Stránka 1 z 5

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Napsal: 29 pro 2017, 18:39
od homer
Tatra vyvíjí nový vzduchem chlazený motor
Automobilka investuje do modernizace výroby i rozsáhlého areálu v Kopřivnici zhruba 500 milionů ročně. Snížení spotřeby paliva a tím i emisí má kromě motoru napomoci také nová generace páteřových podvozků s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými nápravami. Cílem je snížení ztrát, tedy zvýšení účinnosti celého hnacího řetězce. „Samozřejmě jsme tlačení i přicházející legislativou požadující snížení emisí CO2

Více na http://zpravy.e15.cz/byznys/podniky-a-t ... -internetu

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Napsal: 30 pro 2017, 01:48
od kenavf
homer píše:
29 pro 2017, 18:39
Tatra vyvíjí nový vzduchem chlazený motor
Automobilka investuje do modernizace výroby i rozsáhlého areálu v Kopřivnici zhruba 500 milionů ročně. Snížení spotřeby paliva a tím i emisí má kromě motoru napomoci také nová generace páteřových podvozků s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými nápravami. Cílem je snížení ztrát, tedy zvýšení účinnosti celého hnacího řetězce. „Samozřejmě jsme tlačení i přicházející legislativou požadující snížení emisí CO2

Více na http://zpravy.e15.cz/byznys/podniky-a-t ... -internetu
U té první bychom se chtěli dostat na emisní úroveň Euro 6, opět to bude výhradně český výzkum a vývoj,
Automobilka ktorá rieši v dnešnej dobe či dosiahne EURO6 patrí do bankrotu.

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Napsal: 30 pro 2017, 02:40
od bacil
Myslím že řeší něco jiného. U Tatry jde o spolehlivost a bezúdržbovost. To euro 6 bez DPF a močoviny splnit asi není úplně snadné. Řeší se to s Motorpalem, tak to se zřejmě řeší pomoc žhavící svíčky, možná i doplnění jiskry a škrtící klapky pro některé oblasti chodu motoru.

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Napsal: 30 pro 2017, 13:00
od WuVirr
bacil píše:
30 pro 2017, 02:40
Myslím že řeší něco jiného. U Tatry jde o spolehlivost a bezúdržbovost. To euro 6 bez DPF a močoviny splnit asi není úplně snadné. Řeší se to s Motorpalem, tak to se zřejmě řeší pomoc žhavící svíčky, možná i doplnění jiskry a škrtící klapky pro některé oblasti chodu motoru.
Tak co vím já tak Tatra od E2 používá výhradně motory 8V s turbem (buď české nebo německé) a s chladičem stlačeného vzduchu, kdy v chladiči jsou dvě žhavící svíčky, ale ty se přes relé spínají jen pří určité (nízké) teplotě, přesně si to teď nepamatuju, musel bych do příručky. Další věc je čerpadlo a vstřikovače, už nepoužívají naše české Motorpal, ale BOSH. Nevím, jakou klapku máš na mysli, ale tatra stálé používá motorovou brzdu (klapka ve výfuku), která je umístěna na Ypsilonce (tam kde se svádí výfukové plyny z obou stran motoru do jednoho.

Nákladní vozy TATRA

Napsal: 30 pro 2017, 13:28
od WuVirr
Nákladní vozy TATRA

Re: TATRA nezná bratra

Napsal: 30 pro 2017, 14:02
od syos
Když jsem hledal něco o 148 VS1, zaprvé jsem narazil na tatra forum :mrgreen: http://truck-forum.cz/forum/viewforum.php?f=14 a při tom na zajímavý případ, kdy tatra "poznala bratra".
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Mikulov 1982 - Pokus o násilný přejezd státní hranice

Dobové fotografie z nezdařeného pokusu o násilný přejezd státní hranice. Nákladní vozidlo Tatra 138 se zastavilo o masivní závoru PS, přestože bylo naložené štěrkem. Událost se stala v srpnu roku 1982 na silnici před hraničním přechodem Mikulov. Osudy osádky nám nejsou známy.

Z jiných zdrojů: režim tehdy informoval o události jako o činu trestaných kriminálníků utíkajích před zákonem do Rakouska.
Událost je také zdokumentovaná jako "Obrněná Tatra Iva Přibyla", autorem článku je historik Ivo Pejčoch.

A nebyl to zdaleka jediný případ použití Tatrovky/náklaďáku.

Re: TATRA nezná bratra

Napsal: 30 pro 2017, 14:16
od WuVirr
Je fakt, že když se Tatranka rozjede, jen tak něco jí nezastaví. Jen takoví postřeh z praxe, když se vrátím k podvozku, tak jedinou slabinu vidím v hodně měkkém podloží. Jakmile se tatra posadí na rouru je sní amen, tzn když se kola zahrabou dostatečně hluboko, kdy pak celá leží na rouře a s tím je spojená i váha, ta je díky rouře větší.

Re: TATRA nezná bratra

Napsal: 30 pro 2017, 14:27
od syos
Teď jsem při tom kopírování fotek z Mikulova našel doplňující info. Ten chlap to PŘEŽIL.

Měl vnitřní zranění, po převozu a následné operaci v nemocnici ve Valticích ho dali dokupy.
Po uzdravení byl vyšetřován Státní bezpečností za pokus o nedovolené opuštění republiky a neoprávněné užívání cizího motorového vozidla, následně byl souzen, dostal dva roky nepodmíněně.
Celá událost se odehrála 9. června 1982 v 1:55, ráno. Tatra 148 byla devět měsíců stará, patřila Vojenským stavbám. Náraz byl údajně tak silný že byl slyšet na několik kilometrů, po nárazu se utrhla kabina i s motorem a motor odletěl 10 metrů daleko, řidiče našli 15 metrů daleko pod troskama kabiny.
Tatra byla odtažena do garáží SNB kde specialista sepsal posudek ve znění, že vše je zničeně a nepoužitelné a v září 1982 bylo auto vyškrtnuté z evidence a následně sešrotováno.

Přibyl si za kabinu namontoval pancéřový plech jako ochranu proti případné střelbě, u soudu se hájil originálně - nechtěl emigrovat, pokoušel se spáchat sebevraždu s tim že kdyby se mu nepodařilo závoru prorazit tak by ho pohraničníci zastřelili. Když se ho soudce zeptal proč si sebou bral osobní věci, kartáček na zuby a další věci tak na to odpověděl, že je pořádkumilovnej člověk, že když na onen svět tak se vším co potřebuje.

Emigrace se Přibylovi podařila v roce 1987.

Re: TATRA nezná bratra

Napsal: 30 pro 2017, 14:36
od skflanker_
K tomu bruchu
V dobe keď som slúžil vlasti tak vo Vojenskom Výcvikom Priestore posadili BVP-2 na "brucho" = mokrá bažina, mladý vodič zákľadák = BVP na bruchu a pásy vo vode / blate
Tatra 815 8x8 ho odtiaľ vytiahla - na oceľové lano vo V (2 konce na BVP a stred lana v tiahle Tatry) ťahala BVP po blate kým sa nedostal na tvrdší podklad pod pásmi (vodič vojak profesionál)

Re: TATRA nezná bratra

Napsal: 30 pro 2017, 14:37
od shmel VR
No u některých Tater to až takový problém nebyl, při výjezdu do záložního prostoru s uloženkama RM70 na plné váze jeden velitel navedl tatru ve Slavkovském lese do bažiny, když jsem tam doběhl byla už minimálně polovinou trubky v bahně, šofér naštěstí zůstal za volantem, tak stačilo jen křiknout ať vypustí kola a Tatrovečka doslova vykráčela z bažiny jako obrovský krtek. Velitele RM to stálo frčku (na místě mu ji urval velitel oddílu) a velení. Celý zbytek vojny si odkroutil na srsce což jsme mu velice záviděli (prostě leháro). :D

Re: TATRA nezná bratra

Napsal: 30 pro 2017, 14:43
od palo satko
Mal som asi 7 rokov a išli do hory na drevo s Tatrou 111. šofer, tatko, dvaja strycovia a ja. dedo svozom a konmi išiel už rano. moj striko štefan si sadol dopredu na naraznik a ja tiež. obkročno okolo predneho svetla a držal som sa "policajta" tak sa vravelo tej tičke vpredu. To že som mohol spadnut pod kolesa nikoho ani len nenapadlo. normalne som sa viezol cez Pezinok, Limbach po horach, ... dnes by skončili všetci tatko šofer a strikovia v kriminaly, vtedy sa to tak nebralo. ešte aj alkohol bol polahčujuca okolnost. :D
Obrázek

Re: TATRA nezná bratra

Napsal: 30 pro 2017, 15:08
od WuVirr
skflanker_ píše:
30 pro 2017, 14:36
K tomu bruchu
V dobe keď som slúžil vlasti tak vo Vojenskom Výcvikom Priestore posadili BVP-2 na "brucho" = mokrá bažina, mladý vodič zákľadák = BVP na bruchu a pásy vo vode / blate
Tatra 815 8x8 ho odtiaľ vytiahla - na oceľové lano vo V (2 konce na BVP a stred lana v tiahle Tatry) ťahala BVP po blate kým sa nedostal na tvrdší podklad pod pásmi (vodič vojak profesionál)
To je dost dobře možné, ale nemyslím si, že ho vytahoval tatrou jako takovou, ale že ho tahal navijákem, kterým jsou vybaveny všechny vojenské tatry, teda aspoň valnice 6x6 a 8x8. Od toho tam ten naviják je. Bud tahá sebe, nebo někoho, může tahat zepředu nebo zezadu, záleží kam se lano vytáhne + ještě pomocná kladka. Ale je opravdu možné že ho vytáhl bez navijáku jen přes závěs.

Re: Nákladní vozy TATRA

Napsal: 30 pro 2017, 15:14
od IgorT
Pekne urobenú babičku som videl pred časom na Kamzíku:
normal_2015-04-30_10_18_54.jpg
normal_2015-04-30_10_18_54.jpg (19.29 KiB) Zobrazeno 10931 x
normal_2015-04-30_10_18_04.jpg
normal_2015-04-30_10_18_04.jpg (31.67 KiB) Zobrazeno 10931 x
normal_2015-04-30_10_20_34.jpg
normal_2015-04-30_10_20_34.jpg (33.65 KiB) Zobrazeno 10931 x


Aj osobáky sa vydarili, 603:


Re: TATRA nezná bratra

Napsal: 30 pro 2017, 15:24
od skflanker_
bol som tam osobne - majorovi sa nechcelo zdržiavať s navijakom - na ťažné lano z BVP to narýchlo zakapčali záklaďáci (poriadne sa zababrali v tom blate) a major iba sedel v kabíne a pomaly ho vytiahol
Bola to rýchlovka - rýchlejšie bolo BVP z blata von ako keď potom ako BVP tak aj Tatru pred vjazdom do auto-parku umývali (potom aj seba)

Re: TATRA nezná bratra

Napsal: 30 pro 2017, 15:45
od WuVirr
skflanker_ píše:
30 pro 2017, 15:24
bol som tam osobne - majorovi sa nechcelo zdržiavať s navijakom - na ťažné lano z BVP to narýchlo zakapčali záklaďáci (poriadne sa zababrali v tom blate) a major iba sedel v kabíne a pomaly ho vytiahol
Bola to rýchlovka - rýchlejšie bolo BVP z blata von ako keď potom ako BVP tak aj Tatru pred vjazdom do auto-parku umývali (potom aj seba)
Tak to je pecka, TATRA toho opravdu ujede hodně, kdy se vše pozapíná, výhoda u vojenské tatry je volba želva - zajíc, na želvu jsem jel max. 50 km/hod na velkou pětku, do terénu ideální :palec:

Re: Nákladní vozy TATRA

Napsal: 31 pro 2017, 13:26
od El Diablo
Uměl formuli i náklaďák. Otec legendárních Tatrovek 815 a 613 zemřel
29. prosince 2017
Letos zemřel jeden z největších tatrováků, Milan Galia. Profesní dráhu konstruktéra začínal na monopostu Tatra 607 a později se stal hlavním konstruktérem podniku. Pod jeho vedením vznikly například osobní Tatra 613 či nákladní Tatra 815, která má na produkci automobilky vliv dodnes.
Zdroj: https://auto.idnes.cz/milan-galia-hlavn ... jetiny_erp

Re: Nákladní vozy TATRA

Napsal: 01 led 2018, 10:19
od syos
Indický test protiraketového systému https://www.aktualnikonflikty.cz/viewto ... =56#p30166
s Tatrou
Obrázek

Re: Nákladní vozy TATRA

Napsal: 01 led 2018, 11:05
od Alchymista
Indovia sú v dejinách i súčasnosti Tatry kapitola sama pre seba.
Uragan Smeršč BM-30 na podvozku Tatra
Obrázek

Brahmos na podvozku Tatra
Obrázek


Pinaka - 214mm raketomet
Obrázek

Akash (protilitadlový systém)
Obrázek

"nejaký rádilokátor" alebo prostriedok REB (môj odhad)
Obrázek

Re: Nákladní vozy TATRA

Napsal: 01 led 2018, 13:29
od woxia
No když už se mluví o tom navijáku u TATRY.

Brutální naviják TATRY v hlavní úloze tohoto filmu. (scéna 48.30)


Ojeté pneumatiky jakou bonus.

Další hezké záběry co na mne youtube vyplivlo:


Když Tatra chytne "třísku"

Re: Nákladní vozy TATRA

Napsal: 02 led 2018, 14:15
od homer
Kde KOLOS od Tatry projel, tráva prý rok nerostla
Československá armáda potřebovala těžké nákladní vozidlo, které by projelo cokoliv a uvezlo mnohem více nákladu, než obratná Praga V3S. Výsledkem byla Tatra 813 8x8, kterou mají dodnes fandové značky rádi.

https://www.garaz.cz/magazin/historie/3 ... -internetu