Obecné zajímavosti z letectví

Odpovědět
Uživatelský avatar
Polite
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1976
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Polite » 20 pro 2018, 20:44

Ten Boširov si nedá pokoj...som zvedavý, kedy sa objaví Ruska stopa...
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9640
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 21 pro 2018, 20:02

Gatwick podruhé zastavil a zase obnovil provoz. Nad letištěm zpozorovali další dron

Letiště Gatwick jižně od Londýna v pátek večer zhruba na hodinu opět preventivně opět zastavilo provoz v reakci na nepotvrzené zprávy, že nad letištní plochou byl znovu spatřen dron. Do normálu se věci vrátily okolo půl osmé večer (půl sedmé místního času). Informují o tom britská média. Kvůli stejnému problému se na druhém nejrušnějším letišti v Británii nelétalo od středečního večera do pátečního rána, což narušilo plány více než 100 000 pasažérů.
Policie i šéf letiště během uzavírky hovořili o cílené sabotáži, neboť drony se objevovaly opakovaně a údajně vždy v okamžiku, kdy měla být ranvej opět otevřena. Před pátečním možným návratem byl dálkově ovládaný stroj naposledy na Gatwicku spatřen ve čtvrtek kolem 23:00 SEČ, uvádí agentura Reuters.
https://echo24.cz/a/SeFCD/gatwick-podru ... dalsi-dron

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9640
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 10 led 2019, 00:36

Airbus opět na druhém místě, loni zaostal za Boeingem v dodávkách i zakázkách

Evropský výrobce letecké techniky Airbus v loňském roce získal zakázky na 747 letadel, oznámila firma. Potvrdila rovněž, že loni zákazníkům dodala plánovaných 800 letadel. Airbus nicméně v obou ukazatelích zaostal za svým americkým konkurentem Boeing. Ten v úterý uvedl, že loni dodal zákazníkům 806 letadel a získal zakázky na 893 letadel.
Boeing porazil evropského rivala v dodávkách již sedmým rokem za sebou. Zůstává tak největším výrobcem letadel na světě.
https://echo24.cz/a/SgXz4/airbus-opet-n ... -zakazkach

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3557
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od kenavf » 21 led 2019, 14:37

Že by sa niečo okolo Antonova posunulo?
Najväčšie nákladné lietadlo sveta sa vyrába v Číne
https://pc.zoznam.sk/novinka/najvacsie- ... aba-v-cine

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 6914
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 21 led 2019, 15:46

Scaled Composites Stratolaunch zrejme končí - po smrti Paula Allena na jeseň minulého roka teraz firma oznámila ukončenie vývoja rakety a raketových motorov pre vzdušný štrat. Ako nosič má do budúcnosti slúžiť Pegasus XL (predražená a "nie príliš vydarená" raketa)

https://spacenews.com/stratolaunch-aban ... e-program/
Plány a "realita" - Pegasus XL v správnom merítku je trojica celkom vľavo...
Obrázek

ristreto
Redaktor
Příspěvky: 101
Registrován: 14 kvě 2018, 19:18

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od ristreto » 21 led 2019, 19:07

kenavf píše:
21 led 2019, 14:37
Že by sa niečo okolo Antonova posunulo?
Najväčšie nákladné lietadlo sveta sa vyrába v Číne
https://pc.zoznam.sk/novinka/najvacsie- ... aba-v-cine
Na cinskych forach nic nepisu. Nechame sa prekvapit.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9640
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 21 led 2019, 19:24

Prvé zprávy proběhly před min. rokem(obnova výroby RF typ 124 a Čína 224) a od té doby klid. Toto by znamenalo, že vyrobili(dovezli) a ustavili montážní přípravky a toto je prototyp. Motory mohou nakoupit v RF a avioniku mohou dát svoji. Prvé obchodní kontakty na typ byly již před pár lety. Jestli to myslí vážně tak mají u sebe i klíčové lidi z výroby a možná i konstrukce. Chovají si je jako v bavlnce než je vyždímají.

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5004
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Juraj » 21 led 2019, 21:38

QVAK píše:
21 led 2019, 19:24
Prvé zprávy proběhly před min. rokem(obnova výroby RF typ 124 a Čína 224) a od té doby klid. Toto by znamenalo, že vyrobili(dovezli) a ustavili montážní přípravky a toto je prototyp. Motory mohou nakoupit v RF a avioniku mohou dát svoji. Prvé obchodní kontakty na typ byly již před pár lety. Jestli to myslí vážně tak mají u sebe i klíčové lidi z výroby a možná i konstrukce. Chovají si je jako v bavlnce než je vyždímají.
Cela ta sprava DIA je hlupost. Odvolava sa na spravu Jane's z roku 2016. Nie je tam ziadny aktualny zdroj


QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9640
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 14 bře 2019, 14:17

Změna ve vedení Aero Vodochody. Giorda nahradí Dieter John z Bombardieru

Z výrobce letecké techniky Aera Vodochody Aerospace odejde po dohodě s vlastníkem, kterým je Penta Investments, prezident a předseda představenstva Giuseppe Giordo. Nahradí ho Dieter John, který v minulosti působil na vrcholných pozicích v Bombardier Transportation Group, Airbus Group nebo Eurocopter Group. Oznámili to ve čtvrtek zástupci Penty. Zda budou následovat i odchody některého z dalších pěti italských vrcholných manažerů, Penta neuvedla.
Příjmy Aera pocházejí hlavně z výroby náběžných hran křídel letadel Airbus A220. Od loňského jara ve Vodochodech přešli z vývoje na sériovou výrobu dílů pro vojenský dopravní letoun Embraer KC-390. Rozjíždí se i výroba skořepinových konstrukcí, kterými společnost ST Aerospace přestavuje osobní verze letadel Airbus A320 a A321 na nákladní.
https://echo24.cz/a/SgwNk/zmena-ve-vede ... ombardieru

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9640
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 26 bře 2019, 17:22

Konkurence pro Ruzyni? Penta chce prodat letiště ve Vodochodech Číňanům

Finanční skupina Penta vyjednává ohledně prodeje areálu letiště ve středočeských Vodochodech s čínskou státní skupinou Citic. Ta by mohla zrealizovat dlouholetý plán, který si klade za cíl postavit mezinárodní letiště pro nízkonákladové aerolinky, informují úterní Hospodářské noviny. Původní odhady nákladů projektu mluvily o čtyřech miliardách korun.

https://echo24.cz/a/S7f9z/konkurence-pr ... ch-cinanum

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2573
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 26 bře 2019, 22:58

Jenže při realizaci letiště Vodochody nebyly peníze nikdy problém.
Problémem je byrokracie spojená se získáním všech povolení.
A ten nezmizel ...
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3557
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od kenavf » 05 dub 2019, 12:28

Čím by sa dal vysvetliť relatívny úspech a presadenie sa na trhu s lietadlami u takého výrobcu ako je Embraer?(dokonca je z Brazílie)

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2573
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 05 dub 2019, 17:57

Tím, že odhalil "díru na trhu" o kterou klasičtí výrobci letadel nejevili zájem.
Před Embrerem ERJ-145 byl jakýsi úzus, že do cca 100 PAX se letadla dělají turbovrtulová a létají jen na krátké tratě.
Nad 100 PAX pak proudová a létají na střední a dlouhé tratě.

O moderní, 45-ti místný, ERJ-145 byl najednou zájem. Nicméně ne takový, aby to bylo zajímavé pro "velké" výrobce.
Provozní zkušenosti s ERJ-145, ale třeba i CRJ100 a 200, ukázaly, že malá proudová letadla jsou vůči turbopropům konkurenceschopná, a to hlavně na delších letech. Létají sice dráž, ale též rychleji, což umožňuje vykonat o jednu otočku denně víc.
Navíc se ukázalo, že by dopravci potřebovali větší sedačkovou kapacitu. Na trhu byly jen letadla řady MD-87, tedy nekonečný vývoj stařičké DC-9, který navíc skončil po ovládnutí McDonnell Douglasu Boeingem.
Boeing i Airbus se pokusily zareagovat zkrácenými verzemi svých nosných typů - B-737-600 a A318. To nevyšlo a tak bylo "pole otevřené" pro menší výrobce, včetně Embraeru.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 6914
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 05 dub 2019, 19:38

Ďalšia vec - možno súvisiaca, možno nie - je to, že Embraer radu ERJ a Legacy a podobné stroje (Bombardier CRJ...)sú "nízke", a teda samoobslužné - ako nástupné schody slúžia výklopné dvere.

Zdá sa to maličkosť, ale vo vybavení letiska to predstavuje jeden - dva stroje s obsluhou na jedno lietadlo. To znamená menšie nároky na vybavenie letiska - a teda možnosť lietať aj na slabšie vybavené alebo "menej zaujímavé" letiská. U nás ("v Europe") to nie je nejak významné, ale už v podmienkach Brazílie a podobných "rozľahlých" štátov je to VEĽMI zaujímavá možnosť - dá sa tak ekonomicky využiť každý dostatočne dlhý betonový pristávací pás. Napríklad aj každé vojenské letisko. A to už JE ekonomicky zaujímavé - vojaci stavajú letiská aj tam, kde to inak ekonomický zmysel nemá. Ale využiť ekonomicky už existujúce letisko, hoci vojenské, má zmysel vždy.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti