Stránka 18 z 45

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 21 kvě 2019, 08:39
od puma
Zkušební pilot, plukovník v záloze Sergej Bogdan, který létal na 57 různých typech letadel, uvedl, že Su-57 je nejlepším strojem za jeho praxi.
„Podle mě, je letoun vynikající. Ve srovnání s těmi stroji, které jsem dříve létat a zažil. Mnoha vlastnostmi samozřejmě překonává stávající stroje 4. generace, dokonce i generaci 4+, “ uvedl Bogdan.

- To je nízká zjistitelnost. Letadlo má také obrovskou škálu moderních zbraní. A zároveň neztratilo své klíčové vlastnosti a přednosti, v některých ohledech je dokonce překonává - z hlediska manévrovatelnosti, letového výkonu, - uvedl Sergej Bogdan.
https://tvzvezda.ru/news/forces/content ... N8GMP.html

To je hezká náhoda a zakončení kariéry, Bogdan 57 strojů létal, je hlavní testovací pilot Su-57 a je to pravděpodobně jeho poslední typ, který letově testuje. K tomu se podle hlavního konstruktéra Su-57 jmenuje takto protože (F-)35+(F-)22=57. Zajímavé číselné hříčky.

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 29 kvě 2019, 15:52
od Lookass
Montáž prvního sériového SU-57... Jak moc je to nýtování draku antistealth faktor ? :D

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 29 kvě 2019, 17:23
od skflanker_
Ad Nitovanie draku - nejak sa to spojiť musí, a zatiaľ nik nevymyslel niečo lepšie, keď to nevadí na F-35 (viď viewtopic.php?f=29&t=74&start=30#p61840) tak prečo by to malo vadiť Su-57

Ad video:
KnAAZ je plne pripravený na sériovú výrobu lietadiel Suchoj Su-57
Letecký závod v meste Komsomoľsk na Amure (Комсомольский-на-Амуре авиационный завод (КнААЗ)) je plne pripravený na sériovú výrobu lietadiel Suchoj Su-57. Prvý sériový kus bude VKS odovzdaný na konca roka 2019.
Zdroj https://ria.ru/20190529/1555047456.html z 29.05.2019

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 29 kvě 2019, 19:21
od Alchymista
Lookass píše:
29 kvě 2019, 15:52
Montáž prvního sériového SU-57... Jak moc je to nýtování draku antistealth faktor ? :D
Keď je taká požiadavka a urobí sa to správne, tak je problém nity pod náterom nájsť. Väčšinou sa to ale nevyžaduje - je to pracnejšie, a u bežnej leteckej produkcie k tomu nie je dôvod. Navyše - rozmer nitu je menší ako vlnová dlžka rádiolokátoru.

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 29 kvě 2019, 19:27
od Hektor
Neskryje sa hlava nitu pod náterom? Predsa len tam bude určite viac vrstiev. Asi si to predstavujem zle ale aj tie RAM nátery majú nejakú "pracovnú hĺbku"?

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 29 kvě 2019, 20:13
od Alchymista
U "bežnej produkcie" nity jednoducho vidno aj cez nátery. Dôvodov je niekoľko. Predovšetkým nity majú zapustené hlavy a považuje sa obvykle za nežiadúce, aby sa hlava nitu deformovala alebo po montáži ešte nejak opracovávala, takže zostáva plochá a nemusí presne splývať s plochou panelu (plechu). Náter lietadiel je tiež pomerne tenký - povrch lietadla predstavuje niekoľko sto metrov štvorcových plochy (B737 ~700-800m2), takže každá desatinka milimetra hrúbky sa pozná na celkovej hmotnosti náteru - a lietadla. Lietadlá sa po novom nátere musia znovu odvážiť.
Takže nejaké zatmelenie a prebrúsenie, vyhladenie nitov by predstavovalo ďalšiu pracnú operáciu pri výrobe - a komplikáciu aj z dôvodu narušenia povrchovej eloxovanej vrstvy hláv nitov i povrchu plechov okolo nitov. Hrubší alebo viacvrstvý náter zasa pridáva na hmotnosti lietadla...
A ano, RAM nátery sú relatívne hrubé.

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 29 kvě 2019, 20:16
od petrp
Navíc nýty rozptylují záření do stran... :mrgreen:

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 29 kvě 2019, 20:28
od honzajan
V tom případě hrábě nosí klingonský štíty neviditelnosti , protože to byla poctivá ruční kovářská práce :dobre: co kus to originál

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 29 kvě 2019, 20:31
od Alchymista
Videl si niekedy voľne letiace hrable?
Nie?
Takže majú fakt kvalitný stealth.

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 29 kvě 2019, 20:31
od petrp
Dyť jo, už jsi někdy viděl hrábě na radaru? :lol:

PS: Alchy byl rychlejší :nahoru:

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 29 kvě 2019, 20:32
od Alchymista
však hovorím

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 29 kvě 2019, 20:36
od honzajan
naběhnul jsem si pěkně :dobre:

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 29 kvě 2019, 20:50
od Alchymista
"hrable" - "hrábě" - bola aj československá prezívka pre Su-25

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 03 čer 2019, 02:01
od kenavf
Otázka ohľadom supercruise:
Dosiahne supercruise už s motorom prvej etapy alebo to bude až s motorom druhej etapy?

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 03 čer 2019, 06:46
od Skeptik
To ti úplně přesně nikdo neřekne - zatím.
Nicméně protože schopnost supercruise má i Su-35S vybavený motory AL-41F1S (což není nic jiného než downgradovaná varianta motoru "první etapy" tj. AL-41F1), pak Su-57 s motory první etapy je téměř jistě schopný dosáhnout supercruise. Otázkou je, jak vysokou.
Můj odhad je mezi 1,2 - 1,4 M, přičemž z finálními motory by to mělo být mezi 1,7 - 1,8 M. Ale říkám, je to odhad.

Mimochodem, vloni probleskla informace, že i Su-30MKI po tom upgradu, co právě probíhá (a zahrnuje i instalaci varianty motoru AL-41F1S) je schopen supercruise.

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 03 čer 2019, 07:20
od Alchymista
To sa mi trochu nezdá, tak vysoká hodnota supercruise (1,7-1,8). Niekde som čítal, že termodynamický limit je niekde mezi Mach 1,6-1,7 (500-550m/s - 1800-1950km/h) a má byť "natvrdo" daný výhrevnosťou paliva a podielom kyslíku v atmosfere (21%).

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 03 čer 2019, 09:35
od puma
No taky záleží v jakém Machu ty čísla udávají, mohou to všichni výrobci reklamě udávat v rychlosti zvuku u země třeba, když je to tajný parametr, a pak to může být dost velký rozdíl, když se to přepočte na rychlost zvuku na velké výšce.

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 03 čer 2019, 17:48
od Skeptik
Rychlost v M se vždy udává k výšce letu.

Alchy, těžko říct. U F-22 se také udává 1,8 M.

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 03 čer 2019, 18:03
od puma
Měla by se uvádět, to ještě neznamená, že to někdo nemůže využít pro matení protivníka, kor když oficiální ověřitelné údaje se jen tak nikdo nedozví :lol:

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Napsal: 03 čer 2019, 20:46
od Alchymista
Skeptik - sám to spočítať nedokážem, takže sa hádať nebudem.