Letecký vývoj

Odpovědět
kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11147
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 02 led 2019, 15:33

Ale to nie je veľké transportné lietadlo ale ekranoplán a ten má iný režim použitia.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Kolja
Senior redaktor
Příspěvky: 3014
Registrován: 07 úno 2017, 17:43

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Kolja » 02 led 2019, 15:41

A funguje na principu: Je to tak hnusný, že to země odpuzuje :lol:

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11147
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 02 led 2019, 16:50

Sú to také "prízemné vlastnosti/efekty".
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Juraj » 02 led 2019, 16:56

Schvalne si predstavte, kde by sa to dalo prevadzkovat, ked vacsina letisk je nedostupna pri lete 10 m nad zemou. Automaticky vypadavaju suchozemske letiska a ostavaju len primorske, kde bude musiet byt priletovy/odletovy vektor zbaveny akejkolvek vyvyseniny

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 02 led 2019, 17:23

Však on taky ekranoplán je spíš loď než letadlo :wink:

I když v tomto případě jde o něco trochu víc jak ekranoplán … spíše takový Do-X
Obrázek
Ten byl také schopen nastoupat až do 1.000 metrů, ale při cestě přes Atlantik se spořádaně držel dole u hladiny … bylo to pro něj ekonomičtější.
Obrázek
U těchto letadel / ekranoplánů by to mělo být stejné. Start z běžného letiště, přelet v "nízké" výšce (cca 3.000 ft) nad volné moře, sklesání do letové výšky ekranoplánu a hurá přes moře (nebo podél pobřeží.

Takhle nějak vypadal příspěvek Boeingu v roce 2002 - projekt Pelican
Obrázek
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Juraj » 02 led 2019, 17:32

Hughesova "Hus" vraj nikdy nemohla vyletiet do vysky, lietadlo letelo len vdaka prizemnemu efektu :D
Lenze to sa uz nedozvieme. Okrem tohto plachtenia to nikdy neletelo

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 02 led 2019, 17:39

Přesněji, jediný let, který Hughes H-4 Hercules uskutečnil, byl ten ve výšce 70 ft.
Nebyl tak ale konstruován, jeho dostup měl být 6.000 metrů. Ale nikdy nebyl zkoušen.
Pravděpodobně by se to stejně nepodařilo, letoun byl extrémně podmotorovaný.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11147
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 02 led 2019, 17:56

U toho ekranoplánu je to viacej o konkrétnom umiestnení letiska aby nastúpal potrebnú výšku. Resp. je to vždy kompromis nosnosť,letová výška/ okolité podmienky letiska.(Väčšie výšky dosahujú pri znížení nosnosti)
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42280
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 02 led 2019, 19:29

h =< (L * V) /2v
L - chorda krídla, V - rýchlosť zvuku, v - rýchlosť letu , h - výška letu

Spruce Goose mal chordu okolo 15,5 metra - takže pri rýchlosti 198-216km/h (55-60m/s) a rýchlosti zvuku 320m/s je preň výška prízemného efektu do 45-41 metrov. 70 stôp je cca 21 metrov, takže to lietalo len na prízemný efekt.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

classix
Senior redaktor
Příspěvky: 3359
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od classix » 20 úno 2019, 09:03

Další s indických utopických projektů Tejas MK2
8F2FA6F5-750B-4752-A3D7-47B6A0B40A6E.jpeg
5B2D0C03-64AB-4FD4-B921-9A58C521E758.jpeg
A71653A7-90CE-4BE3-8B75-1A54B8DF8698.jpeg
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od puma » 20 úno 2019, 09:46

Rusko jedná se Spojenými arabskými emiráty o možnosti vyvinout společně lehkou stíhačku páté generace.
https://tvzvezda.ru/news/opk/content/20 ... YNGjb.html

Rusko a Čína uzavřou smlouvu o vytvoření nové generace těžkého vojenského vrtulníku v příštích dvou měsících, řekl ředitel pro mezinárodní spolupráci a regionální politiku ruské státní společnosti Rostec Viktor Kladov novinářům na okraji výstavy AERO INDIA - 2019 ve středu.
Podle Kladova bude vrtulník větší než americký Sikorsky, ale menší než ruský Mi-26 a bude mít nosnost 15 tun.
http://tass.com/defense/1045488
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 24 bře 2019, 18:06

Marfil píše:
26 pro 2018, 18:46
BOEING - SIKORSKY SB-1 DEFIANT ...
Prvý vzlet Sikorsky - Boeing #SB1 Defiant vo štvrtok 21.03.2019

https://youtu.be/Sm-N7trI0sw zverejnené 21.03.2019, dĺžka videa 57 sek.

Viac info
https://www.lockheedmartin.com/en-us/pr ... rator.html
https://www.boeing.com/defense/future-v ... index.page
https://nplus1.ru/news/2019/03/22/defiant

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Juraj » 24 bře 2019, 18:53

bude zaujímavé sledovať, ako sa vysporiadajú s dual rotor systémom. Moc skúseností s tým nemajú

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od QVAK » 24 bře 2019, 18:59

Zase jim to trvalo cca 20 let(od Jelcinovi éry) ale éro vypadá velmi pěkně. Podstatné bude jak se bude chovat při vysokých rychlostech.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16238
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od petrp » 24 bře 2019, 19:50

Sikorského bych nepodceňoval - tahounem v tomto tandemu bude určitě on...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Juraj » 24 bře 2019, 19:56

Vsak OK, Sikorsky to urcite zvladne, len je dolezite, ci to bude bez zavaznych problemov a za aku cenu

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od riho » 01 dub 2019, 13:07

Pekne? Nafúknutý orotorovaný Black Hawk. Čo do krásy to u mňa nevyhral, uvidíme výkony. Naposledy niečo podobné stopli kvôli nákladom na vývoj a nahradili Apachom.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42280
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 01 dub 2019, 13:20

Myslíš Lockheed AH-56 Cheyenne?
Predovšetkým bol jednomotorový, po druhé mal zložitú transmisiu na tri rotory a po tretie - "nešťastne" nízko položený nosný rotor, z toho vyplívajúce extrémne nároky na tuhosť hlavného rotoru a veľké obmedzenia manévrov s preťažením.
A bol ťažký na hovado - maximálna vzletová bola skoro 12 ton (11740 kg; Apache (AH-64A) ~8000kg, prototyp YAH-64 ešte menej)
Obrázek
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 04 dub 2019, 20:43

CAGI skúma / vyvíja technológie pre vysokorýchlostný transport v Arktíde
A.jpg
Inštitút CAGI skúma nové technológie a podmienky pre vysokorýchlostný transport v Arktíde na dlhé vzdialenosti - ide hlavne o rýchlu zdravotnú pomoc + transport na odľahlé ropné plošiny + záchrana / hliadkovanie severnej námornej trasy. Predpokladá sa dolet až 1000km, v článku sa uvádza poskytnutie prvej pomoci do 20 minút, prevoz do nemocnice do 2 hodín
(pri tých vzdialenostiach tam hore na severe).
Zdroj http://www.tsagi.ru/pressroom/news/4257/ z 11.03.2019

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od riho » 08 dub 2019, 16:22

Jj Alchy, presne ten. Keďže jednou z technológií ktorú na ňom skúšali bol tuhý hlavný rotor, tak ho mohli umiestniť nízko, znížili tak aerodynamický odpor. Aj to nové čudo je trojrotorové a čo do krásy sa mi Cheyenne páčil viac.

Odpovědět