Suchoj Su-57 (T-50)

Odpovědět
kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3262
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od kenavf » 10 pro 2018, 13:23

Ten pilot si musí byť vedomý vzájomnej pozície a zadanej úlohy a podľa toho plánovať let, tak aby pokiaľ možno využil výhodné vlastnosti svojho lietadla.

Svarboj
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1184
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Svarboj » 10 pro 2018, 16:07

nine_mike
Ten čelní pohled na vstupy to zkresluje. Vpředu mají jiný tvar...je nejvíc rozšířen a následně se zužuje a mění průřez na více krabicový a v prostoru uložení motorů je zase více zakulacený viz foto.
https://nationalinterest.org/sites/defa ... k=NI3nIECh

Částečné "s-prohnutí" tam je, ale přímý pohled na lopatky tam stále je, takže to efektivní (neúmyslné?) řešení není, proto ta potřeba mechanických blokátorů.
https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-9 ... b09949b4-c
--------
A kolik to křídlo (SSJ100?) představuje procent hmotnosti stroje?
Jo, ale ten Jak-40 je zkušební platforma.

Tak jsem hledal...
Rafale (zařazen 2001) 25-26%% podíl kompozitů na hmotnosti stroje a 70% podíl povrchu draku (stejně jako Su-57)
F-35 (zařazen 2015) 35% kompozitů
MiG-29K (zařazen 2010) 15% kompozitů
Su-35S ???
Ka-62 (nezařazen) 60% kompozitů
Eurocopter Tiger (zařazen 2003) 80% kompozitů
podíl kompozitů na hmotnosti letadla.JPG
podíl kompozitů na hmotnosti letadla.JPG (30.02 KiB) Zobrazeno 1548 x

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 6163
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 10 pro 2018, 16:30

Polož si aj druhú otázku - aký je podiel titanu na konštrukcii draku uvedených strojov?

A kompozity sú prakticky neopraviteľné - jedine výmena dielu. Navyše má kompozit jednu nepeknú vlastnosť - zlyhanie kompozitu má katastrofický charakter, diel sa rozpadne alebo inak celkom prestane plniť svoju úlohu, na rozdiel od kovového dielu, ktorý sa zdeformuje, ale zachová si súdržnosť.
A tiež - kompozit výrazne stráca mechanickú pevnosť už pri relatívne malom bojovom poškodení a je podstatne náchylnejší na katastrofické zlyhanie dielu po bojovom poškodení.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2164
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Skeptik » 10 pro 2018, 17:51

Nebo ještě jiné porovnání:
F-35 ... maximální rychlost 1,61 M ...... 35%
Rafael ... maximální rychlost 1,8+ M ...... 26%
Typhoon ... maximální rychlost 2,25 M ... 40% ??? (Divný údaj mimo škálu. Nejde jen o hmotnost draku?)
F-22 ... maximální rychlost 2,3 M ...... 24%
Su-57 ... maximální rychlost 2,45 M ...... 25%

Nevidíš tam nějakou závislost? Třeba na aerodynamickém ohřevu? :wink:

Jinak jak psal Alchy, kompozitní materiály jsou dvousečná zbraň a nikdo neví jak se tato letadla budou chovat v reálném boji (nemyslím tím odpalování řízených střel na pasáky koz, kteří se nemají čím bránit).
Pomáhají, ale netřeba z nich dělat posvátnou krávu typu ... Čím víc kompozit tím víc Adidas :wink:

Co se stealth vlastností Su-57, tak nikdo (včetně Rusů) nepopírá, že nejsou tolik stealth jako F-22.
Stealth je vždy kompromis, a Rusové prostě kladou důraz někam jinam.
Tvrdí že nepřipravují kradmé přepady nic netušícího protivníka, a že jakmile vypukne válka a operátoři radarů mají zvýšenou pozornost, tak jim stealth neunikne (není neviditelný, jen lehce přehlédnutelný ... resp. že tak slabé odrazy radarová jednotka normálně odfiltrovává, aby nebyl operátor zahlcován množstvím chybových cílů).
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

nine_mike
Výkonný redaktor
Příspěvky: 706
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od nine_mike » 10 pro 2018, 20:48

Svarboj:
Ten čelný pohľad na vstupné kanály to práve že ukazuje veľmi dobre, len sa treba naňho pozrieť. Žiadny priamy pohľad na lopatky tam nie je. Su-57 má vstupné kanály zahnuté nie len v horizontálnej rovine, ale aj vo vertikálnej (pozri sa poriadne na tú foto čo som ti linkol). Foto ktorú si nalinkoval ty je x-krát rozobratý photoshop. Prvé stupne kompresora sú oveľa hlbšie v draku a naozaj ich nie je vidno.

Svarboj
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1184
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Svarboj » 10 pro 2018, 22:43

puma: viewtopic.php?p=76218#p76218
Ta tabulka není mimo, jen klasifikuje VLO, LO a konvenční RCS, nic víc.

Jenže ty počítáš tu největší možnou plochu a kolmo vystavenou k zdroji - radaru, a navíc na vodivý kovový povrch a už nebereš v potaz, že to letadlo má všude RAM nátěr a ještě tam částečně bude hrát roli RAS struktura, takže je to taky mimo.

A i kdyby se ti to letadlo na moment "nastavilo"...tak v bojových podmínkách stálého nasazení prostředků REB ti to letadlo na monitoru RL stanice problikne a zase zmizí, pokud ti ho vůbec zobrazí a neodfiltruje jako falešný cíl. Navíc dostat se do boku...po křídlech fronty nepřátelským stíhačů ani nebude dost možné, pokud nebudeš stealth, budeš odhalen, a budeš jim tak muset čelit v čelním sektoru, na vstřícném kurzu.
A že se jim o něco zvýší čelní RCS protože budou ozařováni dalšími letadly, které poletí ne zcela přesně na vstřícném kurzu a stejné letové hladině? Tak se tomu ale úměrně zvedne RCS i opozičním stíhačům a výhoda pořád zůstane na straně menšího RCS.

Pořád pro stíhače je důležitá ta předo-zadní hodnota RCS. A uzamknout tak malé stealth cíle PLŘS s jejími pidi RL hlavicemi bude hodně velká výzva. Budeš muset tu raketu navést hodně blízko, jen pár kilometrů, aby byla sama schopna se zaměřit na cíl. To bude vyžadovat častější aktualizaci mid-update souřadnic na raketu a nebo její razantnější manévrování po vlastním zachycení RL hlavicí.
Nebo si vem, jak "snadné" bude udržet uzamčení cíle palubním radarem o velikosti řekněme tenisové míčku...a začne ten "tenisák" používat aktivní rušení i o nízkém výkonu? Nebo se otočí a vyhodí mrak dipólů? Jak snadno se za to schová "tenisák"...?

Svarboj
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1184
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Svarboj » 10 pro 2018, 22:57

Já je tam nevidím, když je tam tma jak v pr... :D Rozumím, že ty motory jsou relativně natočené dovnitř a vystupují nad trup, ale stejně tak pod něj do úrovně sacáků. Jak říkám, nevěřím, že jsou zcela v zákrytu.

majod
Redaktor
Příspěvky: 82
Registrován: 07 úno 2017, 22:25

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od majod » 10 pro 2018, 23:15

nemylte si tu kompozit z F1 co vidite v televizii s vojenskym kompozitom na baze uhlika a aramidu

Svarboj
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1184
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Svarboj » 10 pro 2018, 23:39

puma:
rozdíl jen ve výšce pár set metrů udělá s RCS stealth letounu již dost nepěkné věci aspoň s jeho PR skvělou hodnotou
...a odrazí pryč od zdroje vysílače...
a jak ten rozdíl v zešikmení překročí délku radiové vlny radaru, tak to v tu ránu podstatně zhorší stealth vlastnosti a zlepší vaši detekci, protože už nemalá část rádiových vln se začne vracet zpět k radaru, pak už se zbývá modlit k RAM nátěru.
A něco se odrazí pryč, něco rozptýlí v RAM nátěru a něco je absorbováno v robusních RAS strukturách...a zbude kolik na návrat?

Jinak souhlas ohledně těch fantastických hodnot RCS stealth US stíhačů...bude se jednat o ideální hodnotu z předního sektoru nějakého X-pásma.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 8299
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od QVAK » 11 pro 2018, 00:20

majod píše:
10 pro 2018, 23:15
nemylte si tu kompozit z F1 co vidite v televizii s vojenskym kompozitom na baze uhlika a aramidu
Uhlík a hlavně aramid používají oba citované případy. Vojenské navíc i keramiku ale hlavní co určuje limity vlastností kompozitu jsou plnidla a ne druh výztuže.

k42
Výkonný redaktor
Příspěvky: 568
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od k42 » 11 pro 2018, 00:55

Dvě věci jsou jasné:
1. VLO je velká výhoda, ovšem ne natolik kruciální, jak byla v minulosti prezentována v propagandě...
2. Samotný přínos LO, VLO je dnes do velmi značné míry hodně snížen zapojením moderních zesíťovaných senzorů a jejich komplexním síťovým vyhodnocením pomocí metod AI/Machine_Learning/Pattern_Recognition/..., což úplně změnilo VŠECHNO (to je takříkajíc další mohutný skok po uplatnění digitálních technik jako je SDR příjem a DSP zpracování signálů, digitální rušení přes DRFM atd.). Moderní čidla (radary, IR, ...) už "neodfiltrují" malé odrazy/náhodné odrazy/nejisté identifikace/... ale všechno posílají do sítě ke komplexnímu vyhodnocení - čímž se z "nejistého odrazu"/zarušeného signálu/... stane hodně jistý a spolehlivě identifikovaný cíl.

A pak je tady celkové resumé: stojí to vůbec za to? Už v 90. letech Rusové otevřeně tvrdili, že dle jejich analýz se taková letadla nevyplatí dělat, jelikož vývoj protiopatření - čidel a digitální techniky a počítačů - bude nejen rychlejší, ale také o několik řádů levnější - což se bezesporu potvrdilo. Kde se VLO i podle ruských analýz z 90. let mělo vyplatit, jsou VLO střely ... jako X-101/102 a hypersonika (letící v radarově "neviditelném" plasmovém oblaku).

Jisté je také to, že přínosy jsou jiné pro útočné nasazení (aka "vykopnutí dveří do Ruska/Číny") a pro obranné nasazení (letecká činnost ruských/čínských letectev, většinou operujících přímo pod krytím svého dalekodosahového raketového PVO a provázané multifrekvenční sítě radarů).

Tedy z tohoto pohledu není divu, že vývoj Su-57 neměl očividně nijak vysokou prioritu a Rusáci se nějak extra neženou do jeho sériové výroby. I když i oni takové letadlo možná "potřebují" pro nějaké případné útočné operace nebo hlavně pro udržení technologického vývoje a pro export.
Naposledy upravil(a) k42 dne 11 pro 2018, 01:10, celkem upraveno 1 x.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3262
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od kenavf » 11 pro 2018, 01:09

A zoberme do úvahy aj to že srbi dokázali takéto lietadlo(F-117) zostreliť už pred dvadsiatimi rokmi pomocou "kutilskej" úpravy tridsať rokov starého systému S-125 Něva.

k42
Výkonný redaktor
Příspěvky: 568
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od k42 » 11 pro 2018, 01:15

kenaf:
Nehledě na pověsti/konspirační teorie/propagandu/... o sestřelu B-2 Spirit, který měl spadnout někam do Chorvatska. Faktem je, že zveřejněné video o havárii B-2 "Spirit of Missouri" těsně po startu mělo všechny znaky falšování - šumy, rozechvění, rozlišení "Nokia 1995"...

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 8299
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od QVAK » 11 pro 2018, 01:20

Něco o tomto i vypovídá čtvrt století vedený boj mezi přívrženci kompletního přezbrojení a IT upgradování zavedených typů v US.

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 1081
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od bacil » 11 pro 2018, 01:53

Pořád uvažujete v mezích starých radarů. Není problém si ověřit během milisekund že cíl je klamný. Stejně tak lze určit u slabých signálů zda je ignorovat nebo je to letadlo. Letadlo nejsou tupé necky.

Uvědomte si, že když něco řeknu, tak vím jak to udělat.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: hajny a 2 hosti