Suchoj Su-57 (T-50)

Odpovědět
nine_mike
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1191
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od nine_mike » 18 čer 2020, 19:47

Niečo k novým prilbám pre Su-57. Podľa toho článku by mali byť schopnosťami podobné prilbám F-35, teda napr. by mali mať schopnosť zobrazovať pilotovi pohľad do miest kam fyzicky cez lietadlo nevidí.
https://www.aviaport.ru/digest/2020/06/17/642433.html

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9170
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 18 čer 2020, 20:40

Tady je i s počítačem na stole pro snímaní polohy hlavy v prostoru + zobrazování informací v helmě a spoustou dalších funkcí.


Uvidíme jak to budou mít udělané (teoreticky by to šlo i na Su-57, kdy by se z dvou IRST/DIRCIM - 101KS-O s 360 pokrytím letounu + dopředného IRST 101KS-V bral IR obraz a promítal pilotu před oči a podle pohybu hlavy by se pohybovali hlavně ty 101KS-O, s tím se dají sledovat i pozemní cíle), akorát nechápu na co by to bylo dobré - co by s tím jako hledal přes podlahu? měl by na to vůbec reálně čas?, jediné co se mi zdá dobrý nápad, promítat před oči obraz z 101KS-P (dopředná IR kamera s vysokým rozlišením v pravé náběžné hraně křídla, která slouží hlavně pro pilotování v noci a za složitých meteorologických podmínek, ale ten IR obraz z ní se dá zas promítat i na HUD, tak jakou výhodu to má promítat přímo před oči pro pilotování?).

Nějaké promítání IR obrazu přes podlahu s nakloněnou hlavou, kam pilot nevidí je sice pěkné ve videích na youtubu, ale reálně se to nedá na nic bojově smysluplně využít, protože stejně buď o tom objektů už ví a našli jej jiné senzory a není potřeba ho vidět a sledovat vizuálně přes podlahu - zbytečné informace, co toho pilota v reálném boji jen informačně zahltí (maximálně mu tam promítat jednoduchou prostorovou symboliku různých cílů), důležité je vědět, nebo o něm neví a nebude mít čas jej hledat, ještě pokud energicky manévruje s 3-5G, tak pořád kroutit s hlavou s 2,1kg helmou je nesmysl a zbytečná komplikace (od čeho má kopec senzorů?), hodí se to tak do rovného letu a konfliktů nízké intenzity, ale tam je to zas vcelku zbytečné, na nějaké sledování něčeho tam pošlu UAV a ne F-35.

Helma s prvky rozšířené reality pro piloty Mi-28NM - to je příbuzná té pro piloty Su-57
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9170
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 29 čer 2020, 21:31

Rusko provedlo experiment v použití „smečky“ stíhaček
Zdroj agentury uvedl, že experiment zahrnoval skupinu stíhaček Su-35S, roli velitelského a štábního letounu vykonával Su-57.

Další obranný zdroj TASS potvrdil povahu testů a vysvětlil, že v bojovém režimu, který piloti nazývají smečkou nebo rojem, se v reálném čase vyměňují informace mezi stíhači: systém kontroly informací každého letadla automaticky zpracovává data z svých vlastních senzorů a senzorů jiných letounů.

Zdroje vysvětlily, že použití „smečky“ pracující v jediném informačním prostoru výrazně zvyšuje účinnost bojových misí. Zdroje neuvedli datum a místo testu.

Jak poznamenal přední ruský vojenský expert, šéfredaktor časopisu Arsenal Vlasti Viktor Murakhovsky, tyto testy jsou důležité z hlediska budování jednotného informačního systému ozbrojených sil. "Práce na interakci v obecném bojovém režimu (v" smečce") jsou důležité. V budoucnu by informace ze všech senzorů letadla, stejně jako ze systémů protivzdušné obrany, ze satelitů, z pozemní techniky měly proudit do jediného systému, který vytvoří jednotné informační pole pro zemi, vzduch a vesmír. A v něm, s podporou umělé inteligence, bude již probíhat rozvoj bojových operací, včetně letectva, “vysvětlil expert.

Dodal, že podobnou práci provádějí Spojené státy americké, zejména pro stíhačky F-35. Murakhovsky uvedl, zatím ani Rusko ani Spojené státy nebyly schopny vybudovat takový jednotný informační systém pro řízení všech typů vojsk kvůli obtížím při vytváření jednotného formátu dat pro různé typy a druhy ozbrojených sil.
https://tass.ru/armiya-i-opk/8833031
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 5500
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od skflanker_ » 29 čer 2020, 21:59

Prvými priekopníkmi boli lietadlá MiG-31 = 4ks vedeli vedľa seba letieť a svojimi radarmi monitorovať cca 500km na severe Ruska. Medzi sebou si menili údaje a hoci to na radare mal 3. v poradí, raketu odpálil 1., alebo 2. v poradí = medzi sebou si posiali údaje o cieľoch.
Na vtedajšiu dobu to ušlo, až teraz to premostili medzi viacerými rôznymi lietadlami (vtedy medzi sebou takto vedeli komunikovať iba MiG-31 a nik iný), teraz Su-57 vs. Su-35S - a to je možno 30 rokov rozdiel.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9170
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 29 čer 2020, 22:39

Ale tady nejde o přemostění informací mezi více druhy letadel, to už dávno funguje (včetně zaintegrované PVO na zemi) u Su-30SM, Su-34, Su-35S, protože mají kompatibilní moderní multifunkční datalinky (co se dají lehce upgradovat na nové funkce přes ugprade palubního softwaru). V tomto experimentu půjde o další fázi testů zcela nového softwaru ohledně Ochotnika-B a jeho autonomní řízení/úkolování právě v podobných bojových režimech, kdy teď pilotovaná skupina Su-35S simulovala ještě fyzicky neexistující skupinu (4 až max. 8ks) Ochotníků-B řízenou jedním Su-57 a piloti vykonávali jeho úkolování (např. posíláním jednoduchých textových příkazů na monitor - což by se přiblížilo ideálnímu stavu řízení poloautonomního až autonomního Ochotníka v režimu vzduch-vzduch), při tomto testu testovali celkovou teoretickou maximální bojovou efektivitu různých taktik v smečkách/rojích a hlavně tím ověřovali základní softwarovou architekturu pro Ochotnika-B v reálných podmínkách za ideálního nedosažitelného stavu - AI algoritmů. Když to provádí piloti a pak to budete simulovat - nasazení Ochotníků-B ve spolupráci s pilotovanými letouny na superpočítači a hledat nejvhodnější AI algoritmy, dá se to pak dobře celkově zoptimalizovat aspoň teoreticky (jelikož to máte s čím porovnávat), protože pořád rozhodování zkušených pilotů v těch Su-35S bude defakto vždy blízké "ideálnímu stavu", ke kterému se budete chtít přiblížit při vývoji efektivního řídícího a částečně autonomního "bojového" softwaru pro Ochotníky-B a AI se k nim bude jen blížit, ale nikdy je není schopná předčit v režimu vzduchu-vzduch v kterém je to nejednoduší naprogramovat, to samé v režimu vzduch-zem bude milionkrát složitější a komplexnější, pokud budete chtít stroj s byť jen částečnou autonomií vedení bojových operací proti neznámým pozemním cílům.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9170
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 01 črc 2020, 09:27

Hodně zajímavá fotka Su-57 z přehlídky v Moskvě - 12 radiačních symbolů na/u dielektrických krytů (celá anténní radarová soustava Š-121) - upozornění pro pozemní obsluhu na zdraví ohrožující ionizující záření pod napětím (na letounech se tak značí jen radarové antény se silným vyzařováním, dosud se tak označoval hlavně radar a nebo silné laserové značkovače).

Obrázek
Obrázek
http://charly015.blogspot.com/2020/06/u ... su-57.html

Čtyři antény na koncích křídel to budou zcela jistě primárně antény pro hlavní multifunkční palubní rušičku (i když jako směrová rušička dokáže pracovat i samotná radarová soustava letounu), pak je možné, že tyto antény jsou multifunkční a jsou také připojené do palubní radarové soustavy Š-121.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9170
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 01 črc 2020, 10:31

Vypadá ten hybridní (vícepásmový) radarový komplex Š-121 docela impozantně, bez ohledu na to, co je v těch koncích křídel za antény a jakého pásma, bych si tipnul, že tam jsou nějaké antény pro Kp až Ku pásmo.. jednak to může sloužit jako obdoba vysokorychlostního datalinku MADL o středním dosahu, co pracuje také v Ku pásmu, + při rušení aktivních radarů moderních PLŘS, které pracují také většinou v Ku pásmu. V pasivním režimu by to mělo být teoreticky schopné přibližně lokalizovat emitory v Ku pásmu , tedy např. nepřátelské letouny s aktivním MADLem do vzdálenosti jeho max. dosahu cca až 150km (i když zde je problém, že je to směrové vysílání cca 15°, ale na větší formace nepřátelských letounů a pořádně "zaMADLováný" prostor a kratší vzdálenosti by to mohlo fungovat docela dobře), ale hlavně aktivní radary blížících se PLŘS (na to se může zapnout rušení a v počítačích prohnat příchozí signál a vysílat už radaru PLŘS podvržený o podstatně větší síle, co ten původní přehluší) a spoustu dalších věcí.
1.jpg
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11624
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 01 črc 2020, 11:50

aj ďalšie:
su-57 anteny.jpg

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9170
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 01 črc 2020, 12:07

to budou jen dielektrické kryty radiovýškoměru a ještě okolo umístění spodního 101KS-O je to natřené, kdy na části té RAM barvy u A je nové maskování. Zajímavé spíše je, že všechny dielektrické kryty mají natřené evidentně tím světle zeleným RAM nátěrem (vypadá to úplně stejně jak barva na sání vzduchu) schopným propouštět i určitá frekvenční spektra?, jinak by to asi nedávali na ty dielektrické kryty všude po letounu včetně docela důležitého radiovýškoměru, který tam musí být zcela určitě funkční. Nebo s těmi přetřenými dielektrickými kryty RAM nátěrem jen měří RCS, jak jej ty antény pod nimi reálně zvětšují.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3473
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Skeptik » 01 črc 2020, 13:06

Ty antény na koncích křídel budou rovněž s největší pravděpodobností L-Band (N036L-1-01)
Dává to největší smysl.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9170
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 01 črc 2020, 13:44

Tá část konců křídel s těmi anténami a elektronikou je asi nějaká modulární konstrukce, vypadá to, že se ten konec křídel dá teoreticky i relativně jednoduše vyměnit či upgradovat bez zásahu do samotné konstrukce křídla.
Obrázek
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11624
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 01 črc 2020, 14:07

To by nebolo príliš prekvapivé - už u rodiny Su-27 existuje niekoľko typov zakončení krídla

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9170
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 03 črc 2020, 07:52

skflanker_ píše:
23 kvě 2020, 22:04
Testovací prototyp T-50-8 (058) s novými prídavnými palivovými nádržami o objeme 3300 litrov
Obrázek
http://russianplanes.net/id267269 / https://russianplanes.net/images/to268000/267269.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-14964099_51891 z 23.05.2020 + diskusia
Doposiaľ používali upravené prídavné palivové nádrže zo Su-24 o objeme 2000 litrov = foto v diskusii.
Píšou tam objem 3400 litrů (3400*0.79=2686kg), ale to je vcelku jedno, znamená to, že tyto dva externí závěsníky jsou schopné teoreticky nosit zbraně o max. hmotnosti 2.8-3t, tedy nebude problém pro ně nosit leteckou verzi 3M22 Zirconů (1.5-2t) a nebo další docela těžké a dlouhé speciální střely jako třeba Ch-47M2 Kinžál, no a jelikož integrace Ch-47M2 je v plánu, pak jeho hmotnost bude mezi 2.5-3t, což není tak nepředstavitelné, protože pozemní 9M723 má hmotnost 3.8t.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5665
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od kenavf » 03 črc 2020, 09:19

Tých 3400litrov má jedna nádrž?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11624
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 03 črc 2020, 10:00

To by mali závesníky a zámky skupín БД5 - БД6 a Д5 - Д6 (alebo Дер5 - Дер6) , čiže do 3000 kg a do 5000-6000kg, Také sa doteraz vyskytovali len u Tu-22 a Tu-95

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5665
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od kenavf » 03 črc 2020, 10:24

:sipka:
Empty weight: 18,000 kg (39,683 lb)
Gross weight: 25,000 kg (55,116 lb) typical mission weight, 29,270 kg (64,530 lb) at full load
Max takeoff weight: 35,000 kg (77,162 lb)
Fuel capacity: 10,300 kg (22,700 lb) internally
To by ale potom, pri dvoch plných prídavných nádržiach, asi nebol schopný uniesť žiadnu výzbroj?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11624
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 03 črc 2020, 10:34

Palivo v externých nádržiach sa počíta do bojového nákladu (alebo ako bojový náklad).
Pri dvoch plných 3200-3500 kilogramových/litrových nádržiach nesie 6,5-7 ton paliva navyše (tj 170-200% "normálnej" zásoby paliva).

Koľko presne je priemer kolesa hlavného podvozku?

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11624
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 03 črc 2020, 10:41

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%83-57
Масса:
  • пустого: 18 500 кг
  • нормальная взлётная масса:
    • с 63 % топлива: 26 510 кг
    • со 100 % топлива: 30 610 кг
  • максимальная взлётная масса: 35 500 кг
  • Масса топлива: 11 100 кг
Практическая дальность:
  • на дозвуковой крейсерской скорости:
    • с 63 % топлива: 2700 км
    • со 100 % топлива: 4300 км
    • с 2 ПТБ: 5500 км
  • на сверхзвуковой крейсерской (бесфорсажной) скорости:
    • с 63 % топлива: 1200 км
    • со 100 % топлива: 2000 км
Продолжительность полёта: до 5,8 ч

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3473
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Skeptik » 03 črc 2020, 10:48

Jinými slovy, s plnými interními nádržemi ... cca 5 tun nákladu.
S těmi velkými přídavnými nádržemi ... 0 kg nákladu = používají se jen pro dlouhé přelety.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11624
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 03 črc 2020, 10:53

Tak nejak to vychádza aj mne - a viac ako 5 ton nákladu do interných bombovníc nedostanú ani náhodou.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: vojvoda a 4 hosti