Příspěvek
od Skeptik » 08 pro 2020, 07:11
Zajímavý koncept. Tak "jednoduchý" až je divné, že to někoho nenapadlo mnohem dříve ... i když je otázkou, jak dlouho na tom u Bellu pracují ... ten zkušební vrtulník s tím má létat již od května 2019.
V minulosti bylo již několik pokusů, jak eliminovat nebezpečí od ocasního rotoru nebo ocasní rotor jako celek
Fenestron ... od 60-tých let, ale používá ho prakticky pouze Eurocopter (a to ani ne na všech svých modelech)
NOTAR ... od 80-tých let, úplná eliminace ocasního rotoru, používá pouze MD a to na malých vrtulnících. Pamatuji jak se v 90-tých letech psalo, že je to převratné řešení a vrtulníky již nikdy nebudou stejné ... JSOU
Koaxiální rotory ... od 30-tých let minulého století, používá je prakticky pouze Kamov.
Uvidíme jak se osvědčí těmto koncepce elektricky poháněných malých fenestronů. Eliminují sice transmise, ale na druhou stranu si zachovávají nevýhody fenestronu a vrtulník bude potřebovat výkonnější elektrickou soustavu, generátory el. energie a záložní baterie atd.
Vždy je něco za něco.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire