Suchoj Su-57 (T-50)

Odpovědět
Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Skeptik » 31 led 2020, 07:14

Tomas BB SK
Odvodu mezní vrstvy kam a proč?

Vím že letadla se vstupy na trupu mívají "odřezávače mezní vrstvy" aby proudění na trupu neovlivňovalo vstupy vzduchu ... viz ty "desky" před vstupy na Phantomu
Obrázek
Vím, že jiná letadla, třeba pozdní verze MiG-21, mají ofukování mezní vrstvy aby se zabránilo odtrhávání proudnic a tím snížila přistávací rychlost.

Ale není mi jasné, proč by měl mít Su-27 odsávání mezní vrstvy a to ještě jen na spodní straně vzduchových kanálů.
Ale aerodynamiku jsem měl před 30-ti lety, a tak už jsem jistě dost zapomněl :???:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Jarosvk
Redaktor
Příspěvky: 101
Registrován: 17 úno 2017, 12:25

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Jarosvk » 31 led 2020, 08:04

Predne zaluzie na nasavacich otvoroch Mig-29 sa otvaraju v zavislosti od rychlosti a nie koli predmemu kolesu

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Skeptik » 31 led 2020, 09:49

Žaluzie (žábry) se otevíraly při pohybu po zemi, kdy byly vstupy vzduchu zavřeny. Po vzletu, resp. při zatahování hlavního podvozku, se vstupy vzduchu otevíraly a "žábry" zavíraly.
Tuším že mechanicky - když byl vstup zavřen sání motoru "otevřelo žábry", když se vstup otevřel pružiny "žábry" zavřely.

Obrázek
Obrázek

Moderní verze MiGu-29 již "žábra", ani uzavírání vstupu nemají.

Je tedy evidentní, že "žábry" na MiG-29 a "voštiny" na Su-27 a Su-57 mají jiný účel.
Z této fotky vnitřku vstupu u Su-27 to dokonce vypadá, že hlavním (a možná jediným) účelem je "odvod" přebytečného vzduchu při vzletu s použitím "ochrany proti FOD".
Obrázek
ostatně z obrázku i tohoto schematu je zřejmé, že síto chránící motor před nasátím FOD během vzletu za letu ty spodní voštiny překrývá ... ta "růžová deska"
Obrázek

I když ty voštiny na boku vzduchového kanálu skutečně budou mít nějaký efekt při řízení mezní vrstvy - nejspíš budou zlepšovat proudění při nízkých rychlostech (při akrobacii), protože budou zabraňovat odtrhávání proudnic v prostoru spoje vzduchový kanál - křídlo.
Obrázek
Jak už jsem řekl, vstupy vzduchu u nadzvukových letadel nejsou triviální záležitost :wink:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
riho
Výkonný redaktor
Příspěvky: 982
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od riho » 31 led 2020, 13:08

Tak mieša sa tu niekoľko funkcií. skflanker opísal funkciu protipumpážnych dvierok, ktoré zabezpečujú prísun vzduchu aj v prípade, ak sa vstupný otvor nachádza v aerodynamickom tieni.
Skeptik zas vložil fotku prvého sériovovyrábaného lietadla, ktoré využilo vynález francúzskeho inžiniera Reného Leduca (https://en.wikipedia.org/wiki/Ren%C3%A9_Leduc) a to odsávanie medznej vrstvy z pred lopatiek kompresora. Oni mu ten vynález chlapci z MD vlastne ukradli a potom sa dosť dlho vliekol súd o platbu za patent. Leduc bol priekopníkom v konštrukcii hypersonických lietadiel a jeden čas sa vo Francúzsku dokonca vážne uvažovala o sériovej výrobe stíhačky inšpirovanej jeho experimentálnymi lietadlami.

1stCLJan
Výkonný redaktor
Příspěvky: 539
Registrován: 07 úno 2017, 20:33

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od 1stCLJan » 01 úno 2020, 09:26

riho píše:
31 led 2020, 13:08
Tak mieša sa tu niekoľko funkcií. skflanker opísal funkciu protipumpážnych dvierok, ktoré zabezpečujú prísun vzduchu aj v prípade, ak sa vstupný otvor nachádza v aerodynamickom tieni.
Skeptik zas vložil fotku prvého sériovovyrábaného lietadla, ktoré využilo vynález francúzskeho inžiniera Reného Leduca (https://en.wikipedia.org/wiki/Ren%C3%A9_Leduc) a to odsávanie medznej vrstvy z pred lopatiek kompresora. Oni mu ten vynález chlapci z MD vlastne ukradli a potom sa dosť dlho vliekol súd o platbu za patent. Leduc bol priekopníkom v konštrukcii hypersonických lietadiel a jeden čas sa vo Francúzsku dokonca vážne uvažovala o sériovej výrobe stíhačky inšpirovanej jeho experimentálnymi lietadlami.
O schopnostech pana vynálezce se dá zdárně pochybovat, vzhledem k rozhodnutí na letadlo použít ramjet, což Rusové zkoušeli dávno dávno před ním a upustili od toho, zajímavé by také bylo, jestli pan leduca platil vynálezci ramjet a Lavočkinovi za patent použití ramjet v letadle. No a zkrachovalec se tedy musel z leteckého průmyslu přeorientovat na čerpadla, zatím co jiný konstruovali úspěšně kosmické rakety.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Skeptik » 01 úno 2020, 11:11

Opravdu???
A na kterém letadle?
Jsem velkým fandou sovětských letadel, ale přiznám se, že mne teď nenapadá jediné, které by používalo náporový motor jako hlavní pohonnou jednotku a létalo.
Navíc Leduc na těch motorech pracoval od roku 1930 a první náporové motory se v SSSR objevily až někdy v roce 1933. A na letadle, jako urychlovače, až v roce 1939 ... I-153 Čajka.

Zda Leduc platil držiteli patentů, francouzovi Renému Lorinovi, to nevím. Možné to je.
Proč by ale měl platit Lavočkinovi, to opravdu nevím.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 3416
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Aaron Goldstein » 01 úno 2020, 11:34

Skeptik píše:
01 úno 2020, 11:11
Proč by ale měl platit Lavočkinovi, to opravdu nevím.
(IMHO)
Protože zaregistroval zkušební LaGG-3PVRD...
Že tomu předcházely pokusy Polikarpova (I-153) a Jakovleva (Jak-7PVRD) mu uniklo...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 4996
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od skflanker_ » 08 bře 2020, 21:21

Prototypy 1. etapy projektu PAK-FA (od T-50-0 do T-50-5R):
1.jpg
Prototypy 2. etapy projektu PAK-FA (od T-50-6 cez RF-81775 do prvého sériového T-50-S1 ktorý havaroval):
2.jpg
Klon https://vk.com/wall-14964099_51212 z 03.02.2020

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5084
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od kenavf » 08 bře 2020, 23:50

Vie sa kedy by mal byť druhý sériový, ak im nespadne, vyrobený/zaradený?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 4996
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od skflanker_ » 16 bře 2020, 21:18

↑ Od pádu S1 je ticho = zamestnanci v Komsomoľsku na Amure zatiaľ žiadne foto nepustli von

Pokračujú letové testy nového motora izd. 30 na T-50-2:
20200316.jpg
Zdroj https://vk.com/wall216211895_1566 z 16.03.2020 + ďalšie foto

dancostar
Redaktor
Příspěvky: 238
Registrován: 15 dub 2019, 10:07

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od dancostar » 25 bře 2020, 09:41

Nove zabery SU57


Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 7872
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 25 bře 2020, 09:50

:sipka: Poprvé je tam vidět reálný odpal R-74M2 v 1:12
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

nine_mike
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1077
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od nine_mike » 25 bře 2020, 12:29

To video tam už akosi nie je, asi ukazovalo viac ako malo :lol:

Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 67
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Lookass » 25 bře 2020, 15:33



Tak ho sem dám teď já :lol:

Hektor
Výkonný redaktor
Příspěvky: 929
Registrován: 16 úno 2017, 06:53

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Hektor » 25 bře 2020, 15:51

Odporná Ruska propaganda. Bolo ju nutne zmazať.

dancostar
Redaktor
Příspěvky: 238
Registrován: 15 dub 2019, 10:07

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od dancostar » 25 bře 2020, 17:22

dancostar píše:
25 bře 2020, 09:41
Nove zabery SU57
Po vymazani z youtube som to radsej stiahol a uploadol

https://uloz.to/file/M92PY41birLC/su57-mp4

honzajan
Redaktor
Příspěvky: 389
Registrován: 19 úno 2017, 13:13

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od honzajan » 25 bře 2020, 18:09

Nedá mi to - po tisíc+jedna krát = krásné letadýlko :nahoru:

dancostar
Redaktor
Příspěvky: 238
Registrován: 15 dub 2019, 10:07

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od dancostar » 26 bře 2020, 09:19

Dalsie video. Snad to vydrzi na tom yt dlhsie


nine_mike
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1077
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od nine_mike » 26 bře 2020, 09:32

Stále sa čudujem prečo na Su-57 Rusi nedajú aspoň nejaký RAM povrch v štýle F-22 a nie len RAM náter. Aspoň na povrchy ktoré vidno v čelnom pohľade by sa to podľa mňa hodilo. Chápem, že cena za lietadlo aj za prevádzku je zásadný faktor, ale myslím že by to značne zvýšilo aj atraktivitu lietadla pre zahraničných kupcov a tým by sa tie náklady, aspoň teda pre výrobcu v prípade že by sa našiel zahraničný zákazník, mohli trochu kompenzovať.

dancostar
Redaktor
Příspěvky: 238
Registrován: 15 dub 2019, 10:07

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od dancostar » 26 bře 2020, 10:13

Pocul som ze SU-57 ma specialny povrch (nater) na vhrcnej casti ktora obsahuje mini AESA anteny cize cely povrch lietadla sluzi ako jedna velka radarova plocha.
Neviem ci aj Vy mate o tom nejake info ale v jednej relacii Casus Belli to podrobne rozoberali ked tam bola tema AESA radar.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti