Stránka 9 z 38

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 03 dub 2018, 19:58
od petrp
Evropský letecký systém zkolaboval. Vypadla data o polovině letů, hrozí zpoždění
Až poloviny všech leteckých spojů v Evropě se patrně dotkne zpoždění způsobené selháním systému plánování letů evropského řízení vzdušného provozu. Podle evropské organizace pro leteckou bezpečnost Eurocontrol byla příčina potíží v počítačích již zjištěna a nyní se pracuje na nápravě. Problém, který se podle mluvčího pražského letiště týká i Prahy, bude vyřešen ještě v úterý v nočních hodinách.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/2 ... letu-hrozi

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 08 dub 2018, 20:30
od kenavf
Keď je treba tak sa stíhačky môžu navzájom tlačiť.
Dvojko, vypni motor, zkusím tě tlačit
https://www.valka.cz/12867-F-86F-Sabre- ... laci-Sabre
Kapitola "Nebezpečná cesta domů"-druhá polovica príspevku.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 15 čer 2018, 21:32
od petrp
Možná se mýlím v umístění cvičení, ale kdo bydlí na jihu Čech (okolí Černé v Pošumaví - VÚ Boletice) koukejte nad hlavu. Vloni jsem tam fotil Gripeny a Apache...
https://zpravy.idnes.cz/texas-narodni-g ... r_nato_inc

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 20 čer 2018, 23:22
od nine_mike
VKS RF bol odovzdaný druhý kus Ту-214 ПУ-СБУС (lietajúce komunikačné centrum).
https://vpk-news.ru/news/43253

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 08 črc 2018, 10:51
od QVAK
Někteří američtí vojenští piloti jsou po přistání otřesení a dezorientovaní. Řešení chybí

Americké námořnictvo vyšetřuje znepokojující řadu nehod, které po sobě zanechaly piloty otřesené a dezorientované, píše Foreing Policy. Portál uvádí příklad, který se odehrál 28. července, kdy kadet pilotující letoun určený pro elektronický boj znenadání pocítil těsnost v hrudi a svrbění v prstech. Pilot identifikoval své symptomy jako hypoxii (nedostatek kyslíku) a úspěšně provedl nouzové přistání. Jedná se o poslední případ z celé řady událostí, které jsou označovány za „fyziologické epizody", po kterých jsou piloti otřeseni a dezorientováni. Tyto epizody mohou skončit smrtí, přičemž námořnictvo USA s nimi spojuje čtyři úmrtí pilotů letounů F/A-18 za posledních deset let, říká FP.
Americké námořnictvo považuje, podle slov portálu, tento problém za „číslo jedna v bezpečnosti letů". „Od roku 2009 do roku 2016 počet těchto událostí stoupl téměř osminásobně v F/A-18 a EA-18G (…) z 16 na 125 incidentů. U námořních cvičných letounů T-45 je to ještě výraznější: v roce 2009 námořnictvo hlásilo jen jeden podobný incident, ale v roce 2016 dosáhl jejich počet 38." Podobné problémy zažívají i piloti v letounech F-22, útočných A-10, cvičných T-6, i v nejnovější stíhačce páté generace F-35, píše Foreign Policy a dodává, že úřadům se zatím nedaří zjistit, co problémy s kyslíkem způsobuje.
https://ac24.cz/-/nekteri-americti-voje ... direct=%2F
https://foreignpolicy.com/2018/07/03/ti ... ting-sick/

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 08 črc 2018, 12:31
od Alchymista
QVAK píše:
08 črc 2018, 10:51
Podobné problémy zažívají i piloti v letounech F-22, útočných A-10, cvičných T-6, i v nejnovější stíhačce páté generace F-35, píše Foreign Policy a dodává, že úřadům se zatím nedaří zjistit, co problémy s kyslíkem způsobuje.
čo by to spôsobovalo? :cool:
používanie tekutého kyslíku - niekde niečo zamŕza
A pozor - rozdiel teplôt varu a tuhnutia je u kyslíku len okolo 36 stupňov, takže expanzia podchladeného plynného tlakového kyslíku môže priamo viesť k vytvoreniu "kyslíkovej námrazy", "kyslíkovej inovatky", k čomu celkom kľudne môže dochádzať pri "malých odberoch" na ihlových a podobných ventiloch. Alebo pri malých netesnostiach ventilov... pomaličky to fučí a chladí sa - až je na druhej strane ventilu hromádka zlisovaného "kyslíkového snehu"... A o desať minút po katastrofe, i skôr, sa dôkaz doslova a do písmena vyparí.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 08 črc 2018, 15:43
od QVAK
Možná je i chemická reakce kyslíku s jeho obalem. U absolutní 0 se fyzikální i chemické vlastnosti některých látek výrazně mění a při určité situaci může dojít i k reakci a vzniku min. množství velmi účinné psychotropní látky. Například z maziva ventilů nebo nádoby a trubiček resp. těsnění (čistota PTFE, grafitu) ve styku s tekutým kyslíkem (např. CO, CO2 resp. další oxidy).

P.S. Amíci umí grafit max. čistoty v rozmezí 96-98% atomová používaná v JS je 99,9 - 99,99%. Množství popelovin resp. zbytkové množství H2SO4 by to mohlo též způsobit. Možná i použití průmyslového PTFE namísto poloprovozního. U maziva postačí např. záměna práškového grafitu za Moliku.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 08 črc 2018, 17:06
od kenavf
Ten problém asi bude komplikovanejší,pretože to "dusenie" pilotov a príčinu hľadali hodne dlho a nedarilo sa im to. Preto pochybujem že sa jedná o nejaký lapidárny problém ktorý by sme tu odhalili na dvoch stránkach "od zeleného stola". Zase až taký zahnívajúci ten "západ" ešte asi nie je. :pivo

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 09 črc 2018, 01:06
od QVAK
kenavf píše:
08 črc 2018, 17:06
Ten problém asi bude komplikovanejší,pretože to "dusenie" pilotov a príčinu hľadali hodne dlho a nedarilo sa im to. Preto pochybujem že sa jedná o nejaký lapidárny problém ktorý by sme tu odhalili na dvoch stránkach "od zeleného stola". Zase až taký zahnívajúci ten "západ" ešte asi nie je. :pivo
Samozřejmě je to spekulace, odhad ale založený na praxi dokonce i s tekutým kyslíkem v 90. letech ve Vinohradské nemocnici. Tam byl problém podobný ale ne tak vyhrocený. Šlo "pouze" o udržení sterility na operačních sálech na popáleninách která je poloviční než na běžných sálech. Taky za to tehdy mohl způsob údržby systému od Linde (za určitých podmínek si přisál bordel z hlavní ulice).
Právě proto to nebude ani konstrukční závada nebo provozní ale nějaký šlendrián nejspíše z privátní Fy. které dělají cyklické prohlídky, seřízení a opravy. Nemají na prvém místě provozuschopnost techniky tak jako provozní mechanici ale u Fy. zisk (lacinější vstupy a minimalizace kontrolních mechanizmů) a u jejich mechaniků fláknutí se. Takovéto detaily se na předávačce nedají zachytit a důvěřuje se atestu.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 09 črc 2018, 16:28
od riho
Problémy s OBOGS majú F-18 a F-15 už viac ako 15 rokov, aspoň čo si ja pamätám.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 09 črc 2018, 17:49
od QVAK
Což cca odpovídá přechodu na novou konstrukci systému.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 17 črc 2018, 05:25
od Juraj

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 19 črc 2018, 19:39
od skflanker_
Jakovlev Jak-110 = 2x Jak-55 + ďalší motor

https://youtu.be/p0aFAuxolMI zverejnené 04.06.2018, dĺžka videa 3:37 min.

Info o projekt Jak-110 https://yak110.com/, alebo časo-zberné video https://youtu.be/Q2VrKp4M6qk (16:46 min.) zverejnené 04.12.2017

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 19 črc 2018, 20:19
od Alchymista
"Kapánek" premotorované :dobre:

krásni blázni :nahoru:

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 19 črc 2018, 20:51
od Skeptik
Dost zajímavý zvuk ... na písťák :nahoru: :jo: :nahoru:

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 22 črc 2018, 20:24
od Juraj
Asia Times navrhuje pouzit EMALS na pevnine ako sucast cestnych komunikacii. Tym by sa vraj rozsirili moznosti letectva operovat z roznych miest krajiny
https://slobodnyvyber.sk/asia-times-azi ... love-lode/

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 22 črc 2018, 20:50
od kozlus
Skoda, ze na tohle pred par rokama netlacil nekdo z NATO - mohla se D1 prestavet kloudne :))

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 22 črc 2018, 21:38
od Juraj
V skutocnosti je prave teraz ta prava chvila. Trump tlaci na 2% HDP do rozpoctu armady - keby bola krajinach NATO rozumna vlada, kludne by sa urychlili dialnice ako strategicke objekty s prebudovanim usekov ako nudzove pristavacie drahy :D

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 23 črc 2018, 02:07
od jura-p
Já jezdím jen po D1 a tam jsou dva úseky jako letiště postavené. První u Vyškova na té dnešní D46 a druhý přímo na D1 u Meziříčí (Stránecká Zhoř). No a jistě na jiných dálnicích jsou další. Mimoto si myslím, že v ČR je i klasických letišť, kde by naše bojové letectvo mohlo přistávat víc, jak strojů toho bojového letectva.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Napsal: 23 črc 2018, 06:47
od petrp
Letadla na D1 dosedala jen dvakrát. Přesto dálnice letištěm zůstane
Více než 35 tisíc aut projede denně po dálnici D1 mezi Měřínem a Velkým Meziříčím. Pokud by armáda zavelela, všechna tato auta by musela jinudy. Na 136. až 139. kilometru totiž uhánějí po letišti. Letadla tu naposledy přistávala před třiceti lety, přesto s nimi počítá i modernizace D1.

https://jihlava.idnes.cz/letadla-na-d1- ... zpravy_mkk