Letecký vývoj

Odpovědět
Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 10 črc 2018, 19:44

Juraj ▲ - viď viewtopic.php?f=10&t=34&p=14812&hilit=D ... nal#p14812 alebo viewtopic.php?f=29&t=190&p=2707&hilit=D ... onal#p2707 kde sa v oboch prípadoch táto firma spomína = letka agresorov pre výcvik US pilotov .. a pozri si aj staré AK (len tam sa ťažko hľadá)
Ale to že robí letku agresorov nevyvracia tvoj link že firma rozširuje svoje portfólio ...

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 02 srp 2018, 19:56

skflanker_ píše:
21 pro 2017, 20:05
Bell V-280 Valor - Prvý let:
...priestor motorových gondol a systém prevodu je znova cenzúrovaný / rozmazaný
Zdroj https://bmpd.livejournal.com/3009288.html z 19.12.2017
Demo prezentácia V-280 z 31.07.2018

https://youtu.be/YXqlCx-j03o zverejnené 01.08.2018, dĺžka videa 39 sek.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16230
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od petrp » 02 srp 2018, 22:33

1.jpg
detail1.jpg
detail1.jpg (41.38 KiB) Zobrazeno 9795 x
V-280-Valor.jpg
V-280-Valor-1.jpg
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 13 srp 2018, 16:23

puma píše:
13 srp 2018, 15:55
HUD Dogfight z Su-35S

Pre bombardovanie používajú rusi OVP24, ktoré po označení cieľa samo ovláda lietadlo a odhodí bomby. Nemajú rusi niečo podobného pre dogfight a odpal A-A rakiet?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od puma » 13 srp 2018, 16:39

Tak každé letadlo co má radar a nejlépe ještě IRST umisťuje na něj nějaký symbol v blízkém boji a nejen v něm. Zde má zapnutý IRST, laser (dálkoměr) a radar v režimu VVB (Blízký vzdušný boj - vertikální skenování). U rusů je to standardně kroužek, + zde ještě vylepšený o malou šipku, co říká jak má pilot manévrovat, aby jej dostal do zorného pole. Zde je zajímavé, že ten systém má informaci i o letounu co přeletí evidentně do zadní polosféry a vůbec to nevypadává a počítá tu trajektorii hodně dopředu, musí vědět, že ten letoun zmizí za dvě sekundy za letounem (>0:48) a ta šipka neskáče jak zmatená když letoun letí kolem.. , ty informace by mohl brát ten sledovací systémblízkého vzdušného boje sekundárně (když vyletí cil mimo rozsah IRST, nebo radaru) z těch UV detektorů co koukají kolem letounů a primárně jsou určené na něco jiného, ale letadlo pohybující se blízko to vidí asi taky.
V kroužku číslo vedle 73 je doba letu PLŘS R-73 na aktuální cíl. Oproti těm starým ruským HUDům, tyhle nové symboliky jsou dobré a jednoduché, že to není přeplácané grafikou jak západná HUDy o sto padesáti a jednom symbolu, pak se v tom blbě orientuje ve stresu.

Tady je pro ukázku ideálně graficky "přeplácaný" HUD Rafale, co honí F-22. Možná se to zdá někomu jako prkotina, ale čím víc informací zbytečných vám léta před očima při soustředění tím hůř. Mně se ty nové ruské HUDy líbí víc, je to takové strohé a učesané a vše to do sebe zapadá, člověk z toho nemá pocit, že musí každou sekundu načíst 50 údajů a ještě to mají vymyšlené blbovzdorně.


Třeba jen informace o horizontu (umělý horizont) v Rafale to lítá přes ten HUD při manévrování z jedné strany na druhou jak splašená koza, přitom rusové ho tam mají taky, akorát jinak udělaný posouvá se jen vertikálním směrem, a nehne se z místa a na náklon tam mají jednoduchý symbol letounu. Podle mě daleko lepší řešení pro pilota, než to odečítat z toho "splašeného umělého horizontu".
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

classix
Senior redaktor
Příspěvky: 3359
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od classix » 13 srp 2018, 19:51

Vesmírný Stratolaunch

Obrázek

Jenom pro orientaci, to je to monstrum v pozadí :D
https://theaviationist.com/?p=58721
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 13 srp 2018, 20:30

A ja som myslel že to "ruské" monstrum v popredí. :pivo
Inak, tomu konceptu Stratolaunch akosi neverím,koncept Falcon 9 má budúcnosť ale toto je príliš komplikované. Nestretli ste sa niekde s ekonomickým a technickým porovnáním?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5216
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od nine_mike » 13 srp 2018, 21:38

K tomu videu s HUD z Su-35S - viete niekto čo znamenajú tie značky? Napríklad tie dve vertikálne čiary ktoré sa objavia v 1:23 + tie dve lievikovite zbiehajúce sa čiary ktoré sa objavia v tom istom čase?
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

shmel VR
Sponzor fóra
Příspěvky: 677
Registrován: 16 úno 2017, 10:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od shmel VR » 13 srp 2018, 21:51

Tak pokud si pamatuji v simulátoru Su 27 ten pohybující se trychtýř byla záměrná pro palubní kanon. Když rozpětí terče vyplnilo ty křivky bylo zaměřeno, počítalo to automaticky nadběh a následně stačilo jen několik málo ran a bylo vymalováno. Nezvykle přesná věcička.

Pepe Razzi
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1241
Registrován: 16 úno 2017, 19:08

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Pepe Razzi » 13 srp 2018, 22:15

prolink na leteckou nehodu ve Strunkovicich kde je natoceny pad po utrzeni proudnic u utazene zatacky
viewtopic.php?f=8&t=21&start=930#p60574

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8167
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 13 srp 2018, 22:27

shmel VR píše:
13 srp 2018, 21:51
Tak pokud si pamatuji v simulátoru Su 27 ten pohybující se trychtýř byla záměrná pro palubní kanon. Když rozpětí terče vyplnilo ty křivky bylo zaměřeno, počítalo to automaticky nadběh a následně stačilo jen několik málo ran a bylo vymalováno. Nezvykle přesná věcička.
Pamatuješ si dobře. MiG-29 to měl / má stejně.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8167
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 13 srp 2018, 22:30

Pepe Razzi píše:
13 srp 2018, 22:15
prolink na leteckou nehodu ve Strunkovicich kde je natoceny pad po utrzeni proudnic u utazene zatacky
viewtopic.php?f=8&t=21&start=930#p60574
Jinak řečeno pád do vývrtky.
Takhle nízko nad zemí neměl šanci :sad: R.I.P.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od puma » 14 srp 2018, 17:11

Dvě vertikální čáry vymezují úzkou oblast v které se automaticky zamkne/začne sledovat letoun buď radarem, nebo IRST či oběma (záleží jak to má pilot navoleno), všechny cíle mimo ty dvě vert. lajny se ignorují a samozřejmě to bere prvně ten nejbližší letoun, když je jich tam více, je to speciálně režim pro blízký vzdušný boj. Když je ten cíl zamknutý, tak dvě vertikální čáry zmizí, když vypadne, tak se zas objeví (jde to tam dobře vidět), zas je zamčený a zas vertikální čáry zmizí, z těch dat z radaru (ale hlavně se používá pasivní IRST a jeho laser, co měří vzdálenost cíle řádově přesněji a rychleji než radar) a z toho se pak počítá ten střelecký rukáv, jak to má nadbíhat, nebo druhý klasický režim pro použití kanonu.

Rukáv z F-16
Francouzy zase používají "divného hada" místo rukávu
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 14 srp 2018, 19:08

↑ Ešte doplním kolegov - rodina MiG-29 a Su-27 mali veľmi podobné zobrazovanie na HUD = rovnaká škola
BVR - Blízky boj má viac režimov = na videu je len BVR-vertikal, ešte je BVR-Šlem (prilbový zameriavač = kam sa pilot pozrie tam zameria, ak je v zornom poli rakety), a BVR-Fix, kde má iba kruh a všetko čo je v kruhu sa cez IR/Radar zameria.
Potom samozrejme režimy pre DVB - podľa režimov radaru ... to je na dlho
Na videu je iba BVR-vertikal = radar/IR senzor scanuje ciele od hora dole, ale iba v šírke tých kolmých čiar ako už uviedol puma
+ je tam režim pre kanón (jedno z viacerých možných zobrazení), kde sa v pravom dolnom roku zobrazuje nastavený vzorec pre 15m = rozpätie krídel cieľa 15m a počítač pekne vypočíta balistiku, a v rámčeku 150 = zásoba 150 nábojov pre kanón. Podľa polohy lietadla a podľa smeru cieľa počítač zobrazuje krivky a ak sa konce krídel cieľa dotknú týchto kriviek, cieľ to schytá. Pre 30mm granát vystrelený z MiG-29/Su-27 na cieľ podobnej veľkosti stačia 3 zásahy.

Ak by si to niekto chcel naštudovať, narýchlo som našiel v SK popis pre letecký simulátor = NIE JE to realita, ale zhruba popis postačuje:
http://www.leteckemotory.cz/lockon/lockon_1.php
Ak by niekomu nevadila EN+RU označenia, tak komplet manuál pre Su-27 je tu http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam ... ual_EN.pdf (ten istý letecký simulátor, od strany 50 funkcie HUD)
Komu sa nechce čítať, na YT sú video manuály pre jednotlivé lietadlá aj s popisom v EN alebo v RU.

Kto chce presnejšie a realitu na ruských weboch je komplet manuál pre Su-27 alebo pre MiG-29 - pozrite aj tu sekciu Dokumenty ... napríklad http://avia-kurs.narod.ru/ kde v RAR pre DOC dokument Radar a jeho funkcie pre Su-27SK aj s popisom zobrazovaným na HUDe

Mňa v tom videu zaujalo ako dlho ukazoval ПР = povolenie k streľbe = ten zorný uhol bude iný ako pre naše R-73 (ale nevidím z videa presnú polohu cieľa). Ako tu už puma uviedol, asi cez celokruhový UV senzor on povolí odpáliť IR raketu aj do zadnej polosféry = ale opakujem, v toho úzkeho zorného poľa nevidíme kde ten cieľ reálne voči lietadlu je.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 18 říj 2018, 20:12

Bell V 280 Valor

https://youtu.be/d9rnb0AXTVc zverejnené 17.10.2018, dĺžka videa 3:59 min.

Uživatelský avatar
kozlus
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1823
Registrován: 07 úno 2017, 17:55

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kozlus » 28 říj 2018, 20:30

https://defence-blog.com/news/russia-ac ... opter.html
Unik fotek nove vysokorychlostni helikoptery, kterou chce vyvinout Kamov. Delta kridlo, dva nosne rotory a dva tlacne motory na zadi, potlaceni infrastopy, vnitrni pumovnice a dalsi prvky konstrukce zamerene na stealth. Jestli spravne vidim, tak delka cca 14,5m a rozpeti te delty cca 11,5m.Prezentacku mel delat Sergei Mikheyev, hlavni designer Kamova.
K1.jpg
K2.jpg
K3.jpg

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 28 říj 2018, 21:11

Ten vertikálny prúd vzduchu od rotorov bude asi dosť tlačiť do tej veľkej plochy krýdiel(strata časti vztlaku?).
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 28 říj 2018, 21:54

Toto má dosť ľudí "popletené".
Väčšina ľudí si totiž myslí, že vrtuľník lieta tak, že vrtuľou, nosným rotorom, tlačí pod seba vzduch. To nie je pravda.

V skutočnosti vrtuľník lieta skoro ako normálne lietadlo (vrtuľník nelieta, vrtuľník tak hnusný, že je Zemou odpudzovaný)
List nosného rotoru je prakticky ako krídlo lietadla. A aby mohol vytvárať vztlak, potrebuje sa pohybovať voči vzdušnému prúdu, alebo vzdušnej mase. Takže behá dookola so strednou rýchlosťou okolo 150-250m/s (konce nesmú prekročiť rýchlosť zvuku ~310-320m/s !) a vytvára aerodynamický vztlak.
Takže prúd vzduchu od rotoru smerom dolu je u vrtuľníku viacmenej "vedľajší efekt" a jeho "zablokovanie" krídlom sa síce prejaví, ale nijak zásadne.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 28 říj 2018, 22:11

Platí to aj pre extrémny prípad je pri vzlete keď to ide všetko dole? Alebo to vertikálne prúdenie vzduchu je len doprovodný efekt a úlohou vrtule je len "rezať" vzduch aby nad listom vznikol nižší tlak a pod listom vyšší?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8167
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 28 říj 2018, 22:14

Při malých dopředných rychlostech vytváří vztlak rotory, křídlo prakticky vůbec.
S rostoucí rychlostí klesá vztlak na rotorech a naopak vzrůstá vztlak na křídlech ... a díky dopředné rychlosti se křídlo dostává z úplavu rotorového víru.
Zajímavější bude, jak, a zda, dokázali vyřešit aerodynamiku rotoru při rychlém dopředném letu. Předpokládám, že při velké dopředné rychlosti budou snižovat rychlost rotace rotoru, tak aby se konce rotorových listů, které se pohybují "dopředu" nepřekročily rychlost zvuku. Naopak listy co půjdou "dozadu" nebudou vytvářet prakticky žádný vztlak. Chybějící vztlak pak musí nahradit to poměrně velké křídlo.

Pro rychlost 700 km/h bude řízení rotorů dost oříšek.

Sakra Alchy, zase jsi mne předběhl :blbec:
Ale jen doplním - rotorový vír bude při malých rychlostech ovlivňovat proudění kolem křídla. ... viz výše :wink:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Odpovědět