Suchoj Su-35

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 4051
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Alchymista » 23 črc 2017, 15:35

Však práve - prúd vzduchu...
Lenže taký, čo nielen krpce vyzuje, ale aj mäso z kostí oberie.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 2728
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od petrp » 23 črc 2017, 15:37

Alchymista píše:
23 črc 2017, 15:35
Lenže taký, čo nielen krpce vyzuje, ale aj mäso z kostí oberie.
:dobre: přesné přirovnání, to éro je přemotorované jxsviňa :mrgreen:
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana
"Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat." - B. Franklin

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 4051
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Alchymista » 23 črc 2017, 15:58

Podľa mňa to nie je turbulentný prúd od motorov, ale "skoro laminárny" prúd od kormidiel a obtekania draku.

Hoci sa to nezdá, aerodynamické sily na krídlach a kormidlách sú aj u sučiek až násobne väčšie ako ťah motorov. A vlastne všetky sily potrebné na takéto obraty sú generované vztlakom pri obtekaní na kormidlách.

Marfil
Výkonný redaktor
Příspěvky: 527
Registrován: 18 úno 2017, 14:08

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Marfil » 23 črc 2017, 19:41

Inak to hlava nebere čo dokážetu súčko..).. Myslíte ze aj T-50 bude mať tú istú úroveň manévrovatelnosti?

nine_mike
Redaktor
Příspěvky: 444
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od nine_mike » 23 črc 2017, 20:05

To pochybujem, Su-35S je dizajnovo zameraný na maximálnu manévrovateľnosť, T-50 robí kompromisy medzi aerodynamikou a stealth tvarmi. Okrem toho množstvo avioniky ktoré doňho potrebujú napratať asi slušne zdvihne hmotnosť. Skôr by ma zaujímalo čo dokáže Su-35S ak doňho vpracú pripravované motory pre T-50. To by už asi naozaj lietal ako 18 tonový RC model.

danny1691
Výkonný redaktor
Příspěvky: 873
Registrován: 06 úno 2017, 02:09

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od danny1691 » 23 črc 2017, 22:01

Na MAKS 2015 T-50 tančila velice pěkně

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1242
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Skeptik » 23 črc 2017, 22:24

T-50 na tom nebude o moc hůře ... pokud vůbec horší bude.
Na rozdíl od F-22, kde Američané rezignovali na supermanévrovatelnost ve prospěch stealth (a to se i Raptor točí obstojně ... lépe než F-15), Rusové na ní trvali. Jak u MiG 1.42, tak u PAK FA, zůstala ve specifikaci.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 4051
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Alchymista » 23 črc 2017, 22:40

Tiež si myslím, že prinajmenšom potenciál má "aspoň rovnaký".
Na druhej strane treba brať do úvahy aj ďalšiu vec - počítačové riadenie rodiny Su-27 je ladené už viac ako štvrťstoročie.

IgorT
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2386
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od IgorT » 24 črc 2017, 07:13

Má takéto "čarovanie" vo vzduchu pri pomalých rýchlostiach praktický význam v boji?

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1935
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od kenavf » 24 črc 2017, 08:04

IgorT píše:
24 črc 2017, 07:13
Má takéto "čarovanie" vo vzduchu pri pomalých rýchlostiach praktický význam v boji?
Použijem zloženie komentárov určitých ľudí.
"Keď obdobné manévri predvedie ruské lietadlo,tak sú to manévri ktoré sú nepoužiteľné v boji a je to len šaškárna pre hlúpych divákov na leteckých dňoch,.............................ak však obdobné manévri predvedie americké lietadlo,tak je to predvedenie schopnosti precízneho ovládania lietadla a zvládnutie technologie."
:?:

P.S. Schopnosť nepozorovaného letu horskými dolinami a medzi úbočiami hôr,riečnymi korytami,protiraketový manéver je pri súčastných schopnostiach rakiet už spochybňovaný.
Naposledy upravil(a) kenavf dne 24 črc 2017, 08:08, celkem upraveno 1 x.

IgorT
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2386
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od IgorT » 24 črc 2017, 08:07

kenavf píše:
24 črc 2017, 08:04
IgorT píše:
24 črc 2017, 07:13
Má takéto "čarovanie" vo vzduchu pri pomalých rýchlostiach praktický význam v boji?
Použijem zloženie komentárov určitých ľudí.
"Keď obdobné manévri predvedie ruské lietadlo,tak sú to manévri ktoré sú nepoužiteľné v boji a je to len šaškárna pre hlúpych divákov na leteckých dňoch,.............................ak však obdobné manévri predvedie americké lietadlo,tak je to predvedenie schopnosti precízneho ovládania lietadla a zvládnutie technologie."
:?:
Otázka je myslená obecne, platí aj pre americké a iné lietadlá.

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1935
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od kenavf » 24 črc 2017, 08:08

Schopnosť nepozorovaného letu horskými dolinami a medzi úbočiami hôr,riečnymi korytami,protiraketový manéver je pri súčastných schopnostiach rakiet už spochybňovaný.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 4051
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Alchymista » 24 črc 2017, 08:37

myslím, že má... Ukazuje totiž efektivitu a účinnosť kormidiel a schopnosti systému riadenia.
Pri malých rýchlostiach je obvykle účinnosť kormidiel menšia v dôsledku nižších rýchlostí obtekania. To znamená, že pri vyšších rýchlostiach je stroj schopný robiť manévre podobné, len s vyššími násobkami (preťaženiami), pretože rýchlejšie obtekanie umožní vytvárať väčšie aerodynamické sily.

Malé rýchlosti sú vynútené podmienkami "vystúpenia":
- "vystúpenie" trvá obvykle 5-8 minút. Tak dlho by žiadny vzdušný boj netrval. Takže vystúpenie musí prebiehať s menšími ako medznými preťaženiami, aby to pilot vôbec vydržal bez neúmerného zdravotného rizika. Preťaženia pri vystúpení sa opakujú mnohokrát aj počas nácviku vystúpenia, čo treba tiež zohľadniť z hľadiska námahy a opotrebenia pilota. Navyše, v boji sa nemanévruje na "pekno", ale na účinnosť manévru a manévre sa radia podľa potreby a okolností, nie podľa nacvičenej zostavy.
Takže limity námahy pilota sú jedným dôvodom pre malé rýchlosti.

- "vystúpenie" je limitované priestorovo na "priestor letiska" zhruba na "kváder" či "kocku" tri-štyri kilometre dlhý, zhruba dva-tri kilometre široký a podobne vysoký. Reálne ale väčšina manévrov pri solovom akrobatickom vystúpení prebieha v ešte menšom priestore, zhruba polovičných rozmerov - do kilometra a pol na dĺžku, kilometer na šírku a 500-800 metrov na výšku (nevyužíva sa obvykle ani celá dĺžka dráhy). Dôvod je prozaický - lieta sa pre "platiacich divákov". Aby bolo vystúpenie pre diváka vizuálne plynulé, lietadlo by malo byť stále dobre viditeľné - a to znamená, že nesmie odletieť príliš ďaleko (bolo by vizuálne "malé").
Ale pri vyšších rýchlostiach by na rovnaké manévre bol potrebný väčší priestor, aby sa vystúpenie dalo odlietať s rozumnými preťaženiami. Lenže väčší priestor zasa znamená, že vystúpenie nebude "vizuálne plynulé" - lietadlo sa bude rýchlo približovať a vzďalovať. A stačí pár mrakov a môže aj miznúť v mrakoch/nad mrakmi - číže opäť vizuálna nekontinuita a teda horší dojem.
Priestorové a vizuálne podmienky pre estetický dojem divákov a opäť limity námahy pilota sú druhý dôvod pre malé rýchlosti.

Tretím dôvodom môže byť aj hlučnosť - rýchle lietanie pôsobí "hlučnejším dojmom" a je aj skutočne hlučnejšie.

Praktické použitie - pri väčšine takýchto manévrov dochádza k "zastaveniu" lietadla voči zemi - to znamená, že dopplerovský rozdiel frekvencií, na základe ktorého je signál cieľa filtrovaný od signálu pozemných odrazov, porúch a rušenia, klesne na nulu - cieľ splynie s pozadím a raketa ho prestane "vidieť". Argument "veď o pol sekundy ho už zasa uvidí" neplatí - raketa je v tomto doslova veľmi sprostá a ak by si mohla znovu vybrať cieľ, mohlo by to byť "čokoľvek", čo splní nejakú podmienku pre "znovuzachytenie". Navyše - takýto manéver bude reálne vždy spojený aj s použitím rušenia a klamných cieľov, takže "znovuzachytenie" skutočného cieľ sa ďalej komplikuje.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1242
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Skeptik » 24 črc 2017, 08:45

Teorie vzdušného boje říká, že při úrovni dnešní techniky a elektroniky se vzdušné boje budou odehrávat na velké a střední vzdálenosti ... pokud se něco hodně neposere.

Praxe vzdušného boje říká, že se vždy něco posere ...

Vysvětlení.
Většina lidí je "oslněna technikou" a jejími schopnostmi natolik, že zapomíná na to, že v důsledku je to člověk, kdo bojuje.
Te týž člověk, který ty zbraňové systémy stvořil. A když je stvořil, vždy najde způsob jak jejich schopnosti eliminovat, nebo alespoň redukovat na tu míru, aby si vynutil boj za podmínek, které mu alespoň trochu vyhovují.

Typickým příkladem je nasazení tanků.
Tanky se vyvinuly v prakticky nezničitelné stroje ... v čelním střetu dvou "pancéřových armád".
Pak ale přišlo nasazení v Grozném a čečenské "tankobornické" skupinky. Změnila se pravidla. Na tanky se neútočilo čelně, ale z krytu a hlavně zboku nebo shora. A .... katastrofa.
Irák, Sýrie, Jemen ... všude stejná písnička a stejné ztráty. Téčka, Abramsy, Lecklerky ... zcela jedno. Zásah PTŘS, nebo i RPG, do méně chráněného místa, nebo i pásů, nerozchodí.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 4051
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-35

Příspěvek od Alchymista » 24 črc 2017, 08:58

Skeptik píše:
24 črc 2017, 08:45
Teorie vzdušného boje říká, že při úrovni dnešní techniky a elektroniky se vzdušné boje budou odehrávat na velké a střední vzdálenosti ... pokud se něco hodně neposere.
Praxe vzdušného boje říká, že se vždy něco posere ...
To je presne problém "raketa s dostrelom 100 kilometrov", v propagačnom letáku sa vyníma úžasne. Potom ale nedajbože začnete skúmať letové obálky a podmienky streľby a príde kruté poznanie:
"Dostrel 100km" po upresnení znamená diaľku odpalu rakety na približujúci sa nemanévrujúci transsonický cieľ vo výške 9000 metrov z nosiča letiaceho na stretávacom kurze vo výške 12000 - 15000 metrov pri rýchlosti Mach 2+
:snaha:

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti