Suchoj Su-57 (T-50)

Odpovědět
Svarboj
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1405
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Svarboj » 01 dub 2019, 19:39

nine_mike píše:
31 bře 2019, 23:21
"Ano, tvarový stealth spočítáš, ale RAM, RAS materiály pokud neznáš jejich složení a struktůru, ty právě pokrývají různá frekvenční pásma, tak spočítáš velký h....A dnes ty RAM materiály hrajou prim víc než kdy jindy. Srovnej tvarový stealth F-22 a F-35. Lightning v tom není rozhodně tak důsledný a přesto je stejně stealth jako F-22"
To tvrdíš na základe čoho? A čo ťa vedie k presvedčeniu že RAM povrch exportnej verzie Su-57 bude zhodný s RAM povrchom Su-57 pre VKS?
Ty staré a dobře známé informace o velikosti RCS na úrovni "metal marble" pro F22 a "metal golf ball" pro F35 jsou z doby (2005) kdy F-35A byl stále ve vývoji a čekal na svůj první vzlet. Rozdíl mezi zavedením do služby u F-22 a F-35 je asi 10 let a kdo věří, že vývoj nových RAM materiálů ustrnul?

Jenže o dalších 5 let později došlo k průlomu v oblasti RAM:
V květnu roku 2010 zveřejnil Tom Burbage, výkonný viceprezident programu F-35, začlenění technologie „fiber mat“, kterou popisuje jako „největší technický průlom tohoto programu“.
Ten RAM "fiber mat" se nenanáší na povrch stroje jako u předešlých, ale "zapéká se" přímo do kompozitního (uvádí se i další materiály; sklo, kov, keramika) potahu/povrchu letadla. Tím se dosáhne vyšší životností/odolností RAM materiálů, nákladů na údržbu atd.

I když se nepíše doslovně o lepším RAM než předchozí generace, jeho přizpůsobivost v aplikování pomocí nanotrubicových vláken s různou délkou, hustotou, počtem stěn, více vrstvami, dává velké schopnosti adaptace na různé prostředí/hrozby.
Zmiňuje se tam třeba vlastnost “non-directional weave”, ta by měla zajistit EM vlastnosti materiálu, které se nemění s úhlem (dopadu EM vln?). Což chápu jako zlepšení všesměrovosti RAM parametrů.

Kompozity s vlákny naplněnými CNT (carbon nanotubes) jsou schopny absorbovat EM vlny od 0,1 MHz do 60 GHz....což vůbec nechápu, ale píše se to tam.

A nezapomínat, že F-35 má o 11% větší podíl kompozitů na hmotnosti než F-22. A materiály RAM a RAS jsou vlastně také kompozity. ;)

Tenhle am. generál tvrdí, že je F-35 více stealth než F-22.
The F-35’s cross section is much smaller than the F-22’s, but that does not mean, General Mike Hostage concedes, that the F-35 is necessarily superior to the F-22 when we go to war.
A další generál s ním souhlasí.
Lt. Gen. Christopher Bogdan (JPO): "I would say that General Hostage … is accurate in his statement about the simple stealthiness of the F-35 [with regard] to other airplanes," Bogdan said in the interview.....and he scoffed at the notion that anyone can tell how stealthy an aircraft is just by looking at it.
Viz 1. příspěvek a odkazy v něm
https://www.quora.com/Which-one-is-stea ... s-and-cons

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 4241
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od skflanker_ » 01 dub 2019, 21:27

Článok CAGI k T-50/Su-57
50.jpg
- letové testy prototypu začali v 2010
- testy v CAGI na modeloch začali v 1999
- testami prešlo 28 modelov návrhu T-50
- celkový počet testov presiahol hranicu 32 000 testov
Zdroj http://www.tsagi.ru/pressroom/news/4264/ z 14.03.2019 + ďalšie info

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5024
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 01 dub 2019, 23:08

k42 píše:
01 dub 2019, 18:36
Fajn, tak puma si myslí, že to je hloupost, ale v Lockheed Martin si to nemyslí. OK.
:dobre:
Kde jsem psal o jemných odchylkách letu, autopilotu? Nikde.
Samozřejmě, že to "neřídí pilot sám", řídí to počítače. Jako všechno v dnešních letadlech.
Ale já to myslel tak, že pro energické manévrování už potřebuješ aerodynamické plochy (a pak nějaké stealth opatření ohledně výškovek jsou nesmysl čistě logicky, protože vychýlení výškovek už bude v řádech až desítek stupňů) + vektorování motoru, kdyby to tak nebylo, tak F-22 nemusí mít přeci výškovky a Su-35S, 57 taky ne.. Představa, že na stealth letounu má zásadní vliv jestli se hýbou výškovky nebo ne o +-1 až 10 ° je celá padlá na hlavu, stačí si to představit, že ten signál se stejně neodrazí ke zdroji a při tak energickém manévrování, kdy se se mění zásadně poloho letounu vůči zdroji vyzařování a tedy i plocha, kterou mu vystavuje jsou výškovky úplně zanedbatelná věc a plocha, která na aktuální hodnotu RCS letounu má totálně zanedbatelný vliv ..
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Uživatelský avatar
riho
Výkonný redaktor
Příspěvky: 740
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od riho » 02 dub 2019, 08:08

Tršku mi to hlava neberie. F-35 má byť jednoduchší ako F-22 a preto nie je F-22 uvolnená na export. A zrazu má F-35 menšie RCS ako F-22, viac kompozitov atď. Pri exportnej verzii Su-57 je argument, prečo nie, že by rusom ukradli technologické know-how. Pritom F-35 sa predáva kde komu. Ak by amíci s tým prevratom v Turecku počkali rok, dva, tak by ich už Turecko malo a rusi by ho mohli študovať. F-35 je bez AWACSu na hovno, blikne radarom a už ho majú. Neustávajúce problémy so softwarom, chronický problém s OBOGS, štrukturálne nedostatky. Proste amícíi investovali to Steath technológie miliardy a tieto peniaze sa musia vrátiť, bez ohľadu, či už je tá technológia za zenitom, alebo nie.

IgorT
Senior redaktor
Příspěvky: 3258
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od IgorT » 02 dub 2019, 08:58

:stop: Prečo sa tu už dve stránky debatuje o F 22 a F 35? Nepresuniete to?

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5024
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 14 kvě 2019, 17:26

Putin přiletěl na inspekci Kinžálů do 929. leteckého testovacího centra u Astrachaně za doprovodu šestice Su-57


Zajímavé by bylo zjistit z lepších záběrů jestli letěl i T-50-02 a jestli měl dva motory izd.30 :)
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5024
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 15 kvě 2019, 15:40

Letouny Su-57 vstoupí do služby u pluku v napjatém strategickém směru.
Letouny páté generace Su-57 jako první obdrží jeden z leteckých pluků jižního vojenského okruhu. V současné době rozhoduje Ministerstvo obrany, zda letouny budou spadat buď do 3. smíšeného leteckého pluku umístěného v Krymsku, nebo do 38. stíhacího leteckého pluku 27. smíšené letecké divize na letišti Sevastopol Belbek, uvádí zdroje Izvestia na MO.
https://iz.ru/861344/aleksei-ramm-aleks ... ye-rubezhi
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Lookass
Redaktor
Příspěvky: 32
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Lookass » 15 kvě 2019, 20:10

Do roku 2028 bude zakoupeno 76 letounů Su-57, brzy bude uzavřena komplexní smlouva. Oznámil to ruský prezident Vladimir Putin, který zahájil příští schůzi na téma obrany.

"Program zbraní do roku 2028 plánoval koupit 16 takových letadel," připomněl Putin. Podle něj mu po analýze situace ministr obrany Sergej Šuigu oznámil, že výrobci snížili náklady jak letadel, tak zbraní o 20%, v důsledku čehož bylo možné zakoupit více bojových vozidel této třídy. „Dohodli jsme se, že za stejné časové období budeme nakupovat bez zvýšení nákladů na 76 takových letadel,“ řekl Putin.

Hlava státu zdůraznila, že ruský obranný průmysl v posledních čtyřiceti letech na takovém měřítku a na nové platformě nic takového neudělal. Vyjádřil naději, že upravené plány budou provedeny. "V blízké budoucnosti bude podepsána smlouva na integrovanou dodávku 76 takových bojovníků, vybavených moderními prostředky ničení a vybavených nezbytnou pozemní infrastrukturou," uvedl šéf státu.

Prezident připomněl, že průmysl se zaměřuje na vývoj moderních letadel, které určují bojový potenciál ruského vojenského letectví pro příští desetiletí. "V závěrečné fázi testování jsou bojovníci Su-35S a Su-57 víceúčeloví," uvedl ruský vůdce s tím, že jejich bojové vlastnosti jsou nejlepší na světě. Řekl, že do roku 2028 bylo nutné zcela přepracovat tři letecké pluky VCS s nadějnými letadlovými komplexy páté generace.

Obrázek
-----
https://tass.ru/armiya-i-opk/6434341
https://vk.com/pakfa

dancostar
Redaktor
Příspěvky: 81
Registrován: 15 dub 2019, 10:07

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od dancostar » 17 kvě 2019, 19:38

Este jedno video z tej doprovodnej letky SU-57


Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5024
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 19 kvě 2019, 12:54

Fotka z Achtubinsku. Motorová létající laboratoř izd. 30 - T-50-2 (dle maskovacího vzoru je to on - 051, 053 a 054 se stejným vzorem je už dávno přemalovaný) létá cca od nového roku s prohozenými motory, kdy izd. 30 má vpravo namísto jak dosud vlevo (2).

Zvětšení
64a50bfbab9446159f1da44b2c8c6407_2_-1_photo.png
Obrázek
https://pikabu.ru/story/su57_v_tryokh_r ... kh_6706095
Obrázek
K prohození testovaní motoru izd.30 došlo pravděpodobně někdy kolem listopadu 2018, dle datování tohoto tv pořadu, kde je v záběru T-50-2 se svěšeným pravým AL-41F1 (izd.30 tam má ještě pořád vlevo).
Což naznačuje, že testování izd. 30 neprovází žádné větší trable po 2 letech, kdy s ním létali vlevo (jinak by ten izd.30 nebyl důvod prohazovat). Dávám tomu tak jeden rok a nějaké drobné a T-50-2 bude létat už s dvěma motory Izd.30, jak do něj namontují dva motory izd. 30 na letové testy, tak už motor bude konstrukčně defakto za vodou, jinak to neudělají, protože by to nemělo žádný smysl jej testovat ve dvojici.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5024
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 21 kvě 2019, 08:39

Zkušební pilot, plukovník v záloze Sergej Bogdan, který létal na 57 různých typech letadel, uvedl, že Su-57 je nejlepším strojem za jeho praxi.
„Podle mě, je letoun vynikající. Ve srovnání s těmi stroji, které jsem dříve létat a zažil. Mnoha vlastnostmi samozřejmě překonává stávající stroje 4. generace, dokonce i generaci 4+, “ uvedl Bogdan.

- To je nízká zjistitelnost. Letadlo má také obrovskou škálu moderních zbraní. A zároveň neztratilo své klíčové vlastnosti a přednosti, v některých ohledech je dokonce překonává - z hlediska manévrovatelnosti, letového výkonu, - uvedl Sergej Bogdan.
https://tvzvezda.ru/news/forces/content ... N8GMP.html

To je hezká náhoda a zakončení kariéry, Bogdan 57 strojů létal, je hlavní testovací pilot Su-57 a je to pravděpodobně jeho poslední typ, který letově testuje. K tomu se podle hlavního konstruktéra Su-57 jmenuje takto protože (F-)35+(F-)22=57. Zajímavé číselné hříčky.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Lookass
Redaktor
Příspěvky: 32
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Lookass » 29 kvě 2019, 15:52

Montáž prvního sériového SU-57... Jak moc je to nýtování draku antistealth faktor ? :D

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 4241
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od skflanker_ » 29 kvě 2019, 17:23

Ad Nitovanie draku - nejak sa to spojiť musí, a zatiaľ nik nevymyslel niečo lepšie, keď to nevadí na F-35 (viď viewtopic.php?f=29&t=74&start=30#p61840) tak prečo by to malo vadiť Su-57

Ad video:
KnAAZ je plne pripravený na sériovú výrobu lietadiel Suchoj Su-57
Letecký závod v meste Komsomoľsk na Amure (Комсомольский-на-Амуре авиационный завод (КнААЗ)) je plne pripravený na sériovú výrobu lietadiel Suchoj Su-57. Prvý sériový kus bude VKS odovzdaný na konca roka 2019.
Zdroj https://ria.ru/20190529/1555047456.html z 29.05.2019

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 6928
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 29 kvě 2019, 19:21

Lookass píše:
29 kvě 2019, 15:52
Montáž prvního sériového SU-57... Jak moc je to nýtování draku antistealth faktor ? :D
Keď je taká požiadavka a urobí sa to správne, tak je problém nity pod náterom nájsť. Väčšinou sa to ale nevyžaduje - je to pracnejšie, a u bežnej leteckej produkcie k tomu nie je dôvod. Navyše - rozmer nitu je menší ako vlnová dlžka rádiolokátoru.

Hektor
Výkonný redaktor
Příspěvky: 719
Registrován: 16 úno 2017, 06:53

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Hektor » 29 kvě 2019, 19:27

Neskryje sa hlava nitu pod náterom? Predsa len tam bude určite viac vrstiev. Asi si to predstavujem zle ale aj tie RAM nátery majú nejakú "pracovnú hĺbku"?

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů