Suchoj Su-57 (T-50)

Odpovědět
Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5647
Registrován: 01 úno 2017, 15:31

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od WuVirr » 12 pro 2017, 10:44

Nejnovější ruský stíhač T-50 nebo Su-57 provedl svůj první let s novým motorem

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5647
Registrován: 01 úno 2017, 15:31

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od WuVirr » 14 pro 2017, 11:41

Ruský letoun Su-57 páté generace provedl první let s novým motorem

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5647
Registrován: 01 úno 2017, 15:31

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od WuVirr » 15 pro 2017, 10:07

Su-57, prosinec 2017
1.jpg
2.jpg
3.jpg

Uživatelský avatar
Svarboj
Senior redaktor
Příspěvky: 3860
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Svarboj » 21 pro 2017, 11:34

Ten kamuflážní nátěr moc nefunguje, proti modré obloze je hodně kontrastní.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Skeptik » 21 pro 2017, 15:30

Svarboj píše:
21 pro 2017, 11:34
Ten kamuflážní nátěr moc nefunguje, proti modré obloze je hodně kontrastní.
Přímo nad hlavou a za jasné oblohy nefunguje žádný kamuflážní nátěr :D
Mimochodem, všiml jsi si těch kondenzačních čar? :wink:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7605
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od palo satko » 21 pro 2017, 20:24

Prečo by mal byt pri testoch motorov kamuflovany. Ja by som ho natrel oranžovo čierny.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Uživatelský avatar
Svarboj
Senior redaktor
Příspěvky: 3860
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Svarboj » 22 pro 2017, 13:21

Skeptik píše:
21 pro 2017, 15:30
Svarboj píše:
21 pro 2017, 11:34
Ten kamuflážní nátěr moc nefunguje, proti modré obloze je hodně kontrastní.
Přímo nad hlavou a za jasné oblohy nefunguje žádný kamuflážní nátěr :D
Mimochodem, všiml jsi si těch kondenzačních čar? :wink:
Pořád je tam ale velký prostor změnu použité barvy, takové, která bude lépe splývat s pozadím, téměř bíla to zrovna není.
Může ale taky letět níže nebo výše a bude to bez kondenzaček.
Palo: Tak už od prvního prototypu PAK FA se testují různé kamufláže, takhle z hlavy si vybavuji určitě tři verze.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od kenavf » 22 pro 2017, 16:30

Svarboj píše:
22 pro 2017, 13:21
..
Pořád je tam ale velký prostor změnu použité barvy, takové, která bude lépe splývat s pozadím, téměř bíla to zrovna není.
...
Palo: Tak už od prvního prototypu PAK FA se testují různé kamufláže, takhle z hlavy si vybavuji určitě tři verze.
[/quote]
Akákoľvek kamufláž(aj biela alebo svetlo modrá) má proti svetlému pozadiu oblohy problém.Kedysi sa robili dokonca pokusy s montážou silných reflektorov na zníženie toho kontrastu ale neujalo sa to(neviem či tie reflektory svietili klasicky smerom od lietadla alebo osvetlovali trup vlastného lietadla)
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od skflanker_ » 25 pro 2017, 12:06

Ešte k novému motoru "изделие 30" (Produkt / Výrobok 30)

Kompresný pomer 6,7
Prietok vzduchu 21-23 kg/s
Teplota pred turbínou 1950-2100 °K (1676,85 - 1826,85 °C)
Maximálny ťah 17-18 ton (motor Al-41F1/АЛ-41Ф1 má 15 ton) (podľa The Aviationist je max. ťah 11 ton a 19 ton s prídavným spaľovaním)

Zdroj https://bmpd.livejournal.com/3002080.html z 15.12.2017

Ad diskusia
- klesli emisie NOx = zmenšenie dymovosti
- klesli emisie CO
- vyššia teplota v komore = účinnosť spaľovania = problém v IR spektre
(ideálne spaľovanie produkuje iba CO2 a H2O)

Podľa článku https://theaviationist.com/2017/12/22/r ... -concerns/ z 22.12.2017
má nový motor menej komponentov = menšia údržba
nižšia spotreba paliva
sú o 17-18% efektívnejšie ako staršie motory s označením 117
Predpokladajú cenu 54 miliónov dolárov za lietadlo Su-57

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od skflanker_ » 26 pro 2017, 12:27

Podľa zatiaľ jediného zdroja https://news.rambler.ru/troops/38764567 ... istochnik/ z 25.12.2017
mal v sobotu 23.12.2017 vzlietnuť stroj s označením 510, celým označením T-50-10
má sa jednať o posledný prototyp v rámci programu T-50, a prvý kompletný v rámci II. etapy = čo najviac podobný sériovým strojom (PAK-FA 2.0)
Je tu trošku zmätok, lebo T-50-11 (511) už lieta od 09/2017 a T-50-10 (510) vzlietla až teraz

Pripomínam, že prvé lietadlo T-50-1 (051) vzlietlo 29.01.2010

Ohľadom rozdielu medzi T-50 a sériovým Su-57 pripomínam veľmi dobre známy sériový Su-27S a jeho prototyp T-10:
Obrázek
http://russianplanes.net/id223249

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od skflanker_ » 04 led 2018, 20:56

Len foto - bez popisu o ktoré mašinky ide, ale rozdiely vidno aj tak:
T50_Su57.jpg

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5216
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od nine_mike » 04 led 2018, 21:26

Neviete či na Su-57 bude niekedy aplikovaný RAM povrch?
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od skflanker_ » 05 led 2018, 21:36

Chronológia vývoja PAK FA T-50 (Su-57) - potvrdili vzlet T-50-10 dňa 23.12.2017:
T50.jpg

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od kenavf » 06 led 2018, 12:57

nine_mike píše:
04 led 2018, 21:26
Neviete či na Su-57 bude niekedy aplikovaný RAM povrch?
The aircraft uses RAM to absorb radar emissions and reduce their reflection back to the source, and the canopy is treated with a coating to minimize the radar return of the cockpit and pilot.
"Lietadlá používajú RAM na absorbciu radarového vyžarovania a na redukciu ich odrazov naspäť ku zdroju a na kryt kabiny je nanesený povrch na minimalizáciu radarových odrazov od kokpitu a pilota."
https://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-57
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5216
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od nine_mike » 06 led 2018, 14:43

No neviem, mne sa povrch Su-57 nezdá byť s aplikovaným RAM poťahom.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Uživatelský avatar
bacil
Redakční rada
Příspěvky: 2817
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od bacil » 06 led 2018, 14:54

Všechny být natřené nemusí, přece jen se to pořád vyvíjí, ale i tak, rusové umí namíchat tu pohlcující barvu i barevnou, takže to není poznat.

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5216
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od nine_mike » 06 led 2018, 15:17

Myslím že RAM vo forme akú používa napr. USAF nie je farba, ale doslova poťah z nejakého materiálu. Očakával by som niečo podobné aj na Su-57. Zatiaľ si to sám pre seba vysvetlujem tak že Suchoj nechce americkým prieskumným prostriedkom odhalovať skutočný RCS Su-57 s plne aplikovanými stealth opatreniami a preto prototypy lietajú len nafarbené.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Skeptik » 06 led 2018, 15:18

Všechny existující Su-57 jsou zkušební prototypy.
Jaký smysl by dávala aplikace tohoto velmi drahého, a na údržbu nákladného, nátěru na zkušební prototyp?
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5216
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od nine_mike » 06 led 2018, 15:46

Napadá ma overenie vplyvu na letovú obálku, testovanie účinkov atmosféry a aerodynamických účinkov v transsonickej oblasti na takýto povrch, zisťovanie skutočného RCS a pod.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od kenavf » 06 led 2018, 15:56

nine_mike píše:
06 led 2018, 15:17
..Zatiaľ si to sám pre seba vysvetlujem tak že Suchoj nechce americkým prieskumným prostriedkom odhalovať skutočný RCS Su-57 s plne aplikovanými stealth opatreniami a preto prototypy lietajú len nafarbené.
Je potreba urobiť aj letové skúšky RAM materiálu,proti odhaleniu skutočného RCS,prieskumnými prostriedkami protivníka,sa na lietadlo trvale umiestnia kútové odražače.A tie by bolo povolené odmontovať len počas konkrétnych RCS testov.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Odpovědět