Letecký vývoj

Odpovědět
Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5461
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Juraj » 07 kvě 2019, 05:59

Ruska armada dala zadanie vypracovat koncepciu utocneho vrtulnika s elektropohonom. Koncept by mal podla predstav niekolko vyhod. Pohon elektromotorom by mal produkovat menej hluku a hlavne menej tepelneho ziarenia. Tym by lahsie unikol infrasenzorom a navadzacim hlaviciam rakiet protivnika. Ako dalsi klad sa uvadza obecna dostupnost elektriny, co by vrtulnik zbavilo zavislosti od tejto casti logistiky. V pripade konfliktu, ked by sa stala problemom dodavka leteckeho paliva, elektrovrtulnik by bol stale schopny letu. V prvej faze sa uvazuje o hybride, kde by koexistoval spalovaci motor s elektromotorom, neskor by sa spalovanie uz vobec nepouzivalo a islo by o cisty pohon vylucne na baterie.
https://tass.ru/armiya-i-opk/6407231

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3972
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 21 kvě 2019, 13:07

Kdekoli na světě pod 4 hodiny: Už se testuje motor Sabre, který může radikálně proměnit leteckou dopravu Více na: https://vtm.zive.cz/clanky/kdekoli-na-s ... fault.aspx
Že vraj bol otestovaný funkčný prototyp.

By ma zaujímalo ako chcú "vyrábať/stláčať kompresorom" toľko hélia za sekundu, na skvapalňovanie takého množstva kyslíku.

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5461
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Juraj » 21 kvě 2019, 13:27

Blbost, fyzikalne zakony este stale platia. Ak to bude raketa, bude to za podobnych parametrov (a ceny) ako dnesne rakety. Ziadna masova doprava. Ak chcu letiet v atmosfere hyperzvukom, na trvalu prevadzku neexistuje v sucasnosti material, ktory by tepelne soky zvladal.. Neviem to zratat, ale som presvedceny, ze priebezne skvapalnovanie kyslika v rozumnom mnozstve nie je mozne. Musi to byt energeticky narocny proces, ktoreho vysledok nebude postacovat na pohon masivneho zariadenia.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 4463
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 09 čer 2019, 17:51

skflanker_ píše:
24 bře 2019, 18:06
Prvý vzlet Sikorsky - Boeing SB1 Defiant vo štvrtok 21.03.2019 ...
Ďalšie video z iného testu:

https://youtu.be/YL6N6F30els zverejnené 06.06.2019, dĺžka videa 1:56 min.


Celera 500L pripravená na testovanie
1.jpg
Na instagrame sa objavili foto lietadla Celera 500L v Južnej Kalifornii po 10 rokoch vývoja
Zdroj https://www.vesti.ru/m/doc.html?id=3156221 z 09.06.2019 + viac foto
Viac info a ďalšie foto napríklad https://www.thedrive.com/the-war-zone/2 ... y-fly-soon zo 07.06.2019

Uživatelský avatar
Kolja
Redaktor
Příspěvky: 462
Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Bydliště: Velká Morava

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Kolja » 09 čer 2019, 18:47

Jak říkají piloti: Jen hezký letadlo dobře lítá. Tohle by se nemělo odlepit od země :razz:

IgorT
Senior redaktor
Příspěvky: 3371
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od IgorT » 09 čer 2019, 18:53

Teda, na oko hrôza! (veľryba s krídelkami?)

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 7598
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 09 čer 2019, 19:47

Kolja píše:
09 čer 2019, 18:47
Jak říkají piloti: Jen hezký letadlo dobře lítá. Tohle by se nemělo odlepit od země :razz:
Ako napísal aj Skeptik v inej teme -
S dobrým motorom lietajú aj vrata od hangaru.
A pripomeniem aj druhé tvrdenie -
Vrtuľníky nelietajú, vrtuľníky sú tak škaredé, že ich Zem odpudzuje.

