Obecné zajímavosti z letectví

Odpovědět
mauler
Výkonný redaktor
Příspěvky: 743
Registrován: 08 úno 2017, 13:40

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od mauler » 11 říj 2017, 19:21

stranger píše:
11 říj 2017, 19:11
Íránští piloti se v roce 2009 katapultovali ze Su-24 při nepovedeném přistání a oba přežili...
Tak buď TTD vystřelovacích sedaček v exportních verzích jsou jiné a nebo při nich stál Alláh :geek: A nebo sputnik a MO RF tvrdí něco co je jinak aby zmátlo nepřítele ;)

mirek58
Výkonný redaktor
Příspěvky: 622
Registrován: 16 úno 2017, 16:17

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od mirek58 » 11 říj 2017, 20:31

OT:
Já to říkám furt, kdy měly éra pásový podvozky, tak by se to nestalo. ;)

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 3730
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od Alchymista » 11 říj 2017, 20:37

woxia píše:
11 říj 2017, 19:10
Je toto katapult ze SU-24?
Obrázek
Nie je - je Su-34, Su-32FN, Su-27KUB alebo niektorá iná podobná verzia.
Fotka je to zaujímavá - vľavo od sedačky je vidieť plameň "motorov rozvedenia", ktoré zabezpečujú, aby sa sedačky za letu nezrazili. U sedačiek radených "za sebou" to netreba tak akutne, tam sa súčasná katapultáž obvykle rieši oneskorením katapultáže "predného" o niekoľko desatín sekundy (poradie je skoro vždy "zadný-predný", aby "zadného" neopálil motor sedačky "predného")

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 3730
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od Alchymista » 11 říj 2017, 20:45

mirek58 píše:
11 říj 2017, 20:31
OT:
Já to říkám furt, kdy měly éra pásový podvozky, tak by se to nestalo. ;)
B-36 Pacemaker - hlavný a predný
Obrázek
Obrázek

a veľmi unikátny snímok podvozku testovaného na Boeing B-50 Superfortress ("vyššia" verzia B-29)
B50-trackgear[1].jpg
B50-trackgear[1].jpg (61.05 KiB) Zobrazeno 1841 x

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 984
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od Skeptik » 11 říj 2017, 20:51

Alchy, kurňa, proč tu fotku hledám :blbec: :palec:

Dobře, tak alespoň tohle ... Mirku, stačí? :snaha:
Obrázek
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2130
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od skflanker_ » 11 říj 2017, 21:25

kenavf píše:
11 říj 2017, 16:08
woxia píše:
11 říj 2017, 16:00
Proto měl Albatros L-39 semtexového pavouka na překrytu kabiny.

Třeba Rusové popřemýšlí, že Čechoslováci nebyli v tomto až tak blbí...
To sa používa bežne,rusi to tam nemajú?
Má to Jak-130:
Obrázek
http://russianplanes.net/id193966
Obrázek
http://russianplanes.net/id213438

woxia píše:
11 říj 2017, 08:52
SU-24 má snad automatický katapult, ne?
Ako už napísali Alchymista + Skeptik:
Skeptik píše:
11 říj 2017, 18:53
Su-24M má katapultážní sedačku K-36DM
Po zatažení za katapultážní rukojetě (mezi stehny) se v 0,2 sekundě odpaluje překryt a v 0,45 sekundě opouští sedačka kabinu.
Moc nechápu, o čem se tu bavíte ... oni za to prostě nezatáhli.
Automatika na potiahnutie rukoväte medzi nohami pri riadiacej páke na katapult je len a len v réžii pilota čo pri tom sedí - ale ak to už potiahne, nie je cesta späť a tam už nastupuje plne automatizovaný proces - Skeptik to začal - ale deje sa tam toho oveľa viac, len tak stručne: + sa pritiahnú pásy pilota, + sa pritiahnu nohy a ruky pilota k sedačke, + sa pred pilotom vystreli "ochranný štít" (v závislosti na rýchlosti) + sa vystrelia stabilizačné teleskopické rúrky + sa pilotom na Šleme stiahne kryt ... to je plne automatizovaný proces a ide tam o milisekundy
Ale aby počítač vystrelil pilota z lietadla - to zatiaľ nie .. začína sa o tom hovoriť pri T-50 ale aj tu sa určili iba niektoré prípady pri ktorých stroj vyhodí pilota z lietadla. V boji nik nevie čo sa môže stať a nechať to plne na stroj sa zatiaľ nik neodváži
Preto sa radšej komplet zbavili človeka (najslabší článok) a robia bezpilotné stroje.
Ak sa pohrabem v papieroch, opíšem Vám tu celý proces aj poradie úkonov :snaha:

mirek58
Výkonný redaktor
Příspěvky: 622
Registrován: 16 úno 2017, 16:17

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od mirek58 » 11 říj 2017, 21:52

Skeptik:
To neberu, to je okřídlený tank! :D
Vítězí Alchymista.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 984
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 11 říj 2017, 21:58

mirek58 píše:
11 říj 2017, 21:52
Skeptik:
To neberu, to je okřídlený tank! :D
Vítězí Alchymista.
:evil: Víc pásů, víc Adddidas :evil:

skflanker
Jasně, ale nechtěl jsem s tím nudit. Děje se tam toho mnohem víc, nejen před katapultáží, ale i po ní.
Katapultážní sedadlo je "samostatný létající aparát".
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 3730
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 11 říj 2017, 22:11

Antonov A-40 "Krídla tanku" je výsadková nástavba pre tančík T-60 (váha 5,8tony). Klzák-dvojplošník mal byť ťahaný za TB-3.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 984
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 11 říj 2017, 22:19

Alchymista píše:
11 říj 2017, 22:11
Antonov A-40 "Krídla tanku" je výsadková nástavba pre tančík T-60 (váha 5,8tony). Klzák-dvojplošník mal byť ťahaný za TB-3.
Ale to já samozřejmě vím. Ale rozběh byl na pásech a doběh též = je to plnohodnotný letadlový podvozek ... to neokecáš :jo:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 3730
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 11 říj 2017, 22:28

Ale ano - ja viem, že vieš, aj že vieš, že viem 8-) .
Takéto veci uvádzam pre "ostatných". Máme tu celkom velikú "mlčiacu väčšinu", ktorá sa zaujíma, ale nemá "naše" vedomosti. A že sa zaujíma, viem, celkom spoľahlivo - písal som už celé desiatky PM odpovedí na PM otázky, niektoré sú občas aj celkom dosť "naivné". (Nevadí mi to, na korektnú otázku sa sluší korektne odpovedať.)

riho
Redaktor
Příspěvky: 242
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od riho » 12 říj 2017, 13:33

Alchymista píše:
11 říj 2017, 20:45
mirek58 píše:
11 říj 2017, 20:31
OT:
Já to říkám furt, kdy měly éra pásový podvozky, tak by se to nestalo. ;)
B-36 Pacemaker - hlavný a predný
Obrázek
Obrázek

a veľmi unikátny snímok podvozku testovaného na Boeing B-50 Superfortress ("vyššia" verzia B-29)
B50-trackgear[1].jpg
Pokiaľ si dobre spomínam, tak sa to testovalo kvôli zníženiu plošného tlaku na VPD. V tej dobe začali bombardéry dosahovať hmotností, ktoré pri použití jednokolesového podvozku značne deštruovali betónové dráhy. Víťazným riešením sa neskôr stal podvozkový vozík s viacerými kolesami, ale v rámci výskumu boli aj takéto inšpirácie. Želaným bonusom bola možnosť pristávať a štartovať na nespevnených plochách. Ale ako ukázal jeden Peacemaker v Británii, dalo sa tak pristáť aj s klasickými kolesami.

Rado Info
Výkonný redaktor
Příspěvky: 894
Registrován: 08 úno 2017, 15:48

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Rado Info » 12 říj 2017, 20:43

Rytíři nebes
Přímý přenos z Hvězdárny a planetária Brno | www.hvezdarna.cz

Halladin
Sponzor fóra
Příspěvky: 584
Registrován: 03 úno 2017, 11:40

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Halladin » 12 říj 2017, 22:17

Rado Info píše:
02 zář 2017, 17:37
Tohle bych ani za 150 tisíc dělat nechtěl. Zkusili jsme řídit leteckou dopravu nad Českem
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/toh ... &source=hp
Já měl na medicíně kolegu,kterého z druhého ročníku vyrazili ze školy. Neudělal anatomii.Následně se zaměstnal v praze na Ruzyni jako řídící letového provozu. Po nějakém školení samozřejmě.
Měl jednu výhodu - státnici z engličtiny.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Halladinovo vyznání víry
Google je veliký, a Halladin je jeho prorok !

Halladin
Sponzor fóra
Příspěvky: 584
Registrován: 03 úno 2017, 11:40

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Halladin » 12 říj 2017, 22:24

Pokud letadlo sjede při přistávání z přistávací dráhy,tak už většinou bývá přibrzděné.
To Súčko startovalo, a z té dráhy asi sjelo při vzletové rychlosti.
Kolik to dělá u SU 24 ?
Řekl bych, že i při této rychlosti nebylo nemožné se katapultovat- ale ti piloti asi pořád čekali,že se zdvihnou..... Pokud jim kontrolky signalizovaly, že je všechno OK.....
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Halladinovo vyznání víry
Google je veliký, a Halladin je jeho prorok !

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti