Stránka 3 z 13

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Napsal: 24 říj 2017, 23:51
od Juraj
puma píše:
24 říj 2017, 14:30
O to tak nejde, je tam uvedeno, že předpokládaný dosah radaru F-22A na cíl PAK-FA s jeho udávanou RCS je pod 40km (stačí půl minuty a už jsi ve vzdušném manévrovém boji teoreticky :) ), tedy se musí přiblížit na tuto vzdálenost, aby byl schopný PAK-FA vůbec detekovat radarem, ale jde o něco jiného.

F-22A potřebuje jako sůl v horizontu 15 let zásadní upgrade, kde budou k dispozici i pasivní systémy, F-35 je v tomto podle mého názoru jednička, tedy co se týče elektrooptických senzorů a fůze dat s radarem, ale hlavně možnosti vést bojovou činnost na velké vzdálenosti i v pasivním režimu (zde ho ale zas limitují relativně malé dosahy PLŘS AIM-120D, nic jiného k mání nemají, + absence L pásmových radarů). PAK-FA má elektrooptiku řešenou obdobně, schopnost vést bojovou činnost v pasivním režimu na velké vzdálenosti, má mrtě čidel pro pokrytí 360° okolo letounu, + ještě dva aktivní rušící laserové systémy proti IR/UV naváděným PLŘS pokrývající 360, jedno pokrývá 180° a je schopné současně působit na dvě PLŘS, + L pásmové radary na velké vzdálenosti schopné s přesností v řádu stovek metrů detekovat i stealth letouny, a vše se to fůzuje s daty z čtyř X pásmových radarů, IRST a dokáže to zcela jistě vše pracovat ve spoustě různých aktivních a pasivních modů, o to tu jde. V tomto je síla koncepce PAK-FA, kterou jaksi nikdo nevidí, tak jak je v tomto hlavní síla F-35, né náhodou tuto koncepci přebírají i čínské stealth letouny. F-22A je už za zenitem, i když má skvělý radar, tak krom něho, RWR a datalinku nic jiného k fůzi dat nemá. A na koncepci F-35 jde krásně vidět, že i když nemá lepší radar než F-22 co se týče max. dosahu minimálně, ani nemá lepší RCS (stealth) defakto na úrovni PAK-FA, tak všechny ty možnosti zfůzovat data z různých senzorů, dávají mu nemálo výhod i oproti F-22A a v určitých taktických situacích, jen možnost schopnosti vést bojovou činnost v pasivním režimu může být klíčová.
F-22 bude este dlho protivnikom pre SU-57 - minimalne 40rokov. USAF planuje udrzat Raptory do roku 2060 a priebezne ich modernizovat. Celkove udaje su tajne
http://nationalinterest.org/blog/the-bu ... 2060-21329

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Napsal: 25 říj 2017, 20:59
od skflanker_
Svarboj píše:
23 říj 2017, 12:10
Indické letectvo nechce ruské stíhačky páté generace FGFA

Web Defense News jako první informoval o údajné nespokojenosti indického letectva s rusko-indickou stíhačkou páté generace FGFA (Fifth Generation Fighter Aircraft), která konstrukčně vychází z nové ruské stíhačky Su-57.

http://www.armadninoviny.cz/indie-nechc ... erace.html

-------------
Indové po 7 letech co byl veřejně představen T-50 a minimálně tak podle tvarování stroje zjištují, že to není tak moc "hardocore" stealth letoun? Ta americká lobby je tam ale silná.
Rosoboronexport reagoval na články a tvrdí, že Rusko a India naďalej spolupracujú na uvedenom projekte
Stíhacie lietadlo 5. generácie pre Indiu bol navrhnutý v súlade s požiadavkami Indie v čase podpísania zmluvy. Rusko a India ďalej pokračujú v spolupráci podľa týchto požiadaviek. Zmluva obsahuje aj klauzulu o vypovedaní / zrušení zmluvy kde sú uvedené aj výpovedné lehoty a aj povinnosti jednotlivých strán - nič také sa ale zatiaľ z Indickej strany nestalo. Zmluva bola podpísaná v roku 2007.
Ruská strana presne plní zmluvné termíny dohodnuté na jar 2007.
Zdroj http://tass.ru/armiya-i-opk/4672331 z 24.10.2017

Zase tvrdenie proti tvrdeniu, doplním že F-35 prvý krát vzlietlo 15.12.2006 a hneď na to sa podpísala Rusko-Indická dohoda o vývoji FGFA pre Indiu - ale India podpísala zmluvu podľa technických špecifikácii im známym údajov na jar 2007 = ubehlo 10 rokov ... ide o lobing a platené PR ako u nás SNS a F-16V ...
Ešte doplním - FGFA nie je ruská stíhačka = FGFA je Indický projekt a Indické zadanie len ho sami nedokážu navrhnúť - a ten návrh robí Rusko .. s T-50 (Suchoj) až tak veľa spoločného nebude mať (senzory / radar / RSC).

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Napsal: 16 lis 2017, 16:44
od puma
Omylem jsem narazil na zajímavé údaje o dosahu pro L pásmové AESA antény N036L-1-01, má se jednat o údaje pro generaci z období po roku 2000 (tedy ty co mají Su-35S v náběžných hranách křídel), PAK-FA bude mít pravděpodobně novější generaci.

Min. dosah 0.2km
Max. dosah 222km
https://thaimilitaryandasianregion.word ... fa-russia/

Jak moc je to hodnověrné či vycucané z prstu netuším.

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Napsal: 05 pro 2017, 19:40
od skflanker_
Podľa diskusných fór (prvý zdroj https://forums.eagle.ru/showpost.php?p= ... count=7392) vraj dnes v utorok 05.12.2017 stroj T-50-2 realizoval let s novým typom motora Produkt 30 (Изделие 30):
T50-2_Produkt30.jpg
T-50-2
прошел Инсайд: Сегодня, 05.12.2017, совершил свой первый полет второй летный прототип Т-50-2 с установленным Изделием 30
EDIT:
Prvý let Su-57 s motorom druhej etapy
V utorok 05.12.2017 stroj T-50-2 realizoval 17-minútový let s novým motorom II. etapy označovaním ako Produkt 30 (Изделие 30). Pilot Sergej Bogdan (Сергей Богдан).
Zdroj http://tass.ru/armiya-i-opk/4786696 alebo https://lenta.ru/news/2017/12/05/su57/ z 05.12.2017

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Napsal: 06 pro 2017, 08:12
od puma
let s novým motorem II. etapy Izd.30

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Napsal: 12 pro 2017, 10:44
od WuVirr
Nejnovější ruský stíhač T-50 nebo Su-57 provedl svůj první let s novým motorem

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Napsal: 14 pro 2017, 11:41
od WuVirr
Ruský letoun Su-57 páté generace provedl první let s novým motorem

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Napsal: 15 pro 2017, 10:07
od WuVirr
Su-57, prosinec 2017
1.jpg
2.jpg
3.jpg

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Napsal: 21 pro 2017, 11:34
od Svarboj
Ten kamuflážní nátěr moc nefunguje, proti modré obloze je hodně kontrastní.

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Napsal: 21 pro 2017, 15:30
od Skeptik
Svarboj píše:
21 pro 2017, 11:34
Ten kamuflážní nátěr moc nefunguje, proti modré obloze je hodně kontrastní.
Přímo nad hlavou a za jasné oblohy nefunguje žádný kamuflážní nátěr :D
Mimochodem, všiml jsi si těch kondenzačních čar? :wink:

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Napsal: 21 pro 2017, 20:24
od palo satko
Prečo by mal byt pri testoch motorov kamuflovany. Ja by som ho natrel oranžovo čierny.

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Napsal: 22 pro 2017, 13:21
od Svarboj
Skeptik píše:
21 pro 2017, 15:30
Svarboj píše:
21 pro 2017, 11:34
Ten kamuflážní nátěr moc nefunguje, proti modré obloze je hodně kontrastní.
Přímo nad hlavou a za jasné oblohy nefunguje žádný kamuflážní nátěr :D
Mimochodem, všiml jsi si těch kondenzačních čar? :wink:
Pořád je tam ale velký prostor změnu použité barvy, takové, která bude lépe splývat s pozadím, téměř bíla to zrovna není.
Může ale taky letět níže nebo výše a bude to bez kondenzaček.
Palo: Tak už od prvního prototypu PAK FA se testují různé kamufláže, takhle z hlavy si vybavuji určitě tři verze.

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Napsal: 22 pro 2017, 16:30
od kenavf
Svarboj píše:
22 pro 2017, 13:21
..
Pořád je tam ale velký prostor změnu použité barvy, takové, která bude lépe splývat s pozadím, téměř bíla to zrovna není.
...
Palo: Tak už od prvního prototypu PAK FA se testují různé kamufláže, takhle z hlavy si vybavuji určitě tři verze.
[/quote]
Akákoľvek kamufláž(aj biela alebo svetlo modrá) má proti svetlému pozadiu oblohy problém.Kedysi sa robili dokonca pokusy s montážou silných reflektorov na zníženie toho kontrastu ale neujalo sa to(neviem či tie reflektory svietili klasicky smerom od lietadla alebo osvetlovali trup vlastného lietadla)

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Napsal: 25 pro 2017, 12:06
od skflanker_
Ešte k novému motoru "изделие 30" (Produkt / Výrobok 30)

Kompresný pomer 6,7
Prietok vzduchu 21-23 kg/s
Teplota pred turbínou 1950-2100 °K (1676,85 - 1826,85 °C)
Maximálny ťah 17-18 ton (motor Al-41F1/АЛ-41Ф1 má 15 ton) (podľa The Aviationist je max. ťah 11 ton a 19 ton s prídavným spaľovaním)

Zdroj https://bmpd.livejournal.com/3002080.html z 15.12.2017

Ad diskusia
- klesli emisie NOx = zmenšenie dymovosti
- klesli emisie CO
- vyššia teplota v komore = účinnosť spaľovania = problém v IR spektre
(ideálne spaľovanie produkuje iba CO2 a H2O)

Podľa článku https://theaviationist.com/2017/12/22/r ... -concerns/ z 22.12.2017
má nový motor menej komponentov = menšia údržba
nižšia spotreba paliva
sú o 17-18% efektívnejšie ako staršie motory s označením 117
Predpokladajú cenu 54 miliónov dolárov za lietadlo Su-57

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Napsal: 26 pro 2017, 12:27
od skflanker_
Podľa zatiaľ jediného zdroja https://news.rambler.ru/troops/38764567 ... istochnik/ z 25.12.2017
mal v sobotu 23.12.2017 vzlietnuť stroj s označením 510, celým označením T-50-10
má sa jednať o posledný prototyp v rámci programu T-50, a prvý kompletný v rámci II. etapy = čo najviac podobný sériovým strojom (PAK-FA 2.0)
Je tu trošku zmätok, lebo T-50-11 (511) už lieta od 09/2017 a T-50-10 (510) vzlietla až teraz

Pripomínam, že prvé lietadlo T-50-1 (051) vzlietlo 29.01.2010

Ohľadom rozdielu medzi T-50 a sériovým Su-57 pripomínam veľmi dobre známy sériový Su-27S a jeho prototyp T-10:
Obrázek
http://russianplanes.net/id223249