Pravidla čtou jenom právníci a agenti (jak podotkl Bacil) - ale protože tady jsou vlastně všichni něčí agenti, takže:
* Necitujte bezprostředně předchozí příspěvek! Zvažte, je-li nutná citace i staršího příspěvku, když se následná diskuse reaguje na něj a téma je jasné
* Když už citujete, omezte citaci na nejnižší možnou míru, ponechejte jen relevantní část, která je nadále rozebíraná
Moderátoři budou příspěvky se zbytečnými rozsáhlými citacemi bez milosti MAZAT
Srdečně děkují Vaši protivní admini a moderátoři...

Suchoj Su-57 (T-50)

Odpovědět
Juraj
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1240
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Juraj » 24 říj 2017, 23:51

puma píše:
24 říj 2017, 14:30
O to tak nejde, je tam uvedeno, že předpokládaný dosah radaru F-22A na cíl PAK-FA s jeho udávanou RCS je pod 40km (stačí půl minuty a už jsi ve vzdušném manévrovém boji teoreticky :) ), tedy se musí přiblížit na tuto vzdálenost, aby byl schopný PAK-FA vůbec detekovat radarem, ale jde o něco jiného.

F-22A potřebuje jako sůl v horizontu 15 let zásadní upgrade, kde budou k dispozici i pasivní systémy, F-35 je v tomto podle mého názoru jednička, tedy co se týče elektrooptických senzorů a fůze dat s radarem, ale hlavně možnosti vést bojovou činnost na velké vzdálenosti i v pasivním režimu (zde ho ale zas limitují relativně malé dosahy PLŘS AIM-120D, nic jiného k mání nemají, + absence L pásmových radarů). PAK-FA má elektrooptiku řešenou obdobně, schopnost vést bojovou činnost v pasivním režimu na velké vzdálenosti, má mrtě čidel pro pokrytí 360° okolo letounu, + ještě dva aktivní rušící laserové systémy proti IR/UV naváděným PLŘS pokrývající 360, jedno pokrývá 180° a je schopné současně působit na dvě PLŘS, + L pásmové radary na velké vzdálenosti schopné s přesností v řádu stovek metrů detekovat i stealth letouny, a vše se to fůzuje s daty z čtyř X pásmových radarů, IRST a dokáže to zcela jistě vše pracovat ve spoustě různých aktivních a pasivních modů, o to tu jde. V tomto je síla koncepce PAK-FA, kterou jaksi nikdo nevidí, tak jak je v tomto hlavní síla F-35, né náhodou tuto koncepci přebírají i čínské stealth letouny. F-22A je už za zenitem, i když má skvělý radar, tak krom něho, RWR a datalinku nic jiného k fůzi dat nemá. A na koncepci F-35 jde krásně vidět, že i když nemá lepší radar než F-22 co se týče max. dosahu minimálně, ani nemá lepší RCS (stealth) defakto na úrovni PAK-FA, tak všechny ty možnosti zfůzovat data z různých senzorů, dávají mu nemálo výhod i oproti F-22A a v určitých taktických situacích, jen možnost schopnosti vést bojovou činnost v pasivním režimu může být klíčová.
F-22 bude este dlho protivnikom pre SU-57 - minimalne 40rokov. USAF planuje udrzat Raptory do roku 2060 a priebezne ich modernizovat. Celkove udaje su tajne
http://nationalinterest.org/blog/the-bu ... 2060-21329

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 1775
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od skflanker_ » 25 říj 2017, 20:59

Svarboj píše:
23 říj 2017, 12:10
Indické letectvo nechce ruské stíhačky páté generace FGFA

Web Defense News jako první informoval o údajné nespokojenosti indického letectva s rusko-indickou stíhačkou páté generace FGFA (Fifth Generation Fighter Aircraft), která konstrukčně vychází z nové ruské stíhačky Su-57.

http://www.armadninoviny.cz/indie-nechc ... erace.html

-------------
Indové po 7 letech co byl veřejně představen T-50 a minimálně tak podle tvarování stroje zjištují, že to není tak moc "hardocore" stealth letoun? Ta americká lobby je tam ale silná.
Rosoboronexport reagoval na články a tvrdí, že Rusko a India naďalej spolupracujú na uvedenom projekte
Stíhacie lietadlo 5. generácie pre Indiu bol navrhnutý v súlade s požiadavkami Indie v čase podpísania zmluvy. Rusko a India ďalej pokračujú v spolupráci podľa týchto požiadaviek. Zmluva obsahuje aj klauzulu o vypovedaní / zrušení zmluvy kde sú uvedené aj výpovedné lehoty a aj povinnosti jednotlivých strán - nič také sa ale zatiaľ z Indickej strany nestalo. Zmluva bola podpísaná v roku 2007.
Ruská strana presne plní zmluvné termíny dohodnuté na jar 2007.
Zdroj http://tass.ru/armiya-i-opk/4672331 z 24.10.2017

Zase tvrdenie proti tvrdeniu, doplním že F-35 prvý krát vzlietlo 15.12.2006 a hneď na to sa podpísala Rusko-Indická dohoda o vývoji FGFA pre Indiu - ale India podpísala zmluvu podľa technických špecifikácii im známym údajov na jar 2007 = ubehlo 10 rokov ... ide o lobing a platené PR ako u nás SNS a F-16V ...
Ešte doplním - FGFA nie je ruská stíhačka = FGFA je Indický projekt a Indické zadanie len ho sami nedokážu navrhnúť - a ten návrh robí Rusko .. s T-50 (Suchoj) až tak veľa spoločného nebude mať (senzory / radar / RSC).

puma
Výkonný redaktor
Příspěvky: 991
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od puma » 16 lis 2017, 16:44

Omylem jsem narazil na zajímavé údaje o dosahu pro L pásmové AESA antény N036L-1-01, má se jednat o údaje pro generaci z období po roku 2000 (tedy ty co mají Su-35S v náběžných hranách křídel), PAK-FA bude mít pravděpodobně novější generaci.

Min. dosah 0.2km
Max. dosah 222km
https://thaimilitaryandasianregion.word ... fa-russia/

Jak moc je to hodnověrné či vycucané z prstu netuším.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 1775
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od skflanker_ » 05 pro 2017, 19:40

Podľa diskusných fór (prvý zdroj https://forums.eagle.ru/showpost.php?p= ... count=7392) vraj dnes v utorok 05.12.2017 stroj T-50-2 realizoval let s novým typom motora Produkt 30 (Изделие 30):
T50-2_Produkt30.jpg
T-50-2
прошел Инсайд: Сегодня, 05.12.2017, совершил свой первый полет второй летный прототип Т-50-2 с установленным Изделием 30
EDIT:
Prvý let Su-57 s motorom druhej etapy
V utorok 05.12.2017 stroj T-50-2 realizoval 17-minútový let s novým motorom II. etapy označovaním ako Produkt 30 (Изделие 30). Pilot Sergej Bogdan (Сергей Богдан).
Zdroj http://tass.ru/armiya-i-opk/4786696 alebo https://lenta.ru/news/2017/12/05/su57/ z 05.12.2017

puma
Výkonný redaktor
Příspěvky: 991
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od puma » 06 pro 2017, 08:12

let s novým motorem II. etapy Izd.30

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 3425
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od WuVirr » 12 pro 2017, 10:44

Nejnovější ruský stíhač T-50 nebo Su-57 provedl svůj první let s novým motorem

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 3425
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od WuVirr » 14 pro 2017, 11:41

Ruský letoun Su-57 páté generace provedl první let s novým motorem

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 3425
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od WuVirr » 15 pro 2017, 10:07

Su-57, prosinec 2017
1.jpg
2.jpg
3.jpg

Svarboj
Redaktor
Příspěvky: 428
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Svarboj » 21 pro 2017, 11:34

Ten kamuflážní nátěr moc nefunguje, proti modré obloze je hodně kontrastní.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 793
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Skeptik » 21 pro 2017, 15:30

Svarboj píše:
21 pro 2017, 11:34
Ten kamuflážní nátěr moc nefunguje, proti modré obloze je hodně kontrastní.
Přímo nad hlavou a za jasné oblohy nefunguje žádný kamuflážní nátěr :D
Mimochodem, všiml jsi si těch kondenzačních čar? :wink:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."

Uživatelský avatar
palo satko
Výkonný redaktor
Příspěvky: 502
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od palo satko » 21 pro 2017, 20:24

Prečo by mal byt pri testoch motorov kamuflovany. Ja by som ho natrel oranžovo čierny.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Svarboj
Redaktor
Příspěvky: 428
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Svarboj » 22 pro 2017, 13:21

Skeptik píše:
21 pro 2017, 15:30
Svarboj píše:
21 pro 2017, 11:34
Ten kamuflážní nátěr moc nefunguje, proti modré obloze je hodně kontrastní.
Přímo nad hlavou a za jasné oblohy nefunguje žádný kamuflážní nátěr :D
Mimochodem, všiml jsi si těch kondenzačních čar? :wink:
Pořád je tam ale velký prostor změnu použité barvy, takové, která bude lépe splývat s pozadím, téměř bíla to zrovna není.
Může ale taky letět níže nebo výše a bude to bez kondenzaček.
Palo: Tak už od prvního prototypu PAK FA se testují různé kamufláže, takhle z hlavy si vybavuji určitě tři verze.

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1299
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od kenavf » 22 pro 2017, 16:30

Svarboj píše:
22 pro 2017, 13:21
..
Pořád je tam ale velký prostor změnu použité barvy, takové, která bude lépe splývat s pozadím, téměř bíla to zrovna není.
...
Palo: Tak už od prvního prototypu PAK FA se testují různé kamufláže, takhle z hlavy si vybavuji určitě tři verze.
[/quote]
Akákoľvek kamufláž(aj biela alebo svetlo modrá) má proti svetlému pozadiu oblohy problém.Kedysi sa robili dokonca pokusy s montážou silných reflektorov na zníženie toho kontrastu ale neujalo sa to(neviem či tie reflektory svietili klasicky smerom od lietadla alebo osvetlovali trup vlastného lietadla)

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 1775
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od skflanker_ » 25 pro 2017, 12:06

Ešte k novému motoru "изделие 30" (Produkt / Výrobok 30)

Kompresný pomer 6,7
Prietok vzduchu 21-23 kg/s
Teplota pred turbínou 1950-2100 °K (1676,85 - 1826,85 °C)
Maximálny ťah 17-18 ton (motor Al-41F1/АЛ-41Ф1 má 15 ton) (podľa The Aviationist je max. ťah 11 ton a 19 ton s prídavným spaľovaním)

Zdroj https://bmpd.livejournal.com/3002080.html z 15.12.2017

Ad diskusia
- klesli emisie NOx = zmenšenie dymovosti
- klesli emisie CO
- vyššia teplota v komore = účinnosť spaľovania = problém v IR spektre
(ideálne spaľovanie produkuje iba CO2 a H2O)

Podľa článku https://theaviationist.com/2017/12/22/r ... -concerns/ z 22.12.2017
má nový motor menej komponentov = menšia údržba
nižšia spotreba paliva
sú o 17-18% efektívnejšie ako staršie motory s označením 117
Predpokladajú cenu 54 miliónov dolárov za lietadlo Su-57

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 1775
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od skflanker_ » 26 pro 2017, 12:27

Podľa zatiaľ jediného zdroja https://news.rambler.ru/troops/38764567 ... istochnik/ z 25.12.2017
mal v sobotu 23.12.2017 vzlietnuť stroj s označením 510, celým označením T-50-10
má sa jednať o posledný prototyp v rámci programu T-50, a prvý kompletný v rámci II. etapy = čo najviac podobný sériovým strojom (PAK-FA 2.0)
Je tu trošku zmätok, lebo T-50-11 (511) už lieta od 09/2017 a T-50-10 (510) vzlietla až teraz

Pripomínam, že prvé lietadlo T-50-1 (051) vzlietlo 29.01.2010

Ohľadom rozdielu medzi T-50 a sériovým Su-57 pripomínam veľmi dobre známy sériový Su-27S a jeho prototyp T-10:
Obrázek
http://russianplanes.net/id223249

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host