Suchoj Su-57 (T-50)

Odpovědět
kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od kenavf » 07 pro 2018, 14:41

Tá priečka medzi tými dvomi priestormi môže byť veľmi dôležitá/nepostrádateľná z dôvodu priečnej tuhosti draku lietadla. Nachádza sa v podstate v "ťažisku" lietadla. Aby sa nerozlomilo na ľavú a pravú polovicu pri extrémnych G-čkach. Možno by išla vynechať, ale silne by to ohraničilo letovú obálku lietadla a nesenú záťaž(náklad,palivo)

Aké rozmery má ten Kindžal?
EDIT: priemer 0,92m x 7,3m
Naposledy upravil(a) kenavf dne 07 pro 2018, 14:55, celkem upraveno 1 x.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Hektor
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1677
Registrován: 16 úno 2017, 06:53

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Hektor » 07 pro 2018, 14:46

Tie šachty medzi motormi sa zdajú rovnako veľké (štandardizované) asi pri návrhu bolo povedané to stačí na všetko čo nás napadá a môžeme ísť riešiť ďalší problém. A v rovnakom čase niekto nakreslil prvú čiarku na Kinžal pod MiG-31K.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 07 pro 2018, 15:21

Ta zpráva ale hovoří o vývoji úplně nové střely s parametry blízké Kinžálu, s tím, že se vejde do jedné pumovnice, tedy s max. délkou 4.2m, kdyby to bylo něco na bázi Zirkonu a při délce 4.2m to mělo placatoidní tvar s šířkou dejme tomu 1m (minimálně se vlezou vedle sebe do pumovnice dvě Ch-59MK2 co mají šířku těla 0,40m, takže jedna "těžká" hyperzvuková střela by mohla mít rozměry 4,2m x 0.8m úplně v pohodě) a hmotnost kolem 2t, ty závěsníky to unesou, s tím, že se vejde do jedné pumovnice jedna taková střela. A když by to byla variace na hyperzvukový přerostlý Zirkon, který by se vypouštěl ve velké výšce a při nadzvukové rychlosti, tak by to dolet 1500-2000km mohlo klidně mít.
Naposledy upravil(a) puma dne 07 pro 2018, 15:25, celkem upraveno 1 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od riho » 07 pro 2018, 15:24

Ak to má dolet 1 500-2 000 km, tak sa vážne zamýšľam nač riešiť neviditeľnosť nosiča.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 07 pro 2018, 15:31

Tak asi je to sekundární úloha a taková protilodní/protizemní střela se hodí hlavně na LL a prvky PRO na zemi a na moři - kdy je třeba je vyřadit na extrémně velké vzdálenosti a rychle, odhadovaný dolet 1500-2000km je jen za ideálních podmínek, kdy nosič střelu vypustí vysoko a při velké rychlosti, když to bude na malé výšce a při podzvukové rychlosti, tak dolet bude podstatně menší, ale zcela určitě to bude podle mě vycházet ze Zirkonu a bude to hyperzvukové, jinak ten dolet 1500-2000km s klasickou raketovou rychlou střelou je nedosažitelný v rozměrech 4,2x0,8m.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5216
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od nine_mike » 07 pro 2018, 15:42

Dolet nemusí mať ako Kinžal, keď je Su-57 VLO, tak podľa mňa mu stačí napr. 60% dostrelu Ch-47M2. Aj tak ťažisko pôsobenia Su-57 podľa mňa nebude v nosení protizemných/lodných rakiet, ale AA striel s extrémnym doletom. Na bombardovanie budú mať Ochotnik (ktorý už absolvoval pojazdové skúšky a pripravuje sa na prvý let), Mig, ktorý vraj tiež pracuje na menšom (v porovnaní s Ochotnikom) stealth útočnom drone na báze Skat-u a myslím že som zachytil aj správu že aj koncern Kalašnikov sa chce pokúsiť skonštruovať niečo v parametroch Mig Skat.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Uživatelský avatar
Svarboj
Senior redaktor
Příspěvky: 3860
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Svarboj » 09 pro 2018, 18:42

