Obecné zajímavosti z letectví

Odpovědět
mauler
Výkonný redaktor
Příspěvky: 912
Registrován: 08 úno 2017, 13:40

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od mauler » 11 říj 2017, 19:21

stranger píše:
11 říj 2017, 19:11
Íránští piloti se v roce 2009 katapultovali ze Su-24 při nepovedeném přistání a oba přežili...
Tak buď TTD vystřelovacích sedaček v exportních verzích jsou jiné a nebo při nich stál Alláh :geek: A nebo sputnik a MO RF tvrdí něco co je jinak aby zmátlo nepřítele ;)

mirek58
Výkonný redaktor
Příspěvky: 908
Registrován: 16 úno 2017, 16:17

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od mirek58 » 11 říj 2017, 20:31

OT:
Já to říkám furt, kdy měly éra pásový podvozky, tak by se to nestalo. ;)

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 5098
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od Alchymista » 11 říj 2017, 20:37

woxia píše:
11 říj 2017, 19:10
Je toto katapult ze SU-24?
Obrázek
Nie je - je Su-34, Su-32FN, Su-27KUB alebo niektorá iná podobná verzia.
Fotka je to zaujímavá - vľavo od sedačky je vidieť plameň "motorov rozvedenia", ktoré zabezpečujú, aby sa sedačky za letu nezrazili. U sedačiek radených "za sebou" to netreba tak akutne, tam sa súčasná katapultáž obvykle rieši oneskorením katapultáže "predného" o niekoľko desatín sekundy (poradie je skoro vždy "zadný-predný", aby "zadného" neopálil motor sedačky "predného")

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 5098
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od Alchymista » 11 říj 2017, 20:45

mirek58 píše:
11 říj 2017, 20:31
OT:
Já to říkám furt, kdy měly éra pásový podvozky, tak by se to nestalo. ;)
B-36 Pacemaker - hlavný a predný
Obrázek
Obrázek

a veľmi unikátny snímok podvozku testovaného na Boeing B-50 Superfortress ("vyššia" verzia B-29)
B50-trackgear[1].jpg
B50-trackgear[1].jpg (61.05 KiB) Zobrazeno 2400 x

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1719
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od Skeptik » 11 říj 2017, 20:51

Alchy, kurňa, proč tu fotku hledám :blbec: :palec:

Dobře, tak alespoň tohle ... Mirku, stačí? :snaha:
Obrázek
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 3036
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od skflanker_ » 11 říj 2017, 21:25

kenavf píše:
11 říj 2017, 16:08
woxia píše:
11 říj 2017, 16:00
Proto měl Albatros L-39 semtexového pavouka na překrytu kabiny.

Třeba Rusové popřemýšlí, že Čechoslováci nebyli v tomto až tak blbí...
To sa používa bežne,rusi to tam nemajú?
Má to Jak-130:
Obrázek
http://russianplanes.net/id193966
Obrázek
http://russianplanes.net/id213438

woxia píše:
11 říj 2017, 08:52
SU-24 má snad automatický katapult, ne?
Ako už napísali Alchymista + Skeptik:
Skeptik píše:
11 říj 2017, 18:53
Su-24M má katapultážní sedačku K-36DM
Po zatažení za katapultážní rukojetě (mezi stehny) se v 0,2 sekundě odpaluje překryt a v 0,45 sekundě opouští sedačka kabinu.
Moc nechápu, o čem se tu bavíte ... oni za to prostě nezatáhli.
Automatika na potiahnutie rukoväte medzi nohami pri riadiacej páke na katapult je len a len v réžii pilota čo pri tom sedí - ale ak to už potiahne, nie je cesta späť a tam už nastupuje plne automatizovaný proces - Skeptik to začal - ale deje sa tam toho oveľa viac, len tak stručne: + sa pritiahnú pásy pilota, + sa pritiahnu nohy a ruky pilota k sedačke, + sa pred pilotom vystreli "ochranný štít" (v závislosti na rýchlosti) + sa vystrelia stabilizačné teleskopické rúrky + sa pilotom na Šleme stiahne kryt ... to je plne automatizovaný proces a ide tam o milisekundy
Ale aby počítač vystrelil pilota z lietadla - to zatiaľ nie .. začína sa o tom hovoriť pri T-50 ale aj tu sa určili iba niektoré prípady pri ktorých stroj vyhodí pilota z lietadla. V boji nik nevie čo sa môže stať a nechať to plne na stroj sa zatiaľ nik neodváži
Preto sa radšej komplet zbavili človeka (najslabší článok) a robia bezpilotné stroje.
Ak sa pohrabem v papieroch, opíšem Vám tu celý proces aj poradie úkonov :snaha:

mirek58
Výkonný redaktor
Příspěvky: 908
Registrován: 16 úno 2017, 16:17

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od mirek58 » 11 říj 2017, 21:52

Skeptik:
To neberu, to je okřídlený tank! :D
Vítězí Alchymista.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1719
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 11 říj 2017, 21:58

mirek58 píše:
11 říj 2017, 21:52
Skeptik:
To neberu, to je okřídlený tank! :D
Vítězí Alchymista.
:evil: Víc pásů, víc Adddidas :evil:

skflanker
Jasně, ale nechtěl jsem s tím nudit. Děje se tam toho mnohem víc, nejen před katapultáží, ale i po ní.
Katapultážní sedadlo je "samostatný létající aparát".
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 5098
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 11 říj 2017, 22:11

Antonov A-40 "Krídla tanku" je výsadková nástavba pre tančík T-60 (váha 5,8tony). Klzák-dvojplošník mal byť ťahaný za TB-3.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1719
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 11 říj 2017, 22:19

Alchymista píše:
11 říj 2017, 22:11
Antonov A-40 "Krídla tanku" je výsadková nástavba pre tančík T-60 (váha 5,8tony). Klzák-dvojplošník mal byť ťahaný za TB-3.
Ale to já samozřejmě vím. Ale rozběh byl na pásech a doběh též = je to plnohodnotný letadlový podvozek ... to neokecáš :jo:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 5098
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 11 říj 2017, 22:28

Ale ano - ja viem, že vieš, aj že vieš, že viem 8-) .
Takéto veci uvádzam pre "ostatných". Máme tu celkom velikú "mlčiacu väčšinu", ktorá sa zaujíma, ale nemá "naše" vedomosti. A že sa zaujíma, viem, celkom spoľahlivo - písal som už celé desiatky PM odpovedí na PM otázky, niektoré sú občas aj celkom dosť "naivné". (Nevadí mi to, na korektnú otázku sa sluší korektne odpovedať.)

Uživatelský avatar
riho
Redaktor
Příspěvky: 361
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od riho » 12 říj 2017, 13:33

Alchymista píše:
11 říj 2017, 20:45
mirek58 píše:
11 říj 2017, 20:31
OT:
Já to říkám furt, kdy měly éra pásový podvozky, tak by se to nestalo. ;)
B-36 Pacemaker - hlavný a predný
Obrázek
Obrázek

a veľmi unikátny snímok podvozku testovaného na Boeing B-50 Superfortress ("vyššia" verzia B-29)
B50-trackgear[1].jpg
Pokiaľ si dobre spomínam, tak sa to testovalo kvôli zníženiu plošného tlaku na VPD. V tej dobe začali bombardéry dosahovať hmotností, ktoré pri použití jednokolesového podvozku značne deštruovali betónové dráhy. Víťazným riešením sa neskôr stal podvozkový vozík s viacerými kolesami, ale v rámci výskumu boli aj takéto inšpirácie. Želaným bonusom bola možnosť pristávať a štartovať na nespevnených plochách. Ale ako ukázal jeden Peacemaker v Británii, dalo sa tak pristáť aj s klasickými kolesami.

Rado Info
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 08 úno 2017, 15:48

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Rado Info » 12 říj 2017, 20:43

Rytíři nebes
Přímý přenos z Hvězdárny a planetária Brno | www.hvezdarna.cz

Uživatelský avatar
Halladin
Memorial - vzpomínáme
Příspěvky: 652
Registrován: 03 úno 2017, 11:40
Bydliště: Království nebeské - R.I.P.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Halladin » 12 říj 2017, 22:17

Rado Info píše:
02 zář 2017, 17:37
Tohle bych ani za 150 tisíc dělat nechtěl. Zkusili jsme řídit leteckou dopravu nad Českem
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/toh ... &source=hp
Já měl na medicíně kolegu,kterého z druhého ročníku vyrazili ze školy. Neudělal anatomii.Následně se zaměstnal v praze na Ruzyni jako řídící letového provozu. Po nějakém školení samozřejmě.
Měl jednu výhodu - státnici z engličtiny.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Halladinovo vyznání víry
Google je veliký, a Halladin je jeho prorok !

Uživatelský avatar
Halladin
Memorial - vzpomínáme
Příspěvky: 652
Registrován: 03 úno 2017, 11:40
Bydliště: Království nebeské - R.I.P.

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Halladin » 12 říj 2017, 22:24

Pokud letadlo sjede při přistávání z přistávací dráhy,tak už většinou bývá přibrzděné.
To Súčko startovalo, a z té dráhy asi sjelo při vzletové rychlosti.
Kolik to dělá u SU 24 ?
Řekl bych, že i při této rychlosti nebylo nemožné se katapultovat- ale ti piloti asi pořád čekali,že se zdvihnou..... Pokud jim kontrolky signalizovaly, že je všechno OK.....
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Halladinovo vyznání víry
Google je veliký, a Halladin je jeho prorok !

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti