Letecký vývoj

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2105
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 15 říj 2017, 12:01

▲ Bell V-280 Valor -- Rotors Ground Run = pozemné testy rotorov

https://youtu.be/dafw9bFOr1I zverejnené 04.10.2017, dĺžka videa 1 min.

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1620
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 16 říj 2017, 09:11

skflanker_ píše:
15 říj 2017, 12:01
▲ Bell V-280 Valor -- Rotors Ground Run = pozemné testy rotorov
https://youtu.be/dafw9bFOr1I zverejnené 04.10.2017, dĺžka videa 1 min.
Naskýta sa otázka,USA majú už jen typ zavedený,druhý je vo vysokom štádiu testov.Z ruskej strany som nič podobné nezachytil že by vyvíjali niečo s "otočnými rotormi".
Prečo?
-nepotrebujú to?
-nezvládnu to?

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 972
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 16 říj 2017, 10:10

Myslím že A) je správně.
Konvertoplán je velmi složitá a drahá technologie jejíž výhody se maximálně zhodnotí pokud chceš z moře útočit na nepřítele (jiný stát) daleko od svých základen.
Pokud takové záměry nemáš ... NEVYPLATÍ se to.
Kombinace dopravní letadlo - vrtulník resp. auto - vrtulník je při postupu po pevnině jednodušší.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."

IgorT
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2180
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od IgorT » 18 říj 2017, 13:48

13907166_584938838345484_3249811293880806590_n.jpg

petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 2585
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od petrp » 24 lis 2017, 07:16

Nový radar pro FC-1 Xiaolong
Čínský vědecko-výzkumný ústav China Electronics Technology Group Corporation (CETGC) v minulých dnech oficiálně představil nový radiolokátor s aktivní anténou s fázovanými poli (AESA), který je určený pro nové verze (Block III) lehkého víceúčelového bojového letounu Chengdu FC-1 Xiaolong (FC-17 Thunder). Radiolokátor nese označení KLJ-7A a podle tvůrce by měl mít podobné charakteristiky jako radar použitý v americkém letounu páté generace Lockheed Martin F-35 Lightning II (AN/APG-81). Výstavní premiéru si KLJ-7A odbyl na letecké výstavě Zhuhai Airshow 2016.

http://www.militarybox.cz/news/novy-rad ... -xiaolong/
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana
"Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat." - B. Franklin

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2105
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 21 pro 2017, 20:05

skflanker_ píše:
15 říj 2017, 12:01
▲ Bell V-280 Valor -- Rotors Ground Run = pozemné testy rotorov
https://youtu.be/dafw9bFOr1I zverejnené 04.10.2017, dĺžka videa 1 min.
Bell V-280 Valor - Prvý let:

https://youtu.be/Civi4cI1LW4 zverejnené 18.12.2017, dĺžka videa 0:32 min.
priestor motorových gondol a systém prevodu je znova cenzúrovaný / rozmazaný
Zdroj https://bmpd.livejournal.com/3009288.html z 19.12.2017

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2105
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 06 úno 2018, 21:02

▲ ďalšie video

https://youtu.be/YK7eX4s8YIg zverejnené 06.02.2018, dĺžka videa 3:09
The Bell V-280 Valor reached a flight speed of 80 knots and is flying at an altitude of 1,000 feet above ground level.
"Bell V-280 Valor dosiahol letovú rýchlosť 80 knots (cca 148 km/h) pri lete vo výške 1000 stôp (cca 304,8 m) nad zemou."

Uživatelský avatar
El Diablo
Výkonný redaktor
Příspěvky: 982
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od El Diablo » 15 úno 2018, 00:12

Lietadla bez štartovacej dráhy 1


Lietadla bez štartovacej dráhy 2


Lietadla bez štartovacej dráhy 3


Lietadla bez štartovacej dráhy 4
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

Uživatelský avatar
El Diablo
Výkonný redaktor
Příspěvky: 982
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od El Diablo » 15 úno 2018, 23:27

Moderní zázraky Technologie stealth 5
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

syos
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1111
Registrován: 08 úno 2017, 11:50

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od syos » 01 bře 2018, 20:13

Stratolaunch, zkušební pojíždění
Přehled dezinformačních a manipulativních webů: reuters.com, apnews.com, jpost.com, washingtonpost.com, ctk.cz, idnes.cz, novinky.cz, aktualne.cz, lidovky.cz, ceskatelevize.cz

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2105
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 03 čer 2018, 15:14

CAGI dokončilo testy vztlakových klapiek dvojtrupovej koncepcie transportného lietadla s plánovanou nosnosťou 40 ton vrátane nadrozmerných nákladov medzi trupmi.
20180601t.jpg
20180601t.jpg (75.21 KiB) Zobrazeno 711 x
Zdroj https://twitter.com/TheWoracle/status/1 ... 9625525248 z 01.06.2018
Už otočený obrázok:
20180601.jpg
Viac info http://www.tsagi.ru/pressroom/news/3781/ z 30.05.2018 + ďalšie info + ďalšie obrázky:
Obrázek
Obrázek
Obrázek

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1620
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 03 čer 2018, 17:11

V čom by mala taká dvojtrupá koncepcia výhodu?Mám dojem že len tú možnosť nesenia nadrozmerného nákladu medzi trupmi. :?:

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 972
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 03 čer 2018, 19:09

To je různé.
Z první mne napadá mnohem větší vnitřní prostor (pro standardizované kontejnery nebo palety při mnohem jednodušší konstrukci (widebody trup je náročnější na konstrukci i údržbu).
Nebo 2x rychlejší nakládka a vykládka - dvě rampy.

Zajímavá já ale hlavně ta vztlaková klapka typu "pilový zub". To je zcela něco nového a nečekaného.neco jako "mřížová kormidla" sovětských raket nebo "žraločí kůže" Airbusu.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1620
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 03 čer 2018, 19:21

Ten "pilový tvar" odtokovej hrany umožňuje
проявляющийся в снижении аэродинамического сопротивления модели на режимах взлета и посадки
zníženie aerodynamického odporu počas vzletu a pristátia.

S tými mriežkovými kormidlami by som to nezrovnával,tie "stoja v prúde vzduchu" a asi spôsobujú dosť veľké energetické straty.
Tá pilovitá hrana,po nej vzduch "kĺže" a opúšťa profil krídla.

Ten argument "dva trupy=dve rampy=rýchlejšie nakladanie" by som nebral za relevantné a dva trupy sú drahšie ako jeden veľký.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 3703
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 03 čer 2018, 21:17

Modely v aerodynamickom tunele sa hore nohami umiestňujú "tradične" - zjednodušuje to merania na aerodynamických váhach, pôsobiace sily, gravitácia aj vztlak, majú pri takomto umiestnení modelu rovnaký smer.

Mrežové kormidlo v "nulovej polohe" nemá väčší odpor ako rovnako účinné klasické kormidlo a vyžaduje menšie riadiace sily a má menšie závesové momenty. V "aktívnej polohe" má aerodynamický odpor menší ako rovnako účinné klasické kormidlo. V "neaktívnej polohe" (priklopené k trupu) má aerodynamický odpor dokonca výrazne menší a prechod z neaktívnej do aktívnej polohy (vyklopenie) je veľmi rýchly, podľa veľkosti zlomky až jednotky sekúnd. Mreža navyše umožňuje riadenie obtekania v dvoch rovinách súčasne, klasicé kormidlo len v jednej rovine.

Dva trupy majú jediný dôvod - voľný priestor medzi nimi a centroplán nad ním. Do tohoto priestoru sa dá umiestniť náklad takých rozmerov a hmotnosti, aký sa na lietadlo ekvivalentnej veľkosti a nosnosti nedá umiestniť žiadnym iným spôsobom.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů