Letecký vývoj

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2096
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 21 pro 2017, 20:05

skflanker_ píše:
15 říj 2017, 12:01
▲ Bell V-280 Valor -- Rotors Ground Run = pozemné testy rotorov
https://youtu.be/dafw9bFOr1I zverejnené 04.10.2017, dĺžka videa 1 min.
Bell V-280 Valor - Prvý let:

https://youtu.be/Civi4cI1LW4 zverejnené 18.12.2017, dĺžka videa 0:32 min.
priestor motorových gondol a systém prevodu je znova cenzúrovaný / rozmazaný
Zdroj https://bmpd.livejournal.com/3009288.html z 19.12.2017

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2096
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 06 úno 2018, 21:02

▲ ďalšie video

https://youtu.be/YK7eX4s8YIg zverejnené 06.02.2018, dĺžka videa 3:09
The Bell V-280 Valor reached a flight speed of 80 knots and is flying at an altitude of 1,000 feet above ground level.
"Bell V-280 Valor dosiahol letovú rýchlosť 80 knots (cca 148 km/h) pri lete vo výške 1000 stôp (cca 304,8 m) nad zemou."

Uživatelský avatar
El Diablo
Výkonný redaktor
Příspěvky: 981
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od El Diablo » 15 úno 2018, 00:12

Lietadla bez štartovacej dráhy 1


Lietadla bez štartovacej dráhy 2


Lietadla bez štartovacej dráhy 3


Lietadla bez štartovacej dráhy 4
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

Uživatelský avatar
El Diablo
Výkonný redaktor
Příspěvky: 981
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od El Diablo » 15 úno 2018, 23:27

Moderní zázraky Technologie stealth 5
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

syos
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1111
Registrován: 08 úno 2017, 11:50

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od syos » 01 bře 2018, 20:13

Stratolaunch, zkušební pojíždění
Přehled dezinformačních a manipulativních webů: reuters.com, apnews.com, jpost.com, washingtonpost.com, ctk.cz, idnes.cz, novinky.cz, aktualne.cz, lidovky.cz, ceskatelevize.cz

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2096
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 03 čer 2018, 15:14

CAGI dokončilo testy vztlakových klapiek dvojtrupovej koncepcie transportného lietadla s plánovanou nosnosťou 40 ton vrátane nadrozmerných nákladov medzi trupmi.
20180601t.jpg
20180601t.jpg (75.21 KiB) Zobrazeno 687 x
Zdroj https://twitter.com/TheWoracle/status/1 ... 9625525248 z 01.06.2018
Už otočený obrázok:
20180601.jpg
Viac info http://www.tsagi.ru/pressroom/news/3781/ z 30.05.2018 + ďalšie info + ďalšie obrázky:
Obrázek
Obrázek
Obrázek

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1593
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 03 čer 2018, 17:11

V čom by mala taká dvojtrupá koncepcia výhodu?Mám dojem že len tú možnosť nesenia nadrozmerného nákladu medzi trupmi. :?:

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 947
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 03 čer 2018, 19:09

To je různé.
Z první mne napadá mnohem větší vnitřní prostor (pro standardizované kontejnery nebo palety při mnohem jednodušší konstrukci (widebody trup je náročnější na konstrukci i údržbu).
Nebo 2x rychlejší nakládka a vykládka - dvě rampy.

Zajímavá já ale hlavně ta vztlaková klapka typu "pilový zub". To je zcela něco nového a nečekaného.neco jako "mřížová kormidla" sovětských raket nebo "žraločí kůže" Airbusu.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1593
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 03 čer 2018, 19:21

Ten "pilový tvar" odtokovej hrany umožňuje
проявляющийся в снижении аэродинамического сопротивления модели на режимах взлета и посадки
zníženie aerodynamického odporu počas vzletu a pristátia.

S tými mriežkovými kormidlami by som to nezrovnával,tie "stoja v prúde vzduchu" a asi spôsobujú dosť veľké energetické straty.
Tá pilovitá hrana,po nej vzduch "kĺže" a opúšťa profil krídla.

Ten argument "dva trupy=dve rampy=rýchlejšie nakladanie" by som nebral za relevantné a dva trupy sú drahšie ako jeden veľký.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 3646
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 03 čer 2018, 21:17

Modely v aerodynamickom tunele sa hore nohami umiestňujú "tradične" - zjednodušuje to merania na aerodynamických váhach, pôsobiace sily, gravitácia aj vztlak, majú pri takomto umiestnení modelu rovnaký smer.

Mrežové kormidlo v "nulovej polohe" nemá väčší odpor ako rovnako účinné klasické kormidlo a vyžaduje menšie riadiace sily a má menšie závesové momenty. V "aktívnej polohe" má aerodynamický odpor menší ako rovnako účinné klasické kormidlo. V "neaktívnej polohe" (priklopené k trupu) má aerodynamický odpor dokonca výrazne menší a prechod z neaktívnej do aktívnej polohy (vyklopenie) je veľmi rýchly, podľa veľkosti zlomky až jednotky sekúnd. Mreža navyše umožňuje riadenie obtekania v dvoch rovinách súčasne, klasicé kormidlo len v jednej rovine.

Dva trupy majú jediný dôvod - voľný priestor medzi nimi a centroplán nad ním. Do tohoto priestoru sa dá umiestniť náklad takých rozmerov a hmotnosti, aký sa na lietadlo ekvivalentnej veľkosti a nosnosti nedá umiestniť žiadnym iným spôsobom.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 947
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 03 čer 2018, 21:47

To srovnání s "mřížovými kormidly" jsem myslel v tom směru, že jejich efekt je "nečekaný z hlediska aerodynamiky".
Není pravda, že mají velký odpor. Právě že naopak. Ve srovnání s klasickými kormidly stejného výkonu mají menší aerodynamický odpor = i energetické ztráty jsou menší.
Dtto i ty "pilové klapky" mají menší aerodynamický odpor než klapky klasické.

Opravdu jsou dva menší trupy dražší než jeden velký?
Pokud budeš chtít dát stejný počet kontejnerů / palet do jednoho trupu, jak to uděláš?
Bude 2x tak dlouhý? Obtížné na manipulaci na zemi a náročnější na letiště.
Příčný řez bude 2x takový? Ohromný aerodynamický odpor a zbytečné konstrukční problémy.
Ostatně i v tom clanku CAGI se píše, že:
В результате двухфюзеляжная схема имеет довольно высокое аэродинамическое совершенство.
Tedy že dvoutrupá koncepce prokázala aerodynamickou nadřazenost.
A dvě rampy = současná manipulace se 2 kontejnery / paletami = poloviční doba nakládky a vykládky. To fakt není zanedbatelné.

Edit
A hele, Alchy už byl zase rychlejší :wink:
S první částí zcela souhlasím, napsal jsem totéž.
Z druhou až tak ne. Dvoutrupá koncepce má i jiné výhody než "náklad v podvěsu" ... viz. výše.
Ale má samozřejmě i své nevýhody.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 03 čer 2018, 21:52, celkem upraveno 1 x.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 3646
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 03 čer 2018, 21:51

Ten ruský výrok asi znamená "vysokú aerodynamickú jemnosť" alebo "vysokú aerodynamickú dokonalosť"

S priemerom/prierezom trupu rastie výrobná náročnosť rýchlejši ako lineárne. Navyše u trupu so šírkou na "2 kontajnery" vzniká pri rovnakých kontajneroch problém s "nevyužitým" priestorom - "vozíte vzduch" a nič iné vám ani neostáva. Môžete zväčšiť kontajner, ale potom ho už nenaložíte do menšieho stroja - a musíte náklady prekladať. To je čas a práca.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 947
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 03 čer 2018, 21:55

Ano. Ale ve smyslu převahu, ne? Když byl porovnáván s obdobnou jednotrupou koncepcí.
Ony ty výhody velkých dvoutrupých náklaďáků jsou známy dlouho, vždy to ale naráželo na pozemní manipulaci s takovými letadly.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 3646
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 03 čer 2018, 22:02

Ja si myslím, že pre dvojtrupáky je preprava klasických nákladov v trupe len vedľajší kšeft "aby zbytočne nestáli na letiskách" - ich hlavná úloha je preprava špeciálneho nákladu na podvese medzi trupmi. Viď Stratolaunch.
Dvojtrupák je totiž konštrukčne, výrobne i prevádzkovo značne náročnejší a zrejme aj chúlostivejší.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: jenky a 2 hosti