Nákladní vozy TATRA

hoper
Redaktor
Příspěvky: 96
Registrován: 07 úno 2017, 21:44

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od hoper » 03 led 2018, 20:36

Totalka do cíle nedojela ze soutěže musela odstoupit kvůli praskajícím listovým pérům. A to se snažili a ke konci používali i použité prasklé listy a skládali je jak se dalo. Ale do Dakaru mimo soutěž dojela :)
Ale udělali z její jízdy pěkný časopisový speciál.

ed: oprava

woxia
Redaktor
Příspěvky: 404
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od woxia » 04 led 2018, 00:39

Obrázek
V raných letech dakarského závodění žádná asistenční kategorie vůbec neexistovala. Jinými slovy – všechna vozidla byla soutěžní.
http://motodenik.cz/clanek/1056-kdyz-se ... tence.html

Jak je vidno - civilní speciál bez dohušťování. Vojenská verze by to asi lépe vydržela.

classix
Redaktor
Příspěvky: 444
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od classix » 04 led 2018, 03:04

"Letos Tatra (asi 2017) významně investovala například do transferu výroby nosných rour. „Chceme se soustředit na podvozek, který je to, co dělá tatru tatrou. Jeho zásadní část, centrální nosná roura, se ale aktuálně vyrábí v Tawescu. Investice, kterou jsme začali už v polovině minulého roku, povede k tomu, že pravděpodobně v březnu zahájíme výrobu přímo v Tatře,“ nechal se slyšet Radek Strouhal s tím, že přesun produkce bude probíhat postupně po jednotlivých modelových řadách. Přesun výroby klíčového komponentu tatrováckého podvozku z někdejší dceřiné společnosti zpět do provozů automobilky, je podle jejího generálního ředitele spojen s citelnou modernizací. Technici Tatry podle jeho slov víc jak dva roky pracovali na zjednodušení konstrukce nosné roury tak, aby odpadlo složité vnitřní sváření. „Původně se uvnitř roury vyvařovaly kroužky, muselo se to dělat ručně, bylo to velmi složité a samozřejmě tam vznikalo vysoké riziko chyby. V době, kdy se nám nedostává dostatek šikovných svářečů a navíc cena lidské práce stoupá, jsme hledali zjednodušení výroby. Budeme si pomáhat jednoúčelovými stroji a konstrukční změnou, díky které se kroužky do roury budou vevařovat roboticky,“ vysvětlil Strouhal."

http://www.koprivnice.cz/index.php?tema ... anek=23303

Ty roury dnes pro ně dělá externí firma "Tawesco s.r.o. bylo založeno v roce 1995 vyčleněním provozu nářaďovna z Tatra a.s. Postupně se firma rozrostla v roce 1997 o lisovnu a v roce 2005 o svařovnu."

Prodat si rouru pod zadkem to byl majstrštyk v povedené privatizaci s následném kroku s rozdělením společnosti a nalezením "strategického" partnera.

woxia
Redaktor
Příspěvky: 404
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od woxia » 04 led 2018, 09:19

Správně je PROMET TOOLS a.s., který ji 100% nyní vlastní.

Tedy úplně správně je:
PROMET HOLDING S.A.
L-8308 Capellen, Parc d´Activités 75, Lucemburské velkovévodství
Registrační číslo: B 149261
Právní forma: Société anonyme


Jinak je těžké hodnotit bez znalosti věcí, jestli naopak to rozkouskování Tatry nepřispělo k jejímu přežití.

Uvidíme, jestli se společnosti napojené či vyšlé z Tatry budou slučovat zpět.

Jinak proč jsou v tý rouře tak klíčové ty kroužky? Slouží k uchycení převodovek?

riho
Redaktor
Příspěvky: 156
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od riho » 04 led 2018, 10:09

hoper píše:
03 led 2018, 20:36
Totalka do cíle nedojela ze soutěže musela odstoupit kvůli praskajícím listovým pérům. A to se snažili a ke konci používali i použité prasklé listy a skládali je jak se dalo. Ale do Dakaru mimo soutěž dojela :)
Ale udělali z její jízdy pěkný časopisový speciál.

ed: oprava
Neskladali, ale skladal. Už si to s knížky presne nepamätám, ale mechanikom bol tuším Vlasta Buchtyár a ten tie popraskané perá skladal so zlomením prstom. Francúz Samson sa ukázal ako absolútne neschopný.

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 2544
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od WuVirr » 04 led 2018, 10:49

riho píše:
04 led 2018, 10:09
hoper píše:
03 led 2018, 20:36
Totalka do cíle nedojela ze soutěže musela odstoupit kvůli praskajícím listovým pérům. A to se snažili a ke konci používali i použité prasklé listy a skládali je jak se dalo. Ale do Dakaru mimo soutěž dojela :)
Ale udělali z její jízdy pěkný časopisový speciál.

ed: oprava
Neskladali, ale skladal. Už si to s knížky presne nepamätám, ale mechanikom bol tuším Vlasta Buchtyár a ten tie popraskané perá skladal so zlomením prstom. Francúz Samson sa ukázal ako absolútne neschopný.
Vyndat zadní péra i s třmenem není tak složité. Když se ví jak na to, je to otázka 30 minut, pak je třeba třmen rozebrat 4x šroub. Někdy se kupovala celá sada listů už z fabriky poskládaná a stažená svařenou obručí, pak se to jen utáhlo do hlavního třmenu. Jindy se měly pláty samostatně. Mam pocit, že teď Parma prodává jen 4 nejdelší pláty, na ty kratší se to muselo řezat, tak že autogen. Samozřejmě Tatra nabízí mam pocit 3 nebo 4 tloušťky listu a různý počet.

Povedlo se mi najít jednu fotku kde je celé péro, je to sice z předku AV-15cky ale upevnění je stejné
21102010614.jpg

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 2544
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od WuVirr » 08 led 2018, 12:13

Denel (Dana) T5-52 155-mm samohybné houfnice pro armádu Jižní Afriky
1.jpg

classix
Redaktor
Příspěvky: 444
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od classix » 15 led 2018, 12:17

Minometná jednotka cvičí s těžkotonážními vozidly pro misi v Pobaltí

Přeškolením na nová těžká nákladní vozidla Tatra začala příprava minometné jednotky ze 71. mechanizovaného praporu z Hranic na připravované nasazení v Pobaltí. Od poloviny roku bude minometná četa působit v rámci kanadského bojového uskupení na území Lotyšska k odstrašení Ruska.
https://zpravy.idnes.cz/pobalti-rusko-7 ... r_nato_inc

Obrázek
Obrázek

Není trochu poddimenzovaná ta 8x8 :eek: ? I ručníkáři pochopili, že na to stačí Toyota pickup.

Jenom pro porovnání, jak se vozí vzduch.
Obrázek

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé