Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1035
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od woxia » 22 bře 2018, 18:11

Na tom záznamu je přidána černá. Zkontroluj si pár posledních frame.
Kde cenzura začíná, tam Woxia končí...

lasib
Sponzor fóra
Příspěvky: 3030
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od lasib » 22 bře 2018, 18:23

Auto aj lampy osvetlovali ...

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2375
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od kenavf » 22 bře 2018, 18:31

woxia píše:
22 bře 2018, 18:11
Na tom záznamu je přidána černá. Zkontroluj si pár posledních frame.
Auto jej svieti na spodnú polovicu tela(závislé od výšky svetlometov nad cestou) preto to čo je nad touto osvetlenou plochou je neosvetlené a javí sa ako čierne???(nieje to pridaná čierna)

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1035
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od woxia » 22 bře 2018, 18:58

Kolik čar dopředu ty světla osvětlují? Tj buď svítí hůře, než nějaké historické vozidlo, nebo nesví vůbec.
Auto jede rovně, takže počet dělící čar by měl být pořád stejný - ale není. najednou je o jednu míň.

Před nárazem absolutně nevidíš její hlavu. Ale najednou se vyloupne z černé a září jí vlasy jako sluníčko.
Prostě je to editované. Jinak není žádný problém udělat rekonstrukci.

A ano, to stvoření za volantem je právní, nikoliv bezpečnostní pojistka a nedokáži si představit převzetí řízení v daném okamžiku nekoncentrovanou osobou.
Kde cenzura začíná, tam Woxia končí...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 4735
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od Alchymista » 22 bře 2018, 19:03

Podľa toho, ako to vyzerá na videu, je to jednoznačné zlyhanie vozidla, jeho tvorcov i "dozorcu". Chodkyňa mohla a mala byť zaregistrovaná na vzdialenosť výrazne prevyšujúcu sto metrov - je to prehľadný, otvorený úsek cesty a o "nečakanom vstúpení do jazdnej dráhy" nemôže byť reč - chodkyňa jasne prešla cez vedľajší jazdný pruh. Ak ju automatika nezaregistrovala, je to jednoznačne chyba jej tvorcov.


woxia - môže to byť spôsobené aj automatickou reguláciou citlivosti kamery.

Uživatelský avatar
Polite
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1425
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od Polite » 22 bře 2018, 19:13

Tak si zoberte mobil vylezte si do tmy osvetlite si baterkou chodnik a uvidíte, čo Vám s vrchnou tmavou časťou urobí kamera....(je to len prispôsobenie sa osvetlenej časti cipom kamery preto hore taká tmavá cern) A porovnajte si to s realitou....prisaham, že vodič by to videl...ale to by sa nesmel pozerať na mobil...
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 4735
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od Alchymista » 22 bře 2018, 19:31

Pokiaľ video zachytáva zorné pole vozidla, tak je to dosť špatné - skoro celá horná polovica zorného poľa kamery neobsahuje žiadnu užitočnú informáciu pre riadenie vozidla, a zároveň zachytáva pouličné lampy okolo cesty, ktoré ovplyvňujú citlivosť kamery (spôsobujú stmavenie obrazu, o ktorom hovorí woxia).

Skúsil som to vyznačiť - vyznačená časť bez užitočnej informácie tvorí 3/7 výšky obrazu, ale sú v nej dve výrazné jasné svetlá
(102).png

Uživatelský avatar
Polite
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1425
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od Polite » 22 bře 2018, 19:49

Autonómne vozidlo sa nemôže riadiť cez kameru...musí mať ,,radar,, na ohmatanie si vzdialenosti ....tu však evidentne zlyhal...možno ho zmiatol ten bicykel ...
Kamera u mňa v aute síce varuje pred prílišným priblížením sa k vozidlu predo mnou avšak keď je námraza na skle alebo má osvetlí protiidúce vozidlo, tak tento systém ,,oslepne,,.
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1035
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od woxia » 22 bře 2018, 19:55

Čipem ne, sw.
A tak jsem vylezla ven, rosvítila světla u auta kousek popojela, udělala fotky a video.

Po shlédnutí stále trvám na tom, že do záznamu bylo zasaženo - přidána černá, výrazně sníženo rozlišení.

Ještě by mohli zveřejnit, co vlastně vidělo auto - heat map objekty na cestě:


https://techcrunch.com/2018/03/19/heres ... destrians/

Prostě pokud auto detekuje něco, co nezná, tak to neexistuje (jak jsem říkala, v americe vedené kolo a ještě ověšené věcmi je pro některé sci-fi).

A klidně dokážu, že překážka, před kterou čloěk zastaví, Uber si jí nevšimne a nabourá.
Ono je to logické, jinak by totiž vůbec nemohl reálně fungovat.
Kde cenzura začíná, tam Woxia končí...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 4735
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od Alchymista » 22 bře 2018, 20:00

polite - Kameru/kamery mať musí - obrovské množstvo informácií pre vodičov je vizuálnych - semafory, dopravné značky (smerové tabule nepočítam), brzdové a obrysové svetlá... Radar rozhodne, skôr ale lidar, tiež IR kamery...

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2375
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od kenavf » 22 bře 2018, 20:08

Napríklad u Tesly už bolo niekoľko krát spomenuté že zabránila havárii tým že reagovala na auto ktoré sa rýchlo blížilo zo zadu a Tesla vyhodnotila že hrozí kolízia,preto pridala plyn a "ušla" z kolízneho priestoru(zadné auto malo potom dosť priestoru na dobrzdenie).
V tomto prípade mi radar(lidar,IR,termo,..) ukáže že naprieč mojej dráhy sa pohybuje nejaký predmet napríklad lední medveď bez odraziek,aj keď ho v databáze nemám tak som s ním v kolíznom kurze tak by malo auto zastaviť.
Čo sa týka senzorov a "povedomí" o okolí.Rôzne typy senzorov a snímačov by mali poskytovať duplicitné až triplicitné informácie.Ak je niektorý senzor "obmedzený" tak by to malo byť automaticky vyhodnotené a podľa toho zapracované v programe.(očistiť senzor alebo znížiť rýchlosť,..)
To čo teraz predviedol UBER je školácka chyba a je treba nutné všetky autá odstaviť do upravenia softweru.

Uživatelský avatar
Polite
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1425
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od Polite » 22 bře 2018, 20:09

Nepísal som, že kameru mať nemusí...ale o tom že kamerou si vzdialenosť ,,neohmata,,. Napríklad zub pri pri frézovani cesty počas opravy neuvidí nič iné ako ,,radar,,😀... A prebehnúť ho v 70 km/h by možno tej slepici vyrazilo mobil z ruky a možno aj zuby..
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2375
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od kenavf » 22 bře 2018, 20:13

Polite píše:
22 bře 2018, 20:09
Nepísal som, že kameru mať nemusí...ale o tom že kamerou si vzdialenosť ,,neohmata,,..
Ale keď tam budu dve kamery(stereo) jedna vpravo a druhá vľavo,tak by sa dala vzdialenosť vypočítať(a možno zistiť aj ten "zub")

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 864
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od bacil » 22 bře 2018, 22:35

Pro posouzení, co vidí kamera v noci, přidávám záznam ze své palubní kamery v autě. Není to úplný ořezávátko, ale i tak, člověk vidí mnohem, mnohem víc, než co vidí ta kamera. Opravdu je obrovský rozdíl co vidí člověk a co ukáže kamera.
EDIT: běžně dobrá kamera neztmaví obraz, když je bodově přesvícená. To už je vyřešeno od 70. let. Jenom abysolutní nejlevnější šmejdy průměrují obraz. Je to vidět i na té mé fotce, to protijedoucí auto nemá nějak velký vliv na to co ta kamera vidí, spíš tomu vadí moje špinavý sklo.
Jo a fotil jsem ten měsíc, byl krásnej s kraječkama z mraků, ale na té fotce je vidět kulový. Teda ten měsíc jo, i mraky trochu, ale oko vidí víc.
AMBA0131.JPG

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 4735
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od Alchymista » 22 bře 2018, 22:38

Napriek protisvetlu je dohľadnosť koľko? 100 metrov?

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host