Obecné zajímavosti z letectví

Odpovědět
Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 3241
Registrován: 07 úno 2017, 19:46

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od jura-p » 13 říj 2018, 21:08

Těmi vysokými teplotami se myslí, že obsahují supervodiče, kterým ke chlazení stačí tekutý dusík. Dýzláky jezdí s močovinou a nejspíš se zruší vůbec, letadla budou tankovat tekutý dusík, ten svět začíná být divnej. Ležák se vaří průtokově a vůbec.

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Česká republika

Příspěvek od Beda » 23 říj 2018, 09:07

Preposilam z fora radioamateru. Je tam odkaz na stranku kde bude poloha, tak se Vas jiste nekolik podiva. Ty sondy letaji nad 10000 m, posilaji dolu video, tak je videt z vysky zem, ocas i velke letadlo.

Vypuštění balónu s radiovou sondou
Hanácký radioklub OK2KYJ připravuje radiovou sondu, která bude vypuštěna pomocí balónu plněného heliem do stratosféry (předpokládaná výška letu 25 až 30km).
https://www.ok2kyj.cz/

Balon s radiosondou
Zdravím tímto všechny čtenáře OK-listu.

Radioklub OK2KYJ, za finanční podpory města Olomouce, připravil u příležitosti oslav stého výročí vzniku samostatné Československé republiky vypuštění balonu s radiovou sondou.
Start je naplánován na pátek 26.10.2018 v 11:30 místního času (9:30 UTC) z Horního náměstí v Olomouci.

Sonda obsahuje dva samostatné moduly.
První vysílá telemetrii na frekvenci 434,250MHz protokolem RTTY rychlostí 300Bd, shift 750Hz, 8bitů bez parity, 2 stop bity. Příjem a dekódování pomocí programu Dl-fldigi(HAB) zajistí předávání informací na server a zobrazení aktuální polohy sondy v mapě na stránce https://tracker.habhub.org . Čím více přijímačů se zapojí do sledování sondy, tím větší je šance, že se podaří přijmout všechna data.
Druhý modul bude vysílat na frekvenci 145,525MHz modulací FM střídavě SSTV, fone a CW. Obsahem budou obrázky a krátké zprávičky tématicky odkazující na sté výročí vzniku samostatné Československé republiky.

K identifikaci vysílání obou modulů bude použit volací znak OL100CSR. Vzhledem k tomu, že se nejedná o kompletní oboustrannou komunikaci, nelze příjem signálů sondy započítat do plnění podmínek diplomu OL100CSR.
I přes to doufáme, že se zapojí hodně radioamatérů, kteří mají vybavení na DIGI mody, nebo si jen tak poslechnou, jestli ta sonda vůbec funguje :-)


73! DE OK2UUJ

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16238
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 19 lis 2018, 10:28

Šonka je mistrem světa!
Nevstoupil dvakrát do téže řeky. Zatímco loni přišel o titul mistra světa posledním letem celé sezony, letos neuvěřitelnou bitvu nervů zvládl. Martin Šonka vyhrál poslední závod sezony světového šampionátu Red Bull Air Race ve Fort Worth v Dallasu a poprvé v kariéře se stal mistrem světa. Ve finále svedl přímý duel o titul s Mattem Hallem a odsunul Australana na druhé místo v závodě i celkově. Již dříve odpadl dosud vedoucí Američan Goulian. Jako jediný dokázal vyhrát čtyři závody v sezoně. Nebeská formule se musí sklonit před nepolapitelným Čechem.



https://www.sport.cz/ostatni/ostatni/cl ... rmuli.html

"Nonstop vyhrává jenom dechovka," říká Martin Šonka

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

IgorT
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 7541
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od IgorT » 03 pro 2018, 10:12

Roland Garros
Prvý stíhač na svete vyriešil problém ako sám seba nezostreliť
Viac:
https://history.hnonline.sk/1-svetova-v ... 0W8CfhpY9E
1084ca4a9a4d1f2fd9fbd4b0f990eaa1.jpg
Upravená vrtuľa lietadla Morane-Saulnier L s deflektormi, ktoré ju chránili pred poškodením. Pilot tak mohol strieľať z guľometu v osi lietadla, bez toho, aby zostrelil sám seba.
adb13bf89b111084e95fef15765980fc.jpg

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od kenavf » 03 pro 2018, 21:38

Tým deflektorom sa tuším hovorilo "sekačky".
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

mauler
Senior redaktor
Příspěvky: 4150
Registrován: 08 úno 2017, 13:40

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od mauler » 04 pro 2018, 19:46

Nicméně moc ůspěšný ten deflector nebyl,jednak snižoval počet projektilů které letěly směrem k cíli a pak způsoboval nežádoucí vibrace listu vrtule umocněné odrazy projektilů,víceméně úspěšně tohle vyřešil až Fokker synchronizátorem střelby ..

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16238
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 06 pro 2018, 20:40

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 06 pro 2018, 21:52

To je naprosto fantastické kam Rusové dokázali design létajících člunů dotáhnout a skloubit hydrodynamické a aerodynamické požadavky spolu se statikou do jednoho celku.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16238
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 07 pro 2018, 09:18

Obrázek

Takticko – technická data Berijev Be-200 Altair verze ČS
Osádka: 2
Rozpětí: 32,78 m
Délka: 32,05 m
Výška: 8,90 m
Nosná plocha: 117,44 m²
Hmotnost vlastního stroje: 27 600 kg
Max vzletová hmotnost: 41 000 kg/38 0­00 kg/země, voda
Přistávací hmotnost: 41 000 kg/38 0­00 kg/země, voda
Max. hmotnost po dotankování vody: 43 000 kg
Náklad: 7 500 kg
Palivo: 12 500 kg
Pohon 2 x ZMKB Progress D-436TP
Maximální rychlost: 750 km/h
Cestovní rychlost: 600 km/h
Minimální rychlost: 185 km/h
Rychlost pro dotankování hasicí vody: 160–190 km/h
Dostup: 8 000 m
Dostup s jedním motorem 5 500 m
Dolet: 1 700 km
Maximální dolet: 3 850 km
Přistávací dráha na vodě: 1 300 m
Přistávací dráha pevná: 950 m
Vzletová dráha na vodě: 1 000 m
Vzletová dráha pevná: 700 m
Náklad: 64 pasažérů nebo 30 nemocných na lůžkách a zdravotní personál nebo 8000 kg nákladu nebo 12 m³ (cca 12 tun) hasicí vody.

https://www.pozary.cz/clanek/1831-rusky ... 00-altair/
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16238
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 07 pro 2018, 09:21

Napadlo by vás udělat hydroplán jako dolnoplošník? Asi ne... :lol:
(jo, je to ten co je na začátku videa s BE-200)



Berijev Be-103
Osádka: 1
Kapacita cestujících: 5
Rozpětí: 12,72 m
Délka: 10,65 m
Výška: 3,72 m
Nosná plocha: 25,1 m²
Hmotnost prázdného letounu: 1760 kg
Max. vzletová hmotnost: 2270 kg
Pohonná jednotka: 2 × Teledyne Continental TCM IO-360ES4
Maximální rychlost: 250 km/h
Cestovní rychlost: 220 km/h
Dostup: 3000 m
Dolet: 590 km
Maximální dolet: 1280 km

https://cs.wikipedia.org/wiki/Berijev_Be-103
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 07 pro 2018, 12:37

Dvouhodinový let hrůzy. Nejprve čekání v minus 25 stupňů Celsia, pak extrémní horko až 50 stupňů

Pasažéři nedělního letu z Novosibirska do Jekatěrinburgu zažili skutečné peklo. Zatímco nejprve mrzli v autobuse s otevřenými dveřmi, který je měl přivézt ke stroji, v minus 25 stupních Celsia, po nastoupení zjistili, že je čeká ještě větší extrém.
Podle zpráv The Siberian Times peripetie lidí na letišti Tolmačevo se začaly již při terminálu, když autobusár nechal otevřené dveře a odmítal je zavřít i přes jejich žádosti. Tvrdil, že čeká na opožděného cestujícího a ve svém rozhodnutí zůstal neoblomný, ačkoli teplota venku dosahovala mínus 25 stupňů.
Pasažéři se tedy určitě potěšili, když se konečně mohli přesunout do letadla, ale tam je čekalo ještě horší překvapení. Teplo jako v sauně a smrad z přepálených drátů.
V důsledku pokažené klimatizace dosahovala teplota na palubě plus 40 až 50 stupňů. Navzdory výhradám nešťastných, rozzlobených a nervózních cestujících se posádka Siberian Airlines rozhodla i tak vzlétnout.

https://ac24.cz/-/dvouhodinovy-let-hruz ... direct=%2F

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42280
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 09 pro 2018, 09:45

Manaki M600 - dron ("kite") - udelátor je určený ako lietajúci veterný generátor s výkonom 600kW
Lieta na kotviacom lane dlhom 1400 feet (~426m)


teoria použitia a iné prototypy
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od riho » 11 pro 2018, 13:54

petrp píše:
07 pro 2018, 09:21
Napadlo by vás udělat hydroplán jako dolnoplošník? Asi ne... :lol:
Napadlo

https://cs.wikipedia.org/wiki/Convair_F2Y_Sea_Dart

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od skflanker_ » 18 pro 2018, 20:49

Транспортировка крыла Ил-112В из Воронежа в ЦАГИ (Жуковский)
Prevoz krídla Il-112V z Voroneža do CAGI (Žukovskij)
Na statické testy sa do CAGI previedlo krídlo - za ním bude nasledovať celý trup. CAGI na lietadle bude realizovať dynamické testy či sa všetko vypočítalo, navrhlo a vyrobilo správne.

https://youtu.be/sN9gISXsZwU zverejnené 18.12.2018, dĺžka videa 1:03 min.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 20 pro 2018, 20:41

Záškodníci s drony. Druhé nejvytíženější letiště v Británii je ochromeno

Ochromení druhého nejrušnějšího letiště v Británii způsobila „velmi cílená“ činnost s úmyslem co nejvíce narušit provoz před vánočními svátky. Takto v prohlášení popsal důvody aktuální uzavírky na letišti Gatwick jižně od Londýna jeho výkonný ředitel Stewart Wingate. Od noci na čtvrtek se zde kvůli opakovanému výskytu neznámých dronů nad letištní plochou vůbec nelétá. Kdy bude provoz obnoven, není jasné.
Uzavírka začala ve středu pozdě večer, když byly nad letištní plochou dva drony spatřeny poprvé. To se opakovalo nad ránem a kolem oběda. Aerolinky tak musí rušit stovky letů a letadla mířící na Gatwick byla přesměrována do jiných destinací v Británii, případně i do Francie nebo Nizozemska.
„Bohužel, stále nejsme v pozici, kdy bychom mohli říci, kdy bude opět bezpečné letiště otevřít. Uděláme to, jakmile to vědět budeme,“ dodal Wingate. Letiště podle něj úzce spolupracuje s policií a bezpečnostními složkami na vyřešení problému. Na pomoc už byla povolána i armáda.

https://echo24.cz/a/SZKBX/zaskodnici-s- ... -ochromeno

Uživatelský avatar
Polite
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6448
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Polite » 20 pro 2018, 20:44

Ten Boširov si nedá pokoj...som zvedavý, kedy sa objaví Ruska stopa...
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 21 pro 2018, 20:02

Gatwick podruhé zastavil a zase obnovil provoz. Nad letištěm zpozorovali další dron

Letiště Gatwick jižně od Londýna v pátek večer zhruba na hodinu opět preventivně opět zastavilo provoz v reakci na nepotvrzené zprávy, že nad letištní plochou byl znovu spatřen dron. Do normálu se věci vrátily okolo půl osmé večer (půl sedmé místního času). Informují o tom britská média. Kvůli stejnému problému se na druhém nejrušnějším letišti v Británii nelétalo od středečního večera do pátečního rána, což narušilo plány více než 100 000 pasažérů.
Policie i šéf letiště během uzavírky hovořili o cílené sabotáži, neboť drony se objevovaly opakovaně a údajně vždy v okamžiku, kdy měla být ranvej opět otevřena. Před pátečním možným návratem byl dálkově ovládaný stroj naposledy na Gatwicku spatřen ve čtvrtek kolem 23:00 SEČ, uvádí agentura Reuters.
https://echo24.cz/a/SeFCD/gatwick-podru ... dalsi-dron

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 10 led 2019, 00:36

Airbus opět na druhém místě, loni zaostal za Boeingem v dodávkách i zakázkách

Evropský výrobce letecké techniky Airbus v loňském roce získal zakázky na 747 letadel, oznámila firma. Potvrdila rovněž, že loni zákazníkům dodala plánovaných 800 letadel. Airbus nicméně v obou ukazatelích zaostal za svým americkým konkurentem Boeing. Ten v úterý uvedl, že loni dodal zákazníkům 806 letadel a získal zakázky na 893 letadel.
Boeing porazil evropského rivala v dodávkách již sedmým rokem za sebou. Zůstává tak největším výrobcem letadel na světě.
https://echo24.cz/a/SgXz4/airbus-opet-n ... -zakazkach

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od kenavf » 21 led 2019, 14:37

Že by sa niečo okolo Antonova posunulo?
Najväčšie nákladné lietadlo sveta sa vyrába v Číne
https://pc.zoznam.sk/novinka/najvacsie- ... aba-v-cine
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42280
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 21 led 2019, 15:46

Scaled Composites Stratolaunch zrejme končí - po smrti Paula Allena na jeseň minulého roka teraz firma oznámila ukončenie vývoja rakety a raketových motorov pre vzdušný štrat. Ako nosič má do budúcnosti slúžiť Pegasus XL (predražená a "nie príliš vydarená" raketa)

https://spacenews.com/stratolaunch-aban ... e-program/
Plány a "realita" - Pegasus XL v správnom merítku je trojica celkom vľavo...
Obrázek
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Odpovědět