Pravidla čtou jenom právníci a agenti (jak podotkl Bacil) - ale protože tady jsou vlastně všichni něčí agenti, takže:
* Necitujte bezprostředně předchozí příspěvek! To se stane, když dáte "Citovat" (u příspěvku vpravo) místo "Odpovědět" (na stránce vlevo u vrchu).
* Zvažte, zda je nutná citace staršího příspěvku, když se následná diskuse točí kolem něj a téma je jasné
* Omezte citaci na nejnižší možnou míru, ponechejte jen relevantní část, která je nadále rozebíraná
Moderátoři budou příspěvky se zbytečnými rozsáhlými citacemi bez milosti MAZAT, vezměte to prosím na vědomí a než někomu odpovíte, zamyslete se na tím, jak to děláte.
Srdečně děkují Vaši protivní admini a moderátoři...

Nákladní vozy TATRA

hoper
Redaktor
Příspěvky: 146
Registrován: 07 úno 2017, 21:44

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od hoper » 03 led 2018, 20:36

Totalka do cíle nedojela ze soutěže musela odstoupit kvůli praskajícím listovým pérům. A to se snažili a ke konci používali i použité prasklé listy a skládali je jak se dalo. Ale do Dakaru mimo soutěž dojela :)
Ale udělali z její jízdy pěkný časopisový speciál.

ed: oprava

woxia
Výkonný redaktor
Příspěvky: 886
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od woxia » 04 led 2018, 00:39

Obrázek
V raných letech dakarského závodění žádná asistenční kategorie vůbec neexistovala. Jinými slovy – všechna vozidla byla soutěžní.
http://motodenik.cz/clanek/1056-kdyz-se ... tence.html

Jak je vidno - civilní speciál bez dohušťování. Vojenská verze by to asi lépe vydržela.

classix
Výkonný redaktor
Příspěvky: 663
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od classix » 04 led 2018, 03:04

"Letos Tatra (asi 2017) významně investovala například do transferu výroby nosných rour. „Chceme se soustředit na podvozek, který je to, co dělá tatru tatrou. Jeho zásadní část, centrální nosná roura, se ale aktuálně vyrábí v Tawescu. Investice, kterou jsme začali už v polovině minulého roku, povede k tomu, že pravděpodobně v březnu zahájíme výrobu přímo v Tatře,“ nechal se slyšet Radek Strouhal s tím, že přesun produkce bude probíhat postupně po jednotlivých modelových řadách. Přesun výroby klíčového komponentu tatrováckého podvozku z někdejší dceřiné společnosti zpět do provozů automobilky, je podle jejího generálního ředitele spojen s citelnou modernizací. Technici Tatry podle jeho slov víc jak dva roky pracovali na zjednodušení konstrukce nosné roury tak, aby odpadlo složité vnitřní sváření. „Původně se uvnitř roury vyvařovaly kroužky, muselo se to dělat ručně, bylo to velmi složité a samozřejmě tam vznikalo vysoké riziko chyby. V době, kdy se nám nedostává dostatek šikovných svářečů a navíc cena lidské práce stoupá, jsme hledali zjednodušení výroby. Budeme si pomáhat jednoúčelovými stroji a konstrukční změnou, díky které se kroužky do roury budou vevařovat roboticky,“ vysvětlil Strouhal."

http://www.koprivnice.cz/index.php?tema ... anek=23303

Ty roury dnes pro ně dělá externí firma "Tawesco s.r.o. bylo založeno v roce 1995 vyčleněním provozu nářaďovna z Tatra a.s. Postupně se firma rozrostla v roce 1997 o lisovnu a v roce 2005 o svařovnu."

Prodat si rouru pod zadkem to byl majstrštyk v povedené privatizaci s následném kroku s rozdělením společnosti a nalezením "strategického" partnera.
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

woxia
Výkonný redaktor
Příspěvky: 886
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od woxia » 04 led 2018, 09:19

Správně je PROMET TOOLS a.s., který ji 100% nyní vlastní.

Tedy úplně správně je:
PROMET HOLDING S.A.
L-8308 Capellen, Parc d´Activités 75, Lucemburské velkovévodství
Registrační číslo: B 149261
Právní forma: Société anonyme


Jinak je těžké hodnotit bez znalosti věcí, jestli naopak to rozkouskování Tatry nepřispělo k jejímu přežití.

Uvidíme, jestli se společnosti napojené či vyšlé z Tatry budou slučovat zpět.

Jinak proč jsou v tý rouře tak klíčové ty kroužky? Slouží k uchycení převodovek?

riho
Redaktor
Příspěvky: 202
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od riho » 04 led 2018, 10:09

hoper píše:
03 led 2018, 20:36
Totalka do cíle nedojela ze soutěže musela odstoupit kvůli praskajícím listovým pérům. A to se snažili a ke konci používali i použité prasklé listy a skládali je jak se dalo. Ale do Dakaru mimo soutěž dojela :)
Ale udělali z její jízdy pěkný časopisový speciál.

ed: oprava
Neskladali, ale skladal. Už si to s knížky presne nepamätám, ale mechanikom bol tuším Vlasta Buchtyár a ten tie popraskané perá skladal so zlomením prstom. Francúz Samson sa ukázal ako absolútne neschopný.

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 3414
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od WuVirr » 04 led 2018, 10:49

riho píše:
04 led 2018, 10:09
hoper píše:
03 led 2018, 20:36
Totalka do cíle nedojela ze soutěže musela odstoupit kvůli praskajícím listovým pérům. A to se snažili a ke konci používali i použité prasklé listy a skládali je jak se dalo. Ale do Dakaru mimo soutěž dojela :)
Ale udělali z její jízdy pěkný časopisový speciál.

ed: oprava
Neskladali, ale skladal. Už si to s knížky presne nepamätám, ale mechanikom bol tuším Vlasta Buchtyár a ten tie popraskané perá skladal so zlomením prstom. Francúz Samson sa ukázal ako absolútne neschopný.
Vyndat zadní péra i s třmenem není tak složité. Když se ví jak na to, je to otázka 30 minut, pak je třeba třmen rozebrat 4x šroub. Někdy se kupovala celá sada listů už z fabriky poskládaná a stažená svařenou obručí, pak se to jen utáhlo do hlavního třmenu. Jindy se měly pláty samostatně. Mam pocit, že teď Parma prodává jen 4 nejdelší pláty, na ty kratší se to muselo řezat, tak že autogen. Samozřejmě Tatra nabízí mam pocit 3 nebo 4 tloušťky listu a různý počet.

Povedlo se mi najít jednu fotku kde je celé péro, je to sice z předku AV-15cky ale upevnění je stejné
21102010614.jpg

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 3414
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od WuVirr » 08 led 2018, 12:13

Denel (Dana) T5-52 155-mm samohybné houfnice pro armádu Jižní Afriky
1.jpg

classix
Výkonný redaktor
Příspěvky: 663
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od classix » 15 led 2018, 12:17

Minometná jednotka cvičí s těžkotonážními vozidly pro misi v Pobaltí

Přeškolením na nová těžká nákladní vozidla Tatra začala příprava minometné jednotky ze 71. mechanizovaného praporu z Hranic na připravované nasazení v Pobaltí. Od poloviny roku bude minometná četa působit v rámci kanadského bojového uskupení na území Lotyšska k odstrašení Ruska.
https://zpravy.idnes.cz/pobalti-rusko-7 ... r_nato_inc

Obrázek
Obrázek

Není trochu poddimenzovaná ta 8x8 :eek: ? I ručníkáři pochopili, že na to stačí Toyota pickup.

Jenom pro porovnání, jak se vozí vzduch.
Obrázek
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Hektor
Redaktor
Příspěvky: 267
Registrován: 16 úno 2017, 06:53

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od Hektor » 06 bře 2018, 21:54

Dnes v Kozlanoch chvíľu pred tým som minul AV-15
V dedine sa asi opravuje vodovod takže nejaká cisterna alebo upravna vody?
Přílohy
2DE8901C-2598-4C38-AA05-16AB3A72BA96.jpeg

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 246
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od homer » 13 bře 2018, 17:06

Jedním z vrcholů českého strojírenství je i nejnovější projekt vozidla Patriot 4x4 na unikátním podvozku T-815.
Zároveň velmi unikátní je systém vzduchového odpružení polonáprav, jež dovoluje změnit světlou výšku vozidla v rozmezí -120 až +90mm a to pouze stiskem tlačítka.

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 3414
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od WuVirr » 16 dub 2018, 11:22

Tatra 815 ve službách SAA
1.jpg

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 2926
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od Alchymista » 16 dub 2018, 11:30

Mali by to byť palestinci - ale to je len detail.
Dokáže niekto znalejší odhadnúť rok dodávky/výroby vozidla?

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 3414
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od WuVirr » 16 dub 2018, 11:42

No já na to právě koukal a ono je to nějaké pomíchané. Třeba kabina je klasicky vojenská, dělená skla, za sedačkami lehátko. Je to klasická valnice, sklápěcí sajtny s nástavcema, které se dají podle potřeby vyndat a použít jako lavičky, kdo byl na vojně, jistě to zná. Ale podvozek mi nějak nepasuje, pro armádu byl úplně jiné, v nábojích byl reduktor a centrální dofukování kol, tady to nevidím. Celé vozidlo je na balónech (široký kola), nejsou ty klasický šípáky, co používá armáda. Typuju, že podvozek bude na měchách, což taky není standartní pro armádní valnice. Bude to něco extra pro pouštní oblasti.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 2926
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od Alchymista » 16 dub 2018, 12:11

Na zeleno nastriekaný "civil pre tretí svet"?
V zmysle - z vojenskej verzie prevzaté veci zlepšujúce "opraviteľnosť" a prevádzkovú odolnosť, ale raketomet na tom len tak nepostavíš, bude sa kývať viac ako príliš.

classix
Výkonný redaktor
Příspěvky: 663
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od classix » 16 dub 2018, 12:13

Je to asi 3 roky co měli na webu ministerstva obrany požadavek na dodání náhradních dílů. Předpokládám, že to dopadlo díky sankcím neúspěšne. V průběhu konfliktu jsou vidět odstavené Tatry jako stacionáře, předpokládám že tohle je finální kanibalizace a slepenec z toho co je.
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti