grif » 12 lis 2020, 09:13

Servis a výmena batérie v elektromobile Nisan
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16529
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od petrp » 26 bře 2021, 11:49

Když někomu regulérně hrabe ve zvonici...

VW už nebude vyvíjet nové spalovací motory. Až do elektromobility si vystačí s těmi stávajícími :nahlavu:
Vedení automobilky VW oznámilo, že končí s vývojem stále nových spalovacích motorů. Automobilka hodlá používat a upravovat ty stávající a to až do nástupu plně elektrického pohonu. Již existující motory budou upravovány, aby plnily emisní normy. Ta zatím poslední s označením Euro 7 by měla začít platit v roce 2025. Přechod na kompletní elektromobilitu automobilka neočekává dříve jak v příštím desetiletí. Podle starších odhadů bude v roce 2030 70% prodaných vozů v Evropě z produkce koncernu elektrických a zbytek bude mít stále ještě spalovací agregáty. Hlavní modelové řady by měly mít k dispozici verze se spalovacími motory ještě kolem roku 2034-5.
https://www.kurzy.cz/zpravy/585577-vw-u ... avajicimi/
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

zmiri
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6460
Registrován: 07 úno 2017, 16:42

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od zmiri » 26 bře 2021, 12:51

Otázka jestli hrabe nebo začal ten zdravej rozum používat. Spalovací motory do aut jsou už dávno vytuněný na max, kam je chcete posunout? Dokud nedojde k nějakému objevu, není co vyvíjet. Jenom to žere prachy. V technických parametrech se neposunuli od konce devadesátých let. Třeba 1,9 TDi. Od té doby to jsou hrátky, PR, ale na motoru se toho moc nezměnilo. Teda vymysleli debilní malý motůrky, podvodnej software apod., ale nic smysluplnýho, technicky pokročilejšího.
Nejlepší zaměstnání je být vojákem z povolání, v době míru.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11262
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od kenavf » 12 srp 2021, 00:29

Japonci před 36 lety udělali hokus pokus s keramickým motorem. Dieselový hybrid se už tehdy obešel bez chlazení, na čem tedy ztroskotali?
https://www.autozive.cz/japonci-pred-36 ... roskotali/
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7702
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od palo satko » 12 srp 2021, 08:06

Ten članok o "keranickom motory" je uplne dopleteny. Čo vlastne urobili? Blok motora z hajzlovej keramiky?
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

zmiri
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6460
Registrován: 07 úno 2017, 16:42

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od zmiri » 12 srp 2021, 08:23

Ten článek není domotaný, ale nesmyslný. Vyrobili zázrak. Třeba keramické svíčky v turbodmychadlu. Nebo použitím jiného materiálu na blok motoru dosáhli výrazně větší účinosti, když teplota motoru klesla na 1/4. Tak spotřebovali 3/4 tepelných ztrát, jenom nevím, kam se ta tepelná energie ztratila....Co mělo být původně, to netuším. Ale informace se ztratili zřejmě v překladu.....
Nejlepší zaměstnání je být vojákem z povolání, v době míru.

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7702
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od palo satko » 12 srp 2021, 08:50

Môj brat robi objednavatela nahradnych dielov v servise Porsche Inter Auto v Bratislave. Takže pozna problemy tych autiakov od Porsche 911, cez Audi až po male Polo. Vidi poruchovost a ceny oprav všetkych tych super naftakov, hybridov, plug-in hybridov a elektroaut koncernu Jednoznačne je toho nazoru, že najlepšim motorom dneška je japonsky benzinovy motor Toyoty. Preto si aj kupil Toyotu a nie koncernovy voz, hoci ako zamestnanec ma zaujimavu zlavu.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11262
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od kenavf » 13 srp 2021, 01:59

palo satko píše:
12 srp 2021, 08:06
Ten članok o "keranickom motory" je uplne dopleteny. Čo vlastne urobili? Blok motora z hajzlovej keramiky?
Matne si na to pamätám že v podstate povrchy spalovacieho priestoru boli z keramických materiálov. Povrch vložiek valcov, dná piestov a povrch hlavy valcov s ventilmi. Tvrdosť, oteruvzdornosť a tepelná odolnosť keramiky umožnili vynechať chladiaci okruh a tak sa teplo neodvádzalo do chladiča ale časť z neho bola využitá pri ďaľšom cykle pista a časť išla do výfuku. Problém asi bol s celkovou životnosťou na opotrebenie, olej si tiež asi s tou vyššou prevádzkovou teplotou asi tiež príliš nerozumel.
Spracovanie keramiky je veľmi náročné a drahé. Pri spekaní sa zmenšuje. Že vraj až o 10%(tie záchody tiež).

P.S.
No a článok je dopletený pretože autor je nám už známy blb.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

inzo
Sponzor fóra
Příspěvky: 387
Registrován: 07 úno 2017, 21:14

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od inzo » 13 srp 2021, 07:57

takýchto pokusov s keramikou bolo viac, ale nielen cena to zabila (termodynamické zákony musí rešpektovať nielen automobilka, ale aj ústavný súd). ak by v spaľovacom priestore bola použitá keramika musela by mať mizernú tepelnú vodivosť - skôr ako izolácia, aby nám nerozvádzala teplo do celého nechladeného motora. lenže kopec tepla by tým pádom odnášali výfukové plyny, akú by to malo účinnosť? no a stláčať turbom vzduch a neochladiť ho zasa zníži plniaci tlak a účinnosť, bez chladenia to asi pôjde len v prúdovom motore no ešte aj ten paroplynový cyklus produkuje paru pre zvýšenie účinnosti

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11262
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od kenavf » 04 úno 2022, 00:45

Základní elektromotor dostal označení Quark a nabídne výkon 250 kW
Quark ohromí hmotností jen 30 kg
Silnější elektromotor Terrier nabídne 500 kW a 1 100 Nm
https://fdrive.cz/clanky/koenigsegg-vyt ... vykon-8484
Kurňa, tie výkony elektromotorov by už aj boli a stále mi nikto nechce splniť tú viziu tanku(súčasného) s diesel-elektrickým pohonom.
To tak vyzerá na motor s 4200ot/min. Takže nejakú jednoduchú redukčnú prevodovku by to potrebovalo.
500kW=84kg
Takže nejakých 250kg na 1500kW +redukčná prevodovka a ďaľších 250kg ako generátor. Ušetrilo by to prevodovky(1500kg?) plus k tomu práca motora stále v optimálnych otáčkach a jemná regulácia a ovládanie rýchlosti.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Alternativní pohony vozidel

Příspěvek od Aaron Goldstein » 04 úno 2022, 00:56

Tady je o tom nějaké video... (v ENG)

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Odpovědět