Suchoj Su-57 (T-50)

Odpovědět
Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 26 pro 2020, 23:22

Objem VTB-B (Vnitřní palivový bak - velký) je buď 2000l (1620kg), nebo 2500l (2000kg) popřípadě 3000l (2430kg), jde to jednoduše odvodit, a max jich nese po 2ks, protože s 100% paliva interně (11100kg) váží Su-57 30610kg, a max vzletová je 3570 0kg, což je rozdíl 5090kg, tedy na ty VTB-B zbývá 2x 1600/2000/2500kg. Což je zajímavé, protože teoreticky s těmi +3,2-5t paliva navíc a při nenatankování interních nádrží na 100% na zemi, ale až s plným dotankováním letounu ve vzduchu nad max. vzletovou hmotnost, tak pořád v jedné z pumovnic můžou být nesené zbraně a půjde s tím palivem navíc podstatně zvednout bojový rádius pro specifické mise, například pro útoky jadernými zbraněmi na dlouhých vzdálenostech, což taky musí mít koncepčně vypracované. Objem paliva v VTB-M (malý) bude 800 max. 1000l.

Rozměry pumovnic na Su-57 jsou známe jen z venku - délka 4,68m a šířka ~1m, ale není vůbec známá jejich reálná hloubka/výška, jen odsud nad Sýrií vyhodili Ch-59MK2, co má rozměry 420cm x 40cm x 40cm. Aby jste mohli vměstnat 2000l kerosinu do "obdélnikové" nádrže s délkou 450cm a šířkou 51cm, tak potřebujete, aby měla na výšku minimálně 70cm, + nějaká rezerva pro její uchycení, což dává docela slušnou představu o max. využitelné hloubce interních pumovnic na Su-57, bude to někde mezi 70-80cm + dalších 10-20cm bude připadat na závěsník a celkové vnitřní rozměry pumovnic jsou 4,68m x 1m x 0,9/1m. Možná se dočkám i toho speciálního rotačního závěsníku pro 3x "lehké" PLŘS do max. hmotnosti cca 270-300kg s vhodnými rozměry jako R-77M, Izd. 180 a R-97. :D Stále si myslím, že by to nebyl takový problém vyrobit a mělo by to samé plusy (pokud jsou na to rozměry a vypadá, že jsou a váhově to není nic extra - akorát 3x270kg = 810kg + dalších 150-200kg na samotný mechanismus 3 bodového rotačního závěsníku i s vyhazováním PLŘS z pumovnice ala UVKU-50L) a umožňovalo by to nést interně 12 PLŘS s dosahem až 250km, + až 6x dalekého dosahu R-37M externě (stejně se jich zbaví prvně a na velkých dálkách), popřípadě 16 PLŘS R-77M/97/Izd. 180 (4 PLŘS jsou externě pod sáním vzduchu na dvojitých závěsnících) a 4x R-37M pod křídly, + interně 2x K-74M2, celé by to vážilo kolem 6t, což není tak hrozný a ještě můžete vzlétnout s skoro 100% paliva v nádržích, kdyby se vynechali R-37M, tak "jen" 3,7t, kdyby se vzali jen 2x R-37M (4,7t) a pod křídla se pověsili ještě 2xPTB-3400 (5,4t), taky to vypadá vcelku zajímavě a ještě to je na max. nosnosti na podvěsech přes 10t, ale musí vzlétat s 60% paliva interně a pak se musí nechat dotankovat ve vzduchu, těch 5,4t z PTB spotřebují během cca dvou hodin po vzletu a mohou je odhodit.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 30 pro 2020, 14:31

Ruské ministerstvo obrany odhalilo plány na zvýšení nákupů Su-57
Ministerstvo obrany Ruské federace pracuje na otázce zvyšování nákupů stíhaček Su-57 páté generace pro letecké síly (VKS). Uvedl to zástupce vedoucího oddělení Alexej Krivoručko.

"Již nyní pracujeme na krocích k dalšímu zvýšení nákupu letadel Su-57, jejichž výsledky budou zohledněny v novém státním programu vyzbrojování," uvedl Krivoručko.

Rovněž uvedl, že se v současné době připravuje nový státní vyzbrojovací program na období 2024–2033, v jehož rámci budou realizovány dlouhodobé plány na vyzbrojení ruské armády.

První sériová smlouva na dodávku 76 letadel Su-57 vojákům byla podepsána na fóru armády loni v létě. První letoun na základě této smlouvy byl nedávno předán ruským ozbrojeným silám.
https://tvzvezda.ru/news/forces/content ... 5QaKY.html

76ks má být dodáno do konce roku 2028, výroba má jet tempem 16ks od roku 2024, pak by mohlo být na období 2029-2033 plánováno objednání dalších (4x16) 64x Su-57, ale pokud vezmeme za mustr, že objednají minimálně stejný počet tj. 76ks pro tři letecké pluky, pak se výroba navýší na minimálně 19ks Su-57 za rok nejpozději od r.2029. Není důvod, proč by měli od r.2029 snižovat tempo výroby, to spíše naopak, část výrobních kapacit musí vyčlenit i pro export, protože teď jedou v KnAAZ dvě výrobní linky na Su-35S a vedle je jedna budovaná na Su-57, tak se dá výhledově uvažovat, že jednu linku na Su-35S zaříznou kolem r.2030 (sníží se po nich významně poptávka minimálně od VKS ve prospěch Su-57) a začnou ji nahrazovat druhou výrobní linkou na Su-57, čímž by se max. roční produkce podstatně zvedla a umožňovalo by to stavět dostatečným tempem (až cca 32ks Su-57 za rok) i stroje pro export.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
Svarboj
Senior redaktor
Příspěvky: 3860
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Svarboj » 30 pro 2020, 19:30

Já bych ty čísla a hlavně roky zavedení nebral tak vážně. Těch prohlášení ruských představitelů už bylo tolik a obvykle se míjí s realitou. Ať už jde o rok zavedení Su-57 do výzbroje nebo výroby motorů druhé etapy iz.30. Více přesnější jsou paradoxně odhady na zahraničních military webech. Pořád nezodpovězenou otázkou taky je, zda se Su-57 stane jediným 5.gen stíhačem VKS nebo dostane k sobě menšího jednomotorového bratříčka. Ten by byl i optimálnější pro export. Nabízí se logicky využití motoru iz.30 bez čekání na dokončení jako to vidíme teď pro stavbu jednomotorové stíhačky. Jen výkon jednoho toho motoru poskytuje tah na úrovni dvoumotorového Migu 29. Taky je ale možné, že Su-57 zůstane na dlouho jediným pilotovaným taktickým strojem VKS nové generace vyráběný ve stovkách a doplněný o bezpilotní stroje. Mikojanovci hledali sponzora na novou stíhačku v Perským zálivu ale pravděpodobně je to u ledu a tím i budoucnost MiGu.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

Uživatelský avatar
vojvoda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 653
Registrován: 02 dub 2020, 15:37

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od vojvoda » 30 pro 2020, 20:01

MiG vyvíja spolu so SAE ľahšiu stíhačku. Klimov potvrdil vývoj motora na základe RD-33 pre toto lietadlo.
Izd. 30 asi nebude tak skoro na export, prinajmenšom do doby než ostatní vyvinú a ponúknu na vývoz motor podobných kvalít.
117 sa značne odlišuje od 117S na to, aby bol len dočasnou malosériovou pohonnou jednotkou. Podľa mňa je to motor na export. Asi aj to bude dôvod prečo Indovia frflali o motore Su-57.
срочно расстрелять

Uživatelský avatar
Svarboj
Senior redaktor
Příspěvky: 3860
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Svarboj » 30 pro 2020, 21:20

O Emirátech vlastně mluvím, ale od té zprávy je ticho po pěšině. A ve snaze provozovat dvě dvoumotorové stíhačky s rozdílnými motory nevidím smysl. Budou to jen další náklady navíc, logistické problémy a žádnou opravdovou taktickou výhodu to nepřináší - nestojí to za to. Indové chtěli od počátku dvoumístnou verzi a později jim nějak došlo, že se jim nezamlouvá úroveň stealth. Jestli v tom sehrál roli i motor už nevím. Ale nějaké představy o transferu technologií tam byly.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 30 pro 2020, 21:24

Tak zrovna projekt PAK-FA a zavádění Su-57 nedoprovází žádné významné zpoždění, pokud nepočítáte vzlet prvního prototypu 4 roky v 2010 po plánu 2006 (stává se i jinde), ale od té doby jedou s vývojem podle plánu, a nikde jim to významně nedrhlo, jen zavedení prvního sériového kusu se skrz havárii zpozdilo o rok, což ale není v celém projektu podstatné, zde musíte přemýšlet v horizontu využitelnosti konstrukce včetně modernizací a derivátů a to je minimálně 50-60 let nasazení. A motory izd.30 také žádné zpoždění zatím nemají a létají už tři roky na T-50-2.. Nikdo netvrdil, že první sériové kusy je budou mít, podstatné je, že jdou jednoduše zaměnit na generálkách za AL-41F-1 v budoucnu, k tomu je dost pravděpodobné, že budou do Ochotniků dávat právě z Su-57 svěšené AL-41F-1 na první nebo druhé generálce motorů, tak aby mohli relativně rychle Su-57 s AL-41F-1 na izd.30 přemotorovávat, až bude k dispozici a nemuseli ty 41F-1 odepisovat hluboko před koncem životnosti a toto by mělo výrazně srazit cenu první větší série Ochotniků v budoucnu.
Naposledy upravil(a) puma dne 31 pro 2020, 00:41, celkem upraveno 1 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
vojvoda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 653
Registrován: 02 dub 2020, 15:37

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od vojvoda » 30 pro 2020, 21:59

Ani o vývoji PAK FA sa nehovorilo, len bolo jasné že sa na tom pracuje.
Rusi si dvojmotorovú koncepciu umia obhájiť.
Výhodou rôznych výrobcov je však ich súperenie v konštrukcii a tým aj napredujúci vývoj. RD-33 bol pre Klimova veľký úspech. Ak sa mýlim opravte ma, no zdá sa mi že to bol prvý sovietsky dvojprúdový motor pre stíhačku. Svoj potenciál ten motor má i pre ľahké jednomotorové stroje do budúcna aj pre zahraničné projekty a pre nastupujúce bezpilotníky. Predsalen je to menší motor od AL-31.
срочно расстрелять

Uživatelský avatar
Svarboj
Senior redaktor
Příspěvky: 3860
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Svarboj » 31 pro 2020, 12:34

puma
Ale kdepak. Bylo to více než optimistické.
Plány z roku 2010, kdy se rozeběhly zkoušky prvního letového prototypu, počítaly se zahájením státních zkoušek v roce 2013 a dodávek sériových strojů v roce 2015. Splnit se přitom nepodařilo ani pozdější plány, které počítaly s dosažením počáteční operační způsobilosti ke dni 31. prosince 2016 a pořízením 55-ti sériových strojů do roku 2020. https://ruslet.webnode.cz/technika/rusk ... choj/t-50/
Sem taky zvědavý, jak vyřeší to omezení 4 raket kategorie R-77 v pumovici, tedy stejně jako jednomotorová F-35 (tam jsou plány jak tam nacpat 6x AMRAAM).

vojvoda
Já bych naopak řekl, že tady chybí nějaký MiG-21 pro 21. století. Akorát by to bylo v kategorii vzletové hmotnosti 17-18 tun.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

IgorT
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 7541
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od IgorT » 22 led 2021, 13:23

Video z nízkeho preletu štvorice stíhačov SU-57, ktoré je sprevádzané nádhernym zvukom motorov pri nízkej rýchlosti

https://www.facebook.com/armadaRF/video ... 5318025703

Julesak
Sponzor fóra
Příspěvky: 489
Registrován: 02 bře 2017, 18:26

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Julesak » 29 led 2021, 14:17

Prvý sériový kus zblízka, už v Achťubinsku:

Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 358
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Lookass » 29 led 2021, 16:11

Ještě jedno...

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od skflanker_ » 29 led 2021, 19:09

A tu priamo od OAK / závod Gagarina v Komsomoľsk na Amure

https://youtu.be/R0ykwDn9Tcs zverejnené 29.01.2021, dĺžka videa 1:39 min.
Tie videá pustili von lebo 29.01.2010 = pred 11-timi rokmi o 11:19 v Komsomoľsku na Amure bol prvý vzlet lietadla 5.generácie Suchoj T-50 PAK-FA. Pilot Sergej Bogdan, doba letu 47 minút.

Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 358
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Lookass » 30 led 2021, 13:31

Co je ta zelená věc ? Nebo je to jen nějaký optický klam ? : D
Obrázek

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42281
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 30 led 2021, 14:45

Povedal by som - žltozelený základný náter povrchu plechu v sacom kanále
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Honza
Redaktor
Příspěvky: 255
Registrován: 16 úno 2017, 16:21

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Honza » 30 led 2021, 15:53

To ne, sací kanál je o přepážku níž.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42281
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 30 led 2021, 16:09

Kanály sú tam dva nad sebou, na prototypoch majú ale vstupy "opačný sklon" - spodný vybieha vpred.
Zmena je asi kvôli RCS a uhlom pohľadu
(2429).jpg
blbo to vidne, ale lepší nemám
(2430).jpg
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Honza
Redaktor
Příspěvky: 255
Registrován: 16 úno 2017, 16:21

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Honza » 30 led 2021, 16:15

na sériovém kusu je právě v tohle změna, na každé straně je to jiné a ten co vidíme na videu je právě ta novota

Obrázek

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42281
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 30 led 2021, 16:35

Podľa mňa tam je len "diera" (dve nad sebou)

ľavý
(2435).jpg
(2435).jpg (33.11 KiB) Zobrazeno 4479 x
(2436).jpg
(2436).jpg (26.07 KiB) Zobrazeno 4479 x
(2439).jpg
(2439).jpg (28.36 KiB) Zobrazeno 4479 x
pravý pri montáži
(2431).jpg
oba dva pri montáži
(2432).jpg
BTW - pri záberoch z montáže musí spravodajcom duša pišťať
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Honza
Redaktor
Příspěvky: 255
Registrován: 16 úno 2017, 16:21

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Honza » 30 led 2021, 19:29

Kvůli RCS to nebude, to by tam nenechali ten druhý původní na sériové verzi. Možná to je otvor, ale působí to na mne, jako když tam je skryt nějaký senzor, nějaká optika, co potřebuje ze shora odstínit aby se nepřesytila sluncem, proto by mohl být ten záporný sklon a otvor pro nasávání vzduchu může být pod ním. Určitě to nějaký důvod má, a není to RCS, něco tam bude, na prototypech to je stejné jako vlevo. Na mne to z fotek dělá dojem, jako když je tam zelený transparentní kryt, ale mohu se plést, z toho mála co je vidět. Na té fotce z výroby to může být ještě neosazené, tak je tam zatím vidět také otvor.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42281
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 30 led 2021, 19:57

to skôr nie - vylúčiť sa to síce nedá, ale nič v paneláži ani neskoršom nátere nenaznačuje, že by sa tam malo niečo dodatočne montovať. Ani na "tvojej" fotke tam nie je vidieť žiadny montážny otvor, pritom stroj má zrejme kompletne otvorené prevádzkové montážne otvory.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Odpovědět