Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
- bacil
- Redakční rada
- Příspěvky: 2817
- Registrován: 08 úno 2017, 04:04
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
Tak nějak, ale vidíš maximálně tenisky. Když jsem tuhle málem potkal srnku, tak taky nebyla vidět že tam ta kráva stojí. To jak to svítí dolů, vidíš jenom kotníky.
Dá se trochu strhnout volant, ale ne moc, jinak kolama nahoru. Když šlápneš při tom na brzdy, akce kolama nahoru se stává pravděpodobnější.
Dá se trochu strhnout volant, ale ne moc, jinak kolama nahoru. Když šlápneš při tom na brzdy, akce kolama nahoru se stává pravděpodobnější.
- kozlus
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1823
- Registrován: 07 úno 2017, 17:55
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
Mno nevim, ale kdyz uvidim srnku tak nahle, jak popisujes, tak mi snaha o vyhnuti prijde dost nebezpecna. To uz radsi plny brzdy, ale rovne a radsi trefit srnu, nez to auto pak nahanet po cele silnici a jeste trefit pangejt nebo protijedouci auto.
- bacil
- Redakční rada
- Příspěvky: 2817
- Registrován: 08 úno 2017, 04:04
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
Píšu trochu, nemůžeš škubnout s autem. Srnka je citlivá na tangens, když ho náhodou změníš po směru kterým běží (běží zprava, tak jedeš doleva), donutíš ji přehodnotit situaci a zastaví se. Pak šlápneš na plyn, ale protože ještě držíš spojku dole, tak to akorát zabučí do omezovače.
Pokud je úplně blbá, ta ji pak vezmeš maximálně nárazníkem, ale to si pak lehneš s páječkou nastavenou na 200, kouskama kvalitního plastu z víček a jdeš svařovat. Teď jak jsou 3D pera, by to šlo ještě líp tím. Zmáčknutej plech vyrovnáč záchodovým zvonem.
Srnku jsem potkal už 5x, 3x vyhnul, 1x jí dal na lehce prdel a 1x fatálka, to jsem pak spravoval nárazník páječkou.
Pokud je úplně blbá, ta ji pak vezmeš maximálně nárazníkem, ale to si pak lehneš s páječkou nastavenou na 200, kouskama kvalitního plastu z víček a jdeš svařovat. Teď jak jsou 3D pera, by to šlo ještě líp tím. Zmáčknutej plech vyrovnáč záchodovým zvonem.
Srnku jsem potkal už 5x, 3x vyhnul, 1x jí dal na lehce prdel a 1x fatálka, to jsem pak spravoval nárazník páječkou.
- bacil
- Redakční rada
- Příspěvky: 2817
- Registrován: 08 úno 2017, 04:04
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
Pouštěl jsem si to video srážky několikrát, je to záznam z dash-cam, není to záznam z kamery která analyzuje situaci.
Řidič by měl dost času na brzdy i klaxon. Kolo by možná nabral, ale baba by utekla, pokud není hluchá. Tady je vidět rozdíl v technice, já když se mi něco nezdá, povoluji preventivně plyn (ale nechovám se jak ta blbá bloncka co přede mnou zastavila uprostřed přejezdu na kolejích asi aby se rozhlídla, tak jsem ji předjel přes plnou, nedalo se jinak)
Řidič by měl dost času na brzdy i klaxon. Kolo by možná nabral, ale baba by utekla, pokud není hluchá. Tady je vidět rozdíl v technice, já když se mi něco nezdá, povoluji preventivně plyn (ale nechovám se jak ta blbá bloncka co přede mnou zastavila uprostřed přejezdu na kolejích asi aby se rozhlídla, tak jsem ji předjel přes plnou, nedalo se jinak)
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1663
- Registrován: 16 úno 2017, 10:41
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
Tady máte záznam z normální kamery stejného místa také v noci. No, ono světla je tam tolik, že to. co se sem dávalo, se nedá absolutně srovnávat.
Proto znovu opakuji, záznam nehody je digitálně ztmaven.
Pokud se lepší podíváte, tak je takový záliv a vypadá to, že sw vůbec nepřepokládal, že daný objekt přechází vozovku, spíše to vyhodnotil jako že mu musí dát přednost před nájezdem do jeho pruhu - tj. co se děje ve vedlejším pruhu ho logicky moc nezajímá, protože nedokáže vyhodnocovat chování jízdy protijedoucích či souběžně jedoucích vozidel.
Aneb já vyhodnotím čepičáře nebo agresivního řidiče dle stylu jízdy sw pro to nemá v reálném čase kapacitu.
Je to stejné, jako kdybych naučila těžce retardovaného člověka řídit.
Ještě místo ve dne:
https://www.google.cz/maps/@33.4360587, ... 6656?hl=en
Je tam zákaz přecházení, ale "někdo" tam krásně udělal chodníky přímo do vozovky - takže jak má někdo použít přechod, když se na něj nemůže ani dostat?
https://www.google.cz/maps/@33.4353532, ... !1e3?hl=en
Proto znovu opakuji, záznam nehody je digitálně ztmaven.
Pokud se lepší podíváte, tak je takový záliv a vypadá to, že sw vůbec nepřepokládal, že daný objekt přechází vozovku, spíše to vyhodnotil jako že mu musí dát přednost před nájezdem do jeho pruhu - tj. co se děje ve vedlejším pruhu ho logicky moc nezajímá, protože nedokáže vyhodnocovat chování jízdy protijedoucích či souběžně jedoucích vozidel.
Aneb já vyhodnotím čepičáře nebo agresivního řidiče dle stylu jízdy sw pro to nemá v reálném čase kapacitu.
Je to stejné, jako kdybych naučila těžce retardovaného člověka řídit.
Ještě místo ve dne:
https://www.google.cz/maps/@33.4360587, ... 6656?hl=en
Je tam zákaz přecházení, ale "někdo" tam krásně udělal chodníky přímo do vozovky - takže jak má někdo použít přechod, když se na něj nemůže ani dostat?
https://www.google.cz/maps/@33.4353532, ... !1e3?hl=en
Naposledy upravil(a) woxia dne 23 bře 2018, 10:52, celkem upraveno 1 x.
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11145
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
Ono je to úplne jedno či tam bolo verejné osvetlenie alebo že nemala reflexné prvky a že porušila predpisy.
Zásadné je že podľa tej reakcie(nereakcie) softweru to značí že by to auto nebolo schopné reagovať na divú zver ktorá by vám na ceste za mestom prebehla cez cestu.
Na to má mať radary ktoré zistia predmet pohybujúci sa v kolíznom kurze(aj v tme).
P.S. Ten bicykel leží na chodníku cca na úrovni prednej kapoty.Ak auto nebrzdilo,tak by prešlo ešte niekoľko desiatok metrov,že by ten bicykel potom niekto preniesol dopredu(po zdokumentovaní)?Alebo by bicykel po "odmrštení" nárazom dopadol zrovna "na úroveň kapoty"?(To je k otázke či auto brzdilo alebo nie)
Zásadné je že podľa tej reakcie(nereakcie) softweru to značí že by to auto nebolo schopné reagovať na divú zver ktorá by vám na ceste za mestom prebehla cez cestu.
Na to má mať radary ktoré zistia predmet pohybujúci sa v kolíznom kurze(aj v tme).
P.S. Ten bicykel leží na chodníku cca na úrovni prednej kapoty.Ak auto nebrzdilo,tak by prešlo ešte niekoľko desiatok metrov,že by ten bicykel potom niekto preniesol dopredu(po zdokumentovaní)?Alebo by bicykel po "odmrštení" nárazom dopadol zrovna "na úroveň kapoty"?(To je k otázke či auto brzdilo alebo nie)
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- Polite
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6447
- Registrován: 07 úno 2017, 21:48
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
Tak ma napada...nemohol system-radar, lidar cokolvek vyhodnotit ten bicykel ako auto? Auto stojace vo vedlajsom pruhu v smere jazdy. Nasledne ked sa ,,auto-bicykel,, hybalo do jeho jazdneho pruhu zacal brzdit a nehoda v nizkej rychlosti pre Uber-auto bola vyhodnotena ako bezpecne poskodenie ako sa autu-bicyklu vyhybat niekam mimo cesty ...
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11145
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
Za smrteľnú nehodu Uber auta môže benevolentné nastavenie softvéru
http://pc.zoznam.sk/novinka/za-smrtelnu ... e-softveru
To by som rád vedel ako robia simulácie reálnej prevádzky než to pustia medzi ľudí.
"Laik žasne,odborník se diví".
http://pc.zoznam.sk/novinka/za-smrtelnu ... e-softveru
To by som rád vedel ako robia simulácie reálnej prevádzky než to pustia medzi ľudí.
"Laik žasne,odborník se diví".
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
Na novej ešte neotvorenej diaľnici na Krym testovali bezosádkové vozidlá Kamaz
https://youtu.be/KpjJZ3NYq34 zverejnené 08.05.2018, dĺžka videa 1 min.
https://youtu.be/MTDPeY5U-xU zverejnené 08.05.2018, dĺžka videa 2:23 min.
https://youtu.be/swcgnG2A2RA zverejnené 08.05.2018, dĺžka videa 5:14 min.
https://youtu.be/KpjJZ3NYq34 zverejnené 08.05.2018, dĺžka videa 1 min.
https://youtu.be/MTDPeY5U-xU zverejnené 08.05.2018, dĺžka videa 2:23 min.
https://youtu.be/swcgnG2A2RA zverejnené 08.05.2018, dĺžka videa 5:14 min.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9846
- Registrován: 07 úno 2017, 21:47
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
První otázka – jak reálně zranitelná jsou dnešní auta hackováním?
Druhá otázka – jaké jsou ve dnešních autech Entry points pro útok hackerů?
Třetí otázka – co dělají výrobci aut pro zabezpečení kritických systémů?
http://dfens-cz.com/hackovani-a-ovladani-aut/
Druhá otázka – jaké jsou ve dnešních autech Entry points pro útok hackerů?
Třetí otázka – co dělají výrobci aut pro zabezpečení kritických systémů?
http://dfens-cz.com/hackovani-a-ovladani-aut/
-
- Redaktor
- Příspěvky: 471
- Registrován: 09 dub 2018, 21:30
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
1. Ak vozidlo nie je pripojené na sieti tak nijak.
2. Cez aplikácie a cez sieť WIFI alebo telekomunikačné potom zostáva priami prístup ku vozidlu
3. Určite všetko čo môžu a prakticky nič.
Reálne ak sa zamyslíš tak určite to nebude ako lietať s dronom. Ak chceš poškodiť autonómne ovládanie a tým spôsobiť haváriu je to možné.
2. Cez aplikácie a cez sieť WIFI alebo telekomunikačné potom zostáva priami prístup ku vozidlu
3. Určite všetko čo môžu a prakticky nič.
Reálne ak sa zamyslíš tak určite to nebude ako lietať s dronom. Ak chceš poškodiť autonómne ovládanie a tým spôsobiť haváriu je to možné.
- Grif
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4087
- Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
Britská společnost NCC Group upozornila na zranitelnost moderních automobilů, kterou je možné zneužít za pomoci vysílání digitálního rádia standardu DAB. Díky chybě se mohou útočníci dostat do zábavního systému a dotlačit tam kód. Z tohoto systému jsou zpravidla dostupné i důležité systémy automobilu, včetně systému pro automatické brzdění.
Útokem je možné ovlivnit naráz všechna vozidla v okolí. Pokud by teoreticky někdo hacknul oblastní nebo celonárodní rádio, mohl by infikovat všechna vozidla v dané oblasti.
NCC Group nezveřejnila typ zranitelných vozidel, bližší informace plánuje zveřejnit až na srpnové konferenci Black Hat.
https://www.root.cz/zpravicky/auta-je-m ... autoradio/
Útokem je možné ovlivnit naráz všechna vozidla v okolí. Pokud by teoreticky někdo hacknul oblastní nebo celonárodní rádio, mohl by infikovat všechna vozidla v dané oblasti.
NCC Group nezveřejnila typ zranitelných vozidel, bližší informace plánuje zveřejnit až na srpnové konferenci Black Hat.
https://www.root.cz/zpravicky/auta-je-m ... autoradio/
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11612
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
Samořídící Tesla zabila řidiče. Nepoznala překážku, dokonce před ní zrychlila
Samořídící automobil Tesla zrychlil před nárazem do betonového zátarasu, který palubní autopilot nejspíše „přehlédl“. Vyplývá to z nejnovějšího prohlášení americká Národní komise pro bezpečnost provozu (NTSB), která pomáhala s vyšetřováním březnové autonehody, při níž zemřel řidič Tesly. Případ vyvolal další vlnu diskuzí, nakolik je technologie vizionáře Elona Muska bezpečná, píše server The Guardian.
Samořídící automobil Tesla zrychlil před nárazem do betonového zátarasu, který palubní autopilot nejspíše „přehlédl“. Vyplývá to z nejnovějšího prohlášení americká Národní komise pro bezpečnost provozu (NTSB), která pomáhala s vyšetřováním březnové autonehody, při níž zemřel řidič Tesly. Případ vyvolal další vlnu diskuzí, nakolik je technologie vizionáře Elona Muska bezpečná, píše server The Guardian.
https://echo24.cz/a/SWUBq/samoridici-te ... -zrychlilaNehoda se stala na konci března na dálnici poblíž Silicon Valley. Podle vyšetřovatelů samořídící vůz Tesla Model X zničehonic přestal sledovat trasu vozidla před ní. Následně pár vteřin před nárazem zrychlil ze 62 na 70 mil za hodinu a narazil do betonového zátarasu. Dle záznamů auto nebrzdilo ani se nesnažilo strhnout volant, jako kdyby vozidlo zcela ignorovalo překážku před sebou.
Firma Tesla odmítla případ komentovat, již dříve se ale bránila, že nehodu nezavinil autopilot. Někteří odborníci dodávají, že svůj podíl na tragédii má i řidič, který nevěnoval dostatek pozornosti řízení vozidla.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11145
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
Každý normálny odborník vie že pri autonomnom riadení nie je vo fyzických schopnostiach človeka udržať koncentráciu a pozornosť.Nedá sa to ani pri normálnom riadení ale u toho autonómneho je to ešte horšie.
Jediná možnosť je triplexný systém riadenia a zároveň pri problémoch byť povinný poskytnúť všetky údaje z čiernej skrínky aj ostatným firmám(údaje o tom čo zaznamenali senzory,ako to počítač vyhodnotil a ako reagoval)
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11612
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
Tesla režiséra Morrise samovolně vzplála za jízdy
Černý elektromobil Tesla S britského režiséra Michaela Morrise samovolně vzplál za jízdy. Video z nehody zveřejnila jeho manželka Mary McCormacková na Twitteru, nikdo z hvězdného páru přitom nebyl zraněn. Zatím není zřejmé, proč došlo ke vzplanutí, automobilka příčinu vyšetřuje. Informuje o tom server ABC.
[media]https://twitter.com/marycmccormack/stat ... 6176571394[/media]
Černý elektromobil Tesla S britského režiséra Michaela Morrise samovolně vzplál za jízdy. Video z nehody zveřejnila jeho manželka Mary McCormacková na Twitteru, nikdo z hvězdného páru přitom nebyl zraněn. Zatím není zřejmé, proč došlo ke vzplanutí, automobilka příčinu vyšetřuje. Informuje o tom server ABC.
[media]https://twitter.com/marycmccormack/stat ... 6176571394[/media]
https://echo24.cz/a/SCBG8/tesla-reziser ... a-za-jizdyNejde přitom o jediný případ vzplanutí elektromobilu Tesla. Většinou se tak ale stalo po nehodě, buď po přímém nárazu, nebo po průrazu předmětem zespodu auta, kde je baterie umístěna. Výrobce to vyřešil ochranným krytem. Ve Francii byl však již zaznamenán případ, kdy došlo ke vznícení samovolně, vinou problému s konektorem.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5216
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
Fu nechcel by som taký požiar zažiť ponorený v diesel-elektrickej ponorke.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
- martanus
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 14391
- Registrován: 01 úno 2017, 10:16
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
Zajímavé Darpa nahradila okna monitory. Ty kola nejsou tak zajímavé jako ty monitory.
https://cz.sputniknews.com/svet/2018062 ... zrak-kola/
https://cz.sputniknews.com/svet/2018062 ... zrak-kola/
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11612
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
Problém jménem Tesla. Spící a opilý řidič unikal policii. Jel na autopilota
Policisté v kalifornském Redwood City se několik minut snažili zastavit vůz, ve kterém jim unikal spící a opilý řidič. Jednalo se totiž o elektrický vůz Tesla Model S, který má v sobě zabudovaný režim autopilot. Díky tomu tak mohlo měnit směr i rychlost a ujíždět policistům. Vůz s indisponovaným řidičem nakonec policisté zastavili tím, že mu jiným autem zatarasili cestu. O případu informuje server Business Insider.
https://echo24.cz/a/SumfX/problem-jmene ... autopilota
Policisté v kalifornském Redwood City se několik minut snažili zastavit vůz, ve kterém jim unikal spící a opilý řidič. Jednalo se totiž o elektrický vůz Tesla Model S, který má v sobě zabudovaný režim autopilot. Díky tomu tak mohlo měnit směr i rychlost a ujíždět policistům. Vůz s indisponovaným řidičem nakonec policisté zastavili tím, že mu jiným autem zatarasili cestu. O případu informuje server Business Insider.
Při zastavení vozu Tesla si policisté potvrdili, že řidič je nejen opilý, ale dokonce spící. Vůz tak podle nich jel díky režimu autopilot, který v sobě auty značky Tesla mají zabudovaný.Elektrická Tesla policistům ujížděla údajně kolem 7 minut. Policistům se zdálo, že řidič Alexander Samek nereagoval na sirénu ani světelné signály, kterými se jej snažili přimět k zastavení auta. Na to vůz a jeho řidič nereagoval, takže se jej snažil zastavit pomocí policejních vozů. Tesla nakonec zabrzdila poté, co jeden z policejních vozů zatarasil cestu.
https://echo24.cz/a/SumfX/problem-jmene ... autopilota
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11612
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
Robot v továrně se „pomátl“ a prošpikoval Číňana železnými bodci
https://echo24.cz/a/ScArM/robot-v-tovar ... nymi-bodci
Že i roboti, kteří mají sloužit člověku, mohou být životu nebezpeční, ukázal případ z továrny na porcelán v čínské provincii Hunan. Jeden z výrobních robotů „napadl“ obsluhujícího dělníka a jeho mechanická paže mu probodala tělo deseti ocelovými hroty dlouhými zhruba 30 centimetrů. Jako zázrakem však muž těžká zranění přežil. Informoval o tom server People‘s Daily.https://echo24.cz/a/ScArM/robot-v-tovar ... nymi-bodci
- gandalf
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3350
- Registrován: 07 úno 2017, 18:22
Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky
Omlouvám se, ale nedalo mi to - třeba to byl upír :-)