Letecký vývoj
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8171
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
No, není starší než C-17 Globemaster, který měl v 1991 první vzlet
Jinak pozor, projekt Il-106 má sloužit jen jako výchozí základna pro PAK TA = náhradu za An-22, An-124 a Il-78 o cca velikosti právě C-17.
Vzhledem k tomu, že projekt Il-106 v 90-tých letech končil jen ideovým návrhem, bude nový Il-106 zcela jiné letadlo. Byť bude používat stejné označení.
Jinak pozor, projekt Il-106 má sloužit jen jako výchozí základna pro PAK TA = náhradu za An-22, An-124 a Il-78 o cca velikosti právě C-17.
Vzhledem k tomu, že projekt Il-106 v 90-tých letech končil jen ideovým návrhem, bude nový Il-106 zcela jiné letadlo. Byť bude používat stejné označení.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 01 led 2019, 18:57, celkem upraveno 1 x.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6274
- Registrován: 16 úno 2017, 21:19
Re: Letecký vývoj
Rusi budu do buducna potrebovat nieco, co sa bude priblizovat skor urovni C-5 Galaxy nez Globemasteru
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8171
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
Proto píšu cca :razz:
PAK TA by měl mít nosnost mezi 80 - 120 tunami ... v závislosti na doletu. Tedy něco mezi Globemasterem a Galaxy.
Osobně si myslím, že to bude ve spodní polovině tohoto rozpětí ... přeci jen Ruslani se hned tak vyřazovat nebudou. Čeká je modernizace ... cca 20 kusů. To by jim mělo pro těžký transport stačit.
Pro běžný transport je letadlo typu An-124 či C-5 neefektivní.
Zvláště s přihlédnutím k faktu, že ruská pancéřová technika je jaksi ... lehčí.
PAK TA by měl mít nosnost mezi 80 - 120 tunami ... v závislosti na doletu. Tedy něco mezi Globemasterem a Galaxy.
Osobně si myslím, že to bude ve spodní polovině tohoto rozpětí ... přeci jen Ruslani se hned tak vyřazovat nebudou. Čeká je modernizace ... cca 20 kusů. To by jim mělo pro těžký transport stačit.
Pro běžný transport je letadlo typu An-124 či C-5 neefektivní.
Zvláště s přihlédnutím k faktu, že ruská pancéřová technika je jaksi ... lehčí.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 01 led 2019, 19:13, celkem upraveno 1 x.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5216
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: Letecký vývoj
No veď Il už ohlásil že prechádza do etapy konštrukčnej prípravy výroby modernizovanej An-124. Niekedy v auguste alebo septembri 2018 vydali správu že v ich výrobnom závode vo Voroneži prechádza inventúra v rámci ktorej identifikovali aké časti dokumentácie a prípravkov majú vo Voroneži k An-124 a následne sa mali rozhodnúť či má zmysel ísť cestou obnovenia produkcie tohto typu. Myslím že som to vtedy dával aj sem na AK. Inventúra asi dopadla tak, že sa rozhodli pokračovať a vypracovať výrobnú dokumentáciu.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: Letecký vývoj
Když je tu řeč o nákladních ruských letadlech...
CAGI zahajuje testy v aerodynamického tunelu s projektem HCA-LB těžkého transportního letadla
Ruský centrální aerohydrodynamický institut (CAGI) zahájil testy v aerodynamickém tunelu s modely těžkého transportního letadla "ТТС-ИС" s nekonvenčním uspořádáním, informovala tisková služba ústavu 11. října 2018.
Během těchto testů byly testovány různé modely letadla pro ověření různých křídlových zakončení a nosní sekce. Výsledky budou použity k dalšímu zlepšení aerodynamické konfigurace.
Model byl testován v režimu cestovního letu, vzletu a přistání. Zvláštní potah vypadající jako zakulacená deska byla použita k simulaci vody, ledu a zemského povrchu. Zkoušky ukázaly, že model měl vysoký stupeň aerodynamické účinnosti jak v blízkosti povrchu, tak i mimo něj, což umožní provádět stabilní a řízený let.
Poprvé byl uveřejněný na MAKS 2017. Budoucí těžký transportní letoun má přepravovat velký náklad vážící až 500 tun, včetně kontejnerizovaného nákladu rychlostí 500 km/h na vzdálenosti přes 6 000 km, - uvedl zástupce společnosti CAGI. Mohou být použity standardní kontejnery.
Letadlo má být provozováno ze současných letišť. Hlavní část letu má probíhat ve výšce jen 3-12 metrů nad vodou, ledem nebo zemí.
