Letiště a vše co se jich týká

Odpovědět
Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Letiště a vše co se jich týká

Příspěvek od Beda » 22 črc 2019, 10:29

Beda píše:
21 črc 2019, 10:40
WuVirr píše:
19 pro 2017, 12:16
Letištní vozítka (tahače, traktory)
Na tech vozitkach traktorech ma bezva kseft po vsech kontinentech pardubicka ERA. Na vsechno co se po letistich pohybuje montuji bazmek potom je to videt na sekundarnim radaru. Par vehiklu vjelo na drahu a byla stazka s letadlem ted je to videt.
ERA byla asi prvni co se odtrhla od Tesly Pardubice. Jeste v Tesle se zacalo vyvijet zobrazeni z radaru na PC Tesla to nechtela zavest tak se trhnuli a zacali to zobrazeni na PC delat.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8167
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letiště a vše co se jich týká

Příspěvek od Skeptik » 22 črc 2019, 12:46

Beda píše:
22 črc 2019, 10:29
ERA byla asi prvni co se odtrhla od Tesly Pardubice. Jeste v Tesle se zacalo vyvijet zobrazeni z radaru na PC Tesla to nechtela zavest tak se trhnuli a zacali to zobrazeni na PC delat.
Nepleteš si to s RETIA ?
Ti se trhli jako první (1993) a od počátku se věnují zpracování, zobrazení a přenosu radiolokačních signálů.

ERA vznikla "až" 1994 a základem je tým, který se předtím věnoval pasivním sledovacím systémům (KOPÁČ, RAMONA, TAMARA).
Na jejich základě vytvořili v ERA nejprve civilní sledovací systém (1995) a následně i vojenskou VERA (1996) - s VERA jsem se potkal ve Větrušicích, kdy byla na testování.
V roce 1999 přišli s prvním multilateračním systémem pro civilní letectví MLAT, který byl instalován u ŘLP ČR na LKPR.
V roce 2000 se ŘLP ČR a Letiště Praha účastnili projektu Evropské Komise pod názvem BETA (což byl právě vývoj výše uvedeného A-SMGCS systému). V rámci Surveilance (Sledování) se mimo jiné na LKPR hledala vhodná technologie. Žádná nevyhovovala (ADSB bylo ještě v plenkách) a tak si kolegové z ŘLP vzpomněli na ERA a přizvali jsme ji do týmu. Multilaterace se v letištních podmínkách osvědčila (pro letadla vybavené odpovídačem v módu S - tehdy žhavá novinka), a v září 2001 se testoval první prototyp vozidlové stanice. Projekt dopadl výborně a na jeho základě začal norský Park Air System (dnes součást španělské společnosti INDRA) vyrábět první komerční A-SMGCS systém. LKPR bylo po Frankfurtu (měli vlastní, ne tak dokonalý systém) druhým letištěm s tímto systémem.
ERA využila zkušenosti z projektu BETA (a následných EMMA a EMMA 2) k tomu, že v roce 2004 přišla s komerčním "odpovídačem" pro letištní vozidla pod názvem SQUID (to je ten "bazmek"). První verze byly založeny pouze na módu S, novější pak kombinují mód S s ADSB.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Letiště a vše co se jich týká

Příspěvek od Beda » 22 črc 2019, 17:00

Zakladatel ERA ing. Mirek Sotona ( kamarad radioamater ) delal ve Vyzkumnem podniku Tesla Opocinek hlavniho inzenyra ( tak se ta funkce jmenovala ) S partou kolegu odesli do baraku v TMS a tam si pronajmuli prostory. To zobrazeni vyvijeli dal vzala, to armada a hodne ruskych civilnich letist. Tesla mela uz misto Tamary vyvinuty BORAP uz na novych soucastkach podstne mensi, ten se snad ani nevyrabel udelali VERU.

Bylo nekolik spolumajitelu ty postupne odprodali svuj podil Mirkovi Sotonovi tak se stal jedinym majitelem. Potom mel nahle zhorseni zdravotniho stavu po vyleceni to prodal americanum. Po nekolika preprodejich je ted majitel OMNIPOL.

Retia je dalsi kus z Tesly to od puvodnich majitelu odkoupil zbrojar Strnad.

Dalsi je http://www.eldis.cz/

Dokonce je dal Tesla Pardubice sro. se sidlem Bratislava ( majitel je take kamarad radioamater. )
V Pardubicich je zlikvidovala exekuce tak se mozna jmenujou jinak. Ten od armady koupil neprodane Tamary........

Dalsi je T-CZ, nejake renovace radaru a hlavne je ted zivi radiostanice systemu TRS pro drahu. Kazda lokomotiva na nasich drahach to musi mit i zahranicni . Pokusela se to vyrabet AZD ale nezvladli to. Dispecer dokaze na dalku zastavit vlak. Mozna se moc nevi ze na kazde signalizaci, zavorach je cislo, kdyz je potreba zastavit vlak zavola se 112 a oni to zaridi.
https://www.zelpage.cz/clanky/tratove-r ... la?lang=cs

Odpovědět