Suchoj Su-30

Odpovědět
Uživatelský avatar
skflanker_
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1087
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Různé zajímavosti

Příspěvek od skflanker_ » 06 srp 2017, 14:12

Skúška lietadiel Su-30 pred vystúpením na MAKS-2017

http://youtu.be/VmDErAifbnU zverejnené 15.07.2017, dĺžka videa 4:11 min.

V čase 3:16 za letu uvoľnený / vypustený brzdiaci padák (ten štandardne slúži iba na spomalenie po dosadnutí na dráhu letiska)

kenavf
Výkonný redaktor
Příspěvky: 696
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Různé zajímavosti

Příspěvek od kenavf » 06 srp 2017, 14:18

Má tam ešte nejaký záložný brzdiaci padák alebo ide potom na "plný dojazd"?
Aká je potom brzdná dráha v oboch prípadoch?

Uživatelský avatar
skflanker_
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1087
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Různé zajímavosti

Příspěvek od skflanker_ » 06 srp 2017, 14:40

Štandardne má hore za kabínou veľký aerodynamický brzdiaci štít = používa sa prevažne za letu ale aj pri pristávaní + na kolesách klasické brzdy = to v pohode dá na ľubovoľnom letisku aj bez pomocného padáka.
A letisko pri Moskve kde bol MAKS má veľkú dĺžku = 5400m so šírkou dráhy 120m (dráha 12/30) = žiaden problém
Obrázek
http://russianplanes.net/id214307

Napríklad video z RedFlag v USA kde boli Indické Su-30:
http://youtu.be/HtCnmdYPS80 zverejnené 19.05.2016, dĺžka videa 1:56 min.
= tesne pred dosadnutím aerodynamický brzdný štít, dosadnutie + vyrovnanie, brzdenie kolesami / žiaden brzdiaci padák (nik / žiadna obsluha/ tam nebol aby ho potom z dráhy stiahol)
Naposledy upravil(a) skflanker_ dne 06 srp 2017, 15:06, celkem upraveno 1 x.

Skeptik
Redaktor
Příspěvky: 451
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Různé zajímavosti

Příspěvek od Skeptik » 06 srp 2017, 15:02

Padák používá pouze v případě potřeby, standardně přistávají i bez něj.
V tomto případě to vypadá na vědomé vypuštění, které je součástí programu ... vodorovný let, padák vyletěl plynule a zdá se že na jeho konci je nějaká zátěž, a v radiokomunikaci se nic neobjevilo.

Uživatelský avatar
skflanker_
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1087
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Různé zajímavosti

Příspěvek od skflanker_ » 06 srp 2017, 15:19

Do predchádzajúceho príspevku som doplnil foto + video, doplním ešte ruskú wiki pre Su-30:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%83-30
Длина разбега: 550 м / Dĺžka rozjazdu = 550 metrov
Длина пробега: 750 м/ Dĺžka pristátia = 750 metrov
ale nikde nie je spomenutá hmotnosť = je rozdiel keď pristáva plne naložený s 1/2 palivom, alebo prázdny s 1/8 paliva. Podľa štandardov rusov predpokladám že tých 750m je pre plne naložený stroj.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 1961
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Různé zajímavosti

Příspěvek od Alchymista » 06 srp 2017, 16:35

to vyzerá na obyčajné neúmyselné vypustenie padáku - zrejme stlačil tlačítko "odhodenia" padáku a automatika potom "odhodený" padák vyhodila - nie je totiž vidieť žiadna náznak "nafúknutia" padáku, ku ktorému by malo dôjsť, pokiaľ je padák "vypustený" a až následne odhodený prekonaním odporu zámku

kenavf
Výkonný redaktor
Příspěvky: 696
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Různé zajímavosti

Příspěvek od kenavf » 06 srp 2017, 16:51

Alchymista píše:
06 srp 2017, 16:35
to vyzerá na obyčajné neúmyselné vypustenie padáku - zrejme stlačil tlačítko "odhodenia" padáku a automatika potom "odhodený" padák vyhodila - nie je totiž vidieť žiadna náznak "nafúknutia" padáku, ku ktorému by malo dôjsť, pokiaľ je padák "vypustený" a až následne odhodený prekonaním odporu zámku
Taká automatika nedáva logiku.Keď už by to kontrolovala tak by mala zabrániť neúmyselnému vypusteniu padáku vo výške alebo rýchlosti, kde sa to nepredpokladá.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 1961
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Různé zajímavosti

Příspěvek od Alchymista » 06 srp 2017, 17:00

Funguje to tak, ako popisujem - a fungovalo to tak už na Mig-21 a Su-7. Nepýtaj sa ma, PREČO sa "odhodený" (odpojený) padák automaticky vypúšťa zo schránky - ale tak to funguje. Keď je stlačené tlačidlo odhodenia padáku (otvorenia zámku), je automaticky otvorená aj zatvorená schránka padáku a padák vypadne von.

Myslím si, že je to "bezpečnostné" opatrenie - ak by zostala schránka zatvorená a padák odpojený, nemusel by si to nikto všimnúť. A pri tom istom, alebo ďalšom pri lete by mohol byť padák skutočne potrebný - a ouha! váľa sa na dráhe. A pilot v kritickej situácii stratí ďalšie 1-2 sekundy čakaním na reakciu padáku - a ono nič ... takto síce prídu o padák, ale je to istota, že pilot VIE, že je bez brzdiaceho padáku, a pri ďalšom lete bude technikom vložený padák nový.

treba vedieť, ako sa padák montuje: z padáčkárne prichádza padák zbalený a natlačený do obalu a obal je zaistený dvomi zaisťovadlami.
Technik lano uchytí do zámku a zamkne zámok lana, potom vloží padák do schránky, schránku privrie a vytiahne zaisťovadlá obalu padáku. Potom schránku dovrie a uzamkne (elektromagnetický) zámok schránky. Padák je teda v schránke čiastočne "rozbalený" - ak sa otvoria dvierka schránky, padák sám čiastočne vypadáva von z obalu aj zo schránky.

