Obecné zajímavosti z letectví

Odpovědět
Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 639
Registrován: 07 úno 2017, 19:46
Bydliště: CB

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od jura-p » 13 říj 2018, 21:08

Těmi vysokými teplotami se myslí, že obsahují supervodiče, kterým ke chlazení stačí tekutý dusík. Dýzláky jezdí s močovinou a nejspíš se zruší vůbec, letadla budou tankovat tekutý dusík, ten svět začíná být divnej. Ležák se vaří průtokově a vůbec.

Beda
Redaktor
Příspěvky: 426
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Česká republika

Příspěvek od Beda » 23 říj 2018, 09:07

Preposilam z fora radioamateru. Je tam odkaz na stranku kde bude poloha, tak se Vas jiste nekolik podiva. Ty sondy letaji nad 10000 m, posilaji dolu video, tak je videt z vysky zem, ocas i velke letadlo.

Vypuštění balónu s radiovou sondou
Hanácký radioklub OK2KYJ připravuje radiovou sondu, která bude vypuštěna pomocí balónu plněného heliem do stratosféry (předpokládaná výška letu 25 až 30km).
https://www.ok2kyj.cz/

Balon s radiosondou
Zdravím tímto všechny čtenáře OK-listu.

Radioklub OK2KYJ, za finanční podpory města Olomouce, připravil u příležitosti oslav stého výročí vzniku samostatné Československé republiky vypuštění balonu s radiovou sondou.
Start je naplánován na pátek 26.10.2018 v 11:30 místního času (9:30 UTC) z Horního náměstí v Olomouci.

Sonda obsahuje dva samostatné moduly.
První vysílá telemetrii na frekvenci 434,250MHz protokolem RTTY rychlostí 300Bd, shift 750Hz, 8bitů bez parity, 2 stop bity. Příjem a dekódování pomocí programu Dl-fldigi(HAB) zajistí předávání informací na server a zobrazení aktuální polohy sondy v mapě na stránce https://tracker.habhub.org . Čím více přijímačů se zapojí do sledování sondy, tím větší je šance, že se podaří přijmout všechna data.
Druhý modul bude vysílat na frekvenci 145,525MHz modulací FM střídavě SSTV, fone a CW. Obsahem budou obrázky a krátké zprávičky tématicky odkazující na sté výročí vzniku samostatné Československé republiky.

K identifikaci vysílání obou modulů bude použit volací znak OL100CSR. Vzhledem k tomu, že se nejedná o kompletní oboustrannou komunikaci, nelze příjem signálů sondy započítat do plnění podmínek diplomu OL100CSR.
I přes to doufáme, že se zapojí hodně radioamatérů, kteří mají vybavení na DIGI mody, nebo si jen tak poslechnou, jestli ta sonda vůbec funguje :-)


73! DE OK2UUJ

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 3071
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 19 lis 2018, 10:28

Šonka je mistrem světa!
Nevstoupil dvakrát do téže řeky. Zatímco loni přišel o titul mistra světa posledním letem celé sezony, letos neuvěřitelnou bitvu nervů zvládl. Martin Šonka vyhrál poslední závod sezony světového šampionátu Red Bull Air Race ve Fort Worth v Dallasu a poprvé v kariéře se stal mistrem světa. Ve finále svedl přímý duel o titul s Mattem Hallem a odsunul Australana na druhé místo v závodě i celkově. Již dříve odpadl dosud vedoucí Američan Goulian. Jako jediný dokázal vyhrát čtyři závody v sezoně. Nebeská formule se musí sklonit před nepolapitelným Čechem.



https://www.sport.cz/ostatni/ostatni/cl ... rmuli.html

"Nonstop vyhrává jenom dechovka," říká Martin Šonka

"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana
"Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat." - B. Franklin

IgorT
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2595
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od IgorT » 03 pro 2018, 10:12

Roland Garros
Prvý stíhač na svete vyriešil problém ako sám seba nezostreliť
Viac:
https://history.hnonline.sk/1-svetova-v ... 0W8CfhpY9E
1084ca4a9a4d1f2fd9fbd4b0f990eaa1.jpg
Upravená vrtuľa lietadla Morane-Saulnier L s deflektormi, ktoré ju chránili pred poškodením. Pilot tak mohol strieľať z guľometu v osi lietadla, bez toho, aby zostrelil sám seba.
adb13bf89b111084e95fef15765980fc.jpg

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2523
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od kenavf » 03 pro 2018, 21:38

Tým deflektorom sa tuším hovorilo "sekačky".

mauler
Výkonný redaktor
Příspěvky: 909
Registrován: 08 úno 2017, 13:40

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od mauler » 04 pro 2018, 19:46

Nicméně moc ůspěšný ten deflector nebyl,jednak snižoval počet projektilů které letěly směrem k cíli a pak způsoboval nežádoucí vibrace listu vrtule umocněné odrazy projektilů,víceméně úspěšně tohle vyřešil až Fokker synchronizátorem střelby ..

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 3071
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 06 pro 2018, 20:40

"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana
"Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat." - B. Franklin

QVAK
Zasloužilý redaktor
Příspěvky: 6043
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 06 pro 2018, 21:52

To je naprosto fantastické kam Rusové dokázali design létajících člunů dotáhnout a skloubit hydrodynamické a aerodynamické požadavky spolu se statikou do jednoho celku.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 3071
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 07 pro 2018, 09:18

Obrázek

Takticko – technická data Berijev Be-200 Altair verze ČS
Osádka: 2
Rozpětí: 32,78 m
Délka: 32,05 m
Výška: 8,90 m
Nosná plocha: 117,44 m²
Hmotnost vlastního stroje: 27 600 kg
Max vzletová hmotnost: 41 000 kg/38 0­00 kg/země, voda
Přistávací hmotnost: 41 000 kg/38 0­00 kg/země, voda
Max. hmotnost po dotankování vody: 43 000 kg
Náklad: 7 500 kg
Palivo: 12 500 kg
Pohon 2 x ZMKB Progress D-436TP
Maximální rychlost: 750 km/h
Cestovní rychlost: 600 km/h
Minimální rychlost: 185 km/h
Rychlost pro dotankování hasicí vody: 160–190 km/h
Dostup: 8 000 m
Dostup s jedním motorem 5 500 m
Dolet: 1 700 km
Maximální dolet: 3 850 km
Přistávací dráha na vodě: 1 300 m
Přistávací dráha pevná: 950 m
Vzletová dráha na vodě: 1 000 m
Vzletová dráha pevná: 700 m
Náklad: 64 pasažérů nebo 30 nemocných na lůžkách a zdravotní personál nebo 8000 kg nákladu nebo 12 m³ (cca 12 tun) hasicí vody.

https://www.pozary.cz/clanek/1831-rusky ... 00-altair/
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana
"Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat." - B. Franklin

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 3071
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 07 pro 2018, 09:21

Napadlo by vás udělat hydroplán jako dolnoplošník? Asi ne... :lol:
(jo, je to ten co je na začátku videa s BE-200)



Berijev Be-103
Osádka: 1
Kapacita cestujících: 5
Rozpětí: 12,72 m
Délka: 10,65 m
Výška: 3,72 m
Nosná plocha: 25,1 m²
Hmotnost prázdného letounu: 1760 kg
Max. vzletová hmotnost: 2270 kg
Pohonná jednotka: 2 × Teledyne Continental TCM IO-360ES4
Maximální rychlost: 250 km/h
Cestovní rychlost: 220 km/h
Dostup: 3000 m
Dolet: 590 km
Maximální dolet: 1280 km

https://cs.wikipedia.org/wiki/Berijev_Be-103
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana
"Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat." - B. Franklin

QVAK
Zasloužilý redaktor
Příspěvky: 6043
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 07 pro 2018, 12:37

Dvouhodinový let hrůzy. Nejprve čekání v minus 25 stupňů Celsia, pak extrémní horko až 50 stupňů

Pasažéři nedělního letu z Novosibirska do Jekatěrinburgu zažili skutečné peklo. Zatímco nejprve mrzli v autobuse s otevřenými dveřmi, který je měl přivézt ke stroji, v minus 25 stupních Celsia, po nastoupení zjistili, že je čeká ještě větší extrém.
Podle zpráv The Siberian Times peripetie lidí na letišti Tolmačevo se začaly již při terminálu, když autobusár nechal otevřené dveře a odmítal je zavřít i přes jejich žádosti. Tvrdil, že čeká na opožděného cestujícího a ve svém rozhodnutí zůstal neoblomný, ačkoli teplota venku dosahovala mínus 25 stupňů.
Pasažéři se tedy určitě potěšili, když se konečně mohli přesunout do letadla, ale tam je čekalo ještě horší překvapení. Teplo jako v sauně a smrad z přepálených drátů.
V důsledku pokažené klimatizace dosahovala teplota na palubě plus 40 až 50 stupňů. Navzdory výhradám nešťastných, rozzlobených a nervózních cestujících se posádka Siberian Airlines rozhodla i tak vzlétnout.

https://ac24.cz/-/dvouhodinovy-let-hruz ... direct=%2F

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 5079
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 09 pro 2018, 09:45

Manaki M600 - dron ("kite") - udelátor je určený ako lietajúci veterný generátor s výkonom 600kW
Lieta na kotviacom lane dlhom 1400 feet (~426m)


teoria použitia a iné prototypy

Uživatelský avatar
riho
Redaktor
Příspěvky: 361
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od riho » 11 pro 2018, 13:54

petrp píše:
07 pro 2018, 09:21
Napadlo by vás udělat hydroplán jako dolnoplošník? Asi ne... :lol:
Napadlo

https://cs.wikipedia.org/wiki/Convair_F2Y_Sea_Dart

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti