Letecký vývoj

Odpovědět
kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4269
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 05 říj 2019, 21:07

Kaspian monster predsa nepristával na letisku, tak by to bolo asi aj u tohoto monstra. Podvozok by bol len na vytiahnutie na breh(servis, vykladanie,..)
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 4627
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 05 říj 2019, 21:36

Ak iba na vodnej ploche = výhoda že nepotrebuje hlboký prístav ako loď
Nevýhoda = potrebuje dlhú vodnú plochu pre pristátie a štart (čo od mora nie je problém - takže veľké jazerá + moria, suchozemci majú smolu)
Už len doriešiť budovanie rampy aby sa lietadlo + zbytkové palivo + 1000 ton nákladu po rampe samo vytiaho z mora na pevninu. Lebo loď sa ľahko vyloží v prístave cez žeriavy, tu sa to musí vyškrabať na breh po rampe.
Viď rampa u Berieva v Taganrogu

Začiatok ako ide do vody
Koniec ako z vody vychádza

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6150
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Juraj » 05 říj 2019, 22:21

Uz davnejsie sa spominalo, ze pekne lietadla zvyknu byt zaroven dobre a zivotaschopne. Preto ta (inak subjektivna) poznamka o krase

Uživatelský avatar
kozlus
Výkonný redaktor
Příspěvky: 861
Registrován: 07 úno 2017, 17:55

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kozlus » 05 říj 2019, 23:05

Treba to bude jak s vrtulnikama :-D

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2905
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 05 říj 2019, 23:25

Dovolil bych si upozornit, že se jedná o projekt / studii ještě z 80-tých let, který sice u Berjevů zkoušeli oživit, ale neúspěšně. V rozvojovém plánu MO RF do roku 2025 se s ním nepočítá ... a bez VKS nemá šanci na realizaci.

Celkově to měla být spíš loď než letadlo ... stejně jako všechny ekranoplány. A ve srovnání třeba s LL zas tak velký není. Možnost že by, prázdný (= o 1.000 tun lehčí), vystoupal až do FL 330 byla čistě teoretická.
A zda by to, při stavu dnešních technologií, šlo postavit? Nejspíš ano.
Otázkou je, zda by těch "pár" km/h navíc stálo za ty vysoké pořizovací a provozní náklady? Tady si myslím, že ne ... ostatně proto se nápad neujal.
Takže bych to bral jako zajímavý nápad, ale nic víc. Třeba někdy v budoucnosti ...
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 4627
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 22 říj 2019, 20:21

Južná Kórea v spolupráci s Indonéziou na leteckej výstave ADEX predstavila maketu KF-X - plán je do 2 rokov vzlietnuť.

https://youtu.be/jfq7cO3Nwf0 zverejnené 14.10.2019, dĺžka videa 38 sek.
Viac info https://warspot.ru/15739-kf-x-v-polnom-razmere z 16.10.2019

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 7974
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 22 říj 2019, 21:00

F-22 cez kopirák... Ambície teda majú celkom veľké, zatiaľ zvládli vlastný cvičný/ľahký bojový supersonik KAI T-50.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2905
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 22 říj 2019, 22:21

No, nevypadá to moc "stealth".
Že by i Jihokorejci pochopili ??? :wink:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 7974
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 22 říj 2019, 22:44

Na "čistý stealth" nemajú mozgy ani technologie, tak musia fungovať na tom, čo pravdepodobne zvládnu.
Prvky zníženej radarovej signatúry tam určite mať budú - na takej úrovni, akú sú schopní dosiahnuť. V oblasti im to poskytne určitú výhodu alebo zníži výhody súperov (a to skôr Japonska ako severanov), Indonézii to vyhovuje tiež - a aj iný zahraničný zákazníci na to stále počujú, zvlášť ak lokálna konkurencia nemá nič podobné a jej PVO je z roku sakra.

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6150
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Juraj » 28 říj 2019, 12:21

Zaujimave rozpravanie o problemoch, ale aj sucasnych "razrabotkach" v ODK Klimov. Zaujal ma popis VK-2500P, kde sa spomina, ze je kompletne FADEC, co uz dnes nie je nic super-truper. Unikatne je to, ze aj v pripade uplneho vypadku elektroniky motor je schopny nadalej pracovat. Na konci clanku su aj mozne vyhlady, ako budu vyzerat motory buducnosti - spominaju sa tu vizie ruskej jednomotorovej stihacky, ci motory s radovo mensim poctom dielov a schopnych produkcie pomocou printu.
https://tass.ru/armiya-i-opk/7012868

Uživatelský avatar
Polite
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2263
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Polite » 06 lis 2019, 12:48

Správne vlakno?
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 4627
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 17 lis 2019, 17:53

Výrobný závod Aviastar-SP (Авиастар-СП) spustil automatizovanú výrobnú linku PLS-76 (ПЛС‑76) pre výrobu lietadiel Il-76MD-90A (Ил‑76МД‑90А)
Výrobný závod kde sa montujú transportné lietadlá Iľjušin Il-76MD-90A (Ил‑76МД‑90А) v Nižnom Novgorode sprevádzkoval prvú v Rusku vyvinutú a v Rusku vyrobenú montážnu linku PLS-76 (ПЛС‑76) od firmy "Aviacionnyj Konsalting - TECHNO" (Авиационный Консалтинг-ТЕХНО). Linka je rozdelená do 10 sekcií a ušetrí 38% manuálnej činnosti. Umožní ročne vyrobiť 18ks týchto lietadiel.
Linka pri spájaní konštrukčných prvkov využíva na meranie laser, jej presnosť je v stotinách milimetrov.
1.jpg
Podobné linky využíva firma Suchoj pre výrobu dopravného lietadla Suchoj SuperJet 100 (Komsomoľsk na Amure) = dodávateľ linky nemecká firma BRÖTJE, alebo dopravného lietadla Jakovlev MS-21 (Irkutsk) = dodávateľ nemecká firma ThyssenKrupp. Cena ruskej výrobnej linky je o 30% lacnejšia ako nemecké ekvivalenty.
Zdroje: https://www.aviastar-sp.ru/press_center ... news/5143/ z 11.11.2019 + https://sdelanounas.ru/blogs/127058/ + starší článok https://uacrussia.livejournal.com/69674.html z 25.10.2017

classix
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1774
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od classix » 17 lis 2019, 18:43

Mi-2MSB-1 Motor Sich
EJl3ejGX0AAd15Q.jpeg
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6150
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Juraj » 17 lis 2019, 19:03

Jeden postreh z diskusie o novej linke pre výrobu IL-76
Viď
skflanker_ píše:
17 lis 2019, 17:53
Automatizovaná výrobná linka PLS-76 (ПЛС‑76) je vraj navrhnutá na manipuláciu s podstatne ťažšími predmetmi než sú komponenty IL-76. Diskutujúci špekuluje, že je to príprava na automatizovanú produkciu väčšieho zariadenia. Väčším lietadlom je však AN-124, alebo jeho nasledovník (Слон), ktorého model bol pred pár dňami predstavený

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4269
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 17 lis 2019, 23:15

Problémy pri vývoji nástupcov Tu-144 a Concordu.
Есть еще интересный эффект. Отраженная от поверхности звуковая волна достигает верхних слоев атмосферы — стратосферы или мезосферы, отражается, направляется вниз и возвращается к земле, создавая вторичный звуковой удар — порой в сотнях километров перед самолетом или сбоку от трассы полета.
Pri lete nadzvukovou rýchlosťou sa nešíri rázová vlna len smerom dole ale vzniká aj druhá vlna ktorá smeruje dohora a odrazí sa potom od stratosféry a mezosféry smerom nadol a je počuteľná až na stovky kilometrov.
https://ria.ru/20191021/1559937684.html?in=t
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti