Necitujte zbytečně předchozí příspěvky, stačí odkaz! Nevkládejte sem videa z FB - vyžaduje přihlášení a ostatní je nevidí!
Takovéto příspěvky budou smazány!

Letecký vývoj

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2669
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 15 říj 2017, 12:01

▲ Bell V-280 Valor -- Rotors Ground Run = pozemné testy rotorov

https://youtu.be/dafw9bFOr1I zverejnené 04.10.2017, dĺžka videa 1 min.

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2141
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 16 říj 2017, 09:11

skflanker_ píše:
15 říj 2017, 12:01
▲ Bell V-280 Valor -- Rotors Ground Run = pozemné testy rotorov
https://youtu.be/dafw9bFOr1I zverejnené 04.10.2017, dĺžka videa 1 min.
Naskýta sa otázka,USA majú už jen typ zavedený,druhý je vo vysokom štádiu testov.Z ruskej strany som nič podobné nezachytil že by vyvíjali niečo s "otočnými rotormi".
Prečo?
-nepotrebujú to?
-nezvládnu to?

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1432
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 16 říj 2017, 10:10

Myslím že A) je správně.
Konvertoplán je velmi složitá a drahá technologie jejíž výhody se maximálně zhodnotí pokud chceš z moře útočit na nepřítele (jiný stát) daleko od svých základen.
Pokud takové záměry nemáš ... NEVYPLATÍ se to.
Kombinace dopravní letadlo - vrtulník resp. auto - vrtulník je při postupu po pevnině jednodušší.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

IgorT
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2465
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od IgorT » 18 říj 2017, 13:48

13907166_584938838345484_3249811293880806590_n.jpg

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 2847
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od petrp » 24 lis 2017, 07:16

Nový radar pro FC-1 Xiaolong
Čínský vědecko-výzkumný ústav China Electronics Technology Group Corporation (CETGC) v minulých dnech oficiálně představil nový radiolokátor s aktivní anténou s fázovanými poli (AESA), který je určený pro nové verze (Block III) lehkého víceúčelového bojového letounu Chengdu FC-1 Xiaolong (FC-17 Thunder). Radiolokátor nese označení KLJ-7A a podle tvůrce by měl mít podobné charakteristiky jako radar použitý v americkém letounu páté generace Lockheed Martin F-35 Lightning II (AN/APG-81). Výstavní premiéru si KLJ-7A odbyl na letecké výstavě Zhuhai Airshow 2016.

http://www.militarybox.cz/news/novy-rad ... -xiaolong/
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana
"Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat." - B. Franklin

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2669
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 21 pro 2017, 20:05

skflanker_ píše:
15 říj 2017, 12:01
▲ Bell V-280 Valor -- Rotors Ground Run = pozemné testy rotorov
https://youtu.be/dafw9bFOr1I zverejnené 04.10.2017, dĺžka videa 1 min.
Bell V-280 Valor - Prvý let:

https://youtu.be/Civi4cI1LW4 zverejnené 18.12.2017, dĺžka videa 0:32 min.
priestor motorových gondol a systém prevodu je znova cenzúrovaný / rozmazaný
Zdroj https://bmpd.livejournal.com/3009288.html z 19.12.2017

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2669
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 06 úno 2018, 21:02

▲ ďalšie video

https://youtu.be/YK7eX4s8YIg zverejnené 06.02.2018, dĺžka videa 3:09
The Bell V-280 Valor reached a flight speed of 80 knots and is flying at an altitude of 1,000 feet above ground level.
"Bell V-280 Valor dosiahol letovú rýchlosť 80 knots (cca 148 km/h) pri lete vo výške 1000 stôp (cca 304,8 m) nad zemou."

Uživatelský avatar
El Diablo
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1097
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od El Diablo » 15 úno 2018, 00:12

Lietadla bez štartovacej dráhy 1


Lietadla bez štartovacej dráhy 2


Lietadla bez štartovacej dráhy 3


Lietadla bez štartovacej dráhy 4
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

Uživatelský avatar
El Diablo
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1097
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od El Diablo » 15 úno 2018, 23:27

Moderní zázraky Technologie stealth 5
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

syos
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1111
Registrován: 08 úno 2017, 11:50

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od syos » 01 bře 2018, 20:13

Stratolaunch, zkušební pojíždění
Přehled dezinformačních a manipulativních webů: reuters.com, apnews.com, jpost.com, washingtonpost.com, ctk.cz, idnes.cz, novinky.cz, aktualne.cz, lidovky.cz, ceskatelevize.cz

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2669
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 03 čer 2018, 15:14

CAGI dokončilo testy vztlakových klapiek dvojtrupovej koncepcie transportného lietadla s plánovanou nosnosťou 40 ton vrátane nadrozmerných nákladov medzi trupmi.
20180601t.jpg
20180601t.jpg (75.21 KiB) Zobrazeno 1385 x
Zdroj https://twitter.com/TheWoracle/status/1 ... 9625525248 z 01.06.2018
Už otočený obrázok:
20180601.jpg
Viac info http://www.tsagi.ru/pressroom/news/3781/ z 30.05.2018 + ďalšie info + ďalšie obrázky:
Obrázek
Obrázek
Obrázek

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2141
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 03 čer 2018, 17:11

V čom by mala taká dvojtrupá koncepcia výhodu?Mám dojem že len tú možnosť nesenia nadrozmerného nákladu medzi trupmi. :?:

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1432
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 03 čer 2018, 19:09

To je různé.
Z první mne napadá mnohem větší vnitřní prostor (pro standardizované kontejnery nebo palety při mnohem jednodušší konstrukci (widebody trup je náročnější na konstrukci i údržbu).
Nebo 2x rychlejší nakládka a vykládka - dvě rampy.

Zajímavá já ale hlavně ta vztlaková klapka typu "pilový zub". To je zcela něco nového a nečekaného.neco jako "mřížová kormidla" sovětských raket nebo "žraločí kůže" Airbusu.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2141
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 03 čer 2018, 19:21

Ten "pilový tvar" odtokovej hrany umožňuje
проявляющийся в снижении аэродинамического сопротивления модели на режимах взлета и посадки
zníženie aerodynamického odporu počas vzletu a pristátia.

S tými mriežkovými kormidlami by som to nezrovnával,tie "stoja v prúde vzduchu" a asi spôsobujú dosť veľké energetické straty.
Tá pilovitá hrana,po nej vzduch "kĺže" a opúšťa profil krídla.

Ten argument "dva trupy=dve rampy=rýchlejšie nakladanie" by som nebral za relevantné a dva trupy sú drahšie ako jeden veľký.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 4276
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 03 čer 2018, 21:17

Modely v aerodynamickom tunele sa hore nohami umiestňujú "tradične" - zjednodušuje to merania na aerodynamických váhach, pôsobiace sily, gravitácia aj vztlak, majú pri takomto umiestnení modelu rovnaký smer.

Mrežové kormidlo v "nulovej polohe" nemá väčší odpor ako rovnako účinné klasické kormidlo a vyžaduje menšie riadiace sily a má menšie závesové momenty. V "aktívnej polohe" má aerodynamický odpor menší ako rovnako účinné klasické kormidlo. V "neaktívnej polohe" (priklopené k trupu) má aerodynamický odpor dokonca výrazne menší a prechod z neaktívnej do aktívnej polohy (vyklopenie) je veľmi rýchly, podľa veľkosti zlomky až jednotky sekúnd. Mreža navyše umožňuje riadenie obtekania v dvoch rovinách súčasne, klasicé kormidlo len v jednej rovine.

Dva trupy majú jediný dôvod - voľný priestor medzi nimi a centroplán nad ním. Do tohoto priestoru sa dá umiestniť náklad takých rozmerov a hmotnosti, aký sa na lietadlo ekvivalentnej veľkosti a nosnosti nedá umiestniť žiadnym iným spôsobom.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: honzajan a 1 host