Stránka 11 z 11

Re: Alternativní pohony vozidel

Napsal: 04 úno 2022, 10:17
od gandalf
Pohonů vozidel se to sice netýká, ale keramiky. Velké problémy jsou třeba s keramickými lunetami "zančkových" hodinek. Hodinky za statisíce jsou k ničemu, protože ty keramické lunety praskají /bez ťukanců/, zřejmě i nepatrnou změnou teploty. A výrobci? Dělají mrtvého brouka - náprava mnohdy trvá měsíce. Kamarádovi už takhle rupla druhá luneta /pokaždé jiná značka/. S hodinkami zachází doslova v rukavičkách - je to investice. Pochopitelně bych mohl značky i jmenovat, ale ....
Omlouvám se za OT.

Re: Alternativní pohony vozidel

Napsal: 06 úno 2022, 18:34
od bacil
A proč kupuje hodinky z porculánu?

Ty motory mají jeden pronlém - neuchladí se při dlouhodobé zátěži. Je potřeba odvádět min 20kW tepla a to při velkých otáčkách, při malých tepelná ztráta u BLDC motoru roste. Uvědomte si že je to synchronní motor. Jet to tak akorát na rozjezd.

Re: Alternativní pohony vozidel

Napsal: 06 úno 2022, 18:54
od gandalf
Pokud jsou z keramiky pouzdra, je to OK /třeba dlouhodobě RADO/, ale lunety jsou poměrně tenké, zpravidla na safírovém ložisku, mnohdy ještě v kovovém rámečku a praskaj.

Re: Alternativní pohony vozidel

Napsal: 06 úno 2022, 19:40
od kenavf
Ten tank nebehá stále na plný výkon, ten potrebuješ len pár sekund(20-30sekund?). Potom už je to podstatne menej.
IMHO orientačne, ak má teraz tank uvádzanú spotrebu v teréne okolo 400l/100km a priemernú rýchlosť v teréne 25km/hod tak spotrebuje tých 400l za 4 hodiny. To je priemerný výkon motora 400x 3,8 /4=380kWh.(rámcový výpočet)
To je cca štvrtina maximálneho výkonu takže by to bolo pre chladenie únosnejšie.
A ani uchladenie tých 20kW by snáď nemal byť problém. Je len otázne akú maximálnu teplotu vydržia tie permanentné magnety(z vrelých krbových dvierok mi neodymový magnet odpadol a už nebol magnetický-tie dvierka neboli vtedy extra vrelé).

Re: Alternativní pohony vozidel

Napsal: 07 úno 2022, 00:00
od El Diablo
kenavf píše:
13 srp 2021, 01:59
palo satko píše:
12 srp 2021, 08:06
Ten članok o "keranickom motory" je uplne dopleteny. Čo vlastne urobili? Blok motora z hajzlovej keramiky?
Matne si na to pamätám že v podstate povrchy spalovacieho priestoru boli z keramických materiálov. Povrch vložiek valcov, dná piestov a povrch hlavy valcov s ventilmi. Tvrdosť, oteruvzdornosť a tepelná odolnosť keramiky umožnili vynechať chladiaci okruh a tak sa teplo neodvádzalo do chladiča ale časť z neho bola využitá pri ďaľšom cykle pista a časť išla do výfuku. Problém asi bol s celkovou životnosťou na opotrebenie, olej si tiež asi s tou vyššou prevádzkovou teplotou asi tiež príliš nerozumel.
Spracovanie keramiky je veľmi náročné a drahé. Pri spekaní sa zmenšuje. Že vraj až o 10%(tie záchody tiež).

P.S.
No a článok je dopletený pretože autor je nám už známy blb.
Asi původní článek v angličtině:
https://japanesenostalgiccar.com/isuzu- ... el-hybrid/