Letecký vývoj

Odpovědět
Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od puma » 20 úno 2019, 09:46

Rusko jedná se Spojenými arabskými emiráty o možnosti vyvinout společně lehkou stíhačku páté generace.
https://tvzvezda.ru/news/opk/content/20 ... YNGjb.html

Rusko a Čína uzavřou smlouvu o vytvoření nové generace těžkého vojenského vrtulníku v příštích dvou měsících, řekl ředitel pro mezinárodní spolupráci a regionální politiku ruské státní společnosti Rostec Viktor Kladov novinářům na okraji výstavy AERO INDIA - 2019 ve středu.
Podle Kladova bude vrtulník větší než americký Sikorsky, ale menší než ruský Mi-26 a bude mít nosnost 15 tun.
http://tass.com/defense/1045488
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 24 bře 2019, 18:06

Marfil píše:
26 pro 2018, 18:46
BOEING - SIKORSKY SB-1 DEFIANT ...
Prvý vzlet Sikorsky - Boeing #SB1 Defiant vo štvrtok 21.03.2019

https://youtu.be/Sm-N7trI0sw zverejnené 21.03.2019, dĺžka videa 57 sek.

Viac info
https://www.lockheedmartin.com/en-us/pr ... rator.html
https://www.boeing.com/defense/future-v ... index.page
https://nplus1.ru/news/2019/03/22/defiant

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Juraj » 24 bře 2019, 18:53

bude zaujímavé sledovať, ako sa vysporiadajú s dual rotor systémom. Moc skúseností s tým nemajú

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od QVAK » 24 bře 2019, 18:59

Zase jim to trvalo cca 20 let(od Jelcinovi éry) ale éro vypadá velmi pěkně. Podstatné bude jak se bude chovat při vysokých rychlostech.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16238
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od petrp » 24 bře 2019, 19:50

Sikorského bych nepodceňoval - tahounem v tomto tandemu bude určitě on...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Juraj » 24 bře 2019, 19:56

Vsak OK, Sikorsky to urcite zvladne, len je dolezite, ci to bude bez zavaznych problemov a za aku cenu

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od riho » 01 dub 2019, 13:07

Pekne? Nafúknutý orotorovaný Black Hawk. Čo do krásy to u mňa nevyhral, uvidíme výkony. Naposledy niečo podobné stopli kvôli nákladom na vývoj a nahradili Apachom.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42282
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 01 dub 2019, 13:20

Myslíš Lockheed AH-56 Cheyenne?
Predovšetkým bol jednomotorový, po druhé mal zložitú transmisiu na tri rotory a po tretie - "nešťastne" nízko položený nosný rotor, z toho vyplívajúce extrémne nároky na tuhosť hlavného rotoru a veľké obmedzenia manévrov s preťažením.
A bol ťažký na hovado - maximálna vzletová bola skoro 12 ton (11740 kg; Apache (AH-64A) ~8000kg, prototyp YAH-64 ešte menej)
Obrázek
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 04 dub 2019, 20:43

CAGI skúma / vyvíja technológie pre vysokorýchlostný transport v Arktíde
A.jpg
Inštitút CAGI skúma nové technológie a podmienky pre vysokorýchlostný transport v Arktíde na dlhé vzdialenosti - ide hlavne o rýchlu zdravotnú pomoc + transport na odľahlé ropné plošiny + záchrana / hliadkovanie severnej námornej trasy. Predpokladá sa dolet až 1000km, v článku sa uvádza poskytnutie prvej pomoci do 20 minút, prevoz do nemocnice do 2 hodín
(pri tých vzdialenostiach tam hore na severe).
Zdroj http://www.tsagi.ru/pressroom/news/4257/ z 11.03.2019

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od riho » 08 dub 2019, 16:22

Jj Alchy, presne ten. Keďže jednou z technológií ktorú na ňom skúšali bol tuhý hlavný rotor, tak ho mohli umiestniť nízko, znížili tak aerodynamický odpor. Aj to nové čudo je trojrotorové a čo do krásy sa mi Cheyenne páčil viac.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 13 dub 2019, 20:33

syos píše:
01 bře 2018, 20:13
Stratolaunch, zkušební pojíždění ...
Stratolaunch - 1. vzlet

https://youtu.be/XmJWxcohGWI zverejnené 13.04.2019, dĺžka videa 8:58 min.
alebo
https://twitter.com/thejackbeyer/status ... 9577369602 + https://twitter.com/thejackbeyer/status ... 7850564613 + https://tass.ru/ekonomika/6332231 + https://ria.ru/20190413/1552669126.html z 13.04.2019

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42282
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 13 dub 2019, 21:49



pristátie
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 13 dub 2019, 22:53

Fuj, to je vóšklivý.
To už i Zwilling byl hezčí
Obrázek
Obrázek
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11148
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 14 dub 2019, 00:14

Len taká otázka na ovládanie priamosti rozbehu na štartovacej dráhe. Ovládať pri štarte/rozbehu na dráhe presne smer lietadla pomocou ťahu motorov by mohlo byť necitlivé/nepresné a zvislé ocasné plochy by ešte nemuseli pri malej rýchlosti mať aerodynamický účinok. Je ten smer rozbiehajúceho sa lietadla ovládaný prednou podvozkovou nohou, natáčaním do želaného smeru? Alebo si pomáha brzdami hlavného podvozku? Alebo sa predná noha natočí volne tam, kam ju to tlačí?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42282
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 14 dub 2019, 00:35

podľa toho, ako mašina pristáva, tak má silovo riadené aj predné nohy, ale aj hlavný podvozok
Brzdami podvozku si fakt len "pomáha".
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 14 dub 2019, 07:38

Není žádný důvod se domnívat, že by příďové nohy nebyly řiditelné ... vždyť musí zatáčet i při pojíždění = při velmi malých rychlostech. Vzhledem ke "zvláštnosti" konstrukce letadla bych typoval distanční synchronizované řízení.

Smysl pro řiditelné nohy hlavního podvozku nevidím. Zvyšuje to složitost konstrukce i její hmotnost. Stratolaunch není letadlo, které by muselo nějak zvlášť manévrovat na letišti ... pro jeho provoz je upraveno jediné letiště a to nejspíš ne celé ... vždyť potřebuje pojezdové dráhy v šířce runwaye.

Pomáhat si brzdami sice teoreticky možné je, nevidím pro to ale žádný rozumný důvod.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42282
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 14 dub 2019, 12:12

Majú to napríklad aj Tu-154 - vytočenie podvozku hlavnej nohy nie je veľké, len pár stupňov. Hodí sa to hlavne pri pristátí v bočnom vetre, kedy je trup vytočený proti vetru, ale podvozok je zarovnaný do smeru dráhy. Po dosadnutí potom nedochádza (alebo podstatne menej) k pohybu naprieč dráhou - to je Stratolauncheru veľmi dôležité, pretože má mimoriadne veľký rozchod, tuším okolo 40 metrov - to aj na dráhe širokej 60 metrov nedáva veľa manévrovacieho priestoru...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od k42 » 14 dub 2019, 12:24

Takhle řízené hlavní podvozky mají i B-52... ze stejného důvodu (start/přistání při bočním větru a velkému rozpětí při úzké dráze).

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 14 dub 2019, 12:58

Alchy, tomu rozumím, se jak jsem uvedl, Stratolaunch není klasické letadlo. Startovat bude "párkrát do roka", jak často bude přistávat v traverzu?
Boční vítr ho navíc bude výrazně ovlivňovat i při vzletu (a vzhledem k pověšenému "nákladu" nejspíš mnohem více než při přistání), a když k tomu připočteme, že jeho vzlet není vázán časem = bude probíhat tehdy, kdy bude vhodné počasí, pak je systém řízení podvozku opravdu spíše "mrtvá hmota".

Jinak s řiditelností hlavního podvozku u Tu-154 jsi si jistý?
Na začátku své kariéry jsem tracky letadel počítal, a Tu-154 byl díky svému "rozcáplému" podvozku vždy kritickým typem, ale s touto informací jsem se nikdy nesetkal.
U B-52 tomu rozumím - extrémně velký rozvor a tandemový podvozek - ale u Tu-154? No snad jen kvůli tomu "bláznivému" rozchodu ....
Bohužel už ani neznám nikoho, kdo Tůčko lítal, abych se zeptal.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42282
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 14 dub 2019, 13:29

Mne to kedysi tvrdil technik slovenského vládneho tučka keď som sa pýtal na krátky válec medzi kolesami, či je to tlmič kmitov alebo riadenie - a načo. S tým, že jednokolesový a "dvojkolesový" hlavný podvozok to nepotrebuje, štvorkolesové vozíky to majú len u najťažších typov, ale šesťkolesové vozíky to zväčša majú, pretože sú proste "dlhé" vzhľadom k šírke a priemeru kolesa a tým pádom "dobre držia smer" - bohužiaľ pri traverze je to smer mimo dráhu. Prišlo mi to logické...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Odpovědět