Suchoj Su-57 (T-50)

Odpovědět
Uživatelský avatar
puma
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2464
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 06 lis 2018, 15:11

Juraj píše:
20 říj 2018, 19:26
Originalny rozhovor Bondareva
https://rg.ru/2018/10/16/istrebitel-su- ... alogi.html
Dôležitý odkaz - NATO planuje do roku 2040 vymenit 50% lietadiel za stihacky 5.generacie. Dokopy to bude niekolko tisic strojov. Rusko nema inu moznost, ako sa im postavit s ekvivalentnym strojom. Zaroven je nutne ziskat dostatok skusenosti pri vyrobe a pouzivani lietadiel 5.generacie. Bez toho nebude mozne prejst na dalsie urovne. Kazdy, kto tvrdi, ze stacia aj SU-35, sa dopusta podla Bondareva velezrady, ohrozuje bezpecnost krajiny. Rovnako su podla neho nekompetentne vyzvy na preskocenie 5.generacie. Vraj sa to neda bez masivnej vyroby SU-57 a ziskania skusenosti. Podobne je aj vyzva na vyvoz stroja nebezpecna. Rusko to musi prevadzkovat vlastnymi silami.
Este poznamka k radarom. Sledovanie cielov sa mysli sledovanie vsetkymi radarmi, ktore ma lietadlo k dispozicii. T.j. sledovanie 60 cielov a sucasny utok na 16 z nich je dnes konecny pocet.
Přehání, kombinace nových přehledových radarů + S-400 a S-500 a taktické jaderné zbraně je dostačující odstrašující potencionál pro obranou strategii.

Těch 16 kanálů na PLŘS současně a sledování 60 vzdušných cílů je jen s hlavním radarem v přední polosféře, protože pak by musel každý boční radar být schopný současně sledovat 15 vzdušných cílů a na čtyři navádět PLŘS, což je dost nerealistické vzhledem k jejich rozměrům (to už je na úrovni hlavního radaru F-22 AN/APG-77 (4 postřelované a 20 sledovaných současně) a hlavní radar by uměl postřelovat současně jen 8 cílů a sledovat 30 (to jsou přesně parametry Irbisu-E, ale tohle je o generaci novější radar).

Napadl mě zajímavý výpočet, výsledek je náhoda nebo ne? :D Pokud by to tak bylo, tak se dá lehce vypočítat, když se znají přesné počty T/R modulů v hlavním radaru (1552) a bočním (358), že pokud stačí na současné sledování 15 a postřelování 4 vzdušných cílů 358 T/R modulů bočního radaru (podle oficiální verze), tak při 1552 T/R modulech hlavního radaru bude ten schopen současně (4*4.33519553) postřelovat 17 vzdušných cílů a sledovat (15*4.33519553) jich bude schopný 65. Tedy radar přední polosféry a dva boční budou schopny dohromady současně postřelovat 25 vzdušných cílů a sledovat jich 95.

Takže nejvýkonnější ruský radar Irbis-E (současně 30 sledovaných a 8 postřelovaných vzdušných cílů) rozměry a počty T/R modulů podobný N036 z Su-57.

Pak tu máme radiolokační komplex Su-57 sestávající se z jednoho hlavního AESA X pásmového radaru a dvou podstatně menších bočních radarů, využívající stejné T/R moduly - nemůžeme tam počítat zadní radar (protože pak už by musel výkon N036-1-1 klesnou pod výkon staršího Irbisu-E a to je nesmysl) , které mají o 4.4x méně T/R modulů než hlavní radar, ale dokáží postřelovat současně 4 vzdušné cíle a sledovat jich 15 (tedy musí být 2x efektivnější na počet T/R modulů oproti hlavnímu N036 - což je samozřejmě blbost), pokud máme věřit tomu, že údaj o radarovém komplexu Su-57 a 16 současně postřelovaných a 60 sledovaných vzdušných cílů je pravdivý. To prostě těmito výpočty jde lehce vyvrátit, že to tak nemůže být, a rusové mlží, což je i pochopitelné, protože je to dost klíčový údaj.


N036-1-1
Obrázek
N036B-1-01B (boční/zadní radary)
Obrázek
Irbis-E (Su-35S)
Obrázek
Taky zajímavá fotka, nějaká AFAR/AESA anténa s podobnými T/R moduly a pohled na jejich elektroniku
Obrázek
Naposledy upravil(a) puma dne 06 lis 2018, 16:06, celkem upraveno 4 x.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 5044
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 06 lis 2018, 17:45

puma píše:
06 lis 2018, 15:11
...
Taky zajímavá fotka, nějaká AFAR/AESA anténa s podobnými T/R moduly a pohled na jejich elektroniku
...
:sipka: :sipka: zaujímavejšie je to "zrkadielko" vpravo - prímací-vysielací modul "pásma 3mm" :!: (~100GHz) :nahoru:

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 899
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od bacil » 06 lis 2018, 17:55

Je potřeba si uvědomit, že každý z těch modulů umí nezávisle na ostatních vysílat i přijímat. Cokoliv co projde anténou. Není určeno ten je na to a ten zas na to ani jejich počet. Vše je řízené programem.

Klidně může puls vyslat směrově půlkou modulů a přijímat ozvěnu jen třeba 10 co zformují směr příjmu.

Juraj
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2895
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Juraj » 07 lis 2018, 14:23

Test pevnosti kridla SU-57. Vysiel perfektne - ani prilis tuhe, ani slabe. Presne podla vypoctov
https://ria.ru/arms/20181107/1532290470.html

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5181
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od WuVirr » 07 lis 2018, 16:37

Su-57 v nízké nadmořské výšce: exkluzivní záběry ze vzduchu

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5181
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od WuVirr » 07 lis 2018, 16:50

Zátěžoví test křídla novější stíhačky SU - 57

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5181
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od WuVirr » 09 lis 2018, 13:35

Návrhář stíhačky Su-57 uvedl, v čem je lepší než F-22 a F-35

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5181
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od WuVirr » 16 lis 2018, 16:28

Zkoušky SU-57 na nenápadnost byly ukázány na videu

Zkoušky na nenápadnost pro radary protivníka přední části ruské stíhačky páté generace SU-57 byly ukázány na videu. Tyto závěry zveřejnila Hvězda.

Během testů, které se konaly v největší v Rusku anechoické komoře, byla přední část letadla ozařována elektromagnetickými vlnami. Uvádí se, že speciální nátěr byl aplikován pouze na lucernu kabiny, v níž se nacházela figurína.



„Můžete vyrobit trup letadla z absorbujících materiálů. Taková cesta taky existuje. To by samozřejmě bylo nejlepší, ale je tady otázka pevnosti," okomentoval práce hlavní vědecký pracovník vývojového programu speciálních charakteristik SU-57 akademik RAV Andrej Lagarkov.

Více zde: https://cz.sputniknews.com/videoklub/20 ... acka-SU57/

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5181
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od WuVirr » 17 lis 2018, 17:21

Američané srovnávali EPR Su-57 a F-35
1.jpg
2.jpg

Julesak
Redaktor
Příspěvky: 37
Registrován: 02 bře 2017, 18:26

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Julesak » 17 lis 2018, 22:29

Nie celkom tým grafom rozumiem - nemalo by tam byť uvedené oi. aj v akom pásme tie vzdialenosti platia?
A čo znamenajú tie hodnoty -5 až -25%?

Uživatelský avatar
puma
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2464
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 18 lis 2018, 12:17

Tohle srovnání kulhá, teda platí to jen pro jeden! radar (ještě určitého typu), co je umístěný vůči zadní části trupu letounu v jedné přímce, což je v bojové situaci nedosažitelný ideální stav (další stavy mohou být jen podstatně horší), který se bude vyskytovat jen výjimečně. Vůbec se v těchto výpočtech nebere v úvahu ozařování stealth tvarování letounu hybridními (multipásmové) radarovými komplexy, které spolu spolupracují, natož více spolupracujícími vzdálenými hybridními komplexy v jeden okamžik, kdy se jejich data sfúzují a vyhodnotí se, a následně je podle takového vyhodnocení do "podezřelých" oblastí směřováno několik desítek radarových svazků z AESA radarů pásem X a L několika od sebe vzdálených radarových komplexů (Su-57).. U roje Su-57 se dá předpokládat možnost vytvoření velkého virtuálního hybridního radarového komplexu s dvěma a více letouny (má proto všechny nezbytné předpoklady narozdíl od jiných současných letounů 5. generace) - s maximálně 8 letouny současně, speciálně určeného k odhalování stealth letounů na velké vzdálenosti, kde se letouny rozestoupí od sebe do vzdáleností několika km až desítek v různých formacích (s podmínkou aby boční radary na sebe viděly), kde využijí boční radary pro vysokorychlostní přenosy RAW senzorových dat mezi sebou (hlavní radar + L pásma jedoucí v pasivním a aktivním režimu) + IRST, které by mělo násobně zvednout detekční dosahy na stealth letouny ze všech směrů v takovém speciálním detekčním režimu. Celé je to dnes technicky dobře realizovatelné za minimálních dodatečných nákladů (když boční radary tam máte - pak je to už jen otázka strčit do každého letounu jeden speciální počítač o váze do 10kg max, co toto vše bude řídit a zpracovávat data nezávisle na hlavním počítači a bude do něj házet další hotový výstup - cíle detekované přes virtuální radar roje nejspíše - maximálně dvou - pak už by to bylo zbytečně výpočetně náročné, 4 až 8 realtime propojených hlavních radarů pracujících v pasmu X do jednoho "výpočetního uzlu roje", + L pásma, + IRST bude umožňovat dělat s detekcí stealth letounů na velké vzdálenosti psí kusy, plus by se to mohlo využit dost dobře i při koordinovaném rušení na velké vzdálenosti, nemluvě o tom, že v pasivním režimu AESA antén L pásem (+ zapnuté boční směrové radary pro výměnu dat, které protivník nebude moci detekovat z přední a zadní polosféry) se jen díky možnosti triangulace podstatně zpřesní polohy takto detekovaných cílů, kdy už půjdou využít pro skryté navedení PLŘS s aktivním RL na vzdušné cíle dost dobře, a to mohou být klidně i pracující datalinky na letounech protivníka, proto taky ty L pásma v pasivním režimu dokáží pracovat). Dnešní počítače na vytvoření takového modulární virtuálního radaru v pohodě výpočetním výkonem dostačují - jeden letoun v roji nebo dvou (klasická bojová taktika a formace) vždy převezme úlohu "výpočetního uzlu", kde se všechny senzorová data sfúzují a následně se už budou distribuovat odsud jen "hotové" cíle na letouny a dál popřípadě se bude koordinovat detekce vzdušných cílů, celé je to jen o tom mít předpoklad vysokorychlostního přenosu objemově náročných RAW radarových dat mezi letouny (které přes klasické datalinky v reálném čase neprotlačíte ani omylem), proto se výborně hodí využít ty boční radary, které mohou sloužit i pro vysokorychlostní částečně směrovou výměnu dat mezi letouny ve formaci. Pokud toto bude mít Su-57, podotýkám, že jako jediný současný letoun má pro to všechny předpoklady, hlavní jsou zde ty boční radary, co se dají využit i pro přenos objemově velice náročných dat mezi letouny ve spoustě klasických bojových formacích a nebudou letouny nijak omezovat. Jen možnost dynamicky vytvářet modulární virtuální radarový komplex na úrovní dvou a více letounů, maximum realtime propojených letounů bude roj či dva z prosté logiky bojové taktiky stíhačů, tak pak tímto totálně deklasují všechny své stealth protivníky, i když budou mít RCS 0.000001m2 z přední polosféry do takové úrovně, že pak PLŘS s aktivní RL dalekého dosahu do takových vzdušných dynamických modulárních radarových komplexů úplně ideálně zapadají ;) Tohle není nesmysl, boční radary tam jsou, co brání je využít i pro přenos objemově opravdu náročných dat mezi letouny? Nic, je to otázka jen jednoho dalšího nezávislého počítače na palubě a hlavně softwarová otázka integrace do celého počítačového bojového systému řízení letounu, co se bude starat o vytváření virtuálních dynamických hybridních radarových komplexů nezávisle, a ta modularita je tu zřejmá, nic nebude bránit vytvořit vzdušné virtuální hybridní radarové pasivní/aktivní komplexy z několika letounů Su-57 se spoustou různých taktických variací, dle aktuální potřeby. Bude to dovolovat vymýšlet šílené taktiky vedení vzdušného boje na dlouhé vzdálenosti i se stealth letouny protivníka, si představte, že v jedné letce jede jeden roj (4 letouny) na aktivním virtuálním hybridním radaru, další roj (další 4 letouny) jen na pasivním, a do toho třetí roj se rozdělí do do dvojic, které budou vytvářet virtuální vzdušný pasivní radar z dvou letounů, ale zároveň budou brát data po klasickém datalinku na velkou vzdálenost od virtuálního radaru aktivního prvního roje a virtuálního pasivního radaru druhého roje a bude je schopné vysunout na nadzvukové cestovní rychlosti k skrytému útoku z nečekaného směru na letouny protivníka, plus distribuce cílů po datalinku na stíhací letouny 4++ generace bude taky velice cenná a zvedne podstatně jejich bojové možnosti. Vzdušné virtuální modulární radarové komplexy budou dovolovat vymýšlet opravdu dost šílené taktiky vedení vzdušného boje na protivníka, co takovou možností nebude disponovat. To se tím nikdo vážně a seriozně nezabývá!? U Su-57 jsou všechny předpoklady aby tímto disponoval, je to opravdu jen otázka zajištění výměny objemově náročných dat mezi letouny v bojových formacích, klasické pomalé taktické datalinky pro toto nejdou použít - mají max rychlost přenosu dat v řádu MB/s (Link16 má max. jen 125kB/s), zato přes ty boční radary půjdou reálně přenášet objemy dat v řádech desítek GB/s mezi letouny v bojové formaci až na vzdálenost několik desítek km, dá se na tom vytvořit spousta hodně zajímavých aplikací, nejen vzdušné virtuální modulární hybridní radarové komplexy.

Uživatelský avatar
puma
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2464
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 18 lis 2018, 15:01

50 bojových letů v Sýrii?

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 3021
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od skflanker_ » 18 lis 2018, 18:11

↑ upresním:
57.jpg
ide o tých 5 hviezd na trupe - ak je to pravda, tak to za ten krátky čas v Sýrii stihli (alebo si z nás robia srandu, tak to vypadá že ho práve prestriekali)

Anti-g obleky prešli cez firemné skúšky - čakajú ich štátne skúšky
Nové kombinézy spolu s anti-g oblekmi pre komplex T-50/Su-57 prešiel cez firemné skúšky (firma Zvedza "Звезда") a kombinézy prechádzajú do štátnych skúšok
Zdroj https://ria.ru/arms/20181116/1532908826.html a klon https://iz.ru/812879/2018-11-16/letchik ... e-kostiumy z 16.11.2018

Juraj
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2895
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Juraj » 18 lis 2018, 19:07

puma píše:
18 lis 2018, 15:01
50 bojových letů v Sýrii?
Zaujimava informacia. Jedno lietadlo vie sledovat max 30 cielov.

Uživatelský avatar
palo satko
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1019
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od palo satko » 18 lis 2018, 19:23

Takže česke aj slovesnke vojenske letectvo dohromady. PanBoh poteš! :lol:
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amanox a 3 hosti