Uživatelský avatar
skflanker_
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1087
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Různé zajímavosti

Příspěvek od skflanker_ » 06 srp 2017, 17:52

kenavf - ono nie je dobré ak ti programátor všetko zablokuje podľa "protokolu" - realita je niekedy iná, pilot je tvor inteligentný a predpokladá sa, že vie čo robí, a keď mu to niekedy môže pomôcť, prečo to blokovať "protokolom".
Ale aj pilot je len človek a gombík raz hore raz dole a padák je von = nič hrozné sa nestalo.

Čo sa týka lietadla MiG-29, schránka na padák je valec o dĺžke 970mm a priemere 170mm. Padák sa vypúšťa stlačeným vzduchom ktorý je uskladnený vo fľaši (samotná fľaša je nad ľavým motorom) o objeme cca 1 litra s tlakom cca 6MPa a vzduch sa pustí elektromagnetickým ventilom. Vyťahovací padáčik má plochu cca 0,5-1 m2, brzdiaci padák má cca 18 m2.
Pilot má tlačidlo "Vypusk parašuta" = vypustí sa padák, a tlačidlo "Sbros parašuta" = odomkne zámok upevnenie padáka k trupu. Tieto tlačidlá nie sú pri sebe, vypustenie padáka je na páke ovládania motorov a tlačidlo na odpútanie je na ľavom bočnom pulte (všetko sa robí ľavou rukou).
A to hlavné - padák sa sám automaticky utrhne pri rýchlosti vypustenia vyššej ako 320 km/h (je tam čap ktorý sa pretrhne/prestrihne pri prekročení určitej sily).

danny1691
Výkonný redaktor
Příspěvky: 741
Registrován: 06 úno 2017, 02:09

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od danny1691 » 30 říj 2017, 08:50

Nové video od MO RF

Skeptik
Redaktor
Příspěvky: 451
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od Skeptik » 30 říj 2017, 10:37

danny1691 píše:
30 říj 2017, 08:50
Nové video od MO RF
Úžasné... zvláště když si uvědomíte, že je to pro VKS "nouzovka". Upravená vývozní varianta.

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 2205
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od WuVirr » 07 lis 2017, 19:18

Cvičení a ostré střelby za účasti Su - 30SM na Krymu

Uživatelský avatar
skflanker_
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1087
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od skflanker_ » 22 lis 2017, 18:19

Rusko-Indická raketa BrahMos (БраМос) bola v stredu 22.11.2017 prvý-krát vypustená z lietadla Su-30MKI
V stredu 22.11.2017 o 09:30 hod. miestneho času bola z Indického lietadla Su-30MKI prvý krát vypustená nadzvuková potilodná/protizemná strela spoločného Rusko-Indického projektu BrahMos (БраМос). Test prebehol v Bengálskom zálive a strela úspešne zasiahla cieľ.
Zdroj http://www.interfax.ru/world/588495 + https://ria.ru/world/20171122/1509317143.html + http://rbase.new-factoria.ru/news/vms-i ... ty-brahmos z 22.11.2017

Video:

https://youtu.be/28f91nIVjV8 zverejnené 22.11.2017, dĺžka videa 1:37 min.

https://youtu.be/LkrCw6f8sH8 zverejnené 22.11.2017, dĺžka videa 9:11 min.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 1961
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od Alchymista » 22 lis 2017, 22:03

Na začiatku prvého videa je zrejme ten reálny odpal, je ale na videu hodne spomalený (3-4x) a povedal by som, že celý proces je aj bez toho "veľmi pomalý" (na videu trvá ~17sekúnd do zapálenia motora) - raketa padá minimálne 100-150 metrov, kým naštartuje urýchľovací motor.
(súčko je ~22 metrov dlhé, aj s pitotkou, takže po dvoch sekundách voľného pádu by mala byť strela "dve dĺžky lietadla" pod lietadlom, na videu je tam až po 6-7 sekundách)

Druhý odpal v prvom videu je evidentne "droop test", test odhodenia, rozloženia krídiel a kormidiel a stabilizácie strely počas voľného pádu.


Druhe video je bohužiaľ celkom o ničom... počítačová grafika.

Skeptik
Redaktor
Příspěvky: 451
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od Skeptik » 23 lis 2017, 07:35

Alchy, nemyslím si, že ten odpal je zpomalený. Ta střela má velmi dobrou aerodynamiku takže zpomalení nemusí být nijak výrazné. Navíc zážeh motoru vypadá zcela realisticky, troj či čtyř násobné zpomalení by bylo jasně vidět.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 1961
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-30

Příspěvek od Alchymista » 23 lis 2017, 11:29

Nejde o spomalenie v zmysle "zostávania" za lietadlom vo vodorovnom smere, ale o voľný pád (vo vertikálnom smere) po odhodení, skôr ale po katapultáži z AKU (viď "zadymenie" tesne pred odhodením, hoci to môže byť aj štart PAD v strele)

Horenie - mne pripadá spomalené, alebo skôr - akoby horel motor násobne väčší (u malého motoru "variáce" plameňa splývajú do "rozmazaného obrysu", pretože vzhľadom na vysokú rýchlosť prúdenia a malé rozmery a malé vzdialenosti trvajú veľmi krátko)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host