Ale osobne mi nejak zvlášť ohavné nepripadá, videl som až aj strašnejšie. Podstatne.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2787
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 09 čer 2019, 22:10

Na druhou stranu i takové Piaggio Avanti je tak škaredé, až je vlastně hezké :wink:
A léta dobře
Obrázek
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Hektor
Výkonný redaktor
Příspěvky: 776
Registrován: 16 úno 2017, 06:53

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Hektor » 09 čer 2019, 22:37

Taliansko je národ čo vie splodiť nádherne stroje ako MC.202, či FIAT G.55. Ale aj nechutnosť ako FIAT Multipla.
Obe spomenuté lietadla začínali ako škaredé káčatka a spasil ich nemecky motor, do výkonu aj krásy. Multiple by nepomohlo ani keby ju Heidy Klum tlačila.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 7598
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 09 čer 2019, 23:22

Multipla je druhé najškaredšie auto. Ten, kto ho spáchal, je iste schopný aj strašnejších zločinov...

Avanti sa mi naopak celkom páči - je elegantné. Ale mali ho urobiť podobne ako Beechcraft Starship - ten mi ale noapak príliš elegantný nepríde, je taký... "nasilu".

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10649
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od QVAK » 10 čer 2019, 00:18

Nepoletí na Měsíc? To by byl ale po 250. letech druhým takovým tvarem v pořadí.
'From_the_Earth_to_the_Moon'_by_Henri_de_Montaut_39.jpg

IgorT
Senior redaktor
Příspěvky: 3371
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od IgorT » 23 čer 2019, 08:51

Niečo o MIG-u 15:


Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 4463
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 17 zář 2019, 21:07

Z Boeing T-X (nové US lietadlo na výcvik pilotov) sa stal T-7A "Red Hawk"
7.jpg

https://youtu.be/AZG06T5elgE zverejnené 16.09.2019, dĺžka videa 57 sek.
Zdroj https://topwar.ru/162521-vvs-ssha-nazva ... astreb.htm z 17.09.2019
Info o lietadle https://www.boeing.com/defense/t-7a/

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 4463
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 05 říj 2019, 20:32

Juraj píše:
05 říj 2019, 12:29
Blbost, a ani nevyzera pekne
Beriev informoval o studii gigantickeho obojzivelneho lietadla s uzitocnou hmotnostou 1000ton. Nazov by bol Be-2500, co je odvodene od vzletovej hmotnosti 2500 ton. Na rozdiel od ekranoplanov by mal vediet lietat aj bez vyuzitia prizemneho efektu. Rychlost okolo 800km, dolet 16000km :D
https://ria.ru/20191001/1559311481.html
https://www.almasdarnews.com/article/ru ... ff-weight/
Porovnanie Beriev Be-2500 vs. Antonov An-124 Ruslan
2500vs124.jpg
2500vs124.jpg (59.26 KiB) Zobrazeno 175 x
Zdroj http://charly015.blogspot.com/2019/10/a ... -2500.html z 05.10.2019
presnejšie http://www.beriev.com/eng/Be-2500_e/Be-2500_e.html
Beriev Be-2500:
Šírka = 125,51m + Dĺžka = 115,5m + Výška = 29,12m
Plocha krídel = 3184 m2

Ktoré letisko toto monštrum odbaví? Spomeňte si na Airbus A-380 ako letiská museli upravovať. Toto sa len tak niekde neotočí.
Ako Juraj už uviedol, uvidíme ...

Uživatelský avatar
Polite
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2158
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Polite » 05 říj 2019, 21:05

Za socializmu bol jeden vtip o ruskom lietadle, s kinom, bazenom...a koncil tym, ze pri omylom nechanom zapnutom palubnom mikrofone po predstaveni vsetkych vymozenosti cestujucim hovori pilot pilotovi: A teď budeme rádi, když s tou ,,píčou,, alespoň popojedem..
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti