Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 613
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od bacil » 22 bře 2018, 22:57

Tak nějak, ale vidíš maximálně tenisky. Když jsem tuhle málem potkal srnku, tak taky nebyla vidět že tam ta kráva stojí. To jak to svítí dolů, vidíš jenom kotníky.

Dá se trochu strhnout volant, ale ne moc, jinak kolama nahoru. Když šlápneš při tom na brzdy, akce kolama nahoru se stává pravděpodobnější.

kozlus
Redaktor
Příspěvky: 271
Registrován: 07 úno 2017, 17:55

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od kozlus » 22 bře 2018, 23:22

Mno nevim, ale kdyz uvidim srnku tak nahle, jak popisujes, tak mi snaha o vyhnuti prijde dost nebezpecna. To uz radsi plny brzdy, ale rovne a radsi trefit srnu, nez to auto pak nahanet po cele silnici a jeste trefit pangejt nebo protijedouci auto.

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 613
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od bacil » 22 bře 2018, 23:45

Píšu trochu, nemůžeš škubnout s autem. Srnka je citlivá na tangens, když ho náhodou změníš po směru kterým běží (běží zprava, tak jedeš doleva), donutíš ji přehodnotit situaci a zastaví se. Pak šlápneš na plyn, ale protože ještě držíš spojku dole, tak to akorát zabučí do omezovače.
Pokud je úplně blbá, ta ji pak vezmeš maximálně nárazníkem, ale to si pak lehneš s páječkou nastavenou na 200, kouskama kvalitního plastu z víček a jdeš svařovat. Teď jak jsou 3D pera, by to šlo ještě líp tím. Zmáčknutej plech vyrovnáč záchodovým zvonem.
Srnku jsem potkal už 5x, 3x vyhnul, 1x jí dal na lehce prdel a 1x fatálka, to jsem pak spravoval nárazník páječkou.

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 613
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od bacil » 23 bře 2018, 00:01

Pouštěl jsem si to video srážky několikrát, je to záznam z dash-cam, není to záznam z kamery která analyzuje situaci.

Řidič by měl dost času na brzdy i klaxon. Kolo by možná nabral, ale baba by utekla, pokud není hluchá. Tady je vidět rozdíl v technice, já když se mi něco nezdá, povoluji preventivně plyn (ale nechovám se jak ta blbá bloncka co přede mnou zastavila uprostřed přejezdu na kolejích asi aby se rozhlídla, tak jsem ji předjel přes plnou, nedalo se jinak)

woxia
Výkonný redaktor
Příspěvky: 937
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od woxia » 23 bře 2018, 10:34

Tady máte záznam z normální kamery stejného místa také v noci. No, ono světla je tam tolik, že to. co se sem dávalo, se nedá absolutně srovnávat.

Proto znovu opakuji, záznam nehody je digitálně ztmaven.



Pokud se lepší podíváte, tak je takový záliv a vypadá to, že sw vůbec nepřepokládal, že daný objekt přechází vozovku, spíše to vyhodnotil jako že mu musí dát přednost před nájezdem do jeho pruhu - tj. co se děje ve vedlejším pruhu ho logicky moc nezajímá, protože nedokáže vyhodnocovat chování jízdy protijedoucích či souběžně jedoucích vozidel.
Aneb já vyhodnotím čepičáře nebo agresivního řidiče dle stylu jízdy sw pro to nemá v reálném čase kapacitu.
Je to stejné, jako kdybych naučila těžce retardovaného člověka řídit.

Ještě místo ve dne:
https://www.google.cz/maps/@33.4360587, ... 6656?hl=en

Je tam zákaz přecházení, ale "někdo" tam krásně udělal chodníky přímo do vozovky - takže jak má někdo použít přechod, když se na něj nemůže ani dostat?
https://www.google.cz/maps/@33.4353532, ... !1e3?hl=en
Naposledy upravil(a) woxia dne 23 bře 2018, 10:52, celkem upraveno 1 x.

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1471
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od kenavf » 23 bře 2018, 10:52

Ono je to úplne jedno či tam bolo verejné osvetlenie alebo že nemala reflexné prvky a že porušila predpisy.
Zásadné je že podľa tej reakcie(nereakcie) softweru to značí že by to auto nebolo schopné reagovať na divú zver ktorá by vám na ceste za mestom prebehla cez cestu.
Na to má mať radary ktoré zistia predmet pohybujúci sa v kolíznom kurze(aj v tme).

P.S. Ten bicykel leží na chodníku cca na úrovni prednej kapoty.Ak auto nebrzdilo,tak by prešlo ešte niekoľko desiatok metrov,že by ten bicykel potom niekto preniesol dopredu(po zdokumentovaní)?Alebo by bicykel po "odmrštení" nárazom dopadol zrovna "na úroveň kapoty"?(To je k otázke či auto brzdilo alebo nie)

Uživatelský avatar
Polite
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1027
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od Polite » 23 bře 2018, 13:04

Tak ma napada...nemohol system-radar, lidar cokolvek vyhodnotit ten bicykel ako auto? Auto stojace vo vedlajsom pruhu v smere jazdy. Nasledne ked sa ,,auto-bicykel,, hybalo do jeho jazdneho pruhu zacal brzdit a nehoda v nizkej rychlosti pre Uber-auto bola vyhodnotena ako bezpecne poskodenie ako sa autu-bicyklu vyhybat niekam mimo cesty ...
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1471
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od kenavf » 08 kvě 2018, 12:01

Za smrteľnú nehodu Uber auta môže benevolentné nastavenie softvéru

http://pc.zoznam.sk/novinka/za-smrtelnu ... e-softveru
To by som rád vedel ako robia simulácie reálnej prevádzky než to pustia medzi ľudí.
"Laik žasne,odborník se diví".

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 1927
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od skflanker_ » 08 kvě 2018, 20:36

Na novej ešte neotvorenej diaľnici na Krym testovali bezosádkové vozidlá Kamaz

https://youtu.be/KpjJZ3NYq34 zverejnené 08.05.2018, dĺžka videa 1 min.
https://youtu.be/MTDPeY5U-xU zverejnené 08.05.2018, dĺžka videa 2:23 min.
https://youtu.be/swcgnG2A2RA zverejnené 08.05.2018, dĺžka videa 5:14 min.

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 309
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od homer » 15 kvě 2018, 02:47

První otázka – jak reálně zranitelná jsou dnešní auta hackováním?
Druhá otázka – jaké jsou ve dnešních autech Entry points pro útok hackerů?
Třetí otázka – co dělají výrobci aut pro zabezpečení kritických systémů?
http://dfens-cz.com/hackovani-a-ovladani-aut/

Amanox
Redaktor
Příspěvky: 201
Registrován: 09 dub 2018, 21:30

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od Amanox » 15 kvě 2018, 09:32

1. Ak vozidlo nie je pripojené na sieti tak nijak.
2. Cez aplikácie a cez sieť WIFI alebo telekomunikačné potom zostáva priami prístup ku vozidlu
3. Určite všetko čo môžu a prakticky nič.

Reálne ak sa zamyslíš tak určite to nebude ako lietať s dronom. Ak chceš poškodiť autonómne ovládanie a tým spôsobiť haváriu je to možné.

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 349
Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Bydliště: Jizerky

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od Grif » 15 kvě 2018, 10:06

Britská společnost NCC Group upozornila na zranitelnost moderních automobilů, kterou je možné zneužít za pomoci vysílání digitálního rádia standardu DAB. Díky chybě se mohou útočníci dostat do zábavního systému a dotlačit tam kód. Z tohoto systému jsou zpravidla dostupné i důležité systémy automobilu, včetně systému pro automatické brzdění.
Útokem je možné ovlivnit naráz všechna vozidla v okolí. Pokud by teoreticky někdo hacknul oblastní nebo celonárodní rádio, mohl by infikovat všechna vozidla v dané oblasti.
NCC Group nezveřejnila typ zranitelných vozidel, bližší informace plánuje zveřejnit až na srpnové konferenci Black Hat.
https://www.root.cz/zpravicky/auta-je-m ... autoradio/
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host