Letecký vývoj

Odpovědět
Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 01 led 2019, 17:34

No, není starší než C-17 Globemaster, který měl v 1991 první vzlet :wink:

Jinak pozor, projekt Il-106 má sloužit jen jako výchozí základna pro PAK TA = náhradu za An-22, An-124 a Il-78 o cca velikosti právě C-17.
Vzhledem k tomu, že projekt Il-106 v 90-tých letech končil jen ideovým návrhem, bude nový Il-106 zcela jiné letadlo. Byť bude používat stejné označení.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 01 led 2019, 18:57, celkem upraveno 1 x.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Juraj » 01 led 2019, 18:52

Rusi budu do buducna potrebovat nieco, co sa bude priblizovat skor urovni C-5 Galaxy nez Globemasteru

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 01 led 2019, 19:11

Proto píšu cca :razz:
PAK TA by měl mít nosnost mezi 80 - 120 tunami ... v závislosti na doletu. Tedy něco mezi Globemasterem a Galaxy.

Osobně si myslím, že to bude ve spodní polovině tohoto rozpětí ... přeci jen Ruslani se hned tak vyřazovat nebudou. Čeká je modernizace ... cca 20 kusů. To by jim mělo pro těžký transport stačit.
Pro běžný transport je letadlo typu An-124 či C-5 neefektivní.
Zvláště s přihlédnutím k faktu, že ruská pancéřová technika je jaksi ... lehčí.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 01 led 2019, 19:13, celkem upraveno 1 x.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5216
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od nine_mike » 01 led 2019, 19:11

No veď Il už ohlásil že prechádza do etapy konštrukčnej prípravy výroby modernizovanej An-124. Niekedy v auguste alebo septembri 2018 vydali správu že v ich výrobnom závode vo Voroneži prechádza inventúra v rámci ktorej identifikovali aké časti dokumentácie a prípravkov majú vo Voroneži k An-124 a následne sa mali rozhodnúť či má zmysel ísť cestou obnovenia produkcie tohto typu. Myslím že som to vtedy dával aj sem na AK. Inventúra asi dopadla tak, že sa rozhodli pokračovať a vypracovať výrobnú dokumentáciu.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Uživatelský avatar
Svarboj
Senior redaktor
Příspěvky: 3860
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Svarboj » 02 led 2019, 14:44

Když je tu řeč o nákladních ruských letadlech...

CAGI zahajuje testy v aerodynamického tunelu s projektem HCA-LB těžkého transportního letadla

Ruský centrální aerohydrodynamický institut (CAGI) zahájil testy v aerodynamickém tunelu s modely těžkého transportního letadla "ТТС-ИС" s nekonvenčním uspořádáním, informovala tisková služba ústavu 11. října 2018.

Během těchto testů byly testovány různé modely letadla pro ověření různých křídlových zakončení a nosní sekce. Výsledky budou použity k dalšímu zlepšení aerodynamické konfigurace.
Model byl testován v režimu cestovního letu, vzletu a přistání. Zvláštní potah vypadající jako zakulacená deska byla použita k simulaci vody, ledu a zemského povrchu. Zkoušky ukázaly, že model měl vysoký stupeň aerodynamické účinnosti jak v blízkosti povrchu, tak i mimo něj, což umožní provádět stabilní a řízený let.

Poprvé byl uveřejněný na MAKS 2017. Budoucí těžký transportní letoun má přepravovat velký náklad vážící až 500 tun, včetně kontejnerizovaného nákladu rychlostí 500 km/h na vzdálenosti přes 6 000 km, - uvedl zástupce společnosti CAGI. Mohou být použity standardní kontejnery.

Letadlo má být provozováno ze současných letišť. Hlavní část letu má probíhat ve výšce jen 3-12 metrů nad vodou, ledem nebo zemí.
Povrch vytváří přízemní efekt, který zvyšuje aerodynamické kvality a v důsledku toho snižuje spotřebu paliva a zvyšuje dolet.
Pro letadlo se plánuje pohon na zkapalněný zemní plyn. Na rozdíl od leteckého kerosenu má tato kryogenní hnací látka vysokou energetickou účinnost a snižuje emise. Zemní plyn učiní lety šetrné k životnímu prostředí a zajistí konkurenceschopnost ruského letadla na globálním trhu.
TTS-IS.jpg
http://www.airrecognition.com/index.php ... oject.html
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11148
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 02 led 2019, 15:33

Ale to nie je veľké transportné lietadlo ale ekranoplán a ten má iný režim použitia.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Kolja
Senior redaktor
Příspěvky: 3014
Registrován: 07 úno 2017, 17:43

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Kolja » 02 led 2019, 15:41

A funguje na principu: Je to tak hnusný, že to země odpuzuje :lol:

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11148
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 02 led 2019, 16:50

Sú to také "prízemné vlastnosti/efekty".
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Juraj » 02 led 2019, 16:56

Schvalne si predstavte, kde by sa to dalo prevadzkovat, ked vacsina letisk je nedostupna pri lete 10 m nad zemou. Automaticky vypadavaju suchozemske letiska a ostavaju len primorske, kde bude musiet byt priletovy/odletovy vektor zbaveny akejkolvek vyvyseniny

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 02 led 2019, 17:23

Však on taky ekranoplán je spíš loď než letadlo :wink:

I když v tomto případě jde o něco trochu víc jak ekranoplán … spíše takový Do-X
Obrázek
Ten byl také schopen nastoupat až do 1.000 metrů, ale při cestě přes Atlantik se spořádaně držel dole u hladiny … bylo to pro něj ekonomičtější.
Obrázek
U těchto letadel / ekranoplánů by to mělo být stejné. Start z běžného letiště, přelet v "nízké" výšce (cca 3.000 ft) nad volné moře, sklesání do letové výšky ekranoplánu a hurá přes moře (nebo podél pobřeží.

Takhle nějak vypadal příspěvek Boeingu v roce 2002 - projekt Pelican
Obrázek
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Juraj » 02 led 2019, 17:32

Hughesova "Hus" vraj nikdy nemohla vyletiet do vysky, lietadlo letelo len vdaka prizemnemu efektu :D
Lenze to sa uz nedozvieme. Okrem tohto plachtenia to nikdy neletelo

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 02 led 2019, 17:39

Přesněji, jediný let, který Hughes H-4 Hercules uskutečnil, byl ten ve výšce 70 ft.
Nebyl tak ale konstruován, jeho dostup měl být 6.000 metrů. Ale nikdy nebyl zkoušen.
Pravděpodobně by se to stejně nepodařilo, letoun byl extrémně podmotorovaný.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11148
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 02 led 2019, 17:56

U toho ekranoplánu je to viacej o konkrétnom umiestnení letiska aby nastúpal potrebnú výšku. Resp. je to vždy kompromis nosnosť,letová výška/ okolité podmienky letiska.(Väčšie výšky dosahujú pri znížení nosnosti)
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42282
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 02 led 2019, 19:29

h =< (L * V) /2v
L - chorda krídla, V - rýchlosť zvuku, v - rýchlosť letu , h - výška letu

Spruce Goose mal chordu okolo 15,5 metra - takže pri rýchlosti 198-216km/h (55-60m/s) a rýchlosti zvuku 320m/s je preň výška prízemného efektu do 45-41 metrov. 70 stôp je cca 21 metrov, takže to lietalo len na prízemný efekt.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

classix
Senior redaktor
Příspěvky: 3359
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od classix » 20 úno 2019, 09:03

Další s indických utopických projektů Tejas MK2
8F2FA6F5-750B-4752-A3D7-47B6A0B40A6E.jpeg
5B2D0C03-64AB-4FD4-B921-9A58C521E758.jpeg
A71653A7-90CE-4BE3-8B75-1A54B8DF8698.jpeg
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od puma » 20 úno 2019, 09:46

Rusko jedná se Spojenými arabskými emiráty o možnosti vyvinout společně lehkou stíhačku páté generace.
https://tvzvezda.ru/news/opk/content/20 ... YNGjb.html

Rusko a Čína uzavřou smlouvu o vytvoření nové generace těžkého vojenského vrtulníku v příštích dvou měsících, řekl ředitel pro mezinárodní spolupráci a regionální politiku ruské státní společnosti Rostec Viktor Kladov novinářům na okraji výstavy AERO INDIA - 2019 ve středu.
Podle Kladova bude vrtulník větší než americký Sikorsky, ale menší než ruský Mi-26 a bude mít nosnost 15 tun.
http://tass.com/defense/1045488
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 24 bře 2019, 18:06

Marfil píše:
26 pro 2018, 18:46
BOEING - SIKORSKY SB-1 DEFIANT ...
Prvý vzlet Sikorsky - Boeing #SB1 Defiant vo štvrtok 21.03.2019

https://youtu.be/Sm-N7trI0sw zverejnené 21.03.2019, dĺžka videa 57 sek.

Viac info
https://www.lockheedmartin.com/en-us/pr ... rator.html
https://www.boeing.com/defense/future-v ... index.page
https://nplus1.ru/news/2019/03/22/defiant

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Juraj » 24 bře 2019, 18:53

bude zaujímavé sledovať, ako sa vysporiadajú s dual rotor systémom. Moc skúseností s tým nemajú

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od QVAK » 24 bře 2019, 18:59

Zase jim to trvalo cca 20 let(od Jelcinovi éry) ale éro vypadá velmi pěkně. Podstatné bude jak se bude chovat při vysokých rychlostech.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16238
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od petrp » 24 bře 2019, 19:50

Sikorského bych nepodceňoval - tahounem v tomto tandemu bude určitě on...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Odpovědět