Povrch vytváří přízemní efekt, který zvyšuje aerodynamické kvality a v důsledku toho snižuje spotřebu paliva a zvyšuje dolet.
Pro letadlo se plánuje pohon na zkapalněný zemní plyn. Na rozdíl od leteckého kerosenu má tato kryogenní hnací látka vysokou energetickou účinnost a snižuje emise. Zemní plyn učiní lety šetrné k životnímu prostředí a zajistí konkurenceschopnost ruského letadla na globálním trhu.
http://www.airrecognition.com/index.php ... oject.html
CAGI zahajuje testy v aerodynamického tunelu s projektem HCA-LB těžkého transportního letadla
Ruský centrální aerohydrodynamický institut (CAGI) zahájil testy v aerodynamickém tunelu s modely těžkého transportního letadla "ТТС-ИС" s nekonvenčním uspořádáním, informovala tisková služba ústavu 11. října 2018.
Během těchto testů byly testovány různé modely letadla pro ověření různých křídlových zakončení a nosní sekce. Výsledky budou použity k dalšímu zlepšení aerodynamické konfigurace.
Model byl testován v režimu cestovního letu, vzletu a přistání. Zvláštní potah vypadající jako zakulacená deska byla použita k simulaci vody, ledu a zemského povrchu. Zkoušky ukázaly, že model měl vysoký stupeň aerodynamické účinnosti jak v blízkosti povrchu, tak i mimo něj, což umožní provádět stabilní a řízený let.
Poprvé byl uveřejněný na MAKS 2017. Budoucí těžký transportní letoun má přepravovat velký náklad vážící až 500 tun, včetně kontejnerizovaného nákladu rychlostí 500 km/h na vzdálenosti přes 6 000 km, - uvedl zástupce společnosti CAGI. Mohou být použity standardní kontejnery.
Letadlo má být provozováno ze současných letišť. Hlavní část letu má probíhat ve výšce jen 3-12 metrů nad vodou, ledem nebo zemí.
Povrch vytváří přízemní efekt, který zvyšuje aerodynamické kvality a v důsledku toho snižuje spotřebu paliva a zvyšuje dolet.
Pro letadlo se plánuje pohon na zkapalněný zemní plyn. Na rozdíl od leteckého kerosenu má tato kryogenní hnací látka vysokou energetickou účinnost a snižuje emise. Zemní plyn učiní lety šetrné k životnímu prostředí a zajistí konkurenceschopnost ruského letadla na globálním trhu.
http://www.airrecognition.com/index.php ... oject.html
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11148
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
Ale to nie je veľké transportné lietadlo ale ekranoplán a ten má iný režim použitia.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- Kolja
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Re: Letecký vývoj
A funguje na principu: Je to tak hnusný, že to země odpuzuje
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11148
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
Sú to také "prízemné vlastnosti/efekty".
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6274
- Registrován: 16 úno 2017, 21:19
Re: Letecký vývoj
Schvalne si predstavte, kde by sa to dalo prevadzkovat, ked vacsina letisk je nedostupna pri lete 10 m nad zemou. Automaticky vypadavaju suchozemske letiska a ostavaju len primorske, kde bude musiet byt priletovy/odletovy vektor zbaveny akejkolvek vyvyseniny
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8171
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
Však on taky ekranoplán je spíš loď než letadlo
I když v tomto případě jde o něco trochu víc jak ekranoplán … spíše takový Do-X
Ten byl také schopen nastoupat až do 1.000 metrů, ale při cestě přes Atlantik se spořádaně držel dole u hladiny … bylo to pro něj ekonomičtější.
U těchto letadel / ekranoplánů by to mělo být stejné. Start z běžného letiště, přelet v "nízké" výšce (cca 3.000 ft) nad volné moře, sklesání do letové výšky ekranoplánu a hurá přes moře (nebo podél pobřeží.
Takhle nějak vypadal příspěvek Boeingu v roce 2002 - projekt Pelican
I když v tomto případě jde o něco trochu víc jak ekranoplán … spíše takový Do-X
Ten byl také schopen nastoupat až do 1.000 metrů, ale při cestě přes Atlantik se spořádaně držel dole u hladiny … bylo to pro něj ekonomičtější.
U těchto letadel / ekranoplánů by to mělo být stejné. Start z běžného letiště, přelet v "nízké" výšce (cca 3.000 ft) nad volné moře, sklesání do letové výšky ekranoplánu a hurá přes moře (nebo podél pobřeží.
Takhle nějak vypadal příspěvek Boeingu v roce 2002 - projekt Pelican
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6274
- Registrován: 16 úno 2017, 21:19
Re: Letecký vývoj
Hughesova "Hus" vraj nikdy nemohla vyletiet do vysky, lietadlo letelo len vdaka prizemnemu efektu
Lenze to sa uz nedozvieme. Okrem tohto plachtenia to nikdy neletelo
Lenze to sa uz nedozvieme. Okrem tohto plachtenia to nikdy neletelo
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8171
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
Přesněji, jediný let, který Hughes H-4 Hercules uskutečnil, byl ten ve výšce 70 ft.
Nebyl tak ale konstruován, jeho dostup měl být 6.000 metrů. Ale nikdy nebyl zkoušen.
Pravděpodobně by se to stejně nepodařilo, letoun byl extrémně podmotorovaný.
Nebyl tak ale konstruován, jeho dostup měl být 6.000 metrů. Ale nikdy nebyl zkoušen.
Pravděpodobně by se to stejně nepodařilo, letoun byl extrémně podmotorovaný.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11148
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
U toho ekranoplánu je to viacej o konkrétnom umiestnení letiska aby nastúpal potrebnú výšku. Resp. je to vždy kompromis nosnosť,letová výška/ okolité podmienky letiska.(Väčšie výšky dosahujú pri znížení nosnosti)
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42282
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecký vývoj
h =< (L * V) /2v
L - chorda krídla, V - rýchlosť zvuku, v - rýchlosť letu , h - výška letu
Spruce Goose mal chordu okolo 15,5 metra - takže pri rýchlosti 198-216km/h (55-60m/s) a rýchlosti zvuku 320m/s je preň výška prízemného efektu do 45-41 metrov. 70 stôp je cca 21 metrov, takže to lietalo len na prízemný efekt.
L - chorda krídla, V - rýchlosť zvuku, v - rýchlosť letu , h - výška letu
Spruce Goose mal chordu okolo 15,5 metra - takže pri rýchlosti 198-216km/h (55-60m/s) a rýchlosti zvuku 320m/s je preň výška prízemného efektu do 45-41 metrov. 70 stôp je cca 21 metrov, takže to lietalo len na prízemný efekt.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3359
- Registrován: 17 úno 2017, 14:09
Re: Letecký vývoj
Další s indických utopických projektů Tejas MK2
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21807
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Letecký vývoj
Rusko jedná se Spojenými arabskými emiráty o možnosti vyvinout společně lehkou stíhačku páté generace.
https://tvzvezda.ru/news/opk/content/20 ... YNGjb.html
Rusko a Čína uzavřou smlouvu o vytvoření nové generace těžkého vojenského vrtulníku v příštích dvou měsících, řekl ředitel pro mezinárodní spolupráci a regionální politiku ruské státní společnosti Rostec Viktor Kladov novinářům na okraji výstavy AERO INDIA - 2019 ve středu.
https://tvzvezda.ru/news/opk/content/20 ... YNGjb.html
Rusko a Čína uzavřou smlouvu o vytvoření nové generace těžkého vojenského vrtulníku v příštích dvou měsících, řekl ředitel pro mezinárodní spolupráci a regionální politiku ruské státní společnosti Rostec Viktor Kladov novinářům na okraji výstavy AERO INDIA - 2019 ve středu.
http://tass.com/defense/1045488Podle Kladova bude vrtulník větší než americký Sikorsky, ale menší než ruský Mi-26 a bude mít nosnost 15 tun.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecký vývoj
Prvý vzlet Sikorsky - Boeing #SB1 Defiant vo štvrtok 21.03.2019
https://youtu.be/Sm-N7trI0sw zverejnené 21.03.2019, dĺžka videa 57 sek.
Viac info
https://www.lockheedmartin.com/en-us/pr ... rator.html
https://www.boeing.com/defense/future-v ... index.page
https://nplus1.ru/news/2019/03/22/defiant
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6274
- Registrován: 16 úno 2017, 21:19
Re: Letecký vývoj
bude zaujímavé sledovať, ako sa vysporiadajú s dual rotor systémom. Moc skúseností s tým nemajú
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11612
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Letecký vývoj
Zase jim to trvalo cca 20 let(od Jelcinovi éry) ale éro vypadá velmi pěkně. Podstatné bude jak se bude chovat při vysokých rychlostech.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16238
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecký vývoj
Sikorského bych nepodceňoval - tahounem v tomto tandemu bude určitě on...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...