https://thelexicans.wordpress.com/2013/ ... r-program/
Strojový překlad :
Vzhledem k velmi špatnému předvedení letounů sovětské výroby v arabsko-izraelské válce v roce 1967 zahájil Sovětský svaz program obecně známý u sovětského letectva jako Středisko leteckého personálu. Centrum se nacházelo v Turkmenistánu na letecké základně zvané Maryj-1 (Maryj se vyslovuje "Marie").
Na této základně se nachází jednotka známá jako 1521. letecká základna. 1521. letka se skládala ze tří letek, z nichž dvě by se daly považovat za "agresorské" jednotky, obě létající na MiG-29, a další jednotka, která provozovala bezpilotní letouny La-17 pro cvičné cíle pro hostující jednotky sovětského letectva.
Letka 1521st byla zformována v roce 1974 a létala na MiG-21bis. Piloti těchto letek obsahovali vyšší počet vysoce zkušených pilotů (rozlišení bojových zkušeností pilotů v sovětských silách v té době bylo známo jako piloti úrovně "První třída" a "Odstřelovač"). Tyto jednotky měly vyšší podíl těchto vysoce zkušených pilotů ve srovnání s běžnými jednotkami sovětského letectva.
Obecně se učební plán používaný jednotkami na základně Maryj-1 skládal z 5 částí:
-hodnocení individuálních dovedností pilotů.
-Nízké lety nad bezprizorním terénem oblasti pro seznámení posádek letadel.
-hodnocení výkonů v oblasti ACM a QRA.
-taktická cvičení zahrnující více letadel.
-živé odpalování raket a střelba.
Je třeba poznamenat, že sovětské letectvo nemělo k dispozici systém TACTS, který by umožňoval sledování letounů zapojených do ACM v reálném čase (jako například systém používaný USAF a US Navy). Veškerý výcvik byl monitorován v reálném čase prostřednictvím rádia s využitím GCI z 1521. a dalšího řídícího z hostující jednotky.
1. letka 1521. perutě létala zpočátku na letounech MiG-21bis a poté na MiG-29 Fulcrum-C. Konce horizontálního stabilizátoru a konce křídel byly natřeny žlutou barvou s černým obrysem, aby letoun vypadal jako F-15 Eagle. Pro zachování tohoto vzhledu byly na zádi pilotní kabiny použity šikmé černé sbíhající se do černožlutého chevronu. Na základě preferencí pozemního personálu byly na letouny přidány také znaky Sharkmouth.
Druhá letka 1521. letky poprvé létala na MiGu-23MLD. Existovaly plány na přezbrojení letky letouny Su-27 Flanker, ale místo toho obdržela letouny MiG-29 s vysokou životností. Tyto letouny měly také označení žraločí tlamy s dalším označením, které tvořil "kyselý" sršeň překrytý červeným bleskem s písmeny "AM" (aviabaza Maryy, letecká základna Marie) nad ním.
Po rozpadu Sovětského svazu byly letouny 2. letky převedeny do kazašského letectva.
Opravdu není mnoho informací z otevřených zdrojů, ať už z knih nebo z publikační databáze --. Podle těchto zdrojů dokonce nejsou zmínky o těchto letkách ani v sovětských obranných publikacích.