Suchoj Su-57 (T-50)

Odpovědět
zmiri
Redaktor
Příspěvky: 13
Registrován: 07 úno 2017, 16:42

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od zmiri » 11 čer 2019, 19:36

A není to kvůli různé výšce letu? První rychlost s doletem je v 10 000 m, druhá rychlost s doletem ve 20 000 m? Jiný odpor vzduchu a jiná rychlost zvuku?

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2569
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Skeptik » 11 čer 2019, 21:52

zmiri píše:
11 čer 2019, 19:36
A není to kvůli různé výšce letu? První rychlost s doletem je v 10 000 m, druhá rychlost s doletem ve 20 000 m? Jiný odpor vzduchu a jiná rychlost zvuku?
Bingo :nahoru:

Navíc v tom grafů na www.leteckemotory je uvažován odpor letadla konstrukce alá Su-27 ... tedy s nosným trupem. To je aerodynamicky zcela něco jiného než "raketa" typu MiG-25/31
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3556
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od kenavf » 11 čer 2019, 22:09

Skeptik píše:
11 čer 2019, 21:52
..
Navíc v tom grafů na www.leteckemotory je uvažován odpor letadla konstrukce alá Su-27 ... tedy s nosným trupem. To je aerodynamicky zcela něco jiného než "raketa" typu MiG-25/31
Ale tie grafy ukazujú aj porovnanie 4. a 5. generácie, kde tá 5.generácia je na tom lepšie(takže 3.generácia na tom bude asi horšie). Takže sa dá logicky odvodiť že podobná zmena bude aj na draku lietadla typu Mig25/31. Bariera je bariera.
Z WIKI:
Za letu vysokou rychlostí výrazně roste stupeň komprese díky dynamickému tlaku, což při rychlosti M=2,5 znamená zvýšení tahu jednoho motoru na 198 kN.
https://cs.wikipedia.org/wiki/MiG-25#Te ... _(MiG-25P)
Takže to vyzerá že tu pletieme hrušky s jabkama.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2569
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Skeptik » 11 čer 2019, 22:52

Jasně, o tom, že ty mnou uváděné tahy jsou statické psal už Alchymista.

Tvoje premisa o tom, že protože letoun 5. generace musí být aerodynamicky čistší než letoun 4. generace a oba musí být čistší než letouny 3. generace neplatí zcela.
Jistě, vyzbrojená 5. generace je na tom lépe díky zbraňovým šachtám, ale nezapomínej, že Su-27 i F-22 a Su-57 jsou konstruovány na vybojování vzdušné nadvlády primárně při subsonických, transonických a supersonických (do M 2) rychlostech.
MiG-25/31 byly konstruovány primárně pro lety supersonickou rychlostí kolem M 2,3. Ony jsou na tyto rychlosti optimalizovány ... a v supersonické aerodynamice se toho od 70-tých let moc nezměnilo.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1168
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od woxia » 11 čer 2019, 23:19

Změnilo, hodně. Kdo ji vlastně ještě pořádně umí? :snaha:
Kde cenzura začíná, tam Woxia končí...

Mio
Redaktor
Příspěvky: 114
Registrován: 21 říj 2017, 16:53

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Mio » 12 čer 2019, 21:55

Nový motor s plazmovým zapaľovacím systémom pre Su-57. "Produkt 30" a umenie kompromisu.

https://naukatehnika.com/novyj-dvigatel ... 9M_i6fNhPM

Svarboj
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1401
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Svarboj » 29 čer 2019, 16:17

Ruské ministerstvo obrany koupilo nové stíhačky a vrtulníky

Ruské ministerstvo obrany ve čtvrtek za přítomnosti prezidenta Vladimira Putina jako vrchního velitele ozbrojených sil uzavřelo kontrakt na dodání 76 nejnovějších stíhaček Su-57 a 98 bitevních vrtulníků Mi-28NM, tedy ve verzi přihlížející k výhradám vojáků během nasazení těchto strojů v Sýrii. Ministerstvo si podle armádní televize Zvězda objednalo také nové rakety ke zbraňovým systémům S-400 a Iskander.
Pořízení 76 stíhaček Su-57, kterými se mají do roku 2028 přezbrojit tři letecké pluky, avizoval prezident Vladimir Putin v půli května na poradě o rozvoji vojenského letectva.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... lniky.html

Svarboj
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1401
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Svarboj » 15 črc 2019, 12:58

Co to je? Nový zaměřovací kontejner?

https://russianplanes.net/id252594

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 4224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od skflanker_ » 15 črc 2019, 20:21

↑ ide o foto z roku 2018 = z doby keď prebiehali zbraňové testy, zatiaľ iba to čo beží na diskusiách, nikde som zatiaľ nenašiel foto toho kontajnera
vraj ide o vysokorýchlostnú kameru / fotoaparát pre testovanie aerodynamiky a správania sa bomby / rakety pri vypustení zo šachty / závesníka, hlavné zariadenie je na boku kontajnera smerom na zbraňové šachty a nie to čo vidno vpredu

Najskôr sa písalo že ide o prepracovaný kontajner 101KS-N (101КС-Н)
101KS-N.jpg
101KS-N.jpg (74.6 KiB) Zobrazeno 1643 x
tu foto pod 055:
055.jpg
ale to padlo prvými fotografiami

Zaťiaľ iba teória

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2569
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Skeptik » 18 črc 2019, 17:27

Dnes byly upřesněny motory pro první sériové Su-57.
Dle Borisova dostanou motory 1. etapy, ale jakmile bude k dispozici motor 2. etapy (Izdělie 30), tak budou motory vyměněny.
Motory 2. etapy v současnosti prochází závodními zkouškami a pak by měly jít do státních zkoušek. Dle Borisova jde zatím vše dle plánu.
https://topwar.ru/160270-borisov-vse-se ... etapa.html

Izdělie 30 je tedy evidentně konstruován tak, aby byl s AL-41F1 kompatibilní.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Juraj
Senior redaktor
Příspěvky: 4996
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Juraj » 18 črc 2019, 17:39

Kvoli comu sa tak dlho testuje? Izdelie 30 sa diskutuje uz roky...

Svarboj
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1401
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Svarboj » 18 črc 2019, 18:58

Tak původní plány byly takové, že Su 57 půjde do sériové výroby v roce 2016. První vzlet PAK FA v lednu 2010 pro představu toho optimismu. O dokončení vývoje motoru izdělije 30 v realističtějších termínech se mluví o 2023 až 2025. Není to poprvé co letadlo čekalo na nový motor. Motorářsví je královská disciplína a nelze to uspěchat.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2569
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Skeptik » 18 črc 2019, 19:38

Juraj píše:
18 črc 2019, 17:39
Kvoli comu sa tak dlho testuje? Izdelie 30 sa diskutuje uz roky...
Izdělije 30 je / má být principiálně nový motor s tzv. proměnným obtokovým poměrem.

Variable Cycle tomu říkají v USA a poprvé se o něj pokoušel General Electric se svým YF120 (původně prioritní motor pro F-22), ale nepodařilo se jim ho dotáhnout do konce a tak F-22 dostal standardní dvouproudový motor F119 - a to přes to, že s YF-120 měl až o 20% lepší výkon při supercruise a nadzvukových letech obecně.
Druhý pokus USA provedli společně s Brity … motor General Electric/Rolls-Royce F136 … pro F-35 - a opět bez úspěchu. F-35 dostal variantu F-119 pod názvem F-135.

Rusové se o takovýto motor rovněž pokoušeli, počátkem 90-tých let. Pod názvem AL-41F (pozor neplést s AL-41F1 či AL-41F1-S), ale rovněž neuspěli.
Pozn. Některé informace ukazují, že Izdělije 117 (AL-41F1 / F1-S) je vlastně AL-41F bez toho proměnného obtokového poměru. A jiné tvrdí, že je to jen zdokonalený AL-31 :sad: Čert se v tom vyznej.

Princip Variable Cycle (proměnného obtokového poměru) spočívá v tom, že motor při subsonické a transsonické rychlosti pracuje jako klasický dvouproudový motor (turbofan) a tedy ekonomicky, ale při rychlostech M1,2 a více motor přechází do režimu jednoproudého motoru (turbojet), který je při supersonické rychlosti účinnější.

A takovýto technický úkol je vše, jen ne triviální … tedy pokud má vše fungovat extrémně spolehlivě.
Toho Američané nebyli schopni dosáhnout, a tak použili osvědčený princip.
O Rusech je známo že se nebojí rizika (někdy až hazardu) a tak je možné, že motor do výzbroje přijmou, i když bude (zpočátku) vykazovat menší spolehlivost než AL-41F1.
Ono už to pak nějak dopadne - ostatně AL-31F šel do výzbroje také se střední dobou do opravy pouhých 100 hodin … a kde je dnes (4.000 hodin).
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Jahoda
Sponzor fóra
Příspěvky: 33
Registrován: 19 úno 2017, 21:06

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Jahoda » 18 črc 2019, 23:16

Skeptik. Dakujem za vysvetlenie. Konecne viem"vo co gou".

stetula
Redaktor
Příspěvky: 10
Registrován: 07 úno 2017, 20:25

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od stetula » 21 črc 2019, 10:50

má dotaz,
co se stane s testovacími stroji ? půldou do muzea nebo po přestavbě se zapojí do služby

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti