Stránka 9 z 38
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 03 dub 2018, 19:58
od petrp
Evropský letecký systém zkolaboval. Vypadla data o polovině letů, hrozí zpoždění
Až poloviny všech leteckých spojů v Evropě se patrně dotkne zpoždění způsobené selháním systému plánování letů evropského řízení vzdušného provozu. Podle evropské organizace pro leteckou bezpečnost Eurocontrol byla příčina potíží v počítačích již zjištěna a nyní se pracuje na nápravě. Problém, který se podle mluvčího pražského letiště týká i Prahy, bude vyřešen ještě v úterý v nočních hodinách.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/2 ... letu-hrozi
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 08 dub 2018, 20:30
od kenavf
Keď je treba tak sa stíhačky môžu navzájom tlačiť.
Dvojko, vypni motor, zkusím tě tlačit
https://www.valka.cz/12867-F-86F-Sabre- ... laci-Sabre
Kapitola "Nebezpečná cesta domů"-druhá polovica príspevku.
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 15 čer 2018, 21:32
od petrp
Možná se mýlím v umístění cvičení, ale kdo bydlí na jihu Čech (okolí Černé v Pošumaví - VÚ Boletice) koukejte nad hlavu.
Vloni jsem tam fotil Gripeny a Apache...
https://zpravy.idnes.cz/texas-narodni-g ... r_nato_inc
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 20 čer 2018, 23:22
od nine_mike
VKS RF bol odovzdaný druhý kus Ту-214 ПУ-СБУС (lietajúce komunikačné centrum).
https://vpk-news.ru/news/43253
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 08 črc 2018, 10:51
od QVAK
Někteří američtí vojenští piloti jsou po přistání otřesení a dezorientovaní. Řešení chybí
Americké námořnictvo vyšetřuje znepokojující řadu nehod, které po sobě zanechaly piloty otřesené a dezorientované, píše Foreing Policy. Portál uvádí příklad, který se odehrál 28. července, kdy kadet pilotující letoun určený pro elektronický boj znenadání pocítil těsnost v hrudi a svrbění v prstech. Pilot identifikoval své symptomy jako hypoxii (nedostatek kyslíku) a úspěšně provedl nouzové přistání. Jedná se o poslední případ z celé řady událostí, které jsou označovány za „fyziologické epizody", po kterých jsou piloti otřeseni a dezorientováni. Tyto epizody mohou skončit smrtí, přičemž námořnictvo USA s nimi spojuje čtyři úmrtí pilotů letounů F/A-18 za posledních deset let, říká FP.
Americké námořnictvo považuje, podle slov portálu, tento problém za „číslo jedna v bezpečnosti letů". „Od roku 2009 do roku 2016 počet těchto událostí stoupl téměř osminásobně v F/A-18 a EA-18G (…) z 16 na 125 incidentů. U námořních cvičných letounů T-45 je to ještě výraznější: v roce 2009 námořnictvo hlásilo jen jeden podobný incident, ale v roce 2016 dosáhl jejich počet 38." Podobné problémy zažívají i piloti v letounech F-22, útočných A-10, cvičných T-6, i v nejnovější stíhačce páté generace F-35, píše Foreign Policy a dodává, že úřadům se zatím nedaří zjistit, co problémy s kyslíkem způsobuje.
https://ac24.cz/-/nekteri-americti-voje ... direct=%2F
https://foreignpolicy.com/2018/07/03/ti ... ting-sick/
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 08 črc 2018, 12:31
od Alchymista
QVAK píše: ↑08 črc 2018, 10:51
Podobné problémy zažívají i piloti v letounech F-22, útočných A-10, cvičných T-6, i v nejnovější stíhačce páté generace F-35, píše Foreign Policy a dodává, že úřadům se zatím nedaří zjistit, co problémy s kyslíkem způsobuje.
čo by to spôsobovalo? :cool:
používanie tekutého kyslíku - niekde niečo zamŕza
A pozor - rozdiel teplôt varu a tuhnutia je u kyslíku len okolo 36 stupňov, takže expanzia podchladeného plynného tlakového kyslíku môže priamo viesť k vytvoreniu "kyslíkovej námrazy", "kyslíkovej inovatky", k čomu celkom kľudne môže dochádzať pri "malých odberoch" na ihlových a podobných ventiloch. Alebo pri malých netesnostiach ventilov... pomaličky to fučí a chladí sa - až je na druhej strane ventilu hromádka zlisovaného "kyslíkového snehu"... A o desať minút po katastrofe, i skôr, sa dôkaz doslova a do písmena vyparí.
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 08 črc 2018, 15:43
od QVAK
Možná je i chemická reakce kyslíku s jeho obalem. U absolutní 0 se fyzikální i chemické vlastnosti některých látek výrazně mění a při určité situaci může dojít i k reakci a vzniku min. množství velmi účinné psychotropní látky. Například z maziva ventilů nebo nádoby a trubiček resp. těsnění (čistota PTFE, grafitu) ve styku s tekutým kyslíkem (např. CO, CO2 resp. další oxidy).
P.S. Amíci umí grafit max. čistoty v rozmezí 96-98% atomová používaná v JS je 99,9 - 99,99%. Množství popelovin resp. zbytkové množství H2SO4 by to mohlo též způsobit. Možná i použití průmyslového PTFE namísto poloprovozního. U maziva postačí např. záměna práškového grafitu za Moliku.
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 08 črc 2018, 17:06
od kenavf
Ten problém asi bude komplikovanejší,pretože to "dusenie" pilotov a príčinu hľadali hodne dlho a nedarilo sa im to. Preto pochybujem že sa jedná o nejaký lapidárny problém ktorý by sme tu odhalili na dvoch stránkach "od zeleného stola". Zase až taký zahnívajúci ten "západ" ešte asi nie je.
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 09 črc 2018, 01:06
od QVAK
kenavf píše: ↑08 črc 2018, 17:06
Ten problém asi bude komplikovanejší,pretože to "dusenie" pilotov a príčinu hľadali hodne dlho a nedarilo sa im to. Preto pochybujem že sa jedná o nejaký lapidárny problém ktorý by sme tu odhalili na dvoch stránkach "od zeleného stola". Zase až taký zahnívajúci ten "západ" ešte asi nie je.
Samozřejmě je to spekulace, odhad ale založený na praxi dokonce i s tekutým kyslíkem v 90. letech ve Vinohradské nemocnici. Tam byl problém podobný ale ne tak vyhrocený. Šlo "pouze" o udržení sterility na operačních sálech na popáleninách která je poloviční než na běžných sálech. Taky za to tehdy mohl způsob údržby systému od Linde (za určitých podmínek si přisál bordel z hlavní ulice).
Právě proto to nebude ani konstrukční závada nebo provozní ale nějaký šlendrián nejspíše z privátní Fy. které dělají cyklické prohlídky, seřízení a opravy. Nemají na prvém místě provozuschopnost techniky tak jako provozní mechanici ale u Fy. zisk (lacinější vstupy a minimalizace kontrolních mechanizmů) a u jejich mechaniků fláknutí se. Takovéto detaily se na předávačce nedají zachytit a důvěřuje se atestu.
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 09 črc 2018, 16:28
od riho
Problémy s OBOGS majú F-18 a F-15 už viac ako 15 rokov, aspoň čo si ja pamätám.
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 09 črc 2018, 17:49
od QVAK
Což cca odpovídá přechodu na novou konstrukci systému.
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 17 črc 2018, 05:25
od Juraj
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 19 črc 2018, 19:39
od skflanker_
Jakovlev Jak-110 = 2x Jak-55 + ďalší motor
https://youtu.be/p0aFAuxolMI zverejnené 04.06.2018, dĺžka videa 3:37 min.
Info o projekt Jak-110
https://yak110.com/, alebo časo-zberné video
https://youtu.be/Q2VrKp4M6qk (16:46 min.) zverejnené 04.12.2017
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 19 črc 2018, 20:19
od Alchymista
"Kapánek" premotorované :dobre:
krásni blázni
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 19 črc 2018, 20:51
od Skeptik
Dost zajímavý zvuk ... na písťák
:jo:
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 22 črc 2018, 20:24
od Juraj
Asia Times navrhuje pouzit EMALS na pevnine ako sucast cestnych komunikacii. Tym by sa vraj rozsirili moznosti letectva operovat z roznych miest krajiny
https://slobodnyvyber.sk/asia-times-azi ... love-lode/
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 22 črc 2018, 20:50
od kozlus
Skoda, ze na tohle pred par rokama netlacil nekdo z NATO - mohla se D1 prestavet kloudne :))
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 22 črc 2018, 21:38
od Juraj
V skutocnosti je prave teraz ta prava chvila. Trump tlaci na 2% HDP do rozpoctu armady - keby bola krajinach NATO rozumna vlada, kludne by sa urychlili dialnice ako strategicke objekty s prebudovanim usekov ako nudzove pristavacie drahy
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 23 črc 2018, 02:07
od jura-p
Já jezdím jen po D1 a tam jsou dva úseky jako letiště postavené. První u Vyškova na té dnešní D46 a druhý přímo na D1 u Meziříčí (Stránecká Zhoř). No a jistě na jiných dálnicích jsou další. Mimoto si myslím, že v ČR je i klasických letišť, kde by naše bojové letectvo mohlo přistávat víc, jak strojů toho bojového letectva.
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Napsal: 23 črc 2018, 06:47
od petrp
Letadla na D1 dosedala jen dvakrát. Přesto dálnice letištěm zůstane
Více než 35 tisíc aut projede denně po dálnici D1 mezi Měřínem a Velkým Meziříčím. Pokud by armáda zavelela, všechna tato auta by musela jinudy. Na 136. až 139. kilometru totiž uhánějí po letišti. Letadla tu naposledy přistávala před třiceti lety, přesto s nimi počítá i modernizace D1.
https://jihlava.idnes.cz/letadla-na-d1- ... zpravy_mkk