Suchoj Su-57 (T-50)
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8167
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
K aerodynamické koncepci Su-27 a Mig-29.
Vycházejí ze stejné aerodynamické koncepce, nicméně rozdíl mezi nimi je. Su-27 je konstruován jako aerodynamicky nestabilní = bez FBW se neobejde.
Su-57 je samozřejmě rovněž aerodynamicky nestabilní.
Informace o aerodynamické nestabilitě "kačen" je mýtus. Záleží na konkrétní konstrukci. Je ale pravdou, že kachny jsou z podstaty obratnější. Je to dáno tím, že se kormidlo nachází před těžištěm letadla.
Pokud tedy má letadlo typu kachna stoupat, zvýší se vztlak na kachní ploše, to zvedne čumák, to zvýší úhel náběhu křídla a to zvýší vztlakovou sílu ... letadlo stoupá, protože jak výškovka, tak směrovka vytváří větší vztlak.
U klasické koncepce je tomu jinak.
Když chce pilot stoupat, přitáhne knipl. To vyvolá zvýšení záporného vztlaku na výškovce (na rozdíl od kachní plochy klasická výškovka vztlak nepřidává, ale ubírá). Zvýšení záporného vztlaku vede ke stlačení ocasu letadla dolů, a protože bodem otáčení je těžiště, tak se zvedne čumák a zvýší úhel náběhu křídla, což vede ke stoupání ... ale po.aleji než u kachny, kde vztlakovou sílu vyvolává jak křídlo tak kachní plocha.
Tato agilita kachen může být vydávána za "nestabilitu", ale to je nesmysl.
Vycházejí ze stejné aerodynamické koncepce, nicméně rozdíl mezi nimi je. Su-27 je konstruován jako aerodynamicky nestabilní = bez FBW se neobejde.
Su-57 je samozřejmě rovněž aerodynamicky nestabilní.
Informace o aerodynamické nestabilitě "kačen" je mýtus. Záleží na konkrétní konstrukci. Je ale pravdou, že kachny jsou z podstaty obratnější. Je to dáno tím, že se kormidlo nachází před těžištěm letadla.
Pokud tedy má letadlo typu kachna stoupat, zvýší se vztlak na kachní ploše, to zvedne čumák, to zvýší úhel náběhu křídla a to zvýší vztlakovou sílu ... letadlo stoupá, protože jak výškovka, tak směrovka vytváří větší vztlak.
U klasické koncepce je tomu jinak.
Když chce pilot stoupat, přitáhne knipl. To vyvolá zvýšení záporného vztlaku na výškovce (na rozdíl od kachní plochy klasická výškovka vztlak nepřidává, ale ubírá). Zvýšení záporného vztlaku vede ke stlačení ocasu letadla dolů, a protože bodem otáčení je těžiště, tak se zvedne čumák a zvýší úhel náběhu křídla, což vede ke stoupání ... ale po.aleji než u kachny, kde vztlakovou sílu vyvolává jak křídlo tak kachní plocha.
Tato agilita kachen může být vydávána za "nestabilitu", ale to je nesmysl.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42270
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Skeptik - je to zložitejšie. S riadením má prakticky úplnú pravdu - kačica je vďaka "kladnému" vztlaku obratnejšia, presnejšia - na "kladné" riadiace sily reaguje "agresívnejše" s väčšímy uhlovými zrýchleniami a rýchlosťami. Naopak na "záporné" pomalšie...
Problém je v inom. "Kačica" totiž nie je "autostabilná" voči rušiacim momentom - problém je teda tom, že chvostové a riadiace plochy v klasickej kompozícii (kormidá vzadu) vytvárajú aj pri "nulovej pozícii" stabilizačné momenty pôsobiace proti rušivému momentu (je to dôsledok toho, že vytvárajú "záporný" vztlak), u usporiadania "kačica" vpredu umiestnené kormidlá naopak rušiaci moment zväčšujú, zosilňujú, pretože ich vztlak je "kladný" (rušiace momenty sú uvažované ako rotácie okolo ťažiska, alebo okolo pôsobiska aerodynamických síl).
Problém je v inom. "Kačica" totiž nie je "autostabilná" voči rušiacim momentom - problém je teda tom, že chvostové a riadiace plochy v klasickej kompozícii (kormidá vzadu) vytvárajú aj pri "nulovej pozícii" stabilizačné momenty pôsobiace proti rušivému momentu (je to dôsledok toho, že vytvárajú "záporný" vztlak), u usporiadania "kačica" vpredu umiestnené kormidlá naopak rušiaci moment zväčšujú, zosilňujú, pretože ich vztlak je "kladný" (rušiace momenty sú uvažované ako rotácie okolo ťažiska, alebo okolo pôsobiska aerodynamických síl).
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8167
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Alchy, máš-li tou "autostabilitou" na mysli podélnou statickou a dynamickou stabilitu, tak bohužel nemáš pravdu.
I letadlo typu kachna může být (a bývá) podélně stabilní.
Podélná statická stabilita je dána velikostí vztlakové síly křídla a výškovky (kachní plochy) a polohou působišť těchto sil vůči těžišti letadla.
Jinak řečeno, pokud kachnu zasáhne poryv větru, který zvýší úhel náběhu, a tím i vztlak křídla a kachní plochy, pak vyšší vztlak kachní plochy (působiště před těžištěm) vytvoří kladný klopivý moment, který zvyšuje úhel náběhu. Nicméně tentýž poryv způsobí nárůst vztlakové síly na křídle (jejíž působiště je za těžištěm), a ta naopak způsobí záporný klopivý moment, který působí proti momentu od kachní plochy a vrací letadlo do původní polohy.
Extrémním případem jsou letadla s tandemovými křídly, kde jsou tyto momenty shodné. Jen s opačným znaménkem - jedno křídlo je před a druhé z těžištěm.
Ale to už jsme od Su-57 skutečně dost daleko
I letadlo typu kachna může být (a bývá) podélně stabilní.
Podélná statická stabilita je dána velikostí vztlakové síly křídla a výškovky (kachní plochy) a polohou působišť těchto sil vůči těžišti letadla.
Jinak řečeno, pokud kachnu zasáhne poryv větru, který zvýší úhel náběhu, a tím i vztlak křídla a kachní plochy, pak vyšší vztlak kachní plochy (působiště před těžištěm) vytvoří kladný klopivý moment, který zvyšuje úhel náběhu. Nicméně tentýž poryv způsobí nárůst vztlakové síly na křídle (jejíž působiště je za těžištěm), a ta naopak způsobí záporný klopivý moment, který působí proti momentu od kachní plochy a vrací letadlo do původní polohy.
Extrémním případem jsou letadla s tandemovými křídly, kde jsou tyto momenty shodné. Jen s opačným znaménkem - jedno křídlo je před a druhé z těžištěm.
Ale to už jsme od Su-57 skutečně dost daleko
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42270
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Evidentne máš pravdu - asi sa na to budem musieť po rokoch pozrieť znovu...
Každopádne - diskutovaná pohyblivá riadiaca plocha na krídle, predsunutá nad sanie u Su-57/T-50 ustálené pomenovanie zatiaľ nemá. Nové súčko je zrejme prvý stroj, na ktorom je v tejto forme prakticky použitá.
Evidentne je schopná plniť niekoľko rôznych funkcií pri riadení prietoku vzduchu do motoru i pri riadení obtekania krídla.
Každopádne - diskutovaná pohyblivá riadiaca plocha na krídle, predsunutá nad sanie u Su-57/T-50 ustálené pomenovanie zatiaľ nemá. Nové súčko je zrejme prvý stroj, na ktorom je v tejto forme prakticky použitá.
Evidentne je schopná plniť niekoľko rôznych funkcií pri riadení prietoku vzduchu do motoru i pri riadení obtekania krídla.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5216
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Ja mám tiež takú odveci otázku - prečo sa sania motorov neumiestňujú na chrbát stíhačiek? Bolo by to lepšie z hľadiska VLO požiadaviek.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11145
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Pri veľkom uhle nábehu by sa do motora ťažko dostával vzduch.(a možno by to zároveň znižovalo aj vztlak?)
Ale tuším pár takých lietadiel bolo(pokusných?)
Ale tuším pár takých lietadiel bolo(pokusných?)
Naposledy upravil(a) kenavf dne 24 kvě 2018, 00:06, celkem upraveno 1 x.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42270
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Lietadlo obvykle lieta s nenulovým uhlom nábehu, pri umiestnení sania na chrbát sa tak sanie dostáva častejšie do "aerodynamického tieňa" trupu a do podtlakovej zóny a to obmedzuje dosiahnuteľný prietok vzduchu motorom a teda výkon motoru.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8167
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
A navíc to fakt blbě vypadá
Alchy, nejen že ty "pohyblivé LERXy" nemají jméno, ony ani nejsou známy všechny jejich funkce, např. :
- podílejí se i na řízení letadla při podzvukových rychlostech a zvyšuje tak manévrovatelnost?
- podílejí se i na řízení (vyvažování) letadla při cestovní rychlosti, jako je tomu u "triplanu" tj. letadla s klasickou i kachní VOP?
Pozn. Triplane je možno při cestovní rychlosti vyvážit tak, že je trup letadla při různých centrážích (nákladu) vždy ofukování pod úhlem ± nulovým = má minimální odpor a letadlo tím i tu nejmenší možnou spotřebu paliva.
Třeba jako mé oblíbené Avanti :)
plus aerodynamické schéma
Alchy, nejen že ty "pohyblivé LERXy" nemají jméno, ony ani nejsou známy všechny jejich funkce, např. :
- podílejí se i na řízení letadla při podzvukových rychlostech a zvyšuje tak manévrovatelnost?
- podílejí se i na řízení (vyvažování) letadla při cestovní rychlosti, jako je tomu u "triplanu" tj. letadla s klasickou i kachní VOP?
Pozn. Triplane je možno při cestovní rychlosti vyvážit tak, že je trup letadla při různých centrážích (nákladu) vždy ofukování pod úhlem ± nulovým = má minimální odpor a letadlo tím i tu nejmenší možnou spotřebu paliva.
Třeba jako mé oblíbené Avanti :)
plus aerodynamické schéma
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11145
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
To som tiež v tej zmienke o existencii takého lietadla chcel podotknúť( ale už som to nechcel znova dopisovať)."Že si také lietadlo vybavujem,nemôžem si spomenúť na typ ale pamätám si že bolo strašne škaredé".
A pekné lietadlo aj pekne lieta takže škaredé lietadlo lieta zle!?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21807
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Su-57 prováděl v únoru 2018 údery na cíle ozbrojenců v Sýrii s použitím perspektivních taktických střel s plochou dráhou letu ( Ch-59MK2), oznámil 25. května ruský ministr obrany Sergej Shoigu. -záběry odhozu.
Ch-59MK2
Ch-59MK2
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5647
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Suprové záběry na Su-57 z UAV
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5647
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Z Čínského webu Su-57
-
- Redaktor
- Příspěvky: 211
- Registrován: 07 úno 2017, 21:44
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
ad video - jj, super, jak ten světlý "okraj" menšího trupu krásně svítí a demaskuje letadlo vůči zemi
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5647
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
T-50-5P s čočkami Luneburg
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42270
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Čo s tým asi tak nacvičovali ???
Luneburgove šošovky čiastočne pokryté vodivým materiálom sa v rádiovej a mikrovlnnej oblasti vyznačujú obrovskou RCS
RCS = (4*pí^3 * R^4) / lambda^2 (kde R je polomer a lambda vlnová dĺžka)
a používajú sa ako veľmi účinné a smerovo málo závislé "kútové odrážače"
Luneburgove šošovky čiastočne pokryté vodivým materiálom sa v rádiovej a mikrovlnnej oblasti vyznačujú obrovskou RCS
RCS = (4*pí^3 * R^4) / lambda^2 (kde R je polomer a lambda vlnová dĺžka)
a používajú sa ako veľmi účinné a smerovo málo závislé "kútové odrážače"
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16232
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
A taky jako velmi účinné klamné cíle...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42270
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Jasné - keď lietam v blízkosti zvedavého "partnera", tak mu miesto fakera ukážem tri "luneburgy" a mám RCS ako ropný tanker
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8167
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
No vidíš Alchy, myslím, že jsi si odpověděl sám
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5647
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
V ruském parlamentu promluvili o bojových zkušenostech stíhacích letounů Su-57
Ruské stíhací letouny páté generace Su-57 získaly bojové zkušenosti během protiteroristické operace v Sýrii. Sputniku to oznámil člen expertní rady Státní dumy pro letecký průmysl Vladimir Guteněv.
Ruské stíhací letouny páté generace Su-57 získaly bojové zkušenosti během protiteroristické operace v Sýrii. Sputniku to oznámil člen expertní rady Státní dumy pro letecký průmysl Vladimir Guteněv.
Více zde: https://cz.sputniknews.com/svet/2018070 ... oun-su-57/„Umístění čtyř našich letadel Su-57 v Sýrii určitě umožnilo získání dalších informací o schopnostech stroje, díky kterým dokáže objevovat (pozn. pomocí palubního radioelektronického vybavení) americké F-22 a F-35, které se nachází na stejném jevišti vojenských akcí," uvedl.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1863
- Registrován: 16 dub 2018, 11:45
Re: Suchoj Su-57 (T-50) - prvá séria
Cca pred týždňom bol podpísaný Kontrakt na dodávku prvej série 12ks Su-57, s odovzdaním v roku 2019.
Zdroj: www.rt.com/news/431340-su-57-first-contracts/
Zdroj: www.rt.com/news/431340-su-57-first-contracts/
Nečakaj. Začni teraz, tam kde si, a použi to čo máš k dispozícii. /// Optimista sa učí anglicky, pesimista čínsky, realista si kúpil Kalašnikov.