To srovnání s "mřížovými kormidly" jsem myslel v tom směru, že jejich efekt je "nečekaný z hlediska aerodynamiky".
Není pravda, že mají velký odpor. Právě že naopak. Ve srovnání s klasickými kormidly stejného výkonu mají menší aerodynamický odpor = i energetické ztráty jsou menší.
Dtto i ty "pilové klapky" mají menší aerodynamický odpor než klapky klasické.
Opravdu jsou dva menší trupy dražší než jeden velký?
Pokud budeš chtít dát stejný počet kontejnerů / palet do jednoho trupu, jak to uděláš?
Bude 2x tak dlouhý? Obtížné na manipulaci na zemi a náročnější na letiště.
Příčný řez bude 2x takový? Ohromný aerodynamický odpor a zbytečné konstrukční problémy.
Ostatně i v tom clanku CAGI se píše, že:
В результате двухфюзеляжная схема имеет довольно высокое аэродинамическое совершенство.
Tedy že dvoutrupá koncepce prokázala aerodynamickou nadřazenost.
A dvě rampy = současná manipulace se 2 kontejnery / paletami = poloviční doba nakládky a vykládky. To fakt není zanedbatelné.
Edit
A hele, Alchy už byl zase rychlejší
S první částí zcela souhlasím, napsal jsem totéž.
Z druhou až tak ne. Dvoutrupá koncepce má i jiné výhody než "náklad v podvěsu" ... viz. výše.
Ale má samozřejmě i své nevýhody.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire