Suchoj Su-57 (T-50)

Odpovědět
Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 3987
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od WuVirr » 19 zář 2017, 16:35

Su-57

Marfil
Výkonný redaktor
Příspěvky: 518
Registrován: 18 úno 2017, 14:08

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Marfil » 19 zář 2017, 20:38

Nemožem si pomocť ale určite najsexi lietajúci stroj súčasnosti
218189.jpg

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2320
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od skflanker_ » 19 říj 2017, 19:59

Pravdepodobne sa jedná o prvú zverejnené foto nového motora pre Suchoj Su-57 (T-50) so zatiaľ firemným označením Izdelie 30:
20171018_Izdelie30.jpg
https://pbs.twimg.com/media/DMcsKvfW0AQJdPP.jpg
20171018_Izdelie30_tryska.jpg
https://pbs.twimg.com/media/DMcsKveWAAAY0TR.jpg
"Ozubená" tryska = aplikácia prvkov na potlačenie odrazených rádiových vĺn
Tweet samotný:

https://twitter.com/KitadicaCool/status ... 1754102784
Zdroj http://charly015.blogspot.sk/2017/10/pr ... e-ser.html z 19.10.2017

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2320
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od skflanker_ » 22 říj 2017, 14:05

▲ dôvod návštevy viď http://rostec.ru/news/4521409 z 18.10.2017 = modernizácia podniku a dlhodobé investície

V stredu 11.10.2017 o 04:00 hod miestneho času pilot lietadla Suchoj Su-57, presnejšie testovací pilot a prototyp, vyhlásil núdzový stav a na dráhu boli povolané hasičské a záchranné vozidlá.
Pilotovi sa podarilo pristáť, nemá žiadne zranenie, ani na dráhe ani na lietadle nie sú hlásené žiadne škody.
Príčina udalosti sa vyšetruje.
Zdroj http://inzhukovskiy.ru/novosti/Aviacia/ ... oy-posadke z 18.10.2017

Správa sa týka výjazdov hasičov daného letiska, kde od 11.10. do 17.10.2017 zasahovali 15-krát - výjazd bol väčšinou falošný poplach, zasahovali 2x pri hasení odpadkov a pri nehode vozidla Volkswagen Passat

puma
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1359
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od puma » 23 říj 2017, 11:15

Zajímavý komplexní článek o Su-57.
http://fullafterburner.weebly.com/aeros ... amechanger

Zajímavá zmínka, že pokud jsou pravdivé údaje uváděné o RCS Su-57, tak jej F-22A je schopný detekovat radarem na vzdálenost 35-40km, což je zajímavé hlavně z toho důvodu, že to už je daleko v dosahu pasivních IRST. Pěkně tam jsou rozebrané možnosti L pásmových radarů, krom detekce na velké vzdáleností stealth letounů o velikosti stíhačů (na B-2 to už kvůli jeho velkým rozměrům (vs délka vlny) moc nefunguje), tak i jejich unikátní vlastnost pracovat v pasivním režimu a detekovat emise radarů AWACS/AEW, pozemních vyhledávacích radarů, ale hlavně emise z JITDS/MIDS/LINK-16, IFF / SSR systémů na velké vzdálenosti, rozebírá se tam i teoretická možnost pomoci nich rušit/falšovat GPS signál na velké vzdálenosti pro přesné protizemní zbraně.

Svarboj
Výkonný redaktor
Příspěvky: 592
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Svarboj » 23 říj 2017, 12:10

Indické letectvo nechce ruské stíhačky páté generace FGFA

Web Defense News jako první informoval o údajné nespokojenosti indického letectva s rusko-indickou stíhačkou páté generace FGFA (Fifth Generation Fighter Aircraft), která konstrukčně vychází z nové ruské stíhačky Su-57.

http://www.armadninoviny.cz/indie-nechc ... erace.html

-------------
Indové po 7 letech co byl veřejně představen T-50 a minimálně tak podle tvarování stroje zjištují, že to není tak moc "hardocore" stealth letoun? Ta americká lobby je tam ale silná.

puma
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1359
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od puma » 23 říj 2017, 13:04

Hlavně je článek plný technických nesmyslů, fotka sání vzduchu na prvním prototypu z jeho prvního veřejného letu jako argument, to nemůže myslet vážně ani dítě ze školky, nejsou tam ještě instalované ani z vrchu se spouštějící blokátory nasátí nečistot při startu, které ty lopatky též dost odstíní, když jsou v letovém režimu. Na prvním prototypu se řeší jiné věci než toto.. A to ještě přívody vzduchu k lopatkám mohou chránit rovnou radarové blokátory za cenu menšího snížení výkonu motorů, tak jako na jiných letounech.
Naposledy upravil(a) puma dne 23 říj 2017, 13:07, celkem upraveno 1 x.

kiko1969
Sponzor fóra
Příspěvky: 66
Registrován: 07 úno 2017, 13:17

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od kiko1969 » 23 říj 2017, 13:07

puma píše:
23 říj 2017, 13:04
Hlavně je článek plný technických nesmyslů, fotka sání vzduchu na prvním prototypu z jeho prvního veřejného letu jako argument, to nemůže myslet vážně ani dítě ze školky, nejsou tam ještě instalované ani blokátory nasátí nečistot při startu, které ty lopatky též dost odstíní. A to ještě přívody vzduchu k lopatkám mohou chránit rovnou radarové blokátory za cenu menšího snížení výkonu motorů, tak jako na jiných letounech.
Vyzivna je aj debata pod člankom..typicke pre AN...zaujimave ako sa tam vsetci tvaria ze su nezaujati ale najváčšia debata je vždy pod člankom ktory kritizuje niečo ruske...a kazdeho čo i len trochu proruskeho tam hned zotru pod zem.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 3871
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Alchymista » 23 říj 2017, 13:23

Ďaleko skôr indovia teraz zisťujú, že proste nemajú mozgy na to, aby FGFA dotiahli aspoň do štádia prototypov.
Vôbec technicky náročnejšie veci indovia ťažko nezvládajú - príklad za všetky stačí vývoj tanku Arjun a vývoj stíhača HAL Tejas, ktorý doteraz (od prvého letu v roku 2001) dal "až" 21 postavených strojov vrátane prototypov. Pre porovnanie - Čína oficiálne predstavila svoj "stealth" J-20 v roku 2011 a doteraz postavili 8 prototypov a 20 predseriových strojov (okrem ďalších typov bojových lietadiel i vrtuľníkov, dopraváky a ich deriváty nepočítam).

Dôvod je celkom jednoduchý - inžineri a vôbec technici nie sú v Indii považovaný za dosť "nóbl". Takže inžinieri sú vyrábavaný z "treťotriedneho" materiálu "štvrtotriednymi" učiteľmi.

modrak
Redaktor
Příspěvky: 333
Registrován: 22 úno 2017, 16:50

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od modrak » 23 říj 2017, 14:21

Alchymista píše:
23 říj 2017, 13:23

Dôvod je celkom jednoduchý - inžineri a vôbec technici nie sú v Indii považovaný za dosť "nóbl". Takže inžinieri sú vyrábavaný z "treťotriedneho" materiálu "štvrtotriednymi" učiteľmi.
To by som netvrdil. Skôr ide o masívny odliv všetkého technického čo má aké také IQ. Japonci, Saudi, Malajzia skupujú všetko. Inžinier s vysokoškolským vzdelaním si zarobí u malajzijských železníc ako rušňovodič viac, ako manažér u Indických. Na technikoch z Indie doslova visí všetok priemysel a infraštruktúra v Perskom zálive. A činia sa aj Japonci hlavne v elektro a chémii. Ale dosť ich odchádza a sú žiadaný aj v Británii a USA. Preto aj v Indii, je časte stretnúť aj na relatívne dôležitých postoch "treťotriednych" inžinierov. Ale je fakt, že vláda robí kroky, aby špičky ostali doma.

QVAK
Oceněný redaktor
Příspěvky: 3968
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od QVAK » 23 říj 2017, 14:30

modrak píše:
23 říj 2017, 14:21
Alchymista píše:
23 říj 2017, 13:23

Dôvod je celkom jednoduchý - inžineri a vôbec technici nie sú v Indii považovaný za dosť "nóbl". Takže inžinieri sú vyrábavaný z "treťotriedneho" materiálu "štvrtotriednymi" učiteľmi.
To by som netvrdil. Skôr ide o masívny odliv všetkého technického čo má aké také IQ. Japonci, Saudi, Malajzia skupujú všetko. Inžinier s vysokoškolským vzdelaním si zarobí u malajzijských železníc ako rušňovodič viac, ako manažér u Indických. Na technikoch z Indie doslova visí všetok priemysel a infraštruktúra v Perskom zálive. A činia sa aj Japonci hlavne v elektro a chémii. Ale dosť ich odchádza a sú žiadaný aj v Británii a USA. Preto aj v Indii, je časte stretnúť aj na relatívne dôležitých postoch "treťotriednych" inžinierov. Ale je fakt, že vláda robí kroky, aby špičky ostali doma.
To mě připomíná Čínu před 30.- 40. lety. Nakonec se velká část těchto vědců a techniků (z US až 80%) vrátila a zajistila čínský technologický zázrak který se projevuje dnes.
P.S. Indická střední třída zajišťovala již fungování Říše nad kterou slunce nezapadá a byla vždy výše postavená než domorodci až na úrovni bělochů z ostatních monarchií (negentlemanů).

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 3871
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Alchymista » 23 říj 2017, 14:33

Máš možno pravdu, ale moje záverečné konštatovanie sa zmení len takto:
Dôvod je celkom jednoduchý - inžineri a vôbec technici nie sú v Indii považovaný za dosť "nóbl". Takže inžinieri sú vyrábavaný z "treťotriedneho" materiálu "štvrtotriednymi" učiteľmi.
"Úsilie vlády" by muselo byť enormné, aby niečo zmenila v horizonte desaťročia či dvoch - pôsobí proti zotrvačnosti spoločenského myslenia miliardovej populácie.
Navyše - tá jeden a štvrť miliardová populácia je extenzívne kŕmená Bollywoodom, v produkcii ktorého je "inžinier" či "technik" kladným hrdinom len v 1% výtvorov (nedá mi napísať "diel") a vo viac ako 30% prípadov je jeho rola v príbehu záporná.

Porovnanie s Čínou je celkom na mieste. Ale je na mieste aj v inej veci - v podmienkach, aké Čína a India pripravili navrátilcom. V Indii, s veľkým prebytkom "humanitne" a "inak" vyšokoškolsky vzdelaných jedincov nie je možné vytvoriť ani pre skutočné špičky také "bezproblémové" prostredie ako v Číne a muselo by dôjsť k mnohým zmenám nielen v Indii, ale i v krajinách kde indický špecialisti aktuálne pôsobia, aby vznikol dostatočný "motivačný tlak" na ich návrat. V USA taký tlak na číňanov vznikol zhruba po roku 1960, keď bolo známe, že Čína pracuje na vlastnej jadrovej zbrani (prvý odpal október 1964, vodíková - leto 1967).

modrak
Redaktor
Příspěvky: 333
Registrován: 22 úno 2017, 16:50

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od modrak » 23 říj 2017, 15:19

No skôr ako o motivačnom tlaku na návrat vidím hlavnú príčinu v nedostatočnom venovaní sa detailom. Z vlastnej skúsenosti viem, že práve "nedopracovanosť" je najväčšia chyba indických konštruktérov. Asi pred 3 rokmi predvádzali automatickú linku 4.0. Čumeli všetci aj super experti z Japonska. Dokázala do tej doby nemožné. Problém bol, že zhruba po 24 hod. chodu bola cela hala pod olejom. Jednoducho sa vyflákli na také veci ako obeh olejov ako pracovných, tak mazacích. Čím celú tú kolosálnu vec zdegradovali na "šmejd". A to im zrejme robí problém nie len u civilnej techniky. 1 niečo vymyslia a 2- 3 ktoré by mali veci dotiahnuť do úspešného konca sú nepoužiteľné.

Uživatelský avatar
Tomas BB SK
Redaktor
Příspěvky: 456
Registrován: 17 úno 2017, 18:33

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Tomas BB SK » 23 říj 2017, 15:48

jeden indicky inžinier sa zaujimavo prejavil aj nedavno v noci v bratislave. Ak je toto ta špička, potom o čom su ti tretotriedny??? Ale tieto debaty vcelu s T50 nesuvisia...
Poznej, co máš před svou tváří, a co je ti skryto, se ti odhalí. Neboť nic
není skrytého, co nebude odhaleno. Poznej sám sebe ...

Uživatelský avatar
palo satko
Výkonný redaktor
Příspěvky: 581
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od palo satko » 23 říj 2017, 17:02

Ono to asi s tym priamym kukučom na lopatky motora nebude tak naivno jednoduche. podla tohoto linku je v nasavacom tunely urobene ovladatelne zmenšenie nasavacieho profilu potrebne pre let nadzvukovou rychlosťou. Ak bude, a ja si myslim že bude v boji SU-57 použivat nadzvukovu rychlost lopatky motora asi nebudu priamo vystavene radaru protivnikovej stihačky.
https://www.sinodefenceforum.com/russia ... 5/page-102
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host