Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Odpovědět
Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9428
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od Skeptik » 18 črc 2021, 07:44

kenavf píše:
18 črc 2021, 02:19
Lenže na hmotnosť 18 ton to má "zbytočne" väčšie rozpätie o tri metre a "zbytočne" väčšiu dĺžku o dva metre. 13m/17,5m versus 10m/15m u F-16ky.
Ne tak úplně "zbytečné".
Kde u F-16 najdeš zbraňové šachty ?
Je logické, že letoun se zbraňovými šachtami bude mít objemnější trup ... a tím bude i delší a současně bude mít i větší rozpětí.

Tohle všechno (nebo velká část z toho) musí být "uvnitř".
Obrázek
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 22020
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od puma » 18 črc 2021, 10:22

Ohledně Izd. 30 a max. tahu, zcela bezpečné 180kN není konečná, lze čekat vznik nových variant v budoucnu (je to základ této konstrukce motorů na dalších minimálně 50 let) s cílem se dostat minimálně až přes 200kN a na 130kN bez přídavného spalování (musí pro to ale existovat nějaké reálné zadání a to jsou minimálně modernizace Su-57 popřípadě LTS v budoucnu, nebo vývoj námořní verze s kolmým startem a přistáním popřípadě jiného stroje) , jenže na takovou modernizaci musíte mít u] celá nového motoru dlouhé provozní záznamy a ty jinak jak z reálného nasazení nezískáte.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

HONZIK11
Výkonný redaktor
Příspěvky: 798
Registrován: 21 čer 2019, 14:16

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od HONZIK11 » 18 črc 2021, 11:03

Vubec ve svych propoctech nezminujete a neuvazujete o aerodynamicke koncepci letounu. Tedy s tvorbou vztlaku a odporem celkove koncepce letounu v ruznych fazich letu. Do rovnice proste zadavate pouze tah a hmotnost. Takto jsou to hodne zjednodusene uvahy.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 22020
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od puma » 18 črc 2021, 11:07

vojvoda píše:
18 črc 2021, 06:40
puma píše:
18 črc 2021, 02:41
+ podstatně více paliva pro dva motory, to je vše se vším.
Spotreba paliva závisí na poskytovanom ťahu. Ak istú hodnotu ťahu poskytujú 2 alebo 1 motor na rovnakom technologickom stupni, tak spotreba paliva bude +-totožná
To je sice skoro pravda, jenže zde byl použit právě příklad s motory s výrazně odlišným dosaženým technologickým stupněm VM-10M gen. 4 vz Izd. 30 gen. 5+. Reálně ale dva motory vs jeden vyžadují v jinak stejné konstrukci minimálně více prostoru, tedy posílit konstrukci, to jsou také hned minimálně stovky kg navíc, s dvěma motory je prázdná hmotnost stroje hned cca o 2t větší, z tohoto důvodu klesne výrazně bojový rádius, protože máte cca 2t mrtvé váhy bezpečně i kdyby vše ostatní zůstalo a jste v začarovaném kruhu, to už je skoro polovina objemu vnitřních nádrží u jednomotorového stroje. LMFS má udávanou max. nosnost zbraní 5t, to platí velice pravděpodobně i pro LTS, z toho jde vypozorovaným poměrem nosnosti vs vnitřní palivo u jiných konstrukcí zjistit, že vnitřního paliva bude cca 4 až 4.5t a prázdná hmotnost stroje se bude pohybovat mezi 8.5 až 9t.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 8338
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od palo satko » 18 črc 2021, 11:25

si bude dobre si počkat čo to vlastne je. S jednym motorom to iste nebude mat za ulohe zostrelit z neba nejaky 500 kilakov od bojovej linie letiaci AWACS ale na vybombenie velitelstva divizie 100 km za bojovou liniou jeden motor iste postači.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 22020
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od puma » 18 črc 2021, 11:35

S trochou nadsázky se u LTS dá říct. Chcete zjistit nějaký jeho plánované TTD? , jako hmotnosti, nosnosti, bojový rádius, vezměte parametr z Su-57 a vydělte jej dvěma a dostanete hodnotu, co není moc vzdálená od reality..

Prázdná hmotnost Su-57 18500kg / 2 = 9250kg.
Maximální objem vnitřního paliva 11100kg / 2 = 5550kg. Nosnost zbraní 10000kg / 2 = 5000kg. Proč se s takovými jednoduchými počty dá dosáhnout takové přesnosti je asi vcelku jasné, konstrukční řešení na poměry váhy a tahu (+ aerodynamika) jsou si v svém celku u obou strojů velice blízké (protože jsou založené na stejném motoru a defakto i celém vývoji) a z toho vychází tyto vnitřní skryté koeficienty pro jednomotorový stroj, které nevidíme, ale jsou ukryté v veřejných parametrech dvoumotorového Su-57.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

HONZIK11
Výkonný redaktor
Příspěvky: 798
Registrován: 21 čer 2019, 14:16

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od HONZIK11 » 18 črc 2021, 12:01

Nic neni jiste. Nevime nic o zvolenem profilu kridla, nevime nic o mernem zatizeni kridla na kvadraticky metr.Nevime co vydrzi pri danem zatizeni, jake budou hmotnost na podvesech ci v pumovnicich. . Nezname pomery mezi tvorbou vztlaku trupu a kridla. Neznas odpory ve vstupnim ustroji vzduchu na konstrukcnich rychlostech, tudiz neznas tlakove pomery na motoru a neurcis nikdy jeho vykon. Muzes znat jen jeho papirovy vykon. Je mylne si myslet, ze kdyz prendas z jednoho letounu dany motor do druheho bude vsechno jedno a to sameeeeee.

Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 374
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od Lookass » 18 črc 2021, 12:17


kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 12107
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od kenavf » 18 črc 2021, 12:30

:sipka:
Ale na druhú stranu poznáme v akej oblasti sú dnes možné očakávané parametry:
-merný ťah motora kN/kg
-merná spotreba motora kh/kN/hod
-merné zaťaženie plochy krídla kg/m2 u lietadla od ktorého očakávame výborné manévrovacie schopnosti
-pomer vztlaku trup/krídlo, ťažko očakávať že by sa zrazu vykašlali na vztlak generovaný trupom
- to čo je podvešané pod tou F-16kou na fotke chceme dostať do interieru, preto je nutné zväčšiť objem trupu a krídiel ale dané veci príliš nezvýšia hmotnosť tej záťaže, len ju premiestnia a tak je teda stále diskutabilný ten nárast plochy krídla.
F-16 19ton...28m2
F-35 32 ton...43m2(rozpätie/dĺžka...11m/15,7m)
A u tohto sa bavíme o cca 13m rozpätie a 17,5m dĺžka.... veď to je ešte väčšie ako ten 32 tonový F-35
Začínam mať pochybnosti či by sme sa skôr nemali baviť o 18ton "Normal gross weight"(normálna vzletová hmotnosť) a maximum by malo možno ešte o 10 ton vyššie(MOTW 28 ton).
Veď aj pomer ťah/hmotnosť lietadla sa počíta s 50% paliva a munícia tiež asi nebýva 100% alebo sa mýlim? A je reč o použití 18tonového motora.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 22020
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od puma » 18 črc 2021, 13:10

V tomto článku uvádí zdroj z leteckého průmyslu maximální vzletovou hmotnost na 18t pro LTS a a poměr tahu k hmotnosti bude minimálně jedna.
viewtopic.php?f=29&t=804#p202265
Je to počítané na tah izd.30 a pokud chtějí poměr větší než 1 při normální vzletové hmotnosti nemůže to být víc jak 18t skrz max. tah motoru, který ale bude mít tah o něco větší než 18t, jinak poměr tahu k hmotnosti nemůže být větší než jedna při max. vzletové hmotnosti 18t.

Ono to tak klidně může být, vypočítaná maximální bojová vzletová hmotnost (18t) s cca 100% paliva vnitřně a 5t podvěsů (nejen vnitřně).

Pak se v konfiguraci vzduch-vzduch se zbraněmi nesenými jen interně, předpokládejme, že to počítají na nějakou normální konfiguraci: 6x R-77-1 nebo toho nějaký derivát (hmotnost 191kg) + 2x R-74M2 (105kg) + 150ks nábojů do GSH-301 po 830g i s kazetou (125kg), což je dohromady nějakých 1680kg i s závěsníky po 25kg. Pokud vezmeme, že prázdná hmotnost bude kolem 9t, objem vnitřního paliva bude max. 4500kg a nosnost zbraní bude max. 5000kg (samozřejmě nejen interně) pak s 100% paliva vnitřně (4500kg) a 6xR-77-1 a 2xR-74M2 + munice do kánonu interně jsme na cca 15200kg, pokud přidáme ještě dvě PTB-2000 pod křídla (na výrazné prodloužení doletu v této konfiguraci) o objemu 2000l (vyvinuté pro Su-57), tak jejich hmotnost je 1660kg a dohromady 3320kg, což máme 9000kg + palivo (4500kg + 3260kg = 7760kg) a celkovou vzletovou hmotnost i s 6x-R77-1, 2x-R-74M2 a kanon (1680kg) - 18440kg a krásně se skoro přesně vlezeme do limitu udávané maximální vzletové hmotnosti pro LTS zdrojem v leteckém průmyslu a pokud by prázdná hmotnost stroje byla kolem 8500kg vejdeme se do 18t defakto přesně.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5832
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od nine_mike » 18 črc 2021, 13:40

A nezmestil by sa tam motor NK-32-02, resp. nejaký potomok NK-321? Dodám k tomu citáciu z leteckemotory.cz:
"Další verze motoru NK-321 bez blíže specifikovaného označení měla pohánět bojový letoun se zkráceným, nebo vertikálním startem a přistáním Jak-43, následovníka Jak-141M. Velká část proudu vzduchu procházejícího kompresorem měla být odebírána a vedena k odděleným spalovacím komorám, které by zajišťovaly vertikální pohyb a stabilitu letounu. Projekt letounu začal a díky škrtům ve financování i skončil v první polovině 90. let, aniž by se letoun kdy dostal do vzduchu."
Čiže ešte začiatkom 90tych rokov sa NK-32 pripravoval pre zabudovanie do stíhačky, ale smuta tomu zabránila. Nemohli Rusi tento plán oprášiť a ako pohon zvoliť upravený NK-32-02, veď ich sériovú výrobu aj tak znovu spustili. NK-32 je dlhý 6 metrov, priemer 1,5 metra. Mám pocit, že by sa do toho hrbu zmestil.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 22020
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od puma » 18 črc 2021, 13:42

:sipka: Ani maximální nosnost podvěsů 5t s těmi 2x PTB-2000, 6x R-77-1, 2x R-74M2 a 150ks nábojů nepřekročíme, ta je přesně na 5000kg a vážně jsem to tak neplánoval. :lol: 1680kg + 3320kg (započítal jsem tam i odhad hmotnosti prázdné PTB) může to být plus mínus desítky kg reálně (k tomu neznám ani přesnou hmotnost jednotlivých typů závěsníků), ale to není podstatný, je to pár desítek kg.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Mio
Senior redaktor
Příspěvky: 3048
Registrován: 21 říj 2017, 16:53

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od Mio » 18 črc 2021, 15:29


classix
Senior redaktor
Příspěvky: 3359
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od classix » 18 črc 2021, 15:36

Fighter
E6lRNWRXsAUFq9X.jpeg
E6lRNW_X0AUSZKT.jpeg
E6lRNVtWQAchmZG.jpeg
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 22020
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od puma » 18 črc 2021, 15:55

Číslo 75, tedy nejspíš to bude Su-75, pokud to bude vyrábět MiG tak MiG-75.
To cosi divného - asi otevřená pumovnice pro PLŘS krátkého dosahu.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 50717
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od Alchymista » 18 črc 2021, 16:04

75 - minulý rok bolo tiež 75. výročie Víťazstva...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5832
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od nine_mike » 18 črc 2021, 16:06

Vidíte tam niekde bočný radar?
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

false_flag
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10080
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od false_flag » 18 črc 2021, 16:14

Na tom Telegramu je pod videem popisek, ze je to Maketa... Tak kdovi zda je to letuschopne. 75.... jiste kdyby to byl 75. ostry kus tak by to byl game changer :lol:
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.

classix
Senior redaktor
Příspěvky: 3359
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od classix » 18 črc 2021, 16:22

Mě přijde, že ten překryt kabiny není ze skla. Že ten strejc má v ruce temperové barvy a dokresluje kde se co odřelo :lol:
E6lRnMrUYAMHdiD.jpeg
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 22020
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj LTS (lehký taktický letoun)

Příspěvek od puma » 18 črc 2021, 16:31

Překryt je úplně identický s tím na Su-57 a mají to ještě něčím potažené, aby to nemuseli leštit a sundají to až nakonec.

Dielektrický kryt bočních radarů nevidím, ale to video je mizerné, chce to ostré záběry. Podle mě je mít ani nebude, protože to plánují nasazovat v kooperaci s 7t UACV Hrom o nosnosti zbraní 1.5t (bych si tipnul) a ten má dopředný i dva boční radary, nebo aspoň tak byl představen. Pokud by to tak bylo je lepší je dát na spolupracující UACV protože je budete riskantně "vysunovat" a taky je můžete používat jako miniSAR průzkumnou platformu proti pozemním cílům s těmi dvěma bočními radary a nemusíte tolik riskovat podstatně dražší pilotovaný stroj a pilota.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Odpovědět