Dost pochybuji, že Su-57 je opravdu VLO (very low observable) a ne pouze LO zasahující až do konvenčního RCS. Jen samotné ruské zdroje (rok 2013) uvádí průměrnou RCS v rozmezí 0.1-1.0 m2. Jaký pokrok udělal Suchoj v oblasti RAM a RAS materiálů/kompozitů a nebo obecně v ruském vojenském průmyslu je otázka, ale vzhledem k tomu, že v aplikaci kompozitních materiálů do letecké techniky zaostávají za světem, pak asi nemůžem očekávat srovnatelné výsledky.
Co lze posoudit v charakteristikách stealth, tak tvarový stealth. A tady je to řešení zvláštní. Zatímco Su 57 splňuje pravidla ploch - planform alignment, kdy nosné a řídící plochy svírají stejný úhel, ale z hlediska tvarování draku je to všelijaké.
Zatímco přední sekce trupu má tvar pětiúhelníku, motorové gondoly jsou kolmé z vnější i vnitřní strany a svírají pravý úhel s vztlakovým trupem. Což je to, čemu se (tvarový) stealth snaží vyhnout.
Žádné "S" prohnutí sacích kanálů motorů zamezující přímý výhled lopatek kompresoru...vyřešit to mají nastavitelné blokátory tak jako u F-18E/F...ale s jakou účinností a bez omezením letových výkonů?
LEVCON (Leading Edge Vortex Controllers) tedy říditelný LERX čelní RCS taky nijak neprospívá, i když na tom bude lépe než "kachní plocha".
Zubatá dvířka (podvozků a pumovice) se objevily až tuším na 9. prototypu, ale přitom podobně problematické další kryty, montážní panely nijak obdobně řešeny nejsou včetně toho prototypu T-50-11, který má být finální sériová podoba stroje...

zdroj grafu http://www.ausairpower.net
Přílohy
RCS dle kategorie.jpg
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5216
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od nine_mike » 09 pro 2018, 19:31

Svarboj: V čom v kompozitoch zaostávajú za svetom? Koľko krajín na svete stavia celokompozitové krídla pre civilné dopraváky (mimochodom pár dní späť absolvoval prvý let dokonca Jak-40 s kompozitovým krídlom)?

Tu je predný pohľad na Su-57: https://external-preview.redd.it/Ra3AIi ... 367b79d10f , kde tam vidíš toto: "motorové gondoly jsou kolmé z vnější i vnitřní strany a svírají pravý úhel s vztlakovým trupem. Což je to, čemu se (tvarový) stealth snaží vyhnout"

"Žádné "S" prohnutí sacích kanálů motorů zamezující přímý výhled lopatek kompresoru"...premietni si na tej fotke pozdĺžne osi motorových gondol a porovnaj ich so vstupnými kanálmi gondol. Stále tam nevidíš to prehnutie? Z lopatiek prvého stupňa kompresora môže byť vidno tak možno výseč pár stupňov, aj to pochybujem.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 09 pro 2018, 21:46

Ta tabulka je totálně mimo. Nikdo nezná žádné reálné RCS hodnoty stealth letounů, ani Su-57, a to co je tam uváděno může být jen RCS z laboratorních podmínek nebo matematického výpočtu, ale jen z jednoho ideálního směru - přímka od radaru přímo na příď letounu! Nemůže to být celokruhový/všesměrový průměr RCS letounu, i F-22 má aspoň vypočtené RCS z určitých směrů přes 16m2, z přímkou na bok dokonce kolem 40m2 (což je logické, to jaksi tvarově nejde optimalizovat 20m dlouhý a 6m vysoký trup vůči délce vlny X pásmových radarů, to by pak bylo aerodynamicky šíleně nečistá konstrukce :D), i když má F-22 přímkou přímo na příď cca 0.0014m2, to honění za nejnižším RCS je celé postavené na hlavu.., když se pracuje jen z nejnižší dosažitelnou hodnotou z jednoho ideálního směru ozařování letounu radarem protivníka - v přímce na příď, který se v bojové situaci ani nikdy nemůže vyskytnout nebo se vyskytne jednou za milión let..
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od kenavf » 09 pro 2018, 22:50

Prečo za milion let.
F-22 je stíhač na vybudovanie vzdušnej nadvlády, takže sa napríklad bude pohybovať priamo k stíhačkám ktoré má zlikvidovať. Bude k ním otočený predkom teda najmenším RCS, aby ony netušili že proti nim ide protivník.
F-35 je útočné lietadlo, takže sa bude pohybovať smerom k územiu kde má zaútočiť,takže radary protivníka( s ich dosahom a rozmiestnením) ho možno budú ožarovať z uhlu +-30°.
V obidvoch prípadoch by mal byť zabezpečený moment prekvapenia aby sa splnila úloha. Čo sa bude diať na "odlete" je ďaľšia záležitosť ale to už možno bude PVO eliminovaná alebo poškodená.
Musíme vychádzať z toho že naozaj nevieme ako sú F-22 a F-35 reálne zistiteľné(ruskými radarmi), ale ak nie sú vytvorené aspoň teoretické predpoklady, tak sa dá asi ťažko niečo vytaktizovať.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5216
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od nine_mike » 09 pro 2018, 23:05

kenavf: Lenže tie stíhačky ktoré bude mať F-22 zlikvidovať budú dosť pravdepodobne rozptýlené aspoň pár km jedna od druhej. Okrem toho niekde za nimi bude zrejme ruský awacs a na zemi bude celá sieť radarov špecializovaných na hľadanie stealth lietadiel od rodiny radarov Protivnik, cez Gamma, Kasta až po bistatické systémy ako Struna-S (a to som nespomenul napr. vrtulníkové drony s radarmi, ktoré predstavil Kalašnikov na MAKS-2018), a tieto všetky budú rozptýlené tak, že F-22 prakticky nikdy nebude natočený najmenším RCS voči všetkým. Ak výstupy zo všetkých systémov sú zvedené do centrálnej jednotky špecializovanej na hľadanie odrazov stealth/VLO objektov, tak výhoda malého čelného RCS Raptora je dosť výrazne potlačená a naozaj má zmysel baviť sa o nejakom strednom RCS F-22.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od kenavf » 09 pro 2018, 23:39

K tomu ruskému AWACSu budú tiež natočené predkom +- niekoľko stupňov. Je otázne nakoľko je/bude nasýtenosť ruskej PVO tými "antistealth" radarmi. Zároveň bude predpoklad použitia protiradiolokačných rakiet.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 10 pro 2018, 00:21

Tak ono je podstatný rozdíl, když se stíhač protivníka pohybuje proti vám, a v 99.999% to nikdy nebude přímo v přímce čelně, rozdíl jen ve výšce pár set metrů udělá s RCS stealth letounu již dost nepěkné věci aspoň s jeho PR skvělou hodnotou (je jasný, že u F-22, to co létá po netu je čelně několikrát nadsazená hodnota, kdyby ne a byl to všesměrový průměr, tak by musel mít F-22 čelně RCS 0.0000000000000001m2 :lol: ), protože se již bude z šikma vystavovat část plochy trupu a křídel radaru - což je obrovská plocha, a jak ten rozdíl v zešikmení překročí délku radiové vlny radaru, tak to v tu ránu podstatně zhorší stealth vlastnosti a zlepší vaši detekci, protože už nemalá část rádiových vln se začne vracet zpět k radaru, pak už se zbývá modlit k RAM nátěru. A to takový dva stealth stíhači letící na výšce 7km třeba a protivník na výšce 11km, nebo obráceně podstatně to bude zhoršovat RCS letounu a zcela určitě to nebude nula nula nic ani u F-22, a to ještě předpokládáme uplný nesmysl, že letí jen dva letouny a nikde nikdo, nemanévrují (nemění výrazně své RCS vůči protivníkovu radiolokátoru), to je prostě sci-fi.
Naposledy upravil(a) puma dne 10 pro 2018, 00:41, celkem upraveno 5 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
bacil
Redakční rada
Příspěvky: 2817
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od bacil » 10 pro 2018, 00:25

No když to vidí každý radar v L pásmu, tak stealth postrádá smysl.

Dále si už kurňa konečně uvědomte že to jak fungovaly šukadla se od dnešních fázovaných antén se sdr a dsp dost liší. On uz dnes ani nemusí vysílat aby zjistil že tam nějaký kus techniky letí.

To letadlo taky neletí sólo, ale má informace z ostatních radarů.

Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 3241
Registrován: 07 úno 2017, 19:46

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od jura-p » 10 pro 2018, 13:14

Když stihačka letí k druhému letadlu přímo a neletí přitom přimo za nim nebo proti němu, ale z boku, tak není vidět zepředu, ale také značně z boku. I každý kanoista, který někdy plul z jedné strany tekoucí řeky na druhou, to zná. V reálné situaci je letadlo sledováno několika radary, které nejsou v řadě, natož v řadě přímo proti letadlu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od kenavf » 10 pro 2018, 13:23

Ten pilot si musí byť vedomý vzájomnej pozície a zadanej úlohy a podľa toho plánovať let, tak aby pokiaľ možno využil výhodné vlastnosti svojho lietadla.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Svarboj
Senior redaktor
Příspěvky: 3860
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Svarboj » 10 pro 2018, 16:07

nine_mike
Ten čelní pohled na vstupy to zkresluje. Vpředu mají jiný tvar...je nejvíc rozšířen a následně se zužuje a mění průřez na více krabicový a v prostoru uložení motorů je zase více zakulacený viz foto.
https://nationalinterest.org/sites/defa ... k=NI3nIECh

Částečné "s-prohnutí" tam je, ale přímý pohled na lopatky tam stále je, takže to efektivní (neúmyslné?) řešení není, proto ta potřeba mechanických blokátorů.
https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-9 ... b09949b4-c
--------
A kolik to křídlo (SSJ100?) představuje procent hmotnosti stroje?
Jo, ale ten Jak-40 je zkušební platforma.

Tak jsem hledal...
Rafale (zařazen 2001) 25-26%% podíl kompozitů na hmotnosti stroje a 70% podíl povrchu draku (stejně jako Su-57)
F-35 (zařazen 2015) 35% kompozitů
MiG-29K (zařazen 2010) 15% kompozitů
Su-35S ???
Ka-62 (nezařazen) 60% kompozitů
Eurocopter Tiger (zařazen 2003) 80% kompozitů
podíl kompozitů na hmotnosti letadla.JPG
podíl kompozitů na hmotnosti letadla.JPG (30.02 KiB) Zobrazeno 7293 x
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 10 pro 2018, 16:30

Polož si aj druhú otázku - aký je podiel titanu na konštrukcii draku uvedených strojov?

A kompozity sú prakticky neopraviteľné - jedine výmena dielu. Navyše má kompozit jednu nepeknú vlastnosť - zlyhanie kompozitu má katastrofický charakter, diel sa rozpadne alebo inak celkom prestane plniť svoju úlohu, na rozdiel od kovového dielu, ktorý sa zdeformuje, ale zachová si súdržnosť.
A tiež - kompozit výrazne stráca mechanickú pevnosť už pri relatívne malom bojovom poškodení a je podstatne náchylnejší na katastrofické zlyhanie dielu po bojovom poškodení.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8169
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Skeptik » 10 pro 2018, 17:51

Nebo ještě jiné porovnání:
F-35 ... maximální rychlost 1,61 M ...... 35%
Rafael ... maximální rychlost 1,8+ M ...... 26%
Typhoon ... maximální rychlost 2,25 M ... 40% ??? (Divný údaj mimo škálu. Nejde jen o hmotnost draku?)
F-22 ... maximální rychlost 2,3 M ...... 24%
Su-57 ... maximální rychlost 2,45 M ...... 25%

Nevidíš tam nějakou závislost? Třeba na aerodynamickém ohřevu? :wink:

Jinak jak psal Alchy, kompozitní materiály jsou dvousečná zbraň a nikdo neví jak se tato letadla budou chovat v reálném boji (nemyslím tím odpalování řízených střel na pasáky koz, kteří se nemají čím bránit).
Pomáhají, ale netřeba z nich dělat posvátnou krávu typu ... Čím víc kompozit tím víc Adidas :wink:

Co se stealth vlastností Su-57, tak nikdo (včetně Rusů) nepopírá, že nejsou tolik stealth jako F-22.
Stealth je vždy kompromis, a Rusové prostě kladou důraz někam jinam.
Tvrdí že nepřipravují kradmé přepady nic netušícího protivníka, a že jakmile vypukne válka a operátoři radarů mají zvýšenou pozornost, tak jim stealth neunikne (není neviditelný, jen lehce přehlédnutelný ... resp. že tak slabé odrazy radarová jednotka normálně odfiltrovává, aby nebyl operátor zahlcován množstvím chybových cílů).
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5216
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od nine_mike » 10 pro 2018, 20:48

Svarboj:
Ten čelný pohľad na vstupné kanály to práve že ukazuje veľmi dobre, len sa treba naňho pozrieť. Žiadny priamy pohľad na lopatky tam nie je. Su-57 má vstupné kanály zahnuté nie len v horizontálnej rovine, ale aj vo vertikálnej (pozri sa poriadne na tú foto čo som ti linkol). Foto ktorú si nalinkoval ty je x-krát rozobratý photoshop. Prvé stupne kompresora sú oveľa hlbšie v draku a naozaj ich nie je vidno.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Odpovědět