Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3923
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od kenavf » 21 pro 2018, 00:34

A je dosť podstatný rozdiel. Ak by bolo auto na tej pohyblivej plošine,tak by Musk musel riešiť cenu plošiny a cenu elektrickej energie na jej pohon. Takto musia cenu elektriny riešíť automobilisti a samozrejme to bude mať vplyv na dojazd. Naviac musia automobilisti riešiť aj tú cenu 300USD tých "vodiacich" kolies čo si musia prikúpiť. :evil_smile:

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 3908
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od petrp » 10 led 2019, 21:40

Autonomní auto versus Ruský robot. - Hádejte kdo prohrál ?
V posledních 24 hodinách proběhla médii zpráva o incidentu na CES, tedy mezinárodním Technologickém veletrhu v Las Vegas který se koná mezi 8 až 11 lednem. Legrační je, když zjistíte, jak tomu bylo v zákulisí.

Průběh události byl poměrně jednoduchý. V rámci programu, se jak v rámci běžného výstavního dne, tak i večer předváděly technologické novinky a při večerním programu došlo k v podstatě dopravní nehodě autonomního vozidla TESLA a Ruského robotického technologického demonstrátoru PROMOBOT. Já vím, že ti kdo si libují v sporech USA a Ruské federace asi teď budou mít veliký důkaz tiché války mezi těmito dvěma zeměmi, ale tak se věci nemají. Stalo se něco mnohem hloupějšího.



Nedělo se nic divokého. Promobot, který je vysoký cca 150 cm se pohyboval po své straně vozovky a přihlížející tým si jeho činnost natáčel na video. Cca 4 sekundy před kolizí vyhodnotil nebezpečí a sám zastavil. Okolo projelo několik hybridních vozidel Toyota a poté přijel onen v kolizním směru jedoucí supermoderní autonomní vůz Tesla a Promobota lehce srazil předním rohem karoserie na přilehlý trávník. Nehoda nevypadá divoce, ale Promobot má skoro 200 kilo.

Co je to podstatné, je to, že ten autonomní vůz nezastavil a pokračoval v jízdě. A tady bych se na chvíli zastavil....

https://janzima.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=695690
Cílem války není vítězství. Je jím dosažení politických cílů.“ - genmajor J.F.C. Fullera
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana

DJW
Redaktor
Příspěvky: 111
Registrován: 16 dub 2018, 11:45

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od DJW » 13 led 2019, 11:26

Len pripomeniem, ze "Promobot" je ten istý stroj, ktorý sa pred časom preslávil tým, že utiekol svojim konštruktérom a zdrhal po ulici, za mierneho dopravného chaosu..

https://www.zive.cz/bleskovky/rusky-rob ... fault.aspx

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5350
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od Juraj » 13 led 2019, 11:56

Zaver clanku je priznacny - pokial roboty nebudu mat dlhodobo ucinny zdroj energie, Skynet nas neovladne :D

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10528
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od QVAK » 02 bře 2019, 15:21

Autopilot? Americké bezpečnostní úřady řeší další smrtelnou nehodu vozu Tesla

V americkém státě Florida v pátek zahynul padesátiletý řidič elektromobilu Tesla Model 3. Srážku elektromobilu a vozu s návěsem vyšetří americké bezpečnostní úřady. Policejní úřad pro oblast Palm Beach neuvedl, zda byl v elektromobilu v době, kdy došlo k nehodě, zapojen samořídící systém zvaný autopilot, napsala agentura Reuters.
Automobilka Tesla se k záležitosti zatím nevyjádřila. Okolnosti nehody, při níž se vůz Tesly dostal pod traktorový přívěs a přišel o střechu, se podobají těm z května 2016, kdy podobným způsobem zahynul řidič sedanu Model S od téže firmy. Tento vůz měl zapnut systém samořízení. Úřady ovšem tehdy nedospěly k závěru, že viníkem nehody je defekt vozu, ale nepřiměřená rychlost, jíž se vozidlo těsně před nehodou pohybovalo.
https://echo24.cz/a/SKnMj/autopilot-ame ... vozu-tesla

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10528
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od QVAK » 06 bře 2019, 12:42

Švejk by Vyšší moc nedefinoval výstižněji, přesto bude viník nalezen a zajisté i potrestán.
Samořízený vůz Uberu zabil chodkyni, podle soudu firma není zodpovědná

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber Technologies není trestně zodpovědný za nehodu svého samořízeného automobilu, při které loni v březnu přišla o život chodkyně. Uvedla to americká prokuratura.
Prokuratura tvrdí, že neexistují žádné důvody pro trestní zodpovědnost Uberu. Policie by nicméně podle prokuratury měla pokračovat ve vyšetřování toho, jak postupovala záložní řidička automobilu, napsala agentura Reuters.
P.S. Byla to pasažérka, zákaznice placené služby v taxíku nebo komisařka nad umělou inteligencí ovládající taxík? Co když nebude zákazník držitelem ŘP nebo bude mít zakázanou tuto činnost?

https://echo24.cz/a/SMCNc/samorizeny-vu ... zodpovedna

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5507
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od puma » 09 bře 2019, 12:11

A toto jste viděli? Rusové intenzivně testují novou UGV platformu nazvanou Marker. Ovládání zbraní napojitelné bezdrátově i na digitální zaměřovač na samopalu. Dokonce to nese/ovládá i 15 malých průzkumných/kamikadze? quadrocoptér (jde vidět, jak za cílem padají synchronně do sněhu), co spolupracují na videu v třech skupinách po pěti.. zajímavé nápady.

https://www.defence24.pl/rosjanie-testu ... cowa-wideo
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10528
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od QVAK » 15 čer 2019, 14:23

Bez regulace to nepůjde, tvrdí překvapivá studie. Samořízená vozidla by mohla přetížit dopravu

Příchod samořízených taxíků i soukromých vozů s autonomním řízením do ulic může vést k většímu přetížení městské dopravy, pokud nebude správně regulována. K tomuto závěru dospěla studie Spolkové vysoké školy technické v Curychu financovaná Spolkovým silničním úřadem. Studie, která simulovala, jak by se Curych v příštích 20 letech vyrovnal se zavedením taxislužby bez řidiče a soukromých samořízených vozidel, měla překvapivé výsledky. „Nabídka sdílených jízd by nepřinesla snížení počtu soukromých vozidel. Automatizovaná doprava by dokonce mohla vyústit ve zvýšení počtu ujetých kilometrů,“ uvádí studie.
Pokles individuálního provozu lze podle autorů studie očekávat pouze tehdy, pokud budou samořízená vozidla vyhrazena pro veřejnou dopravu a taxíky, a nikoli pro soukromé provozování. V tomto scénáři se podíl motorizované osobní dopravy snížil ze 44 na 29 procent veškerého provozu, přičemž podíl samořízené veřejné dopravy, tedy vlaků, autobusů a taxíků bez řidiče, by vzrostl na více než 60 procent.
Vědci tedy vyzývají úřady, aby zavedení vozidel s autonomním řízením ve Švýcarsku řádně regulovaly. „Vlastnictví soukromých motorových vozidel se může snížit jen tehdy, nebude-li soukromým osobám umožněno získat samořízené vozy,“ řekl Axhausen.

https://echo24.cz/a/SkczN/bez-regulace- ... it-dopravu

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3923
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od kenavf » 16 čer 2019, 00:23

Určité riziko že "zavedenie autonómnych aut by mohlo preťažiť dopravu" tu je. Závisí na tom aká ny sa im dala prepravná cena a režim. Keby to bolo príliš lacné tak by sa mohlo stať že by sa časť cestujúcich presunula z autobusov,električiek a metra do autonómnych aut a to by zase zacpávalo ulice. Spomeňme si čo tu bolo povedané o verejnej doprave v Estónku keď ju urobili zadarmo. Začalo veľa ľudí cestovať viacej autobusmi aj veľmi krátke trasy ktoré pred tým prešli peši a do autobusov sa presunula aj lúza, ktorá pred tým chodila peši. A ľudia sa z aut, na ktorých to bolo zacielené, sa do električiek nepresunuli.
Takže výsledok tam je, že je doprava ešte viacej zahustená. :???:

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 7530
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od Alchymista » 16 čer 2019, 01:28

Ďalší problém súvisí s parkovaním. Dnes, keď sa doveziem do práce v centre, zaparkujem "niekde poblíž" - zaplatím síce ako pri lúpežnom prepadnutí, ale auto zmizne z ulice.
Automat naopak bez zaváhania odošlem na odstavné parkovisko, ktoré je podstatne lacnejšie - natoľko, že sa mi oplatí prehnať auto aj niekoľko desiatok kilometrov tam a späť. Lenže tým môj podiel na dopravnej záťaži v centre zdvojnásobím. A pri odchode to ešte znásobím, pretože ak sa presne netrafím na stretnutie s mojim autom, to zrejme urobí "ďalšie kolečko okolo bloku" a zahustí tak dopravu ešte raz.
Iná vec - kto bude môcť automaty používať. Dnes veziem deti do školy ja - ak sa to dá nejak sklbiť s mojou pracou. A väčšinou sa to nejak dá - alebo "musí dať", napríklad aj tým spôsobom, že nerobím najlepší možný džob, ale len taký, ktorý mi to umožní. V prípade automatov proste kúpim ďalší voz, ktorý decká odvezie a dovezie - teoreticky budem mať na to príjem, pretože budem mať "najlepší možný džob", pretože nebudem viazaný nutnosťou voziť deti. A opäť - jazdia dva vozy.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3923
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od kenavf » 16 čer 2019, 01:43

No, nakoniec to vyzerá tak že " zaeviduješ kedy a kam potrebuješ cestovať a nejaký algoritmus ti pošle itinerár kedy a čím(kombinácia s prestupovaním, autonomnych aut a autonomnych vlakov/autobusov) budeš cestovať bez možnosti volby". Veľký brat rozhodne, súkromné autá zakáže. :evil:

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10528
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od QVAK » 16 čer 2019, 14:01

Zelený trend i v MHD je obrácený. Vlezu do autobusu a pokusím se ho přesměrovat tam kam potřebuji já a většina současných i budoucích cestujících na trase. Nikdo ale neřeší co s vezoucími se cestujícími když bude autobus přesměrovaný mimo jejich zadaný požadavek cíle resp. trasy k němu ani jak by měly fungovat jízdní řády MHD resp. co jaký systém jej nahradí. V euforii nad rozvojem IT zelení Svazáci vidí jen a pouze svůj vznešený cíl vždy se budou snažit ohněm a mečem, jakýmkoli způsobem (bez ohledu na cenu i vedlejší náklady) dostat pokud možno všechny cestující do MHD která ale bude mít vlastnosti individuální dopravy vždy bez jejich nedostatků. Inu "soudruh" je vždy v každém režimu "soudruhem" kovanějším než Papež a nikdo a nic ho nepředělá ani neutlumí jeho svatý zápal pro věc. Jen se mění letopočty.
P.S. Myšlení i tradice(selský rozum) jen vše nové, progresivní brzdí ale víra hory přenáší.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3923
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od kenavf » 15 črc 2019, 01:51

Ruský Yandex předvedl prototyp plně autonomního vozu Hyundai Sonata Více na: https://vtm.zive.cz/clanky/rusky-yandex ... fault.aspx
No a potom už stačí do toho vyvinutého softweru implementovať "bojový mód" a nahrať to do Armaty T-14 . :idea:

Alebo zo softweru Armaty vymazať "bojový mód" a nahrať to do Hyundaia? :evil_smile:

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3923
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od kenavf » 17 črc 2019, 21:49

Zaroveň doplnok k téme o "Ochotnokovi"
Autonómny nákladiak/kamion.
Einride už přijala objednávky od německého řetězce Lidl, švédské dopravní společnosti Svenska Retursystems a pěti dalších velkých spedičních firem. Do konce příštího roku by se po silnicích mělo prohánět nejméně 200 těchto strojů. 
https://www.stoplusjednicka.cz/bez-ridi ... try-provoz

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10528
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od QVAK » 18 zář 2019, 18:51

V Paříži se splašila automatická souprava metra. Projela tři zastávky bez zastavení

Automaticky řízená souprava linky 1 pařížského metra v pondělí večer projela bez zastavení tři stanice a pak zabrzdila až těsně za jiným vlakem, což mezi cestujícími vyvolalo paniku. Informují o tom ve středu francouzská média. Pařížský dopravní podnik RATP uvedl, že za incident mohla technická závada a cestující nebyli v ohrožení.
„Právě jsme se tak tak vyhnuli velké nehodě. Vlak přejel tři stanice a zastavil těsně za metrem před námi. Měl jsem strach o život,“ napsal na twitteru jeden z pasažérů.
Zkolabovaly min. 2 (spíše 3)systémy zajišťující bezpečnost cestujících ale Ti nebyli vůbec ničím ohrožení když zafungoval až postední, protisrážkový. Tj. dílče zkolaboval řídící systém ale zafungovala jeho bezpečnostní pojistka.

https://echo24.cz/a/SSpkm/v-parizi-se-s ... -zastaveni

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: inzo a 1 host