Stránka 3 z 4

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Napsal: 22 bře 2018, 22:57
od bacil
Tak nějak, ale vidíš maximálně tenisky. Když jsem tuhle málem potkal srnku, tak taky nebyla vidět že tam ta kráva stojí. To jak to svítí dolů, vidíš jenom kotníky.

Dá se trochu strhnout volant, ale ne moc, jinak kolama nahoru. Když šlápneš při tom na brzdy, akce kolama nahoru se stává pravděpodobnější.

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Napsal: 22 bře 2018, 23:22
od kozlus
Mno nevim, ale kdyz uvidim srnku tak nahle, jak popisujes, tak mi snaha o vyhnuti prijde dost nebezpecna. To uz radsi plny brzdy, ale rovne a radsi trefit srnu, nez to auto pak nahanet po cele silnici a jeste trefit pangejt nebo protijedouci auto.

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Napsal: 22 bře 2018, 23:45
od bacil
Píšu trochu, nemůžeš škubnout s autem. Srnka je citlivá na tangens, když ho náhodou změníš po směru kterým běží (běží zprava, tak jedeš doleva), donutíš ji přehodnotit situaci a zastaví se. Pak šlápneš na plyn, ale protože ještě držíš spojku dole, tak to akorát zabučí do omezovače.
Pokud je úplně blbá, ta ji pak vezmeš maximálně nárazníkem, ale to si pak lehneš s páječkou nastavenou na 200, kouskama kvalitního plastu z víček a jdeš svařovat. Teď jak jsou 3D pera, by to šlo ještě líp tím. Zmáčknutej plech vyrovnáč záchodovým zvonem.
Srnku jsem potkal už 5x, 3x vyhnul, 1x jí dal na lehce prdel a 1x fatálka, to jsem pak spravoval nárazník páječkou.

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Napsal: 23 bře 2018, 00:01
od bacil
Pouštěl jsem si to video srážky několikrát, je to záznam z dash-cam, není to záznam z kamery která analyzuje situaci.

Řidič by měl dost času na brzdy i klaxon. Kolo by možná nabral, ale baba by utekla, pokud není hluchá. Tady je vidět rozdíl v technice, já když se mi něco nezdá, povoluji preventivně plyn (ale nechovám se jak ta blbá bloncka co přede mnou zastavila uprostřed přejezdu na kolejích asi aby se rozhlídla, tak jsem ji předjel přes plnou, nedalo se jinak)

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Napsal: 23 bře 2018, 10:34
od woxia
Tady máte záznam z normální kamery stejného místa také v noci. No, ono světla je tam tolik, že to. co se sem dávalo, se nedá absolutně srovnávat.

Proto znovu opakuji, záznam nehody je digitálně ztmaven.



Pokud se lepší podíváte, tak je takový záliv a vypadá to, že sw vůbec nepřepokládal, že daný objekt přechází vozovku, spíše to vyhodnotil jako že mu musí dát přednost před nájezdem do jeho pruhu - tj. co se děje ve vedlejším pruhu ho logicky moc nezajímá, protože nedokáže vyhodnocovat chování jízdy protijedoucích či souběžně jedoucích vozidel.
Aneb já vyhodnotím čepičáře nebo agresivního řidiče dle stylu jízdy sw pro to nemá v reálném čase kapacitu.
Je to stejné, jako kdybych naučila těžce retardovaného člověka řídit.

Ještě místo ve dne:
https://www.google.cz/maps/@33.4360587, ... 6656?hl=en

Je tam zákaz přecházení, ale "někdo" tam krásně udělal chodníky přímo do vozovky - takže jak má někdo použít přechod, když se na něj nemůže ani dostat?
https://www.google.cz/maps/@33.4353532, ... !1e3?hl=en

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Napsal: 23 bře 2018, 10:52
od kenavf
Ono je to úplne jedno či tam bolo verejné osvetlenie alebo že nemala reflexné prvky a že porušila predpisy.
Zásadné je že podľa tej reakcie(nereakcie) softweru to značí že by to auto nebolo schopné reagovať na divú zver ktorá by vám na ceste za mestom prebehla cez cestu.
Na to má mať radary ktoré zistia predmet pohybujúci sa v kolíznom kurze(aj v tme).

P.S. Ten bicykel leží na chodníku cca na úrovni prednej kapoty.Ak auto nebrzdilo,tak by prešlo ešte niekoľko desiatok metrov,že by ten bicykel potom niekto preniesol dopredu(po zdokumentovaní)?Alebo by bicykel po "odmrštení" nárazom dopadol zrovna "na úroveň kapoty"?(To je k otázke či auto brzdilo alebo nie)

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Napsal: 23 bře 2018, 13:04
od Polite
Tak ma napada...nemohol system-radar, lidar cokolvek vyhodnotit ten bicykel ako auto? Auto stojace vo vedlajsom pruhu v smere jazdy. Nasledne ked sa ,,auto-bicykel,, hybalo do jeho jazdneho pruhu zacal brzdit a nehoda v nizkej rychlosti pre Uber-auto bola vyhodnotena ako bezpecne poskodenie ako sa autu-bicyklu vyhybat niekam mimo cesty ...

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Napsal: 08 kvě 2018, 12:01
od kenavf
Za smrteľnú nehodu Uber auta môže benevolentné nastavenie softvéru

http://pc.zoznam.sk/novinka/za-smrtelnu ... e-softveru
To by som rád vedel ako robia simulácie reálnej prevádzky než to pustia medzi ľudí.
"Laik žasne,odborník se diví".

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Napsal: 08 kvě 2018, 20:36
od skflanker_
Na novej ešte neotvorenej diaľnici na Krym testovali bezosádkové vozidlá Kamaz

https://youtu.be/KpjJZ3NYq34 zverejnené 08.05.2018, dĺžka videa 1 min.
https://youtu.be/MTDPeY5U-xU zverejnené 08.05.2018, dĺžka videa 2:23 min.
https://youtu.be/swcgnG2A2RA zverejnené 08.05.2018, dĺžka videa 5:14 min.

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Napsal: 15 kvě 2018, 02:47
od homer
První otázka – jak reálně zranitelná jsou dnešní auta hackováním?
Druhá otázka – jaké jsou ve dnešních autech Entry points pro útok hackerů?
Třetí otázka – co dělají výrobci aut pro zabezpečení kritických systémů?
http://dfens-cz.com/hackovani-a-ovladani-aut/

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Napsal: 15 kvě 2018, 09:32
od Amanox
1. Ak vozidlo nie je pripojené na sieti tak nijak.
2. Cez aplikácie a cez sieť WIFI alebo telekomunikačné potom zostáva priami prístup ku vozidlu
3. Určite všetko čo môžu a prakticky nič.

Reálne ak sa zamyslíš tak určite to nebude ako lietať s dronom. Ak chceš poškodiť autonómne ovládanie a tým spôsobiť haváriu je to možné.

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Napsal: 15 kvě 2018, 10:06
od Grif
Britská společnost NCC Group upozornila na zranitelnost moderních automobilů, kterou je možné zneužít za pomoci vysílání digitálního rádia standardu DAB. Díky chybě se mohou útočníci dostat do zábavního systému a dotlačit tam kód. Z tohoto systému jsou zpravidla dostupné i důležité systémy automobilu, včetně systému pro automatické brzdění.
Útokem je možné ovlivnit naráz všechna vozidla v okolí. Pokud by teoreticky někdo hacknul oblastní nebo celonárodní rádio, mohl by infikovat všechna vozidla v dané oblasti.
NCC Group nezveřejnila typ zranitelných vozidel, bližší informace plánuje zveřejnit až na srpnové konferenci Black Hat.
https://www.root.cz/zpravicky/auta-je-m ... autoradio/

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Napsal: 09 čer 2018, 13:09
od QVAK
Samořídící Tesla zabila řidiče. Nepoznala překážku, dokonce před ní zrychlila

Samořídící automobil Tesla zrychlil před nárazem do betonového zátarasu, který palubní autopilot nejspíše „přehlédl“. Vyplývá to z nejnovějšího prohlášení americká Národní komise pro bezpečnost provozu (NTSB), která pomáhala s vyšetřováním březnové autonehody, při níž zemřel řidič Tesly. Případ vyvolal další vlnu diskuzí, nakolik je technologie vizionáře Elona Muska bezpečná, píše server The Guardian.
Nehoda se stala na konci března na dálnici poblíž Silicon Valley. Podle vyšetřovatelů samořídící vůz Tesla Model X zničehonic přestal sledovat trasu vozidla před ní. Následně pár vteřin před nárazem zrychlil ze 62 na 70 mil za hodinu a narazil do betonového zátarasu. Dle záznamů auto nebrzdilo ani se nesnažilo strhnout volant, jako kdyby vozidlo zcela ignorovalo překážku před sebou.
Firma Tesla odmítla případ komentovat, již dříve se ale bránila, že nehodu nezavinil autopilot. Někteří odborníci dodávají, že svůj podíl na tragédii má i řidič, který nevěnoval dostatek pozornosti řízení vozidla.
https://echo24.cz/a/SWUBq/samoridici-te ... -zrychlila

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Napsal: 09 čer 2018, 14:00
od kenavf
QVAK píše:
09 čer 2018, 13:09
.. Někteří odborníci dodávají, že svůj podíl na tragédii má i řidič, [/i]který nevěnoval dostatek pozornosti řízení vozidla.
Každý normálny odborník vie že pri autonomnom riadení nie je vo fyzických schopnostiach človeka udržať koncentráciu a pozornosť.Nedá sa to ani pri normálnom riadení ale u toho autonómneho je to ešte horšie.
Jediná možnosť je triplexný systém riadenia a zároveň pri problémoch byť povinný poskytnúť všetky údaje z čiernej skrínky aj ostatným firmám(údaje o tom čo zaznamenali senzory,ako to počítač vyhodnotil a ako reagoval)

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Napsal: 18 čer 2018, 16:59
od QVAK
Tesla režiséra Morrise samovolně vzplála za jízdy

Černý elektromobil Tesla S britského režiséra Michaela Morrise samovolně vzplál za jízdy. Video z nehody zveřejnila jeho manželka Mary McCormacková na Twitteru, nikdo z hvězdného páru přitom nebyl zraněn. Zatím není zřejmé, proč došlo ke vzplanutí, automobilka příčinu vyšetřuje. Informuje o tom server ABC.
Nejde přitom o jediný případ vzplanutí elektromobilu Tesla. Většinou se tak ale stalo po nehodě, buď po přímém nárazu, nebo po průrazu předmětem zespodu auta, kde je baterie umístěna. Výrobce to vyřešil ochranným krytem. Ve Francii byl však již zaznamenán případ, kdy došlo ke vznícení samovolně, vinou problému s konektorem.
https://echo24.cz/a/SCBG8/tesla-reziser ... a-za-jizdy