Podle mého to sem patří.
Tajné zbraně 3. říše: Dornier Do 335
Nacistický letoun Do 335 byl prvním vojenským letadlem na světě, jehož konstrukce využívala jak tažnou, tak tlačnou vrtuli.
Tato unikátní konstrukce je výhodnější než u dvoumotorových strojů klasické konstrukce s motory na křídlech, protože motory v tandemu na sebe navazují a letoun dosahuje větší rychlosti, což tento skvěle ovladatelný stroj dokazoval. Aerodynamický profil byl také znatelně lepší, než u jiných dvomotorových strojů. Poháněn oběma motory dokázal letět až 765 km/h, a byl schopen udržet si rychlost 560 km/h s vypnutým předním motorem. Zkušební piloti si pochvalovali jeho letové schopnosti.
Měl ale i určité nevýhody, jako slabší podvozek a mizerný výhled z kabiny dozadu.
Mohutný stroj vážící přes 5 tun byl vybaven pancéřovanou kabinou s vystřelovacím sedadlem pilota - byl tedy prvním strojem, který byl takto vybaven.
Prapůvod stroje je možné vysledovat až do 1. světové války, kdy stejným uspořádáním motorů vybavoval Dornier své létající čluny. V roce 1939 pracoval Dornier na projektu rychlého dvoumotorového bombardéru P.59, v roce 1940 byl zadán vývoj testovacího stroje ve velikost asi 40% bombardéru Do 17. Celý projekt ale zastavil vrchní velitel Luftwaffe Herman Göring, který všechen vývoj, který se nedal stihnout do 1 roku zrušil.
V květnu 1942 Dornier předložil aktualizovanou verz P.231i s nosností 1000 kg bomb, v reakci na požadavek jednomístného rychlého bombardéru. P.231 byl vybrán jako vítěz poté, co porazil své soupeře firem Arado, Junkers a Blohm & Voss. Zrodil se Do 335. Na podzim roku 1942 ale bylo firmě Dornier sděleno, že 335 už není zapotřebí, ale chybí multifunkční stíhač. Zpožděná dodávka prototypu již reflektovala novou roli stroje.
První prototyp Do 335 V1 nesoucí tovární rádiový volací znak Stammkennzeichen se vznesl do vzduchu dne 26. října 1943, řízený testovacím pilotem firmy Heinkel Hanse Dieterlem, který se stal později primárním zkušebním pilotem firmy Dornier. DO 335 V1 udělal celkem 27 zkušebních letů.
Více na
http://www.securitymagazin.cz/historie/ ... 55092.html