Bezpilotní prostředky

Odpovědět
Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6659
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od puma » 14 led 2020, 12:57

Další zajímavý "sci-fi" námět - na neřízenou raketu nesoucí malou řízenou protitankovou střelu schopnou poletovat a vyčkávat půl hodiny jako kvadrokoptéra.


Tohle je docela zajímavý nápad, ale ne jak je prezentovaný v tom videu, ale pro protitankovou naváděnou submunici stabilizovanou padákem, kdyby se ten padák, který ji stabilizuje a brzdí vyměnil za čtyři výklopné vrtulky a mělo to baterii na 2-5 minut letu rychlostí aspoň 60-80km/h ještě při vlastní rotaci kolem svislé osy - skrz IR kamerku vyhledávající cíl ve spirále a řídící odpal, tak by to výrazně rozšířilo schopnosti takové naváděné munice ve vyhledávání vhodných cílů na podstatně větší ploše, než když se snáší jen vertikálně na padáku.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Uživatelský avatar
saturnin
Redaktor
Příspěvky: 35
Registrován: 17 dub 2018, 22:18

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od saturnin » 14 led 2020, 16:37

Neco jako tohle?
BLU-108 submunice? Uz od roku 2000 ve skladech?
Nenapadny resident FSB v Konici-Pteni.

Honza
Redaktor
Příspěvky: 17
Registrován: 16 úno 2017, 16:21

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od Honza » 14 led 2020, 19:27

Ne, tohle je známé už dlouho, tam jde o výměnu padáku za rotory.

classix
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1983
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od classix » 17 led 2020, 19:02

Tengden TB001

Jak si zdůvodnit použití tří motorů ?
EOgFJb6X0AUCFRt.jpg
EOgFJb6X0AUCFRt.jpg (34.11 KiB) Zobrazeno 1224 x
EOgFF4sWoAAmtgM.jpg
EOgFETfXUAYxdVD.jpg
https://m.weibo.cn/status/4461406138787001?#&video
Naposledy upravil(a) classix dne 17 led 2020, 19:50, celkem upraveno 1 x.
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 8360
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od Alchymista » 17 led 2020, 19:09

Tri na štart a stúpanie, dva na prelet do zóny hliadkovania a jeden na hliadkovanie v zóne :roll:

Nič chytrejšie ma nenapadlo. Ale aby to takto fakt rozumne fungovalo, chcelo by to ešte sklopné vrtuľové listy.

classix
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1983
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od classix » 17 led 2020, 19:17

Turci vytvořili první lokalizovaný turbo diesel motor pro UAV TEI-PD170
27_661456_ssdergilik.jpg
pd170_motor2.jpg
EOVRllRX0AAFcW2.jpg

Stav: Motor PD170 nové generace Anka byl dokončen a testy dráhy a taxi byly úspěšně dokončeny. Motor byl dosud podroben testům trvanlivosti a provozu 3 000 hodin . Provozní životnost motoru je 1 200 - 1 800 hodin v závislosti na výchozích podmínkách . Zahájena byla také sériová výroba motoru PD170 vyvinutého pro Anku Uav. Vyšší verze motoru bude používána na větší platformě Akavánské bezpilotní vzdušné vozidlo (UAV).

Technické specifikace
Objem motoru : 2,1 litru (~ 130 CID)
Konfigürayo : Řádek 4
materiál : Hliníková hlava a blok
Palivový systém : Běžné vstřikování paliva na palivové potrubí
Kompatibilní paliva : JP8, Jet A1 a Diesel EN590
Sání vzduchu : Dvoufázové turbodmychadlo
Maximální trvalý výkon : 170 HP (2300 PRM)
Suchá hmotnost : 170 kg
Specifická spotřeba : <210 g / kWh
Elektrická energie : 9 kW (2 x 4,5 kW)
Kritická výška : 20 000 + ft.
Maximální nadmořská výška : 30 000 + ft.
chlazení : Chlazená vodou
Řízení vrtule : Hydromechanická páka ovládaná jednou pákou
Převodovka : Kompaktní tlačný a tažný traktor
Řízení motoru : Redundantní ECU (MKS)
Software MKS : D0178CDAL-C Kompatibilní
Ovládání alternátoru : D0178CDAL-C Kompatibilní


Srovnání motoru
Německý Thielertův motor
Maximální trvalý výkon : 150 koní
Suchá hmotnost : 165 kg
Spotřeba paliva : 215 g / kWh
Kritická výška : 11 500 ft
Maximální nadmořská výška : 24 000 ft
Turecký domácí motor PD170
Maximální trvalý výkon : 170 koní
Suchá hmotnost : 170 kg
Spotřeba paliva : 210 g / kWh
Kritická výška : 20 000 + ft
Maximální nadmořská výška : 30 000 + ft
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3033
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od Skeptik » 17 led 2020, 19:41

U Jaku-40 se říkalo, že má ten třetí motor proto, aby překonal odpor svého tlustého křídla a to tlusté křídlo, že má proto, aby bylo kam dát palivo pro ten třetí motor.

Proč má 3 motory tenhle "zázrak" mě fakt nenapadá.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

HONZIK11
Redaktor
Příspěvky: 51
Registrován: 21 čer 2019, 14:16

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od HONZIK11 » 17 led 2020, 20:10

On i ten dvomotorovy byl urcen jako takticky nosic podvesnych kontejneru a ty kladou letu celkem dost velky odpor. Kdyz uz umim vyvinout jeden motor tak proc vyvijet jeste silnejsi a unesu o 50 procent vice bez dalsiho vyvoje. Tedy alespon dle,nize uvedeneho odkazu.

https://ruslet.webnode.cz/technika/cins ... -scorpion/

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4559
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od kenavf » 17 led 2020, 23:45

Možno nemajú motor takeho výkonu aby stačili na to UAV len dva, tak tam dali tri. Prípadne je to nejaký univerzálny používaný aj na iných UAV a nechcú si komplikovať logistiku viacerými typmi motorov a chcú mať jeden univerzálny.

Kedysi boli trojmotorové lietadlá pretože dva motory bolo málo a ani nezaručovali "bezpečný" let s výpadkom jednoho motora.(jeden motor to neutiahol tak museli byť dva motory ktoré ako tak dokázali utiahnut aj za ten pokazený tretí).

IMHO: Správne UAV má mať jeden motor. Druhý motor zbytočne predražuje cenu a komplikuje konštrukciu.

V niektorých malých lietadlách je teraz na ten jediný motor pripojený aj elektromotor ktorý funguje aj ako štartér a alternátor. Pri vzlete dodá vrtuli dostatočný výkon na vzlet a potom už na samotný let im stačí spalovací motor ktorý je menší.(ktorý potom postupne dobije aj akumulátory pre prípadné ďaľšie stúpanie alebo štart)
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 8360
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od Alchymista » 18 led 2020, 13:41

Prvý let čínskeho "trojmotoráku"

iné video - pekné detaily


A je možné, že "trojmotorovosť" je len dočasné riešenie - kým nebudú mať lepšie, výkonnejšie a spoľahlivejšie motory.
s-202984-504159055[1].jpg
s-202984-504159055[1].jpg (15.01 KiB) Zobrazeno 890 x
TB001-Tengoen-Technology-Angkasa-Review[1].png
p1732859_main[1].jpg
2017-12-28-Premier-essai-de-largage-dun-drone-cargo-chinois-04[1].jpg

classix
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1983
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od classix » 18 led 2020, 13:58

Mě napadlo, jestli by ten třetí motor nemohl být elektrický booster při vzletu nebo nad konfliktní Zonou by se letělo nějakou dobu na elektriku. Ale vypadá to na motorák, protože to má zespodu na třetím motoru sání. Nebo jsou to nějaký pístový motorky ze sekačky a má to houby výkon. A drží se příslovím Objem ničím nenahradíš :lol:
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

IgorT
Senior redaktor
Příspěvky: 3579
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od IgorT » 22 led 2020, 09:44


kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4559
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od kenavf » 22 led 2020, 10:11

Tá zadná časť vyzerá hrozne "neaerodynamicky". Aký to má pohon, raketový motor by nevydržal 1,5hodiny a sánie tam nikde nevidím. A neukázali ani to zachytávanie vo vzduchu na padáku pomocou C-130ky. :???:
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6659
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od puma » 22 led 2020, 13:34

Dyť je to jen střela s plochou dráhou letu, teoreticky opakovaně znovupoužitelná. Aby s tímto mohli přečíslit moderní mobilní mnohovrstevnou PVO obranu i na malém území, tak musí dostat do vzduchu ve stejný čas velký počet transportních letounů a ty zas neuniknou pozornosti OTH radarů na velké vzdálenosti, takže střely vletí už do několik hodin připravené a nachystané PVO.. Pokud to bude mít rušičky na palubě, bude to zas pasivně "viditelné" až na stovky kilometrů. Ze strany USA je to dobrý přístup jak urychlit zavádění mini OTH radarů (které cenou jsou tak desetkrát lacinější než jedna tato střela), jako informační podpory k PVO po světě a tím si vymazat obrovské investice vražené do stealth letounů, + ještě si podstatně prohloubit propast v zastávaní v PVO krátkého a středního dosahu. :)

Při doletu kolem 3000km a cestovní rychlostí kolem 900km/h budete muset vyslat s velkým předstihem velký počet transportních letounů Herkules a držet transportní letouny do vzdálenosti 500-1000km od linie konfliktu - hranice státu/pobřeží, aby je mohli následně sebrat ve vzduchu po akci, což celý zamýšlený úder s křídlatými raketami prozradí několik hodin dopředu.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Uživatelský avatar
Polite
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2372
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od Polite » 24 led 2020, 16:39

Turecká kvadrokoptera Songar dodaná na skúšobnú prevadzku armáde
Výrobca Asisguard
Váha 25kg
Laserový dialkomer
Nočné videnie a IR zameriavanie
Výzbroj:guľomet s 200 nabojmi

Spomalený záber na streľbu a spätný ráz...
(V komentári je doplnený rozptyl striel 15cm na vzdialenosť 400m)
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti