Obecné zajímavosti z letectví

Odpovědět
Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 07 říj 2017, 16:46

woxia píše:
07 říj 2017, 10:23
Proslýchá se, že v Red Bull Race nemůže být ženská!!!

http://airrace.redbull.com/en_US/pilots
Nevím, kde se to proslýchá, ale v odkazu, který jsi dala žena je ... Mélanie Astles.
Jen se ještě nekvalifikovala do Master Class.

To, že Světlana dobře akrobatí je pouze nutnou, nikoli postačující podmínkou.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od woxia » 07 říj 2017, 21:18

Ale já myslela Master class a ne nějakou kvalifikaci...
Nejlepší byla až pátá na světě - je tedy otázkou, jestli se do master class vůbec někdy podívá.
Když se podíváš na její výsledky, tak to moc nevypadá, že se letos dostane aspoň do finále této kvalifikace:
http://airrace.redbull.com/en_AE/result ... challenger

Tj. proč tam nejsou ty nejlepší, když je to Mistrovství světa? Malinkaté Česko tam má dva piloty a Rusko nic? A nevytahuj na mne Sergeje...
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 07 říj 2017, 22:14

Jaké mistrovství světa???
Red Bull Air race je soukromý podnik - šou.

Proč nejsou nejlepší krasobruslaři vystupujícími v Holiday on Ice?

Do Master Class se musí každý kvalifikovat.
Ale před tím musí:
A) chtít v RB Airrace létat
B) mít odpovídající letadla
C) mít team a prachy

A pak ta kvalifikace v Challenger Class.

Takže důvod, proč tam není žena? Zatím se nenašla žádná, která by chtěla a zároveň prošla výběrem. Nehledej v tom šovinismus.
Je sice možné, že EU stanoví kvóty, ale při vlastním závodě to holkám moc nepomůže.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od woxia » 08 říj 2017, 12:42

Nehledám to, co vidět je.

Red Bull Air Race World Championship je mistrovství světa leteckých závodů oficiálně akreditované Mezinárodní leteckou federací....
http://www.fai.org/events/red-bull-air-race
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 08 říj 2017, 18:36

Pardon, novinka od 1.7.2017 ... nezaznamenal jsem podpis dohody mezi Red Bull Air Race World Championship a FAI, že závody Red Bull Air Race budou do budoucna světovým šampionátem v létání mezi kužely
http://airrace.redbull.com/en_INT/artic ... l-air-race
V uvedeném článku jsou rozepsány i detaily tohoto nového závodu pod hlavičkou FAI ... včetně toho, že se zavádí Challenger Cup, aby noví piloti získali schopnosti pilotáže v nízkých výškách a podmínkách RBAR.
No a do této devítky se dostala i jedna žena - nevim kolik se jich přihlásilo, ale do devítky pro Challenger Cup se dostala jediná. Tedy žádná diskriminace ... pouze výběr nejlepších.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od woxia » 09 říj 2017, 00:22

Hm, zase špatně, je to od roku 2014.

Red Bull Air Race management and the FAI sign an agreement for 2014
http://airrace.redbull.com/en_JP/articl ... backed-fai
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 09 říj 2017, 06:39

Dvě různé věci.
Od 2014 (Abu Dhabi) probíhají závody RBAR podle pravidel FAI.
Od 1.7.2017 jsou závody RBAR oficiálním World Championship FAI.

Já myslel, že se bavíme o tom, že RBAR je oficiálním mistrovstvím světa dle FAI.

A mimochodem, proč se o tom bavíme?
Tvůj první post byl, že v RBAR jsou diskriminovány ženy s odkazem na Světlanu. Já ti odepsal, že to není pravda, protože v kvalifikační skupině žena je. Thats all.
Jinak má šanci - Peter Podlusenko rezignoval na svoji účast v Master Class = uvolnilo se místo.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Sýrie

Příspěvek od woxia » 11 říj 2017, 08:52

WuVirr píše:
10 říj 2017, 15:18
Ruský Su-24 při vzletu v Sýrii havaroval, posadka se nestihla katapultovat a zemřela :cry: :vitez
Se nestihla katapultovat před zásahem...
stačil jeden "sebevražedný drožkař" na severní silnici, který propašoval Stinger na korbě...

SU-24 má snad automatický katapult, ne?
https://tvzvezda.ru/news/vstrane_i_mire ... 5-64wg.htm
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím

1stCLJan
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2950
Registrován: 07 úno 2017, 20:33

Re: Sýrie

Příspěvek od 1stCLJan » 11 říj 2017, 09:05

woxia píše:
11 říj 2017, 08:52
WuVirr píše:
10 říj 2017, 15:18
Ruský Su-24 při vzletu v Sýrii havaroval, posadka se nestihla katapultovat a zemřela :cry: :vitez
Se nestihla katapultovat před zásahem...
stačil jeden "sebevražedný drožkař" na severní silnici, který propašoval Stinger na korbě...

SU-24 má snad automatický katapult, ne?
https://tvzvezda.ru/news/vstrane_i_mire ... 5-64wg.htm
Jen tvoje spekulace.

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Sýrie

Příspěvek od woxia » 11 říj 2017, 10:13

1stCLJan píše:
11 říj 2017, 09:05
Jen tvoje spekulace.
Tak má, nebo nemá SU-24 automatický katapult? Ruské zdroje hovoří, že ho má.
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42280
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od Alchymista » 11 říj 2017, 10:45

Kde to ruské zdroje hovoria? Prípadne aké?
Pokiaľ viem, automatickú katapultáž nemá žiadne súčasné ruské lietadlo. Jediné, ktoré ich mali, boli Jak-36 a Jak-38 (prípadne ešte Jak-141) a to kvôli režimu "vysenia" a systémy automatickej katapultáže sa zapínali len pri spustení motorov kolmého štartu a pristátia.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od woxia » 11 říj 2017, 11:47

Tak díky za vyvrácení mých spekulací.

Myslela jsem si, že když SR-71 už při testech mělo automatický katapult (http://www.alexisparkinn.com/sr-71_break-up.htm), tak že je to už běžná záležitost, protože myslím na jedné přehlídce, když se srazily MIGy(?) jsem se kdesi dočetla, že pouze ruské automatické katapulty jim zachránily život - protože během méně než jedné desetiny sekundy by to fyzicky nestihli (tedy především jeden z ních).

Třeba tady v roce 1989 u havárie MIG-29 na přehlídce je také velmi rychlý katapult.
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím

Miyamoto Musashi
Senior redaktor
Příspěvky: 3943
Registrován: 07 úno 2017, 16:43

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od Miyamoto Musashi » 11 říj 2017, 12:17

woxia ta nenapadlo že tie prehliadkové/akrobatické stroje mohli týmto systémom vybaviť pretože pri ich používaní je hneď jasné že sa môže niečo stať(lietanie nízko nad zemou, lietanie v tesných formáciách, ...) :geek:

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od kenavf » 11 říj 2017, 12:23

woxia píše:
11 říj 2017, 11:47
..
Třeba tady v roce 1989 u havárie MIG-29 na přehlídce je také velmi rychlý katapult.
To je známa havária pilota Kvočura.Nešlo o automatickú katapultáž už len z toho dôvodu že by automatika nepoznala že sa jedná o Aerosalon a že sú tam diváci.Kvočur po nasátí vtáka do motoru musel ešte vybrať vhodné miesto na dopad lietadla a až tam lietadlo nasmeroval, tak až potom sa katapultoval, aj keď sa vystavoval riziku že sa nestihne katapultovať a dopadne tvrdo s padákom na zem.Bolo to naozaj na poslednú chvíľu a plnému otvoreniu padáku a teda aj zbrzdeniu pilota asi dopomohol aj výbuch lietadla a tým vzniknutá tlaková vlna ktorá naplno otvorila a zbrzdila jeho padák.
O automatickom katpultovaní som tiež počul len v spojitosti s tými Jak-38 keď pri pristávaní prekročili určitý maximálny náklon lietadla okolo niektorej osi.

K tomu odkazu o SR-71
I had no idea how this could have happened; I hadn't initiated an ejection.
"Nevie ako sa to stalo ale on nezapol katapultáž".
Je pravdepodobné že sa nejako iniciovala náhodne pri "rozpadaní" toho lietadla.

Čo je tam spomínaná automatika tak tá sa týkala otváranie padáku a tam pokiaľ viem nejaké automatiky môžu byť keby náhodou pilot stratil behom katapultáže vedomie alebo sa zranil a nemohol ručne vypustiť padák.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od woxia » 11 říj 2017, 12:30

Miyamoto Musashi píše:
11 říj 2017, 12:17
woxia ta nenapadlo že tie prehliadkové/akrobatické stroje mohli týmto systémom vybaviť pretože pri ich používaní je hneď jasné že sa môže niečo stať(lietanie nízko nad zemou, lietanie v tesných formáciách, ...) :geek:
Nenapadlo, protože mi to přijde dost nesmyslné, protože více nehod se stává v běžném provozu, než na leteckých šou. Kromě toho musí být automatika skvěle otestována, což není zas tak jednoduché. Nechápu, proč by to pak mělo smysl dávat jen do stíhaček, které jednou za čas zaletájí na šou - to je mnohem jednodušší omezení povolených manévrů)
Když jsem viděla poprvé TOP GUN, říkala jsem si, že při tak extrémním přetížení vzniklým při havárii nemají šanci piloti se katapultovat (když jsem seděla v kokpitu stíhačky, tak jsem si zkusila jak dlouho trvá přesunout ruce ke katapultu a ještě ho musíš chytit a zatáhnout - podle mne pod dvě vteřiny se to nedá stihnout, ale nejsem supermanka) a jednoduchý obvoj zadrátovaný podle kritických údajů z čidel je může odpálit.

Automatika u Kvočura mohla zareagovat, pokud by tam byla - pádová rychlost, malá výška, výpadek motoru.
Ale jak říkám, ptám se, protože třeba u té srážky MIGů na "náhodnou" incializaci zkrátka nevěřím a na ruské supermany také ne.
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od kenavf » 11 říj 2017, 12:47

Aj u tej zrážky je vidieť že katapultáž prebehla až nejakú sekundu po zrážke.
Nikdy nikde som nenarazil na zmienku o automatickej katapultáži.A jednou zo základných vlastností stíhacích pilotov je rýchlosť reakcie(inak sa tam nemá šancu dostať).
Automatická katapultáž by mohla spôsobiť dopad lietadla medzi ľudí.
Kedysi som čítal že postreh a rýchlosť reakcie sa dá zistiť pomocou pohľadnice.
Jeden človek ju drží zvislo tak aby dole smerovala dlhšia strana.Testovaný človek má nachystané prsty u spodnej hrany(na chytenie).Testujúci neočakávane fotografiu pustí a testovaný ju má zachytiť.Ľudia s postrehom ju zvyčajne chytili v druhej hornej polovici.Za spodnú polovicu ju stíhali chytnúť len stíhací piloti.Bežný človek ju nechytil vôbec.
Na sebe som to nikdy neskúšal. :pivo
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od woxia » 11 říj 2017, 13:33

Škoda, sedačka K-36 na SU-24 umožňuje katapult z nulové výšky (asi nechtěli ztratit "své" letadlo a snažili se jej zvednout až do konce)...
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A-36%D0%94%D0%9C
Tady se to katapult z nuly hezky popisuje i s hezkými fotografiemi a zajímavými historkami.
https://i-korotchenko.livejournal.com/698703.html
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím

mauler
Senior redaktor
Příspěvky: 4149
Registrován: 08 úno 2017, 13:40

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od mauler » 11 říj 2017, 13:39

martanus píše:
11 říj 2017, 12:57
"když dosáhli vzletové rychlosti, tak už nemohli Su-24 ani zastavit, ani se katapultovat," píší noviny.
https://cz.sputniknews.com/svet/2017101 ... u24-syrie/


Tohle mi vrtá hlavou podle tohodle má SU 22 Zvezda K-36D katapultovací sedačku http://forum.valka.cz/topic/view/46534/SOV-Zvezda-K-36D kde se píše "Sedačka má v základním provedení K-36D charakteristiky 0-0 (v případě katapultáže přes překryt kabiny je požadována výška minimálně 100 metrů)"

těch 100 metrů je kvůli odhození překrytu mimo sedačku?A systém katapultáž automaticky zablokuje pokud jsou pod 100 metrů? Pak osobně nechápu proč je tam 0 - 0 když stačí zavřený překryt a je pilot nahraný......

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42280
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od Alchymista » 11 říj 2017, 13:49

martanus - to zodpovedá aj nedávnemu prípadu Tu-22 - prekročenie rýchlosti rozhodnutia (tiež v1) s poruchou neumožňujúcou vzlet. Akurát to tučko je dosť veľké a ťažké, a ukočírovali ho tak, že sa posádke nič vážne nestalo, posádka Su-24 toľko šťastia nemala...
Mohli sa síce vystreliť, aspoň teoreticky, ale... (čo "ale" - neviem)

Katapultáž na zemi býva obmedzené skôr minimálnou rýchlosťou ako minimálnou výškou - pyropatrony obvykle prekryt kabíny len "nadvihnú" ale vyklopiť a odhodiť ho musí nabiehajúci prúd vzduchu. Iná vec je, keď sedačka musí na nejakom úseku tlačiť prekryt "pred sebou", to je ďalších 100 až 200kg hmoty, ktorú musí zvládnuť.
Druhá vec - sedačka samotná je h0v0, ale zabudovaná v lietadle už h0v0 byť nemusí a často ani nie je, pretože kryt kabíny "je taký, aký je"... a kvôli svojim vlastnostiam obmedzuje minimálnu rýchlosť alebo minimálnu výšku použitia.
Tretia vec - KAŽDÝ pilot, pokiaľ má možnosť výberu a) použiť sedačku h0v0 alebo b) odhodiť ručne kryt kabíny, rozopnúť popruhy a utekať po svojich si vyberie možnosť B, hoci je zdanlivo zložitejšia.
A konečne štvrtá vec - tí chlapi majú obvykle aj skúsenosti aj odhad a malér so smrťákom sa stane až v momente, keď to dobre neodhadnú...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Příspěvek od woxia » 11 říj 2017, 16:00

Proto měl Albatros L-39 semtexového pavouka na překrytu kabiny.

Třeba Rusové popřemýšlí, že Čechoslováci nebyli v tomto až tak blbí...
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím

Odpovědět